DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-06, 10:35   

[quote="Karenzo"]Potrafiłem zrobić po 1000 km jedna dnia dusterem non stop klima i nigdy mi sie tak nie stało .[quote="Karenzo"]
Karenzo, wydaje się, że ten problem nie pojawia się w benzyniakach.

[quote="Karenzo"]Jest coś takiego jak zbiorowa histeria , jest lato więc każdy pisze o klimie[quote="Karenzo"]
Nieee!! Pisałem o tym już w ub. roku i wciąż temat powraca, bo awaria się powtarza (wiadomo, że latem, kiedy najgoręcej i klima nie daje rady).

[quote="Karenzo"]odszedł w niepamięć gdzieś temat numer jeden o korozji [quote="Karenzo"]
Na to mamy inny temat/wątek.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-06, 10:40   

Według mnie te wasze problemy z klimą w wersjach poliftowych wynikają z pseudo ekologi .
Wprowadzone czujniki które w przypadku wykrycia powrotu zimnego czynnika wyłączają klimatyzacje.
Mówi się że klima zwiększa zużycie ok 10 % paliwa więc zadecydowana że klima będzie sama decydować kiedy się włączać a kiedy wyłączyć wszystko w celu jak najkrótszego jej działania czyli mniejszego zużycia paliwa .
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-06, 10:42   

Karenzo napisał/a:
problemy z klimą w wersjach poliftowych


Te przypadki, które znam z DKP i DK dotyczą wersji ph 1 w dieslu.
Nikt z nową wersją nie zgłosił (chyba, że przeczyłem) tego problemu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-06, 10:48   

Chwila czasu i od poniedziałku testy więc piszę jak jest.

Klimatyzacja - czynnik został sprawdzony i uzupełniony "jest go teraz tyle ile powinno być w tych układach". Nie dopytywałem o ilość bo i tak by mi nie powiedzieli, bo pewnie wiedzą to z praktyki ile ma być, a nie z instrukcji.
Czujnik nie został wymieniony, bo nie mogą tego zrobić bez zgody centrali, a nie ma na razie takiego zalecenia. Nieoficjalnie podobno trwają pracę aby poniżej opisaną sytuację ominąć - wyeliminować.

Jak podejrzewałem wszystko jest powodem wprowadzenia nowych norm EURO.
Celowo (odgórnie narzucono) jest soft ustawiony tak, aby przy zapotrzebowaniu na moc (gwałtowne wciśnięcie gazu) wyłączało właśnie sprężarkę, która powoduje duże obciążenie.
W związku z uboższą mieszanką mogą też wystąpić opisywane problemy z odpalaniem. I nie jest to wina samego koncernu co narzuconych mu obwarowań. Można to oszukać poprzez przekręcenie kluczyka w pozycję zapłon wyłączenie i ponowne załączenie - odpalenie. Nie ma tu raczej znaczenia za bardzo jakość paliwa. U mnie jak na razie problem nie występuje.

Klimatyzację też można oszukać poprzez odpowiednie sterowanie podeszwą naszego buta ;-) do czego jesteśmy zmuszeni poniekąd przez bum na ekologię (czyt. ekologów).
Otóż osoby lubiące agresywną jazdę muszą się pogodzić z wyłączającą się klimą, zwłaszcza przy ruszaniu.
Zacząłem sobie już radzić i ruszam delikatnie z 1, jakby na pół sprzęgle i 2 szybciutko stopniowo wciskając pedał. O dziwo auto jeździ w miarę dynamicznie poprzez szybkie zmiany biegów. Nawet jeżeli zmieniamy poniżej asystenta zmiany biegów. Sprężarka, można powiedzieć, że się nie wyłącza.
Cały pic polega na tym, aby gazu nie wciskać gwałtownie, ani do dechy. Ot ekologia.
Musimy się chyba przestawić - nauczyć jazdy tymi pseudo "ekologicznymi autami". Za trochę się okaże, że sprzęgło klimy nie wytrzymuje tyle załączeń lub inne podzespoły ulegają awarii i koszty napraw będą rosły. No ale to nie ważne. W momencie wyjazdu z fabryki miało być i było ekologiczne.

Tak jak z żarówkami energooszczędnymi. Są eko bo pobierają mało prądu. Nikt już nie mówi o kosztach wytworzenia i utylizacji ich.

Nauczyłem się też wykorzystywać (celowo) moment wyłączenia i załączenia sprężarki zamiast "hamulców" na wstępne do hamowanie silnikiem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-08-06, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-06, 11:14   

Marek, opisujesz: 1. sytuację, w której klima powodowała odczuwalny spadek mocy czy też 2. sytuację, w której klima za słabo chłodziła i wyłączała się (zaczynało lecieć z nadmuchów ciepłe wilgotne powietrze)?
W dieslach 110 KM chyba nie ma problemu z odczuwalnym spadkiem mocy podczas pracy klimy. Natomiast u mnie zdarza się ten drugi przypadek.
Oczywiście: klima syczy co chwila, zbyt słabo chłodzi, zwł. w dłuższej jeździe nie zapewnia komfortu podróżowania (piszę o aucie z 2012 r., DD 1,5 dCi 110 KM).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-08-06, 11:21   

Drugi ale tylko dotyczący częstego wyłączania. W efekcie po prostu była mało "wydajna". Proponuję udać się do ASO niech dobiją. Zasugeruj im trochę więcej tego co jest w + wg instrukcji.

Co do pierwszego to w dieslu tego i tak za bardzo nie odczujesz.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-08-06, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-06, 11:34   

Marek1603 napisał/a:
Proponuję udać się do ASO niech dobiją.


Już byłem. Sprawa wygląda na beznadziejną. Uznano, że to normalne.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-06, 13:38   

piku, ja też tam parę razy poprosiłem o maszynowe sprawdzenie klimy, a oni nie podłączyli kombajnu do napełniania, lecz termometrem zmierzyli temperaturę u wylotu i stwierdzili, że OK. Tam są tylko h.... i nic więcej. :-/
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-06, 14:26   

Jeśli chodzi o dobijanie klimy powiem że to nic nie da. W moim aucie ASO na prośbę sprawdziło klimatyzację ilość czynnika itd. Owszem od nowości (auto 2 tygodniowe było) brakowało ok 80g czy jakoś tak więc całkiem sporo. Jednak jeśli chodzi o poprawę klimatyzacji to 0 efektu. Częste włączanie wyłączanie, poszarpywanie w czasie jazdy, zastraszanie sapaniem pasażerów i bardzo słabe chłodzenie. Dopiero teraz zauważam różnice wsiadając do innych aut.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-08-06, 14:32   

Sprawdzałem u siebie temperaturę na wylocie :
temp. na zewnątrz : 28 C , jazda na odcinku około 2x10 km
obieg powietrza zamknięty - wylot temp. 9-9,2 C
obieg powietrza otwarty - wylot temp. 10-10,5 C

Czas zamówić wizytę w ASO.

Dodatkowo występuje u mnie "problem" odczuwalnych spadków mocy przy załączaniu się sprężarki w trakcie jazdy. Trochę na mnie też sapie i wzdycha, ale jakoś nie za mocno.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-06, 14:43   

ZbujMadej napisz później co ci powiedzieli. U mnie było że po prostu klimatyzacje w Dusterach są słabsze. Pan mi dodatkowo powiedział że powinno być nie więcej jak 10 stopni na wylocie. Nie mierzyłem u Siebie.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2014-08-06, 17:26   

Troszkę się pewnie zejdzie z moją wizytą w serwisie, bo jakoś mi nigdy nie po drodze no i muszę wygospodarować ze 3 godziny wolne na dojazd i wizytę. A o to ciężko w rodzinnym życiu :D
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-06, 20:10   

route2000 napisał/a:
Tam są tylko h.... i nic więcej.

Homary? Hemoroidy? Hermafrodyty?
Jurek, ale mam gwarancję i będę tam męczył. Oprócz tego sprawdzam "niezależnie". Próbuję się czegoś dowiedzieć. Nikt nic nie wie.
 
stykowski 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-10, 22:49   

Właśnie wróciłem z dwudniowej eskapady w małopolskę...
Szlag mnie trafił.
Po 2-3 godzinach jazdy z nawiewów przestało lecieć zimne powietrze, a właściwie przestało lecieć wcale. Dodam, że całą trasę klimatyzacja włączona była na 4 niebieską kropkę, tzn nie najzimniej, a nawiew na 2 prędkość.
Gdy zrobiło się duszno, włączyłem prędkość na 4 żeby wiało cokolwiek, a z prawego wylotu w konsoli środkowej zaczął lecieć śnieg!!! Dosłownie. Poza tym, na dywaniku gumowym pod nogami pasażera z przodu pojawiła się woda. Cały panel środkowy od spodu był pokryty wodą. I tak było zarówno w jedną, jak i w drugą stronę.

Powiem wprost - ja wiem, że może Dacia nie kosztowała najwięcej, ale jak kupowałem citroena c3 w roku 2006 i zapłaciłem za niego 50 tysięcy, żadne zjawiska opisywane w tym wątku nie występowały.

Tracę cierpliwość. Samochód mam miesiąc, a ja tracę przyjemność z użytkowania z każdą chwilą gdy pomyślę, że te wszystkie usterki to niedbalstwo i oszczędności na poziomie projektowania i produkcji.
Ostatnio zmieniony przez stykowski 2014-08-10, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-10, 23:00   

Szkoda że nie nagrałeś filmiku .
Jechać do aso z takim nagraniem niech naprawiają do skutu jak nie to sąd .
_________________
Moje auto
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-10, 23:00   

Czyli kolejny delikwent z lodowym korkiem.
3 Dacie które używałem, we wszystkich klima zachowywała się dokładnie tak samo, tyle że w żadnej nie doszło jeszcze do śniegu.
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-10, 23:28   

stykowski, Jak mi by samochód walił w twarz śniegiem wezwał bym asistanse, co niby mam na szybie naklejone. Niech naprawiają :mrgreen:
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-08-11, 08:31   

Koledzy, a może pozew zbiorowy.
Z doświadczenia wiem że Renault Polska nic sobie nie robi z Naszych problemów.
Mi nawet próbowano wmówić że sam popsułem klimatyzację.
Pewnie kiedyś znajdą rozwiązanie, dziś interesuje ich sprzedaż.

Do pozwu z przyjemnością dołożę parę złotych.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-11, 08:36   

A może ktoś niemieckojęzyczny sprawdzi czy takie same problemu mają za odrą ?
często to co u nas niemożliwe u nich naprawia się od ręki
http://www.dustercommunity.de
_________________
Moje auto
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-08-11, 08:38   

Niech się zbierze paru chętnych, zróbcie ściepę na rzeczoznawcę i uderzcie po bandzie tzn. UOKiK-u. Ta instytucja dobrze wpływa na rozumienie argumentów niektórych dealerów samochodów. Wydmuchiwanie kawałków lodu w twarz podczas jazdy może wszak prowadzić do dekoncentracji i wypadku.
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2014-08-11, 08:47   

Kawałki lodu to nie wszystko.
Codziennie robię kilkadziesiąt kilometrów od klienta do klienta (usługi).
Staram się być czysty i schludny ;-) . A tu wchodzisz do auta w którym klimatyzacja co chwila się wyłącza. Wyłączeniu towarzyszy zwiększenie wilgotności.
Po takiej przejażdżce jestem cały spocony i bywa że muszę szukać miejsca do osuszenia.

Do tego sprężarka tak obciąża silnik, że nie da się normalnie jeździć.
Spalanie Białystok-Warszawa bez klimy rano 12 litrów, Warszawa-Białystok z klimą po południu 15,8 (LPG).

Co na to serwis - czekać.
Kto płaci za wyższe spalanie, uszkodzenia osprzętu i inne takie - My.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-11, 09:31   

swoja droga ciekawe ze na forach z poludnia o klimie cisza, inna sprezarka?
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-08-11, 09:59   

darekG napisał/a:
Spalanie Białystok-Warszawa bez klimy rano 12 litrów, Warszawa-Białystok z klimą po południu 15,8 (LPG).


Dla porównania podam Ci moje,
Spalanie rano na autostradzie 11.59(LPG), spalanie w południe 13.37(LPG)
Obydwa wyniki, autostrada przy prędkości 140 km/h
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 10:00   

grapess napisał/a:
Jak mi by samochód walił w twarz śniegiem wezwał bym asistanse, co niby mam na szybie naklejone

A Kolega próbował kiedyś tego assistance? Ja niestety miałem okazję - po prostu nikt nie odbiera nawet w dni robocze w godzinach pracy. To jakaś kompletna ściema.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-08-11, 10:06   

Panowie,
problemu wyłączania się klimy znów doświadczyłem w trasie. Dzis rano pojechałem zatem do ASO, gdzie zgłaszałem sprawę kilkakrotnie i prosiłem o przesłanie pytania do centrali. Podobno sprawa została "już" zauważona przez rzeczoną centralę (a może to znów jakiś "kit" z ASO, bo już mi kity w różnych sprawach tam wciskano) i fachowcy z Dacii głowią się nad systemowym rozwiązaniem problemu. W każdym razie - należy go zgłaszać w ASO, zapewne prosić o wpisanie problemu jako żądanie reklamacyjne, prosić o rozwiązanie na poziomie konstrukcyjnym - bo o coś takiego tu chodzi (jak mi dziś w ASO powiedziano). A zatem: zgłaszajmy i domagajmy się rozwiązania sprawy. Zapewne opisanie problemu w czasopismach motoryzacyjnych bardzo by pomogło, bo informacja o tym, że w Dusterach jest wadliwa klima w pewnością spowodowałoby spadek sprzedaży.
Ostatnio zmieniony przez piku 2014-08-11, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne