Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-29, 12:10
DD napisał/a:
postaram sie sobie przypomniec, gdzie mi sie to obilo o oczy
Dobra, juz wiem gdzie o tym czytalem... wpadne tam , wyszperam i zrobie fotki (pewnie jeszcze w tym tygodniu).
DD napisał/a:
W moim przypadku tez nie musialem robic zadnych czestszych przegladow, ale mnie by to i tak nie dotyczylo, bo auto nie mialo mniej niz 4 lata.
A jeszcze przypomnialem sobie, ze nawet gdyby mialo mniej niz 4 lata, to i tak nic by to nie zmienilo, bo juz w bardzo mlodym wieku zostalo zagazowane.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-02, 13:33
Zrodlo moze niezbyt powazane, ale slowo drukowane i nawet autor sie podpisal pod artykulem z imienia i nazwiska . Tytul "Jak przerobic auto na 7-os.?". Interesujacy nas fragment jest na samym koncu artykulu.
Wiesz Laisar, moze kiedys urzednicy byli mniej zorientowani w tej materii, a moze cos sie zmienilo w przepisach w ostatnich kilku latach. Pododnie jak kiedys do uzyskania wpisu o lpg w WK nie byla potrzebna faktura VAT na montaz inst. lpg, a teraz jest niezbedna (nie wiem kiedy wprowadzono ten wymog, ale przypuszczam, ze juz kilka lat temu).
Wysłany: 2014-07-06, 22:08 Przeróbka z 5 na 7 osobowe DACIA LOGAN
Witam forumowicze
Kupiłem Logana SD zarejestrowanego jako ciężarowy (5 miejsc z kratą). Chcę zarejestować jako 7 osobowe auto gdyż posiadam większa rodzinę. Z tego co się dowiedziałem zależy od wydziału komunikacji (jakie mają wymagania bo mogą być różne w różnych województwach). Szukam 3 kanapy tylnej z akcesoriami czyli pasy , mocowania itp. na allegro na razie nie znalazłem.
Czy jest to możliwe. Co najpierw trzeba i gdzie się udać?
Dzięki za każdą podpowiedź Arkadiusz
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 16 Lut 2016 Posty: 3 Skąd: Środa Wielkopolska
Wysłany: 2016-02-16, 20:32
Trochę odkopie, ale jak wygląda sprawa gdy Dacia wyjechała z salonu z kratką?
Co ciekawe ma 2 miejsca + kratkę, ale tylne drzwi normanie otwierane i szyby do samego końca...
W dowodzie zarejestrowany jako ciężarowy, a chętnie bym przerobił na 7 osób, 5 to minimum, które musze uzyskać...
Na szybko zauważyłem, że pas środkowego pasażera normalnie wychodzi z sufitu i jest zamonowany.
Czy jest szansa, że pozostałe pasy również są?
Niestety nie mam teraz możliwości rozebrania podłogi i sprawdzenia, gdyż auto odbieram dopiero za kilka dni.
Z doświadczenia: przerabiałem tak nissana, kupiłem kanapę + pasy, zamontowałem, pojechałem do znajomego mechanika który wystawił mi kwit że zamontował kanapę "w fabrycznych mocowaniach" (każdy warsztat może), na przegląd do OKRĘGOWEJ stacji kontroli, tam robią zdjęcia, robią przegląd, płacisz przegląd + 80zł za zmianę przeznaczenia samochodu, później do UM i rejestracja/zmiana dowodu. i taaaraa ;)
_________________ Na codzień: Dacia Duster 1.6
Na weekend: Nissan Patrol Y60
jak wygląda sprawa gdy Dacia wyjechała z salonu z kratką?
Nie ma znaczenia - liczy się, czy konstrukcja ma fabryczne punkty mocowania. A wszystkie MCV-ki I generacji - nawet vany - je mają, bo "buda" jest ta sama.
(Może być natomiast jakiś haczyk w przepisach o VAT, ale to już zupełnie odrębna sprawa, poza kwestiami technicznymi i dopuszczenia do ruchu).
Powinny być i dla własnego bezpieczeństwa lepiej, by tak było - albo chociaż z naprawdę pewnego źródła, bo takie, które brały udział w wypadku, nie dają pewności ponownego poprawnego zadziałania.
Natomiast nie słyszałem, żeby przy dostarczaniu warsztatom części żądały one potwierdzenia zakupu, ani by same czyniły takie adnotacje.
Dlatego ostatecznie wszystko pozostaje na sumieniu właściciela auta...
(Nie wiem, czemu pytanie przyszło na PW - w końcu forum jest po to, żeby dzielić się wiedzą publicznie, tak więc odpowiadam).
pjp napisał/a:
Chciałbym jedynie zamontować zabudowę tylnych nadkoli z podłokietnikami, schowki przed nimi i siatkę po prawo tam gdzie lewarek.
Czy poza tymi elementami potrzebuję zamówić jakieś "kołki rozporowe" i inne elementy montażowe? Wkręty pomijam.
Tak - metalowa baza plastikowego podłokietnika trzyma się na górnej krawędzi na zagiętych zaczepach oraz mocowana jest wkrętami do kołków (OE 7703081184) osadzonych w otworach blachy karoserii:
Sam plastikowy podłokietnik sczepia się z metalową bazą spinkami (to te białe na fotce powyżej) oraz wkrętami, wchodzącymi w inny rodzaj kołków (OE 7703081233, widać je niewyraźnie w głębi otworu na kubek na fotce powyżej).
pjp napisał/a:
Wspominałeś o wycinaniu tapicerki na nadkolach, czy to konieczne? Coś jeszcze trzeba wycinać?
Nie znajduję nigdzie takiego fragmentu?
W tapicerce na burtach wycinałem otwory pod mocowania-uszy plastikowych pojemników przed nadkolami.
Poza tym otwory w wykładzinie podłogowej - pod mocowania kanapy trzeciego rzędu - oraz podsufitkę - pod mocowania półki (co jednak nie jest związane z przeróbką na 7-os.).
pjp napisał/a:
U mnie plastiki na górze w bagażniku są ciemno szare a Twoje "nakładki podłokietniki" jasnoszare... są inne kolory?
Jak pisałem, nie znalazłem nigdzie fragmentu o wycinaniu bocznych obić, ale można to oczywiście zrobić, żeby dopasować do podłokietników w wersji 7-os.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum