nie , to się dzieje tylko przy załączeniu .
W układach renault są bezpieczniki które poniżej chyba 14 stopni wyłączają same klimę , może tam coś jest pokopane więc odłącza i podłącza cały czas klimę
Wszystko było sprawdzone. Nic nie jest pokopane.
Podobno ten typ sprężarki w ten sposób pracuje. Włącza się chłodzi i po chwili wyłącza i tak co kilkanaście sekund. Za każdym razem jest to ten sam przedział czasowy.
Jest to podobno sterowane za pomocą impulsu z komputera.
Dziwne to i wkurzające.
Wszystko było sprawdzone. Nic nie jest pokopane.
Podobno ten typ sprężarki w ten sposób pracuje. Włącza się chłodzi i po chwili wyłącza i tak co kilkanaście sekund. Za każdym razem jest to ten sam przedział czasowy.
Jest to podobno sterowane za pomocą impulsu z komputera.
Dziwne to i wkurzające.
mam to samo i serwis potwierdza ze z tym wszystko ok a z reszta nie wiedza co maja zrobic bo od gornie nie maja procedor.
U mnie ten sam problem.
Serwis twierdzi że tak ma być, ale mnie to nie przekonuje.
Do tej pory miałem kilka aut z klima i żadne nie syczalo i nie obciążało silnika w ten sposób.
Myślę że trzeba ich naciskać aby to naprawili.
Ale jak ? Skoro twierdzą, że tak ma być. A przecież my klienci jesteśmy z tego niezadowoleni.
To chyba trzeba by było wpłynąć na producenta, aby nie wkładał tych zamienników sprężarek.
A tam gdzie to włożyli to odgórna wymiana na to co powinno być wsadzone i koniec.
Bo to jest faktycznie wkurzające.
Klimatyzacja nie spełnia swojej funkcji jak należy. Ogólnie kicha jak dla mnie.
Zapłaciłem za klimę a mam wsadzoną jakąś prowizorkę po prostu g...o.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-05-10, 20:02
Wygląda na to że, że Dacia działa odwrotnie niż Renault - tam im dłużej model produkowany tym lepiej dopracowany, w Dacii zamiast sprawdzających się dotychczas części ( nikt nie zgłaszał problemów ze sprężarką w rocznikach 2010 - 2011) wkładają gorsze.
Problem chyba polega na tym, że nie ma żadnych norm określających działanie klimy. Np. do przy 28 stopniach na zewnątrz do jakiej temperatury ma schłodzić wnętrze.
Na przeglądzie 1000 km zgłosiłem, że klima kiepsko działa. Powiedzieli że schładza do 7 stopni więc jest OK.
No dobrze ale wtedy temperatura na zewnątrz była w okolicy 12-14 stopni. Jak będzie cieplej na zewnątrz to taka klima do niczego się nie przyda. A parę tysięcy skasowali za to.
Ostatnio zmieniony przez grapess 2014-05-11, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
To nie jestem problem marki tylko ASO a problemy z aso to problemy naszej całej mentalności cwaniackiego zarabiania . Na cwaniaków normalnie sa sądy ale mamy dziurawe przepisy oraz żałosne sądownictwo . .Oni na tych naprawach nie zarabiają więc nie chcą ich robić .
Widać że lift był robiony na szybko żeby zdążyć przed normą euro 5 , pewnie teraz to dopracowali .
Ja bym atakował ASO niech ci wymieniają nawet cały silnik , może trzeba złościć się do rzeczoznawcy ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-10, 21:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-11, 08:13
ja mam tak 50%, w polowie aut sprezarka taktuje a w polowie chodzi caly czas, niezaleznie czy to klimatronik czy klima manualna, kiedys gosc od klimy mowil mi ze tak pracuja uklady ktore mocno przechladzaja powietrze i na parowniku moze byc bardzo niska temperatura, te uklady ktore schodza do wyzszych temperatura pracuja caly czas, poza tym w dusterze jest bardzo malo gazu, w l200 tez mam tak malo i tez taktuje, kiedys w oplu mialem prawie 1kg, tam bylo latwo o zastrzal z przewiania jak sie za zimno zrobilo i klima pracowala bez przerwy, mysle ze TTTM.
Jechałem z tą klimą w dłuższą trasę po kilku godzinach jazdy klimy praktycznie nie było wcale. Przy temperaturze na zewnątrz ok. 34 st. byłem ugotowany jak kurczak w rosole.
Po krótkim postoju niby coś tam zaczęło dmuchać a po kilku minutach znów to samo.
Ja chyba poczekam aż się zrobi cieplej i jak klima nie wydoli to znów pojadę do ASO.
Nie wiem może napiszę jakieś pismo. Niech coś z tym zrobią.
Jest to oczywiście możliwe ale byłoby moim zdaniem dziwne.
Dacia jest moim trzecim samochodem kupionym w salonie. W Xsarze Picasso po 7 latach klima działa bez żadnego nabijania, podobnie było w Fordzie Fusion. Potrzeba nabijania klimy praktycznie po roku jak u kolegi świadczy raczej o jej dupowatości chyba.
Tak jak podejrzewałem czynnika został nabite za dużo.
W chłodny dzień (ok. 10 stopni) klimatyzacja chłodziła dobrze. Problem pojawił się przy temperaturze 20 stopni. Kompresor włączał i wyłączał się w cyklach 2 sekundowych i bardzo głośno pracował.
Po podłączeniu do stacji nabijania (w tym przypadku był to jakiś model Delphi) ciśnienie HP zaraz po uruchomieniu kompresora dochodziło do 20 bar i kompresor się wyłączał.
Po obniżeniu ilości czynnika do wymaganych 475 gram klimatyzacja wreszcie pracuje poprawnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-11, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-11, 21:54
adamox napisał/a:
Jechałem z tą klimą w dłuższą trasę po kilku godzinach jazdy klimy praktycznie nie było wcale. Przy temperaturze na zewnątrz ok. 34 st. byłem ugotowany jak kurczak w rosole.
Po krótkim postoju niby coś tam zaczęło dmuchać a po kilku minutach znów to samo.
Ja chyba poczekam aż się zrobi cieplej i jak klima nie wydoli to znów pojadę do ASO.
Nie wiem może napiszę jakieś pismo. Niech coś z tym zrobią.
Coś w tym jest.
Zastępczy Stepway zachował się identycznie, do tego stopnia że wydawało mi się, iż nie działa dmuchawa, ale składałem to na karb zbyt wysokiego obciążenia odbiornikami prądu które podłączyłem.
A to mógł być ten sam przypadek, klima niby działała ale nie chłodziła.
Klima akurat u mnie nabijana była chyba w sumie z 3 razy bo niestety ale miałem też nieszczelność układu dlatego miałem wymieniony wadliwy odcinek instalacji. Po wymianie czynnik już nie ucieka ale to nie zmienia faktu, że sposób działania tej klimy jest co najmniej dziwny. Nie wiem ile mam czynnika w układzie, mam tyle ile mi nabili w ASO.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-05-12, 08:31
O wiele lepiej z tematem radzą sobie serwisy, które obsługują klimatyzację. Ja dwukrotnie korzystałem z usług Bosch Service. I działa bez probemu
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum