Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 19:20   



 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-09, 21:48   

Jest jedno ale: czy ma to homologację? Jeśli to był dodany w warunkach chałupniczych pasek LED to można stracić dowód rejestracyjny przez policję.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 22:05   

bez przesady
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-09, 23:15   

route2000 napisał/a:
czy ma to homologację?

Co najwyżej lewą d; - przecież to nie spełniająca żadnych wymogów taśma LED przylepiona na wierzchu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-10-10, 11:55   

pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:27   

Czy ja wiem ? Oglądam sobie czasami francuski tjuning na http://www.forum-auto.com i niektórych realizacji nie powstydziłaby się nawet remiza w Małocicach. Jeżdżą jakoś i żandarmeria patrzy przez palce.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:36   

laisar napisał/a:
Co najwyżej lewą d; - przecież to nie spełniająca żadnych wymogów taśma LED przylepiona na wierzchu.

Miałeś toto w ręku ?

Dar1962 napisał/a:
pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.


666 - nie straszna mu drogówka :mrgreen:

Bez przesady , np. "xenony" -, HIDy - bez spryskiwaczy i automatycznego poziomowania ludzie mają i jeżdzą i przechodzą i SKP i kontrole na drodze - nawet moi znajomi a wy się czepiacie drl które nie oślepia i nie rzutuje tak na oślepianie jak wspomniane HIDy.
Wiem kolego dar1962, że chcesz sie wykazać jako służbista - policjant, ale każdy ma inne doświadczenia z drogówką to po pierwsze . Nie będę robił OFFTopu

Poza tym moze jeśli nie takie to są inne podobne listwy DRL? Przecież to żaden Rocket Science .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-10-10, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 12:47   

corrado napisał/a:
Miałeś toto w ręku ?

Po co? Przecież zalinkowałem posta, w którym jest wyjaśnione dlaczego nie może spełniać. Matematyka nie kłamie...

corrado napisał/a:
udzie mają i jeżdzą i przechodzą i SKP i kontrole na drodze

To jeszcze nie znaczy, że taki debilizm trzeba popierać - znakomita większość wymagań technicznych jest uzasadniona.

A w przypadku tej konkretnej taśmy podstawy do zatrzymania DR są, jakkolwiek by to oceniać.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-10, 14:01   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
Miałeś toto w ręku ?

Po co? Przecież zalinkowałem posta, w którym jest wyjaśnione dlaczego nie może spełniać. Matematyka nie kłamie...

Ale że co ? że ten warunek ? Kto to pisał ?
Zresztą co to znaczy "mniej niż 1cm" , "jeszcze mniej niż 1 cm "?

Cytat:

"2 lampy x (5 grup LED x (3 elementy x (mniej niż 1 cm x jeszcze mniej niż 1 cm))) "


Dlaczego te Magnetti Marelli mają po 4 ledy i mają homolo ?
http://allegro.pl/swiatla...4651586957.html


Czy że ma mieć min. 25cm2 powierzchni świecenia każde światełko ?
Poza tym nie widzę obostrzeń tutaj dotyczących grup świecenia, tylko na samą powierzchnię świecącą.
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-14, 00:56   

corrado napisał/a:
Dlaczego te Magnetti Marelli mają po 4 ledy i mają homolo ?

http://www.daciaklub.pl/f...p=106596#106596
laisar napisał/a:
"powierzchnią świecącą" jest zdaje się cały odbłyśnik (przynajmniej ja tak rozumiem te malunki w regulaminach EKG).

(Załącznik nr 3 regulaminu nr 48 EKG ONZ).

corrado napisał/a:
Czy że ma mieć min. 25cm2 powierzchni świecenia każde światełko ?

Tak.



Niniejszy temat nie służy rozważaniom nt sensu świateł dziennych, a jedynie dyskusji technicznej jak je zaimplementować i które modele się do tego nadają (i dlaczego) - proszę się więc trzymać tego wątku.
 
JaWa 



Marka: Dacia
Model: Logan 2
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-10-15, 10:03   

Przepraszam za OT, ale wydaje mi się, że zaczynamy wyciągać zbyt daleko idące wnioski i... dorównujące im argumenty:
Dar1962 napisał/a:
pierwsza kontrola przez drogówkę zakończy się utratą dowodu rejestracyjnego.

Myślę, że funkcjonariusz - w uzasadnionych przypadkach - przede wszystkim winien wezwać kierowcę do usunięcia tego co - jego zdaniem - narusza prawo (przykładowo: brudne osłony reflektorów, nieczytelne tablice, przepalona żarówka, itp.).
Działania tej służby podlegają postępowaniu administracyjnemu, w tym skargowemu. W świetle tego, że zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu jest jednoznacznie określone w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym i nie jest to katalog otwarty:
    "Art. 132. Przesłanki zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)
    1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
    1)stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia (zaznaczenie moje - Jawa), że pojazd:
    a)zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy,
    b)zagraża porządkowi ruchu,
    c)narusza wymagania ochrony środowiska;
    2)stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    3-6)... (dotyczą DR jako dokumentu, badań technicznych czy OC - przyp. Jawa),
    7)uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu."
to (może) czasami warto poprosić (w tym również na piśmie) o uzasadnienie: w związku z zastosowaniem którego z punktów art. 132 PoRD (i spełnieniem wymienionych w nim warunków) nastąpiło zatrzymanie DR.

Kwestia homologacji: Istnieje homologacja pojazdu stanowiąca podstawę dopuszczenia go do ruchu. Istnieją homologacje dla: podzespołów, części zamiennych, komponentów i urządzeń przewidzianych do montażu w pojazdach mechanicznych. I nie one "same w sobie" decydują o powstaniu (lub nie) zagrożenia. Częściej... sposób ich montażu!

Na zakończenie:
obawiałbym się bardziej dolegliwego działania funkcjonariusza. Np. skierowanie na badanie techniczne (zlecenie ekspertyzy w ramach prowadzonego postępowania) w celu ustalenia: czy ten rodzaj oświetlenia stwarza lub nie zagrożenie w ruchu drogowym?
Ceny ekspertyz nie są małe. Z reguły przewyższają... koszt mandatu.
W przypadku produktów z homologacją badania takie (przed dopuszczeniem do użytku/sprzedaży) obowiązkowo zleca producent. Tu mamy do czynienia z "rozwiązaniem autorskim". :mrgreen:
No i koszty - również postępowania - może ponieść... autor.

Zgadzam się więc z laisarem: instalować "to co trzeba i tam, gdzie trzeba".
Życzę wszystkim miłego dnia - Janusz
Ostatnio zmieniony przez JaWa 2014-10-15, 10:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1902 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-01-27, 20:53   montaż

witam, jest to moje pierwsze pytanie na forum, chciałem zamontować PHILIPS DAYLIGHT 9
2 x 9 LED ale kompletnie nie mam pojęcia jak przykręcić lampy, czy trzeba coś rozbierać albo wystarczy wkręcić blachowkręty
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-02-10, 13:15   

Cześć.
Wiosna niebawem, niestety w poprzednim sezonie nie udało mi się zamontować dziennych LED i cały czas zastanawiam się jak je zamontować żeby było estetycznie - specyficzny grill w Sandero I i zgodność z przepisami jeżeli chodzi o wymiary. Niestety samej kratki zdemontować od zewnętrz się nie da, wymagane byłoby zdjęcie zderzaka, a tego chcę uniknąć żeby nie uszkodzić ślizgów czy innych mocowań.
Najbardziej skłaniam się ku zamocowaniu lamp ukośnie, jak kolega Monopios, jednak dziś wpadł mi w oko inny pomysł. Co myślicie na temat?

sand.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 192,41 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 14:56   

Nieprawda , da się. :-)
Przynajmniej w Dusterze. Mysle ze nie ma inaczej w Sandero , tylko trzeba troche gimnastyki.

A druga mozliwosc to zdjecie grila - czyli tej czesci z emblematem I masz wtedy prawie elegancki dostep do kratki na dole - robilem w ten sposob wiele rzeczy lacznie z mocowaniem intercolera I tych oslonek bocznych do IC na kratce
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-02-10, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-02-10, 15:11   

Kratki atrapy, czyli części typu "plaster miodu" nie da rady wyhaczyć i wyciągnąć od zewnątrz. Wiem, bo udało mi się ją wyczepić z mocowań i tak sobie jeździ poluzowana od prawie pół roku w zderzaku - dodatkowo przymocowana jest do niej (na zaczepy od wewnątrz) wiązka od halogenów. Demontaż kratki tylko do wewnątrz. Atrapy z powrotem nie wciskałem w zaczepy żebym przy pracach "właściwych" nie połamać ich demontując za drugim razem.
Podpowiedź jednak ze zdjęciem grilla - części z emblematem jest genialna i do tej pory nikt jej nie przedstawił. Oglądałem ten element, ale stwierdziłem, że jest w całości ze zderzakiem. Z góry na pewno bym przy odrobinie gimnastyki pooperował odpowiednimi narzędziami. Pytanie tylko jak jest mocowana ów górna części grilla do glównej części zderzaka i czy uda mi się ją zdemontować od wewnątrz maski. Gdyby się udało - wtedy i mógłbym próbować wyciągnąć plaster miodu otworem po zdemontowanej górnej części atrapy.:)
Ostatnio zmieniony przez Sandy 2015-02-10, 15:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 15:19   

popatrz sobie na aukcjach allegro jak nie wiesz jak to wyglada

Cytat:
Podpowiedź jednak ze zdjęciem grilla - części z emblematem jest genialna i do tej pory nikt jej nie przedstawił.


Mozesz nacisnac "pomogl" ;-)
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-02-10, 15:22   

Właśnie przeskanowałem google i allegro i widzę, że dolna część to zaczepy podobne jak ruszona jest przeze mnie kratka.:)

Pomógł 10 raz! :) Dzięki.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-10, 18:11   

Sandy, w Sandero tak jak chesz w pionie będzie za blisko.

Ja mam tak:

http://www.daciaklub.pl/f...=asc&start=1275

Bez zdejmowania kratki.

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-02-10, 18:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2015-02-10, 19:32   

mekintosz napisał/a:
Sandy, w Sandero tak jak chesz w pionie będzie za blisko.

Ja mam tak:

http://www.daciaklub.pl/f...=asc&start=1275

Bez zdejmowania kratki.

Obrazek


Ja bardzo dobrze pamiętam, Mekintosz.:) Pierwsza próba montażu będzie w sposób taki jak masz u siebie, zdjęcia od Ciebie mam w osobnym folderze. Obawiam się jednak czy uda mi się je tak pod skosem za pomocą wkręta zamocować do dolnej krawędzi i czy nie za bardzo będą wystawały.:) Wolałbym wyciąć kratkę i wlicować w nią lampy, przeważającą głębokością świateł, ale wtedy musiałbym dorobić jakieś uchwyciki żeby mieć za co złapać.:)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2015-02-10, 21:56   

ja miałem tak jak mekintosz z wycięciem w plastrze miodu i ładnie się zlicowały ze zderzakiem niestety żadnuch dokładnych fotek nie mam
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-11, 18:59   

DrOzda napisał/a:
Czy ja wiem ? Oglądam sobie czasami francuski tjuning na http://www.forum-auto.com i niektórych realizacji nie powstydziłaby się nawet remiza w Małocicach. Jeżdżą jakoś i żandarmeria patrzy przez palce.


To koledzy jest Francja.Zandarmeria nie przyczepia sie do takich swiatel-ciesza sie ze ludzie wogule je zalanczaja.Tu ludzie po autostradzie w srodku nocy jezdza na postojowych.Tak samo przyciemnianie szyb 1/4 aut posiada przyciemnione szyby przednie boczne czarna folia. Przy kontroli nalezy ja otworzyc bo policjant musi nas widziec i tyle a sprubojcie we francji przekroczyc predkosc o 30 km/h w miescie to was na miejscu rozstrzelaja
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-02-11, 19:11   

A tu macie nastepnego artyste-ocencie sami http://www.forum-auto.com...sujet384072.htm
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 337
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2015-02-20, 12:20   

To ja też się pochwalę.
Właśnie zamontowełem DLR-a na światłach drogowych.
Zalety
-nie duży koszt przekaźnika ok.60 zł.
-zastępują św. do jazdy dziennej
-załączają się automatycznie 4 sek. po odpaleniu silnika
-można montować na każde światła tj. drogowe, mijania, halogeny jak również ledy
-oszczędności na manetkach, żarówkach, akumulatorze itp.
Wady
-troszkę plątaniny z kablami (ale dla mnie to zaleta)
Reasumując wygląda to nawet przyzwoicie, co do działania to się okaze po czasie.
A chyba najważniejsze można zapomnieć o obowiązku jazdy na światłach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 13:45   

Dardus napisał/a:
Wady

- nielegalność.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-20, 13:51   

świetnie Dardus, możesz powiedzieć jak to dokładniej zrobić DRL w drogowych ? ( jakieś fotki itd.. )
I przy okazji co to za aplikacja na androida, ktora podaje m.in. temp. zasysanego powietrza w dci, ktorej uzywasz ?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne