DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan 2 i boczny wiatr
Autor Wiadomość
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
  Wysłany: 2014-07-16, 15:40   Logan 2 i boczny wiatr

Witam
Mam problem z moim Loganem tego typu , że gdy jadę autostradą i wieje wiatr to auto bardzo źle się prowadzi . Gdy tylko dostanie boczny wiatr to potrafi zmienić tor jazdy w ułamku sekundy o 0.5 m . Po przejechaniu kilkuset kilometrów człowiek wychodzi zmęczony jakby przejechał kilka tysięcy . Ciągła walka o utrzymanie prostego toru jazdy . W bezwietrzny dzień jest wszystko OK. Zauważyłem , ze po wymianie na zimówki w tym samym rozmiarze problem został praktycznie zniwelowany . Tylko bardzo silny wiatr utrudnia jazdę .
W związku z tym mam pytanie czy koledzy maja podobny problem a jeśli tak to jak go rozwiązali ? Ja osobiście chce wymienić letnie opony na Dayton D320 195/60/15 .
Ostatnio zmieniony przez DeepAutomatic 2014-07-16, 16:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-07-16, 17:45   

mój doker też gania po szosie w ogromny wiatr , generalnie radze sobie kontrując co jakiś czas kierownica i tyle
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-07-16, 18:20   

żadne to pocieszenie ale Duster też "nie lubi" :lol: takich wiatrów...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-16, 21:12   

Najpierw spróbuj większego ciśnienia w oponach
niby banalne ale bardzo usztywniania samochód na trasie
poza trasą raczej nie polecam tego rozwiązanie bo sobie zawieszenie wykończysz
_________________
Moje auto
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-16, 22:49   

Nie zapomnę, jak leciałem na narty Renault Grand Scenic niemiecką autobaną 150 km/h. Przy wyprzedzaniu autobusu pierwszy i jak dotychczas jedyny raz w życiu poczułem działanie ESP - autobus chronił mnie od mocnych podmuchów wiatru. Wyobrażam sobie co muszą przeżywać właściciele Lodgy.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-17, 08:53   

Ja mam w Lodgy EPS.... Więc boczne wiatry nie są mi straszne.. :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-07-17, 18:42   

a tak że się spytam , czy założenie ESP jest możliwe np. dziś w serwisie? gość mi proponował przy zamawianiu ale pominąłem opcje a widzę ze by się przydała
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-17, 20:29   

trybik napisał/a:
czy założenie ESP jest możliwe np. dziś w serwisie?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6227
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-17, 21:03   

Ale nie oszukujmy się te autka są wysokie, lekkie i bardo lubią poddawać się bocznym podmuchom. Ale nie tylko one. Ale ja nauczyłem się z tym żyć. Trzeba pilnować drogi którą się jedzie. O ile ciągły boczny wiaterek na otwartej przestrzeni nie jest taki straszny o tyle kiedy wyjeżdża się z za ekranu czy pagórka kierownica mocno w łapki i czeknie na reakcje auta. Mam jedynkę Logana i Dokkera - da się to opanować ale z racji parametrów auta nie są to rajdówki. Komfort podróżowania ginie przy 130 km/h :-) przy wietrze.
Swego casu podróżując po niemieckich autostradach wyprzedzałem podczas wiatru (wiało od mojej prawej) renault Kangoo. Po minięciu go kangoo wiatr zepchnął na pas awaryjny. Także na takie niuanse też trzeba patrzeć.

@route2000 - bez osobistych ucieczek i uszczypliwości - wielu kierowców mówi że czegoś się nie boi bo ich autka mają to i to i tamto i ... po pewnym czasie widzisz takiego ful wypasa w rowie albo na latarni - czynnik ludzki nie zadziałał - albo inaczej zadziałał uwierzył w cud techniki zapomniał o złośliwości natury.
Człowiek uczy się cały czas.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-17, 21:11   

d3mol3k, wiem i masz rację, że naszpikowana elektronika w samochodzie nigdy nie zastąpi człowieka.... Trzeba jeździć ze zdrowym rozsądkiem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-07-19, 18:19   

DeepAutomatic napisał/a:
Witam
Mam problem z moim Loganem tego typu , że gdy jadę autostradą i wieje wiatr to auto bardzo źle się prowadzi . Gdy tylko dostanie boczny wiatr to potrafi zmienić tor jazdy w ułamku sekundy o 0.5 m . Po przejechaniu kilkuset kilometrów człowiek wychodzi zmęczony jakby przejechał kilka tysięcy


Na pocieszenie: Jak siedzę za sterami tego pojazdu, to dopiero walczę z wiatrem... Przynajmniej wiesz, że masz samochód :-)

Ten wóz:

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-07-19, 18:27   

Ja kilka razy jechałem tym autokarem jako pasażer i siedziałem na górze....... tak kiwało na boki jak na łajbie na morzu. Ale po paru podróżach tym autokarem można się przyzwyczaić ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-20, 06:23   

Witam
Miałem różne samochody ale jeszcze takich stresów na autostradzie jak w tym to nie miałem. Samochód dosłownie przestawia . A kontrowanie kierownica pomaga wrócić na poprzedni tor jazdy a nie jest w stanie zapobiec jego zmianie . Oprócz zawieszenia duży wpływ na to mają fabryczne opony 185/65/15 w wersji "eco" . Bardzo małe opory toczenia + ich mała szerokość powodują małą przyczepność . Nawet wzrokowo widać że są jakieś nieproporcjonalne w stosunku do wielkości nadwozia .
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-27, 18:57   

Witam
Opony wymienione . Założyłem Dayton D320 195/60/15 . Niedługo wyjazd w kierunku południowym . Jak wrócę to dam znać czy jest poprawa , zwłaszcza na obwodnicy Wiednia (tam zawsze wieje) .
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-08-11, 10:23   

Witam
Na chwile obecną (przed wyjazdem) mogę powiedzieć , że wymiana opon bardzo poprawiła komfort jazdy:
1. Jest o wiele ciszej przy prędkościach ok. 120 km/h
2. Auto lepiej trzyma się drogi w zakrętach
3. Znikł efekt "wyprzedzania TIR'a"
4. Dodatkowo efekt wizualny .

Jeszcze przede mną test wiatru na autostradzie.
Jeżeli dalej będzie to samo to wymienię sprężyny zawieszenia na clio . Dzięki temu auto się obniży i będzie bardziej sztywne.

PS. Ciśnienie w oponach 2.4 bar na przodzie 2.3 na tyle . Spalanie bez specjalnej różnicy.
Ostatnio zmieniony przez DeepAutomatic 2014-08-11, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 11:40   

a wcześniej jakie miałeś opony ? 4 sztuki wymienione ?
akurat Dayton D320 to głośne opony , mają współczynnik hałasu 73dB ,
+ duże opory toczenia - wskaźnik G
więc musiałeś mieć lipę wcześniej
http://www.ceneo.pl/2151373#tab=spec
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-08-12, 11:34   

Wymieniłem 4 szt. w celu zwiększenia przyczepności. W poprzednim aucie też zakładałem te opony i wzrostu hałasu nie zauważyłem a w tym miłe zaskoczenie bo jest ciszej w stosunku do fabrycznie zakładanych Continentali , a tego nie spodziewałem się wcale .
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-01, 17:53   

Witam
Właśnie wróciłem z wakacji . Auto spisywało się o niebo lepiej niż w zeszłym roku .
1. Brak bujania na autostradzie , nawet w sporym deszczu i 140 km/h można było wyprzedzać tiry trzymając kierownicę jedną ręką . Zresztą całą drogę przejechałem trzymając kierownice jedną ręką i to naprawdę delikatnie . Parę razy czułem jak boczny wiatr "przechyla " auto , ale toru jazdy nie zmieniał.
2. Zrobiło się naprawdę ciszej . Można śmigać 140km/h bez bólu głowy. Składa się na to wymiana opon , wyłożenie podłogi i przegrody matami filcowymi i "zaklejenie" otworów rur ogrzewania i klimatyzacji oraz wiązki przewodów elektrycznych na przegrodzie matami bitumicznymi (fabrycznie jest tam gąbka!!!)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 18:09   

Super, tylko jedną ręką się nie trzyma kierownicy szczególnie jadąc 140km/h
 
DeepAutomatic 


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1.2 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-09-02, 15:41   

Jak auto dobrze trzyma się drogi to jeżdżę jedną ręką , a jak go buja przy każdym wiaterku to rzeczywiście trzeba kierownice trzymać oburącz . Rozwiązałem mój problem i jestem bardzo zadowolony .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne