Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-27, 16:36   

takie specyfiki zdają egzamin tylko w trasie, w mieście jak pęd powietrza jest za słaby to wycieraczka maże masakrycznie
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 18:42   

nie ma niewidzialnych wycieraczek, są tylko te widzialne - z gumy. Tamte pierwsze to bajka :mrgreen: Próbowałem - nie polecam
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-01-27, 18:47   

Są specjalne produkty do szyb, które działają od około 70km/h. A te "niewidzialne wycieraczki" to raczej chwyt reklamowy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-01-27, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 384
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-27, 22:06   

Akumulator rumuński, jeszcze oryginalny, wóz jeżdżący raz na 3 dni, paliwo zwykłe, -18 na termometrze: "pali od pierwszego zakręcenia".

Pozdrawiam z Bydgoszczy.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-01-29, 08:04   

Mrozu się bać przestałem, bo jak widzę moja daćka ma go w głębokim poważaniu ale śnieg wkurza mnie do białości. Co z tego, że przed wejściem do auta obtupię sobie buty, dziecko też - jak i tak naniesie się do środka tego cholernego białego pyłu. Co mnie - jako człowieka, który lubi mieć w samochodzie czystość i porządek rozwala na łopatki. Nienawidzę syfu w aucie...
Ostatnio zmieniony przez Przemek77 2014-01-29, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 11:22   

Ikarusiarz napisał/a:
Akumulator rumuński, jeszcze oryginalny, wóz jeżdżący raz na 3 dni, paliwo zwykłe, -18 na termometrze: "pali od pierwszego zakręcenia".

Pozdrawiam z Bydgoszczy.

wpisz rocznik auto bo jak kupiłeś /odebrałeś wczoraj to się nie dziwie :lol:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-29, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-01-29, 22:00   

Ja czasem używam takiej "niewidzialnej wycieraczki". Działa to niestety dosyć krótko, ale faktycznie bardzo ułatwia skrobanie szyb zima- lód się lepiej odkleja od szyby. Tylko zwykle prościej jest po prostu po zaparkowaniu zasłonić szyby folią :-)
 
carolinus 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 2014-01-29, 23:08   

Karenzo napisał/a:
Ikarusiarz napisał/a:
Akumulator rumuński, jeszcze oryginalny, wóz jeżdżący raz na 3 dni, paliwo zwykłe, -18 na termometrze: "pali od pierwszego zakręcenia".

Pozdrawiam z Bydgoszczy.

wpisz rocznik auto bo jak kupiłeś /odebrałeś wczoraj to się nie dziwie :lol:


@Karenzo - co prawda moje ostatnie tankowanie na statoil niby to arktyczne (do -32) ale za to akumulator oryginalny rombat calciu 12V-70Ah 8200 291 190 L3 640A
z roku wyjazdu logana z fabryki: 2007, kwiecień :)

Poprzedni właściciel przez 6 lat zrobił 70.000 - i przypuszczam że większość to jazda przez Warszawę.
Ja przez pół roku zrobiłem ~ 13.000 - połowa trasa / połowa miasto.

Akumulator nadal kręci - choć po ostatnich mrozach z 5 sek musiałem przytrzymać - zwykle przekręcam kluczyk "121, 122, 123" i silnik gdakał :)
Latem było tylko "121" :)

Po konsultacji tel. z mekintoszem - dolałem trochę wody do akumulatora - płyty nie wystawały ale do "znacznika" od lustra elektrolitu było z 0,5 do 1 cm cm luzu.

Ładowanie w/g odczytów z elm 327 / torque od min. 14.1V do max. 14.7V w zależności od tego na którym biegu dmuchawa i czy wycieraczki chodzą :)

\edit pożegnanie 7 letniego akumulatora rombat calciu 24-10-2014\

Dziś rano miałem problem z odpaleniem auta, torque pokazał napięcie 12V a przy rozruchu spadło do około 9,3V.
Po drugiej próbie silnik "zagdakał".

Podjechałem zatem do sklepu celem sprawdzenia akumulatora.

Wynik pomiarów był następujący:
(w nawiasach podaję podsumowanie danej sekcji testów z wydruku)

Test akumulatora w pojeździe (akumulator dobry)
Napięcie 12,89
Zmierzona pojemność: 429A EN (nominalnie zdaje się 640 lub 680 miał)


Test rozrusznika (normalne)
Napięcie 10,51V

Test ładowania (ok)
Napięcie 14,39V

Pan ze sklepu powiedział że on by jeszcze przy takich parametrach nie wymieniał ale...zima idzie i zdecydowałem się na zmianę.


Kupiłem Vartę Blue "cośtam"
- taki sam gabarytowo o nieco wyższych parametrach:
74Ah /680A EN
c.
Ostatnio zmieniony przez carolinus 2014-10-24, 13:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-31, 00:29   

Mnie w zimie w sandero wkurzają :

1. 1.5 dci i jego słabe ogrzewanie wnetrza pojazdu przy krótkich przebiegach - TTM, wiec jest to przypadłość/cecha diesleka, a nie całego pojazdu.

2. brak osłony na podszybie, gdzie włazi tonami śnieg skutecznie zakrywając kratkę wlotu powietrza, utrudniając prawidłową wentylację pojazdu. Bez uprzedniego dokładnego odśnieżenia podszybia ( co nie jest łatwe i często wymaga uniesienia maski )

3. konstrukcja drzwi, gdzie zachodzą na dach, w połączeniu z brakiem uszczelnień tych szpar. Śnieg gromadzi się w gumowej uszczelce rynięce, nawet po dokładnym odśnieżeniu auta po otwarciu drzwi ląduje kupa śniegu na fotelu ;-(

4. ogólnie słaba termoizolacja kabiny kierowcy - część problemów zmniejszyłem podczas wyciszania dachu i drzwi.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-01-31, 00:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-31, 08:44   

mekintosz napisał/a:
ogólnie słaba termoizolacja kabiny kierowcy
Też marzłem w Dusterze i w Aveo. To chyba przypadłość "budżetowych" samochodów. Jak kiedyś uda mi się kupić Dustera, to dokupię podgrzewane siedzenia :-P a jak coś innego, to bym chyba matę używaną kupił i dorobił.
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-01-31, 09:55   

Jakoś nie narzekam na grzanie. Może dlatego, że w poprzednim punciaku grzanie było takie, że przez pierwsze 5 km człowiek trząsł się z zimna.
W porównaniu z tym grzanie w dacii wydaje mi się luksusem.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-01-31, 12:13   

U mnie(ocena subiektywna):
Wady w zimie:
- to podszybie, jak u kolegów i te tony śniegu tam zalegające.....;
-progi - ja mam dwa bez dwóch (198cm) i długie nogi, wiec wskakuje i wyskakuje bez brudzenia sobie nogawek, ale moja lepsza połówka już nie zawsze ma czyste nóżki ;-) ;
-wyciszenie/słabej jakości łączniki gumowe w zawieszeniu, lub inne.....po prostu przy niskich temperaturach głośno pracuje przedni zawias;
-krótki dywanik pod nogami kierowcy i błocenie sobie wykładziny pod pedałami....
-dużo za dużo soli na jezdni, po prostu nie pojmuje, po co???!!! W ogóle powinien być odgórny zakaz sypania solą i innymi chemicznymi świństwami po drodze (za wyjątkiem niektórych stromych podjazdow, wiaduktów, okresu gołoledzi), piasek-tak , ale ta sól mnie wk...... :evil: :evil: :evil: Na szczęście Dusterek tutaj nie ma nic do rzeczy :-) .
Zalety:
-wydajne ogrzewanie-przed pierwszym okresem zimowym obawiałem się tego, że małe niespełna kilku miesięczne niemowlę+budżetowe, jakby nie było auto, duża kubatura, to będzie niski komfort cieplny), a tu niespodzianka, tak wydajnego ogrzewania i klimy może pozazdrościć nie jeden renomowany producent (lepsze z moich doświadczeń buło tylko Mondeo Ghia MK3);
-prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit.......pomimo tylko 4x2 miękki śnieg/zaspy o ile nie za długo (czyli tylko miejscami), to i 30-40 cm nie robi na Dusterku wrażenie, wszędzie(jak na osiedlowe parkingi i miejskie ulice, oraz inne zakamarki wjedzie) Idzie jak burza mogę tylko sobie wyobrazić jaki fun maja koledzy i koleżanki z 4x4 :-) ;
-Na prawdę pomimo szerokich opon bardzo pewne przemieszczanie się po śniegu, błocie pośniegowym i w ogóle w warunkach zimowych;

Suma sumarum, jak dla mnie póki co Duster-Zima 1-0 :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-31, 14:08   

Cytat:
4. ogólnie słaba termoizolacja kabiny kierowcy - część problemów zmniejszyłem podczas wyciszania dachu i drzwi.


No właśnie. W dieslach warto zaizolować też maskę silnika by lepiej utrzymywać ciepło, co przenosi się na ogrzewanie kabiny przez nagrzewnicę. Ciepłe powietrze unosi się do góry więc najwłaściwszym jest "zaizolowanie termiczne" dachu , który w Duster jest praktycznie samą blachą - podsufitkę i jej właściwości izolacyjne są raczej średnie .
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-01-31, 14:20   

Domel2250 napisał/a:

- to podszybie, jak u kolegów i te tony śniegu tam zalegające.....;

Śniegu to pół biedy. Mi się do środka nawaliło kawałeczków lodu i podczas jazdy grzechocze co doprowadza mnie do pomarańczowej gorączki.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-31, 21:42   

corrado napisał/a:
Cytat:
4. ogólnie słaba termoizolacja kabiny kierowcy - część problemów zmniejszyłem podczas wyciszania dachu i drzwi.


No właśnie. W dieslach warto zaizolować też maskę silnika by lepiej utrzymywać ciepło, co przenosi się na ogrzewanie kabiny przez nagrzewnicę. Ciepłe powietrze unosi się do góry więc najwłaściwszym jest "zaizolowanie termiczne" dachu , który w Duster jest praktycznie samą blachą - podsufitkę i jej właściwości izolacyjne są raczej średnie .


Zaizolowałem dach, jest lepiej ;-) Maska ma fabryczne wygłuszenie, być może warto ja ekstra okleić mata termoizolacyjną. Poza tym nie wiem jak w nowym dusterze ale w sandero strumień ciepłego powietrza na nogi kierowcy jest tak nieudolnie skierowany, że wieje centralnie pod tapicerkę w okolicy pedału gazu zamiast na stopy kierowcy. Po stronie pasażera jest o wiele lepiej ( mocniej dmucha ).

Maty termiczne dokładam ekstra na zimę - ratują dupsko. Tylko człowiek nie z samej pupy się składa ;-)
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-01, 13:17   

mekintosz napisał/a:


Zaizolowałem dach, jest lepiej ;-) Maska ma fabryczne wygłuszenie, być może warto ja ekstra okleić mata termoizolacyjną.


Witam,
czym izolowałeś dach i jak? Zdejmowałeś podsufitkę?
Od czego zależy wygłuszenie pokrywy silnika? Bo u mnie jakoś nie stwierdzam jej obecności.
Ostatnio zmieniony przez karol85 2014-02-01, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 16:14   

karol85 napisał/a:
Od czego zależy wygłuszenie pokrywy silnika? Bo u mnie jakoś nie stwierdzam jej obecności.

Od wersji silnika (diesle i 1.6 16v mają wygłuszenie, 1.6 MPi i 1.4 nie mają).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 16:34   

karol85 napisał/a:

Witam,
czym izolowałeś dach i jak? Zdejmowałeś podsufitkę?


Podsufitke zdejmowałem ale bez jej wyciągania chyba.

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=225

https://plus.google.com/photos/110513965918801267192/albums/5873107132815114049?authkey=CP6rmf_ojt-RmwE
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 17:13   

Tak , ja seryjną "wygłuszkę" pod maskę, wykleiłem dodatkowo matą + aluminium, a właściwie przykleiłem ją pod seryjną , do maski .
Jest ciszej spod maski i diesel lepiej trzyma temperaturę.

Mekintosz dobrze to zrobił, mówię o tych zdjęciach wygłuszania dachu. W Dusterze to dodatkowy plus , bo na dachu są przecież relingi które szumią podczas jazdy. 8-) :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 18:07   

corrado napisał/a:
Tak , ja seryjną "wygłuszkę" pod maskę, wykleiłem dodatkowo matą + aluminium, a właściwie przykleiłem ją pod seryjną , do maski .
Jest ciszej spod maski i diesel lepiej trzyma temperaturę.

Mekintosz dobrze to zrobił, mówię o tych zdjęciach wygłuszania dachu. W Dusterze to dodatkowy plus , bo na dachu są przecież relingi które szumią podczas jazdy. 8-) :roll:

W jaki sposób usunąłeś spinki mocujące wygłuszenie silnika ?
Ja ostro z nimi walczyłem ale skończyło się porwaniem wygłuszania i odpuściłem
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 18:33   

Normalnie, jakoś jak większość spinek w Dacii ... :roll:
A te na zewnątrz jak nie chciało mi się ich wyjąć to po prostu podwadziłem cienkim śrubokrętem i wysunąłem spod niej wygłuszenie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 18:36   

Nie wiem może w benzynie są inne spinki ale mi się zginał ten łebek nie mogłem tego wyciągnąć .
Masz do tego jakieś specjalne narzędzie ?
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 19:27   

Karenzo napisał/a:
specjalne narzędzie ?

Zasadniczo czegoś takiego powinno się właśnie używać - ja kupiłem w Castoramie pod nazwą "klucz do tapicerki":

klucz-do-tapicerki.jpg
Plik ściągnięto 19719 raz(y) 12,58 KB

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-02-01, 20:29   

W szweckim markiecie Jula można dostać za parę złotych zestaw narzędzi do demontażu tapicerki samochodowej.
 
Jarek70 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-04, 08:30   problem z otworzeniem drzwi zimą - sandero II

Witam. Czy ktoś z Kolegów/Koleżanek zimą ma problem z otwarciem drzwi. Jak to w Sanderce wygląda?
O zamku w bagażniku już doczytałem - pomógł odmrażacz ale nie do środka zamka tylko na zewnątrz. Ale czemu u licha nie mogłem otworzyć tylnych drzwi :-/ - córka musiała gimnastykować się z rana w drodze do przedszkola...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne