Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dci 65kw
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-03-02, 22:31
myslałem ze jest jeszcze jakis inny, ten mam wykrecony. tylko do niego dochodza przewody
na grubym czerwonym jest zasilanie , cztery sa przewodami do swiec . zostaje jeden gruby i dwa ciekie i na nich nie pojawia sie zaden prad ,po właczeniu sacyjki
Oj tam mekintosz byłeś szybszy bo ja w tym czasie dodawałem grafikę
@poznan1111 czy ten przekaźnik to jest ten obok akumulatora pod czerwonymi kabelkami?
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dci 65kw
Rocznik: 2011
Wersja: Arctica
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 6 Skąd: Poznan
Wysłany: 2014-03-03, 21:29
cześć
to jest ten przekaznik z tym że ja go mam zamontowany na przedniej belce.
Dziś sprawdzałem ale do niczego nie doszłem,pozostaje tylko mechanik [/hide]
Na początki dzięki wszystkim powyżej
Dobra od początku: sprawdziłem kody błędów w związku z długim odpalaniem autka przy temperaturach w granicy -3/+3 stopni. Akumulator kręcił nawet sprawnie ale auto nie chciało się chętnie odpalić. Z rury wydobywał się jasny dymek. Ale po około 5 - 7 sekundach odpalał (ufff). Po odczytaniu listy kodów błędu wyszedł tylko jeden - ten z tytułu postu czyli P0670
W dniu dzisiejszym świece zostały wymienione kodzik skasowany - po ponownym uruchomieniu auta brak nowych (żadnych) kodów błędów. A świece wyglądały tak:
Obecnie zamontowane świece NGK No4 Y-732J (kpl.) w cenie 39,90 za sztukę - 5% rabat.
Stan licznika 68500 km
Na razie nie sprawdziłem Dokopie się do aku w domku i sprawdzę - to jest w planach na ten weekend. I mam nadzieję że się uda. Dam znać w każdym bądź razie bo sam jestem ciekaw.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 00:04
Dopadł mnie błąd P0670OBD. Diagnoza - padły dwie środkowe świece. Mechanik sprawdził - kabelek od PLUS akumulatora do świecy, iskrzyły tylko zewnętrzne. Zatem do wymiany. Dwie, czy od razu komplet ? Samochód pali, w zimie palił ale mrozy były lekkie w tym roku. Zostałem poinformowany o ryzyku ukręcenia się świecy i ew koszcie wyjęcie trupa.
Świece NGK też nie są złe. Lepiej wymienić na takie same co były poprzednio w silniku (zalecenie producenta).
Ja bym wymienił od razu komplet i miałbym święty spokój na następne lata (co widzę z awatarka, że masz auto 7 lat), ale Ty decydujesz o tym - Twoja kasa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zajrzyj jeszcze do sklepu internetowego i tam są oryginalne świece żarowe dedykowane do tego silnika.
Skoro już ma tyle lat i najechane tyle km to już wymień je wszystkie na nowe.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie wymieniaj świec żarowych przy gorącym silniku. Jeszcze przed odkreceniem przedmuchaj sprężonym powietrzem gniazda świec, spokojnie odkręcaj i bez szarpania. Powinno puścić. A potem nowe wkręć i dokręć kluczem dynamometrycznym na odpowiednią wartość (nie wiem ile, ale przy świecach zapłonowych w benzynie wartość była 25 Nm).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum