Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-17, 18:09
pawelg napisał/a:
Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której z powodu włączonej klimatyzacji nie byłbym w stanie wyprzedzić innego pojazdu...
Oczywiście, że wyprzedzisz z klimą każdy pojazd poruszający się choć 5km/h wolniej niż Ty podczas wyprzedzania Kwestia czasu potrzebnego do tego manewru oraz ewentualnego - co gorsza - niespodziewanego spadku osiągów. Poza tym wkurzające jest takie działanie klimy - chłodzi/nie chłodzi - w przypadku manualnej wersji.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-17, 18:44
pawelg napisał/a:
Karenzo napisał/a:
z 60 ?
to mi by na 5 silnik dostał żabki
przy zmianie na 80 mam 2,1 tyś obr
to przy 60 miał bym 1,6 tyś obr
U mnie 60 to juz zdecydowanie 6-tka (komputer też tak sugeruje).
To go nie słuchaj, bo silnik zarżniesz.
Gaz w podłodze od niskich obrotów to zabójstwo dla panewek i gigantyczne obciążenie do praktycznie całej mechaniki.
Wysokie obroty silnikowi nie szkodzą, niezależnie co się komu wydaje - niskie, jak najbardziej.
Nawet dieslem 6 bieg można włączyć od 80 km/h gdzieś tak, a przyspieszać na niej ostro od około 100.
W benzyniaku to będzie tylko wyżej, bo i mocy oraz momentu dużo mniej, więc trzeba je zastąpić odpowiednim biegiem.
z 60 ?
to mi by na 5 silnik dostał żabki
przy zmianie na 80 mam 2,1 tyś obr
to przy 60 miał bym 1,6 tyś obr
U mnie 60 to juz zdecydowanie 6-tka (komputer też tak sugeruje).
To go nie słuchaj, bo silnik zarżniesz.
Gaz w podłodze od niskich obrotów to zabójstwo dla panewek i gigantyczne obciążenie do praktycznie całej mechaniki.
Wysokie obroty silnikowi nie szkodzą, niezależnie co się komu wydaje - niskie, jak najbardziej.
Nawet dieslem 6 bieg można włączyć od 80 km/h gdzieś tak, a przyspieszać na niej ostro od około 100.
W benzyniaku to będzie tylko wyżej, bo i mocy oraz momentu dużo mniej, więc trzeba je zastąpić odpowiednim biegiem.
Nie, nie. Na codzień nie jeżdzę wg jego wskazań - są jak w większości samochodów skalibrowane na bardzo "ekologiczną" jazdę.
Tutaj zastosowałem 6-kę aby uzyskać w miarę jednolite warunki testu obciążenia silnika klimatyzacją.
Kolega Cav zapomina/nie wie, że ważne jest także przełożenie skrzyni biegów.
Sama moc niewiele mówi - prosty przyklad to traktor. Nie ma dużej mocy, a ciagnie jak należy.
Duster 1,6 4x4 taki jak mój jedzie jak należy. Ograniczenie to prędkość maksymalna (przełożenia).
To ograniczenie jak najbardziej akceptowalne i w momencie zakupu o tym wiedzialem.
Duster to bardzo charakterystyczne auto, nie mieści się w ramy ogólnie obowiązujące sedany itp.
Schematy tu nie pasują i nie warto ich powielać.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-17, 21:04
darekG napisał/a:
Kolega Cav zapomina/nie wie, że ważne jest także przełożenie skrzyni biegów.
Sama moc niewiele mówi - prosty przyklad to traktor. Nie ma dużej mocy, a ciagnie jak należy.
Duster 1,6 4x4 taki jak mój jedzie jak należy. Ograniczenie to prędkość maksymalna (przełożenia).
To ograniczenie jak najbardziej akceptowalne i w momencie zakupu o tym wiedzialem.
Duster to bardzo charakterystyczne auto, nie mieści się w ramy ogólnie obowiązujące sedany itp.
Schematy tu nie pasują i nie warto ich powielać.
Co Ty bierzesz, jakie znowu schematy?
Mówię o empirycznych doświadczeniach, właśnie z Dustera 4x4 i z jego specyficznej skrzyni - to dlatego można ciągnąć tak nisko.
Normalne auto z 6 biegową skrzynią wymagałoby wrzucania 6 biegu przy mocnym przyspieszaniu nie niżej niż przy 120.
Jak nie wierzysz, to obejrzyj sobie obrotomierz jak jedziesz te 60 km/h na 6 biegu - to są żadne obroty, nie wolno tak jeździć i już, konstrukcja silnika się nie zmienia w przypadku Dustera.
Jego kierowcę obowiązują dokładnie te same zasady co innych: poniżej 1500 obr/min się NIE JEŹDZI, a poniżej 2000 się z reguły nie przyspiesza z gazem w podłodze, bo to ekstremalnie szkodzi silnikowi (to są wartości dla diesla, dla wolnossącego benzyniaka dodaj jeszcze sporo setek obr).
I nie ma znaczenia, że on się wygrzebie jakoś z tych za niskich obrotów - zdrowe to dla niego nie jest.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-08-17, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
No i jazda poniżej 2 tyś to żadna ekologia bo silnik pali wtedy jeszcze więcej niż przy tych 2,5 tyś .
Ekologiczna zdrowa jazda to miedzy 2-3 tyś
w dieslu 1,5 - 2,5 tyś
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-17, 22:36, w całości zmieniany 1 raz
Trzeba mieć tylko tego świadomość i do normalnej eksploatacji nie kupować aut nie jeżdżących i będzie ok.
Wykluczenie małych, wolnossących silników z listy wyboru, znakomicie ułatwia rozeznanie się które auto się do czegoś nadaje.
Moj komentarz jest do tej wypowiedzi. Sorki że nie zaznaczyłem.
Co do zmiany biegów nikogo nie będę uczył.
Ja zmieniam dość wysoko, zawsze warto zerknąć na wykres moment/moc. Wtedy wiadomo kiedy jest optymalnie.
Tutaj piszemy o klimatyzacji, proszę, wróćmy do tematu.
Ostatnio zmieniony przez darekG 2014-08-18, 05:39, w całości zmieniany 2 razy
Wyjątkowo zgodzę się z Cav'em :)
Jazda cały czas na niskich obrotach, to proszenie się o kłopoty w przyszłości.
O ile silnik benzynowy jakoś to przeżyje (a przynajmniej dłużej), to przy dieslu to morderstwo silnika i osprzętu mechanicznego (w szczególności koła dwumasowego).
Mam przykład ze służbową KIA kolegi z 1.6 diesel - nie ma 30tys. przejechane, a już koło dwumasowe napier.....a tak, że szkoda słuchać. No ale on jeździ "ekologicznie" i "służbowym", więc z własnej kieszeni nie płaci za naprawy.
Internety są pełne wskazań do "zdrowej" jazdy. Generalnie nie mniej na zmianę biegu niż 2,5-3tys. przy benzynie i 2-2,5tys. na diesla, ale to już zależy od auta.
Ops, przepraszam - przecież to o klimie :)
Chociaż też można podpiąć - niskie obroty silnika cały czas, to proszenie się o kłopoty. Przy włączonej klimie obciążenie jest jeszcze większe, więc niskie obroty (a w szczególności przyspieszanie na niskich obrotach) + klima = sadyzm dla silnika w czystej postaci.
Ostatnio zmieniony przez ZbujMadej 2014-08-18, 05:45, w całości zmieniany 1 raz
Chociaż też można podpiąć - niskie obroty silnika cały czas, to proszenie się o kłopoty. Przy włączonej klimie obciążenie jest jeszcze większe, więc niskie obroty (a w szczególności przyspieszanie na niskich obrotach) + klima = sadyzm dla silnika w czystej postaci.
I już zamykając ten OT o katowaniu silnika a wracając do klimy - jak widać, zdarzają się egzemplarze Dustera, w których klima nie zamula - skoro w moim teście wyszło, że na najgorszych możliwych warunkach (60-110 na 6-ce) nie ma różnicy czy przyspieszamy na klimie lub bez.
pawelg, Klima włączona, to nie znaczy, że sprężarka działa. Jesteś pewien, że robiąc ten test sprężarka działał?
Sorki, za może oczywiste pytanie, ale ....
Koleżeństwo,
myślę, że te długawą dyskusję z wieloma powtórzeniami można podsumować tak:
W Daciach zdarzają się następujące wady klimatyzacji: 1. słabe chłodzenie, 2. wpływ działania klimatyzacji na odczuwalną i niebezpieczną utratę mocy silnika, 3. nagłe wyłączanie się klimatyzacji podczas dłuższych tras z powodu oblodzenia (pisaliście, że parownika), czemu towarzysza dodatkowe efekty, np. w postaci "śnieżenia" z nawiewów lub kłębów pary z nawiewów.
Dobrze byłoby się zebrać i jakoś razem wystąpić do Dacii/Renault w sprawie wyjaśnienia tych spraw. Każdy z osobna niewiele zdziała (no, ale tu się powtarzam). Gwarancje szybko mijają.
robi się chłodno i nie bardzo będzie jak udowodnić swoje racje.
I tak trudno udowodnić, bo:
1. temperaturę wydmuchiwanego do auta powietrza bada się w warsztacie, gdzie jest znacznie chłodniej niż na dworze latem (gdzie klima jest nam potrzebna),
2. Żeby pokazać wyłączanie się klimy trzeba by gości z serwisu zabrać na klika długich (kilkuset kilometrowych wycieczek).
Ta trzecia usterka jest "do wykazania".
Dlatego należałoby działać wspólnie. Wiele osób nie wymyśla sobie takich samych problemów, żeby nękać serwis.
pawelg, Klima włączona, to nie znaczy, że sprężarka działa. Jesteś pewien, że robiąc ten test sprężarka działał?
Sorki, za może oczywiste pytanie, ale ....
Tak, oczywiście jestem pewien. W trakcie przyspieszania nastąpiło jej jednokrotne wyłaczenie (na około 5 sekund) i ponowne właczenie (słychać zadziałanie sprzegła elektromagnetycznego oraz zmiana temperatury powietrza)
p,p
Ostatnio zmieniony przez pawelg 2014-08-18, 09:43, w całości zmieniany 1 raz
Koleżeństwo,
...dodatkowe efekty, np. w postaci "śnieżenia" z nawiewów lub kłębów pary z nawiewów....
A czy komuś już walił z nawiewów grad jak strusie jaja
Mój wniosek - kupować auto wschodzące na rynku, gdy fabryka jeszcze się stara o jakość. Kupiłem Skodę Felkę w momencie wycofywania z rynku ("sprawdzona dobra konstrukcja") i to chyba był błąd. Dlatego wziąłem z kolei Dustera '2010.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-18, 15:40
ZbujMadej napisał/a:
[size=9]Wyjątkowo zgodzę się z Cav'em :)
Jazda cały czas na niskich obrotach, to proszenie się o kłopoty w przyszłości.
O ile silnik benzynowy jakoś to przeżyje (a przynajmniej dłużej), to przy dieslu to morderstwo silnika i osprzętu mechanicznego (w szczególności koła dwumasowego).
Mam przykład ze służbową KIA kolegi z 1.6 diesel - nie ma 30tys. przejechane, a już koło dwumasowe napier.....a tak, że szkoda słuchać.
A jaka to Kia?
Bo w Ceedzie raczej dwumasy nie było, bo wymiana sprzęgła kosztowała mnie 400 zł (plus robocizna), a to wyklucza dwumasę na sprzęgle.
Chyba że w jakiejś kolejnej ewolucji silnika dołożyli.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-18, 15:41
piku napisał/a:
Koleżeństwo,
myślę, że te długawą dyskusję z wieloma powtórzeniami można podsumować tak:
W Daciach zdarzają się następujące wady klimatyzacji: 1. słabe chłodzenie, 2. wpływ działania klimatyzacji na odczuwalną i niebezpieczną utratę mocy silnika, 3. nagłe wyłączanie się klimatyzacji podczas dłuższych tras z powodu oblodzenia (pisaliście, że parownika), czemu towarzysza dodatkowe efekty, np. w postaci "śnieżenia" z nawiewów lub kłębów pary z nawiewów.
Niekoniecznie towarzyszą.
U mnie klima w trasie przestaje zauważalnie chłodzić, ale śniegu nie widziałem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-08-19, 15:11
auto na przeglądzie i zgłosiłem znowu syczenie i niską wydajność, wyszło że brakuje 300gr czynnika, bedzie gdzieś nieszczelność, w lipcu była nabita do pełna. ASO dodało barwnika i zobaczymy czy coś wyjdzie.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-08-19, 15:12, w całości zmieniany 1 raz
Problem z wyłączaniem się klimatyzacji podczas dłuższej jazdy w upały zgłosiłem w końcu bezpośrednio do Dacii. Dziś zadzwoniono do mnie z zapewnieniem, że sprawa jest znana i została przekazana do centrali Renault. Tam znają ją już także z innych krajów. Niestety, dotąd nie znaleziono rozwiązania problemu. Zapewniono mnie też, że jeśli już rozwiązanie zostanie znalezione, samochód (a zapewne i inne też) zostanie naprawiony niezależnie od terminu końca gwarancji (no, wolałbym nie czekać tych kilka lat...).
Problem z wyłączaniem się klimatyzacji podczas dłuższej jazdy w upały zgłosiłem w końcu bezpośrednio do Dacii. Dziś zadzwoniono do mnie z zapewnieniem, że sprawa jest znana i została przekazana do centrali Renault. Tam znają ją już także z innych krajów. Niestety, dotąd nie znaleziono rozwiązania problemu. Zapewniono mnie też, że jeśli już rozwiązanie zostanie znalezione, samochód (a zapewne i inne też) zostanie naprawiony niezależnie od terminu końca gwarancji (no, wolałbym nie czekać tych kilka lat...).
czyli nie ma co sie ciskac i jechac do aso bo sami wezwa :)
czyli nie ma co sie ciskac i jechac do aso bo sami wezwa :)
Nie wiem, czy wezwą, natomiast z pewnością teraz jeszcze nie wiedzą jak ten konkretny problem rozwiązać. Bo drugi to taki, że ta klima marnie chłodzi...Może rozwiązanie tego pierwszego (o ile do tego dojdzie) poprawi całość.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum