Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-09, 14:28   

Tak, oczywiście. Zgadzam się ale chyba nie co kilkanaście sekund.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-09, 14:46   

nie , to się dzieje tylko przy załączeniu .
W układach renault są bezpieczniki które poniżej chyba 14 stopni wyłączają same klimę , może tam coś jest pokopane więc odłącza i podłącza cały czas klimę
_________________
Moje auto
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-09, 19:22   

Wszystko było sprawdzone. Nic nie jest pokopane.
Podobno ten typ sprężarki w ten sposób pracuje. Włącza się chłodzi i po chwili wyłącza i tak co kilkanaście sekund. Za każdym razem jest to ten sam przedział czasowy.
Jest to podobno sterowane za pomocą impulsu z komputera.
Dziwne to i wkurzające.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-05-09, 19:44   

adamox napisał/a:
Wszystko było sprawdzone. Nic nie jest pokopane.
Podobno ten typ sprężarki w ten sposób pracuje. Włącza się chłodzi i po chwili wyłącza i tak co kilkanaście sekund. Za każdym razem jest to ten sam przedział czasowy.
Jest to podobno sterowane za pomocą impulsu z komputera.
Dziwne to i wkurzające.


mam to samo i serwis potwierdza ze z tym wszystko ok a z reszta nie wiedza co maja zrobic bo od gornie nie maja procedor.
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-05-09, 21:33   

U mnie ten sam problem.
Serwis twierdzi że tak ma być, ale mnie to nie przekonuje.
Do tej pory miałem kilka aut z klima i żadne nie syczalo i nie obciążało silnika w ten sposób.
Myślę że trzeba ich naciskać aby to naprawili.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
  Wysłany: 2014-05-10, 18:32   

Ale jak ? Skoro twierdzą, że tak ma być. A przecież my klienci jesteśmy z tego niezadowoleni.
To chyba trzeba by było wpłynąć na producenta, aby nie wkładał tych zamienników sprężarek.
A tam gdzie to włożyli to odgórna wymiana na to co powinno być wsadzone i koniec.
Bo to jest faktycznie wkurzające. :evil:
Klimatyzacja nie spełnia swojej funkcji jak należy. Ogólnie kicha jak dla mnie.
Zapłaciłem za klimę a mam wsadzoną jakąś prowizorkę po prostu g...o.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-05-10, 20:02   

Wygląda na to że, że Dacia działa odwrotnie niż Renault - tam im dłużej model produkowany tym lepiej dopracowany, w Dacii zamiast sprawdzających się dotychczas części ( nikt nie zgłaszał problemów ze sprężarką w rocznikach 2010 - 2011) wkładają gorsze.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-10, 20:12   

Problem chyba polega na tym, że nie ma żadnych norm określających działanie klimy. Np. do przy 28 stopniach na zewnątrz do jakiej temperatury ma schłodzić wnętrze.

Na przeglądzie 1000 km zgłosiłem, że klima kiepsko działa. Powiedzieli że schładza do 7 stopni więc jest OK.
No dobrze ale wtedy temperatura na zewnątrz była w okolicy 12-14 stopni. Jak będzie cieplej na zewnątrz to taka klima do niczego się nie przyda. A parę tysięcy skasowali za to.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-05-11, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-10, 21:10   

To nie jestem problem marki tylko ASO a problemy z aso to problemy naszej całej mentalności cwaniackiego zarabiania . Na cwaniaków normalnie sa sądy ale mamy dziurawe przepisy oraz żałosne sądownictwo . .Oni na tych naprawach nie zarabiają więc nie chcą ich robić .
Widać że lift był robiony na szybko żeby zdążyć przed normą euro 5 , pewnie teraz to dopracowali .
Ja bym atakował ASO niech ci wymieniają nawet cały silnik , może trzeba złościć się do rzeczoznawcy ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-10, 21:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-11, 08:13   

ja mam tak 50%, w polowie aut sprezarka taktuje a w polowie chodzi caly czas, niezaleznie czy to klimatronik czy klima manualna, kiedys gosc od klimy mowil mi ze tak pracuja uklady ktore mocno przechladzaja powietrze i na parowniku moze byc bardzo niska temperatura, te uklady ktore schodza do wyzszych temperatura pracuja caly czas, poza tym w dusterze jest bardzo malo gazu, w l200 tez mam tak malo i tez taktuje, kiedys w oplu mialem prawie 1kg, tam bylo latwo o zastrzal z przewiania jak sie za zimno zrobilo i klima pracowala bez przerwy, mysle ze TTTM.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-05-11, 10:08   

PiotrWie napisał/a:
Wygląda na to że, że Dacia działa odwrotnie niż Renault


A może w Dacii testują jakieś nowe rozwiązanie dla Renault.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-11, 19:53   

Jechałem z tą klimą w dłuższą trasę po kilku godzinach jazdy klimy praktycznie nie było wcale. Przy temperaturze na zewnątrz ok. 34 st. byłem ugotowany jak kurczak w rosole.
Po krótkim postoju niby coś tam zaczęło dmuchać a po kilku minutach znów to samo.
Ja chyba poczekam aż się zrobi cieplej i jak klima nie wydoli to znów pojadę do ASO.
Nie wiem może napiszę jakieś pismo. Niech coś z tym zrobią.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 20:26   

Może masz klimę do nabicia .
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-11, 20:52   

Karenzo napisał/a:
Może masz klimę do nabicia .

Jest to oczywiście możliwe ale byłoby moim zdaniem dziwne.
Dacia jest moim trzecim samochodem kupionym w salonie. W Xsarze Picasso po 7 latach klima działa bez żadnego nabijania, podobnie było w Fordzie Fusion. Potrzeba nabijania klimy praktycznie po roku jak u kolegi świadczy raczej o jej dupowatości chyba.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 21:04   

W starszym temacie ktoś po 2 latach miał ubytek rzędu 30 % .
A po 2 nie wiadomo jak szczodrze nabija fabryka
_________________
Moje auto
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 736
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-11, 21:06   

Interesuję się tym tematem bo u mnie klima działa kiepsko a z ASO mnie już raz spławili.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 21:07   

Zanim zacząłbym ślepo wierzyć ASO i narzekać na producenta, to sprawdziłbym poniższe tropy:

http://www.daciaklub.pl/f...1635357#1635357
pol34 napisał/a:
W sanderce dwa dni temu dobilem 650g i zaczęła wariować załączać sie i wyłączać po kolejnei wizycie zmniejszono do 560g jak na razie jest ok :mrgreen:



http://www.daciaklub.pl/f...1635356#1635356
light7 napisał/a:
serwisant twierdzi że w jego książce jest napisane 750 gr a zgodnie z tym co jest napisane tu http://www.daciaklub.pl/f...p?p=37835#37835 to ma być 475 gr

Klimatyzacja została nabita 750 gr i chłodzi dobrze jednak zastanawiam się czy to nie jest za dużo.


http://www.daciaklub.pl/f...1635706#1635706
light7 napisał/a:
Tak jak podejrzewałem czynnika został nabite za dużo.
W chłodny dzień (ok. 10 stopni) klimatyzacja chłodziła dobrze. Problem pojawił się przy temperaturze 20 stopni. Kompresor włączał i wyłączał się w cyklach 2 sekundowych i bardzo głośno pracował.
Po podłączeniu do stacji nabijania (w tym przypadku był to jakiś model Delphi) ciśnienie HP zaraz po uruchomieniu kompresora dochodziło do 20 bar i kompresor się wyłączał.

Po obniżeniu ilości czynnika do wymaganych 475 gram klimatyzacja wreszcie pracuje poprawnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-11, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-11, 21:54   

adamox napisał/a:
Jechałem z tą klimą w dłuższą trasę po kilku godzinach jazdy klimy praktycznie nie było wcale. Przy temperaturze na zewnątrz ok. 34 st. byłem ugotowany jak kurczak w rosole.
Po krótkim postoju niby coś tam zaczęło dmuchać a po kilku minutach znów to samo.
Ja chyba poczekam aż się zrobi cieplej i jak klima nie wydoli to znów pojadę do ASO.
Nie wiem może napiszę jakieś pismo. Niech coś z tym zrobią.


Coś w tym jest.
Zastępczy Stepway zachował się identycznie, do tego stopnia że wydawało mi się, iż nie działa dmuchawa, ale składałem to na karb zbyt wysokiego obciążenia odbiornikami prądu które podłączyłem.
A to mógł być ten sam przypadek, klima niby działała ale nie chłodziła.
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-12, 06:27   

Klima akurat u mnie nabijana była chyba w sumie z 3 razy bo niestety ale miałem też nieszczelność układu dlatego miałem wymieniony wadliwy odcinek instalacji. Po wymianie czynnik już nie ucieka ale to nie zmienia faktu, że sposób działania tej klimy jest co najmniej dziwny. Nie wiem ile mam czynnika w układzie, mam tyle ile mi nabili w ASO.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-12, 07:33   

adamox napisał/a:
Nie wiem ile mam czynnika w układzie, mam tyle ile mi nabili w ASO

Jak właśnie pokazują cytaty - to wcale nie znaczy, że masz właściwą ilość...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-12, 08:31   

O wiele lepiej z tematem radzą sobie serwisy, które obsługują klimatyzację. Ja dwukrotnie korzystałem z usług Bosch Service. I działa bez probemu
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-12, 10:54   

OK, ale Dar1962 napisz czy miałeś ten sam problem z klimą.
A tak na marginesie to w ASO chyba też powinni się na tym znać.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-12, 12:10   

teoretycznie tak, praktycznie nie :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-12, 13:28   

działa bez zarzutu
 
adamox 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 41
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-12, 13:56   

Świetnie bardzo się cieszę ale za nim Ci naprawili jaki miałeś objaw?
Czy miałeś dokładnie te same opisane wcześniej kłopoty?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne