DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie mogę odpalić po pożyczaniu prądu
Autor Wiadomość
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
  Wysłany: 2014-01-19, 14:36   Nie mogę odpalić po pożyczaniu prądu

witam,
mam taki problem.
Odpalałem na kablach Matiza. Matiz odpalił i nie wiedzieć czemu ani kiedy zgasła Dacia.
Wszystko działa, światła, centralny zamek, radio, ogrzewanie itp.
Kiedy próbuję odpalić rozrusznik kręci (akumulator nowy) ale nie chce zaskoczyć.
Po przekręceniu stacyjki powinny zgasnąć wszystkie kontrolki a u mnie świecą się kontrolki silnika i akumulatora. Czy to problem z imobilajzerem? Czy zrobiłem jakieś zwarcie (ale umiem podłączyć + do + i - do - )
pomóżcie proszę.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-19, 14:53   

prawidłowa procedura odpalania drugiego auta poprzeż pożyczenie prądu została już nieraz opisana, więc nie ma sensu jej tu ponownie w całości przytaczać ale rzaczy najważeniejsze w skrócie:

@kabel + dawcy od jego plusa w akumulatorze do plusa w akumulatorze biorcy
@kabel - dawcy od jego minusa w akumulatorze do MASY w komorze silnika dawcy
silnik dawcy NIE powinien pracować - kiedyś zalecono,żeby był uruchomiony ale zdarzały się przypadki,że po starcie silnika biorcy dochodziło do dużego skoku napęcia, któe uszkadzało odbiorniki elektryczne dawcy, więc procedurę zmieniono
@odpalamy biorcę (w razie potrzeby kilka prób nie dłuższych niż 5-7 sekund podzielonych 1 minutowymi przerwami)
@pozwalamy mu popracować przez 2-3 minuty po czym odłączamy kable w kolejności ODWROTNEJ do podłączenia

-czy do "zgaśnięcia" dawcy doszło tuż (natychmiast, czy później - ile w sekunach, minutach? w jakich dokładnie okolicznościach - np czy poczas odłączania przewodów?)po odpaleniu biorcy? - to by świadczyło,że w dawcy mogło coś się skopcić - zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-19, 14:58, w całości zmieniany 5 razy  
 
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2014-01-19, 14:58   

Odbyło się to jakby w dwóch etapach.
Podłączyłem biorcę- odpalił i odłączyłem go, ale jak ruszał biorca to mu zgasł i procedurę powtórzyłem i wtedy to się stało.
Nie jestem pewny czy stało się to po odpaleniu czy przy odłączaniu kabli.
Ale zaraz po odpaleniu matiza odłączałem kable...

A czy gdyby spalił się bezpiecznik to wszystko inne by działało poza zaskoczeniem (odpaleniem)? Bo wszystko działa, kręci rozrusznik ale nie ma tego odpalenia...

dodam, że przy odłączaniu zrobiłem na pewno albo od razu odpiąłem biorcę, albo od razu dawce (czyli + i - odłączone od dawcy a potem + i - od biorcy / lub odwrotnie)
Ostatnio zmieniony przez Scooby 2014-01-19, 15:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-19, 15:02   

po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon" uspokojeniu się tej całej "choinki" światełek i wygaszeniu większości (łacznie z kontrolką immobilisera)nadal powina się palić kontrolka ładowania i ciśnienia oleju. Gasną obie dopiero po uruchomieniu silnika (po 2-3 sekundach) kiedy alternator zacznie łądowania ekumulatora a ciśnienie oleju podniesie się do roboczego

-sprawdź, czy po przekręceniu na pozycję "zapłon" i w trakcie rozruchu nadal świeci kontrolka immobilisera
-sprawdź wszystkie bezpieczniki
generalnie przyczyny są dwie - albo coś z elektryką albo z paliwem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-19, 15:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2014-01-19, 15:04   

możliwe,
z tego co pamiętam (auto stoi 2 km od miejsca zamieszkania) świeci się kontrolka imobilajzera światłem ciągłym.
gdzie są bezpieczniki w daci logan?
Ostatnio zmieniony przez Scooby 2014-01-19, 15:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-19, 15:10   

http://www.youtube.com/watch?v=0Dd6684Sv14
 
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2014-01-19, 15:12   

na którychś bezpiecznikach mam skupić się konkretnie?
czy sprawdzić wszystkie?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-19, 15:13   

tu masz dokładny opis:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301
warto zacząć od kontroli bezpieczników zasilania przekaźników oddpowiedzialnych za wtrysk paliwa,przekaźnika pompy paliwowej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-19, 15:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2014-01-19, 15:19   

dzięki, sprawdzę to.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-19, 18:28   

Scooby napisał/a:
Odpalałem na kablach Matiza. Matiz odpalił i nie wiedzieć czemu ani kiedy zgasła Dacia.


Tak tylko myślę że możliwe że w matizie jest uszkodzony regulator ładowania i poszło za wysokie napięcie na twój akumulator i uszkodziło coś lub poleciały bezpieczniki. Jedno jest pewne czeka cię podłączenie komputera pod auto.

Dar1962 napisał/a:
warto zacząć od kontroli bezpieczników zasilania przekaźników oddpowiedzialnych za wtrysk paliwa,przekaźnika pompy paliwowej


W dislu jest mechaniczna pompa paliwa która sama zasysa paliwo z baku
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-01-19, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-19, 18:43   

Za wysokie napięcie u biorcy raczej nie powinno być powodem, bo alternator w Matizie mały, a miał bufor w postaci dwóch akumulatorów (w tym jednego rozładowanego), po drodze jeszcze opór kabli. Nie wydaje mi się możliwym, żeby był w stanie podbić napięcie na tyle wysoko, żeby coś spalić.

Bardziej prawdopodobne byłoby przytknięcie w którymś momencie kabla do karoserii czy coś w tym stylu. Ew. w momencie odpinania kabli jeszcze alternator Matiza nie wyrabiał (ew. w ogóle nie działał) i Dacii skokowo spadło obciążenie elektryczne, wtedy sama mogła sobie strzelić wysokim napięciem.

Bardzo niepokojące jest to, że sam zgasł.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-19, 19:05   

Ogólnie podłączanie się kablami pod aku może być groźne dla dawcy w przypadku kiedy jakieś zwarcie występuje u biorcy. Wtedy niezabezpieczone niczym diody alternatora dawcy mogą się spalić. Dlatego ja raczej unikam użyczania komuś prądu.
Kiedyś ktoś mnie prosił o użyczenie aku na stacji paliwa w środku miasta - nie zgodziłem się tylko dałem numera na taxówkę, która za ileś tam złotych użyczy prądu.
Kontrolki aku i oleju ci się świecą, bo silnik nie odpalił.
Sprawdź bezpieczniki w kabinie auta jak również te pod maską.

Scooby napisał/a:
Po przekręceniu stacyjki powinny zgasnąć wszystkie kontrolki a u mnie świecą się kontrolki silnika i akumulatora.

Nie po przekręceniu stacyjki, a dopiero po uruchomieniu silnika.
Po przekręceniu stacyjki kontrolki powinny się właśnie świecić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-19, 19:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-19, 19:58   

A próbowałeś odpiąć na chwilę akumulator?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Scooby 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,5 dCi
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 2014-01-19, 20:14   

tak odpinałem na chwilę akumulator. Nic nie pomogło.

Co mogło się stać jeszcze, poza bezpiecznikami?

PS. Wprowadziłem wcześniej w błąd. Kontrolka imobilajzera gaśnie.
Ostatnio zmieniony przez Scooby 2014-01-19, 20:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-19, 22:22   

A matiz w rodzinie czy przypadkowemu kierowcy użyczałeś prądu? Ja bym też zmierzył ładowanie w tym matizie bo jak ma uwalony regulator to nieźle Ci załatwił elektronikę, zawsze użyczam na wyłączonej stacyjce wtedy jest małe prawdopodobieństwo uszkodzenia. Na pewno podpięcie pod komputer autka by coś wyjaśniło.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-01-19, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-01-20, 07:20   

Scooby napisał/a:

Co mogło się stać jeszcze, poza bezpiecznikami?

Zalałeś zbiornik benzyną zamiast ropą :)
A na serio to czy sprawdziłeś już wszystkie bezpieczniki ?
Czy zapala się kontrolka grzania świec ? I czekasz aż zgaśnie zanim uruchomisz silnik ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-01-20, 07:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne