Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Autor Wiadomość
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: maz
Wysłany: 2014-01-30, 14:34   

Jak oglądałem ostatnio w salonie Dustera ph2 to odniosłem wrażenie, że zmieniły się też halogeny. Wydaje mi się, że mają większe szkło, a mniej tej obwódki metalowej lub plastikowej (względem halogenów z 2012). Nie mogłem tego porównać ani nie jestem pewien czy zmiana ta weszła teraz czy wcześniej. Może ktoś ma szansę zweryfikować to podejrzenie?

Jest chyba jeszcze tapicerka drzwi i siedzeń (takie "wypukłe" trójkąty) z wyszywanym napisem Duster na przednich siedzeniach (fragment widać tu: http://www.dacia.pl/img/c...p14harm01.jpg). Wcześniej nie widziałem ani nie czytałem nigdzie aby była w ofercie.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-30, 22:46   

Tak w tej nowej tapicerce fotele są miększe, choć ja akurat wolę twardsze.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-01, 07:54   

Jest jeszcze jedna zmiana bardzo irytujaca- nie wiem czy ktoś już o tym wspominał, ale nie ma teraz wskaźnika temperatury silnika.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-02-02, 02:12   

Co prawda przed Tobą w tym wątku nikt o tym nie wspomniał, ale ta pożałowania godna zmiana jest znana na forum od ponad 4-ech miesięcy: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=200
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-16, 19:27   

Wczoraj zauważyłem jeszcze jedno- albo jest inaczej skalowany prędkościomierz, albo zmieniono przełożenie główne- w Dusterze moich rodzicieli przy 70kph silnik ma na 6 biegu ok. 1700 rpm i spokojnie można się tak toczyć, natomiast w nowym nabytku mojej lepszej połowy jest przy 70kph ciut ponad 1500 i auto ewidentnie się krztusi, szóstkę można wrzucić dopiero przy 80kph. Subiektywnie też biegi wydawały mi się ciut dłuższe nim to zauważyłem.

Oba auta na tych samych oponach, przy tym samym obciążeniu.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-16, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 19:48   

tabelka dla nowego a ma ktoś katalog do starego ?

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 306 raz(y) 24,24 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 21:25   

@mendelmax: A jaki napęd i wersje silnikowe?
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-16, 21:47   

Oba 4x4 1.5 dCi.

Laureate i Prestige, ale to raczej nie ma znaczenia.

Zgadzałoby się to z różnicą spalania w trasie- nowy Duster na tych samych drogach spala ok. 0,5-1 litra mniej. W pewnej mierze to zapewne zasługa dziennych, niemniej myślę, że przełożenia też swoje robią.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-16, 21:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-16, 22:00   

mendelmax napisał/a:
Oba 4x4 1.5 dCi.



No to ja bym pojechał do serwisu.
Przy 70 km/h nie odnotowałem ŻADNYCH problemów z 6 biegiem.
Nawet byłem zdziwiony, bo poprzednie auto, też mały diesel, szarpało przy wrzucaniu 5-tki poniżej 80 km/h, a Duster jedzie bez problemu na 6-tce od niższych prędkości.

Dlatego uważam, że właśnie POWINIEN mieć wyższy 6 bieg, bo tak niski nie jest potrzebny, a tylko bez sensu PODWYŻSZA zużycie paliwa przy prędkościach przekraczających te 70-80 km/h (przy których można na nim już jechać).
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-16, 22:07   

Nie chodzi o jeżdżenie do serwisu, tylko o to, że ewidentnie ma inne obroty przy danej prędkości niż poprzednik. I teraz pytanie czy to kwestia wyskalowania zegarów (przy takich różnicach wystarczy lekkie przekłamanie obrotomierza w dół a prędkościomierza w górę), czy też faktycznie zmieniło się przełożenie główne.

Byłoby to o tyle sensowne, że w łatwy sposób pozwoliłoby znowu ciut obniżyć spalanie katalogowe, a nie trzeba się przy tym "chwalić", że pogorszono nieco właściwości terenowe.

Jak nie doszukamy się danych to w czwartek pojedziemy chyba w dwie fury na autostradę i sprawdzimy rozbieżność wskazań obrotomierza przy tej samej prędkości. Będzie pewność, bo różnica przy większej prędkości urośnie.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-16, 22:12   

Może to tylko inne przełożenie 6 biegu, a niekoniecznie wszystkich.
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.
U mnie np. już zmieniali soft komputera wtrysku, bo szarpał na zimnym.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-16, 23:02   

mendelmax napisał/a:
Oba 4x4 1.5 dCi

No to wg danych technicznych nic się nie zmieniło.

Natomiast w temacie głównym - wydłużyły się biegi w dusterze II dCi 110 z napędem 4x2:
    bieg: faza I - faza II [km/h przy 1000 obr/min]
    I: 7,58 - 7,98
    II: 14,50 - 15,27
    III: 21,36 - 22,49
    IV: 28,97 - 30,50
    V: 37,01 - 38,97
    VI: 44,25 - 46,60
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-17, 20:24   

Cav napisał/a:
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.

Nie szarpie, tylko słychać już zmianę dźwięku pracy, drastycznie spada dynamika. Po prostu zachowuje się inaczej niż ten z 2012. Może to po prostu kwestia zmian w silniku.

To skoro nie mamy pewności co i jak to postaram się w czwartek dokonać jakichś pomiarów.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-17, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-17, 21:28   

W salonie w Zamościu sprzedawca powiedzial ze Nowy Duster ma w standardzie ESP, nawet w wersji golas... Czy ktos to potwierdza?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 22:15   

marcin_dd napisał/a:
Nowy Duster ma w standardzie ESP, nawet w wersji golas... Czy ktos to potwierdza?

Oczywiście - np oficjalny katalog lub cennik na Dacia.PL.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-17, 22:53   

To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.

W USA ten przepis jest już od bodaj 2008 roku.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-17, 22:56   

mendelmax Ty z forum Jeepa odszedłeś czy łączysz Dacię z Jeepem ;-) ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:19   

mendelmax napisał/a:
wszystkie nowe modele samochodów

Dokładniej: nowohomologowane - co dotyczy także starych modeli w nowych wersjach ze względu np na nowe silniki czy face-lifting (bo: nowe światła).

Zatem:
Cytat:
Dacia teoretycznie nie musiała

- bynajmniej: właśnie musiała (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-17, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:20   

mendelmax napisał/a:
To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.

Dacia teoretycznie musiała, w rozumieniu przepisów każda zmiana wymagająca nowej homologacji to nowy model. Stąd właśnie gimnastyka z rejestrowaniem jednej sztuki Lodgy i Dokkera na pół roku przed oficjalną premierą, żeby tylko nie musieć oferować ESP w standardzie. :/
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-17, 23:42   

laisar napisał/a:
co dotyczy także starych modeli w nowych wersjach ze względu np na nowe silniki czy face-lifting (bo: nowe światła)

A możliwe, że poszło właśnie o światła. Myślałem, że nowy Duster leci ciągle na tej samej homologacji.

MCV napisał/a:
Ty z forum Jeepa odszedłeś czy łączysz Dacię z Jeepem ?

Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci ;-)
Teraz grzebię już nie w swoim tylko w cudzych, więc zabawa wciąż ta sama, tylko nie ja za to płacę- żyć nie umierać :mrgreen:
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2014-02-18, 12:39   

mendelmax napisał/a:
Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci ;-)

Doctore... never say never... choć osobiście jestem w podobnej sytuacji i Jeep, póki co, też egzystuje u mnie ze statusem sentymentu :-)
Ale żeby nie był to 100% OT, to załączam dane przełożeń dla DD Phase I 4x4 :-)

Benzyna - Gear ratios (overall):

I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.74 (8.46)
IV 1.29 (6.27)
V 1.03 (5.01)
VI 0.81 (3.94)

Diesel - Gear ratios (overall):

I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.63 (7.92)
IV 1.11 (5.39)
V 0.81 (3.94)
VI 0.62 (3.01)

Pozdrawiam,
Piotr.
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-18, 15:58   

Ja się napaliłem na Nivę - nie stać mnie było na utrzymanie YJ. Wiem, że Niva jest awaryjna, ale części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.

A w temacie - uważam, że Duster to bardzo fajny SUV :-D
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-18, 20:08   

No to może mamy gdzieś dane odnośnie wartości numerycznych przełożeń w ph2? :)

MCV napisał/a:
części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.

No ja właśnie dlatego ujeżdżam teraz Suzuki- i tak zawsze jeździłem maks w 2 osoby, a koszty mam teraz tak 1/2-2/3 tego co było w jeepie. Nie mówiąc już o tym jak kolosalną różnicę mają moi starsi w bieżących kosztach eksploatacji odkąd jeepa zamienili na Dacię. 6l/100 vs 15l/100 naprawdę da się odczuć w portfelu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 20:21   

mendelmax napisał/a:
mamy gdzieś dane odnośnie wartości numerycznych przełożeń w ph2?

Są takie same, bo to już ustaliliśmy wcześniej, tylko w innych mianach - http://www.daciaklub.pl/f...1630972#1630972
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-18, 20:44   

Czegoś nie ogarniam- tutaj mamy przełożenia numeryczne, tam mamy prędkości na biegach poszczególnych. Jak to przeliczyłeś?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne