Jak oglądałem ostatnio w salonie Dustera ph2 to odniosłem wrażenie, że zmieniły się też halogeny. Wydaje mi się, że mają większe szkło, a mniej tej obwódki metalowej lub plastikowej (względem halogenów z 2012). Nie mogłem tego porównać ani nie jestem pewien czy zmiana ta weszła teraz czy wcześniej. Może ktoś ma szansę zweryfikować to podejrzenie?
Jest chyba jeszcze tapicerka drzwi i siedzeń (takie "wypukłe" trójkąty) z wyszywanym napisem Duster na przednich siedzeniach (fragment widać tu: http://www.dacia.pl/img/c...p14harm01.jpg). Wcześniej nie widziałem ani nie czytałem nigdzie aby była w ofercie.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-30, 22:46
Tak w tej nowej tapicerce fotele są miększe, choć ja akurat wolę twardsze.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-02-02, 02:12
Co prawda przed Tobą w tym wątku nikt o tym nie wspomniał, ale ta pożałowania godna zmiana jest znana na forum od ponad 4-ech miesięcy: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=200
Wczoraj zauważyłem jeszcze jedno- albo jest inaczej skalowany prędkościomierz, albo zmieniono przełożenie główne- w Dusterze moich rodzicieli przy 70kph silnik ma na 6 biegu ok. 1700 rpm i spokojnie można się tak toczyć, natomiast w nowym nabytku mojej lepszej połowy jest przy 70kph ciut ponad 1500 i auto ewidentnie się krztusi, szóstkę można wrzucić dopiero przy 80kph. Subiektywnie też biegi wydawały mi się ciut dłuższe nim to zauważyłem.
Oba auta na tych samych oponach, przy tym samym obciążeniu.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-16, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Laureate i Prestige, ale to raczej nie ma znaczenia.
Zgadzałoby się to z różnicą spalania w trasie- nowy Duster na tych samych drogach spala ok. 0,5-1 litra mniej. W pewnej mierze to zapewne zasługa dziennych, niemniej myślę, że przełożenia też swoje robią.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-16, 21:48, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-16, 22:00
mendelmax napisał/a:
Oba 4x4 1.5 dCi.
No to ja bym pojechał do serwisu.
Przy 70 km/h nie odnotowałem ŻADNYCH problemów z 6 biegiem.
Nawet byłem zdziwiony, bo poprzednie auto, też mały diesel, szarpało przy wrzucaniu 5-tki poniżej 80 km/h, a Duster jedzie bez problemu na 6-tce od niższych prędkości.
Dlatego uważam, że właśnie POWINIEN mieć wyższy 6 bieg, bo tak niski nie jest potrzebny, a tylko bez sensu PODWYŻSZA zużycie paliwa przy prędkościach przekraczających te 70-80 km/h (przy których można na nim już jechać).
Nie chodzi o jeżdżenie do serwisu, tylko o to, że ewidentnie ma inne obroty przy danej prędkości niż poprzednik. I teraz pytanie czy to kwestia wyskalowania zegarów (przy takich różnicach wystarczy lekkie przekłamanie obrotomierza w dół a prędkościomierza w górę), czy też faktycznie zmieniło się przełożenie główne.
Byłoby to o tyle sensowne, że w łatwy sposób pozwoliłoby znowu ciut obniżyć spalanie katalogowe, a nie trzeba się przy tym "chwalić", że pogorszono nieco właściwości terenowe.
Jak nie doszukamy się danych to w czwartek pojedziemy chyba w dwie fury na autostradę i sprawdzimy rozbieżność wskazań obrotomierza przy tej samej prędkości. Będzie pewność, bo różnica przy większej prędkości urośnie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-16, 22:12
Może to tylko inne przełożenie 6 biegu, a niekoniecznie wszystkich.
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.
U mnie np. już zmieniali soft komputera wtrysku, bo szarpał na zimnym.
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.
Nie szarpie, tylko słychać już zmianę dźwięku pracy, drastycznie spada dynamika. Po prostu zachowuje się inaczej niż ten z 2012. Może to po prostu kwestia zmian w silniku.
To skoro nie mamy pewności co i jak to postaram się w czwartek dokonać jakichś pomiarów.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-17, 20:25, w całości zmieniany 1 raz
To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:20
mendelmax napisał/a:
To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.
Dacia teoretycznie musiała, w rozumieniu przepisów każda zmiana wymagająca nowej homologacji to nowy model. Stąd właśnie gimnastyka z rejestrowaniem jednej sztuki Lodgy i Dokkera na pół roku przed oficjalną premierą, żeby tylko nie musieć oferować ESP w standardzie. :/
co dotyczy także starych modeli w nowych wersjach ze względu np na nowe silniki czy face-lifting (bo: nowe światła)
A możliwe, że poszło właśnie o światła. Myślałem, że nowy Duster leci ciągle na tej samej homologacji.
MCV napisał/a:
Ty z forum Jeepa odszedłeś czy łączysz Dacię z Jeepem ?
Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci
Teraz grzebię już nie w swoim tylko w cudzych, więc zabawa wciąż ta sama, tylko nie ja za to płacę- żyć nie umierać
Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2014-02-18, 12:39
mendelmax napisał/a:
Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci
Doctore... never say never... choć osobiście jestem w podobnej sytuacji i Jeep, póki co, też egzystuje u mnie ze statusem sentymentu
Ale żeby nie był to 100% OT, to załączam dane przełożeń dla DD Phase I 4x4
Benzyna - Gear ratios (overall):
I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.74 (8.46)
IV 1.29 (6.27)
V 1.03 (5.01)
VI 0.81 (3.94)
Diesel - Gear ratios (overall):
I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.63 (7.92)
IV 1.11 (5.39)
V 0.81 (3.94)
VI 0.62 (3.01)
Ja się napaliłem na Nivę - nie stać mnie było na utrzymanie YJ. Wiem, że Niva jest awaryjna, ale części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.
A w temacie - uważam, że Duster to bardzo fajny SUV
No to może mamy gdzieś dane odnośnie wartości numerycznych przełożeń w ph2? :)
MCV napisał/a:
części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.
No ja właśnie dlatego ujeżdżam teraz Suzuki- i tak zawsze jeździłem maks w 2 osoby, a koszty mam teraz tak 1/2-2/3 tego co było w jeepie. Nie mówiąc już o tym jak kolosalną różnicę mają moi starsi w bieżących kosztach eksploatacji odkąd jeepa zamienili na Dacię. 6l/100 vs 15l/100 naprawdę da się odczuć w portfelu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum