Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nietypowy odgłos pracy silnika 1.5 dci
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-02, 22:24   Nietypowy odgłos pracy silnika 1.5 dci

Witam

Możecie się wsłuchać w poniższe nagranie. Od 20 sekundy ładnie słychać. Silnik mój dziś oprócz tradycyjnego "uroczego" klekotu dieslowskiego wydawał z siebie takie inne, nienormalne dźwięki. Szczególnie na wolnych obrotach. Ciężko zlokalizować ale bardziej słyszalne od strony przodu silnika ( chłodnicy ) niż przy pasku alternatora. Klima wyłączona, silnik rozgrzany po 10 km w mieście. Taki dźwięk jakby jakieś łożysko się kończyło lub jakiś przedmuch ( EGR?) Najciekawsze, że jak dałem mocniejszą przygazówkę po nagraniu tego filmu dzwięk ustąpił. Pewnie wróci, bo kiedyś już go słyszałem. DO wymiany rozrządu z pompą wody mam jeszcze rok, przebieg 55 tyś km aktualny. Jakieś sugestie, pomysły mile widziane.

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-02, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 12:59   

Nikt nic nie wie ? :-(
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-03, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 13:11   

Odgłosy z dołu, co z naciśnięciem sprzęgła?cichnie?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-03, 13:24   

Po włączeniu klimy przestaje hałasować??
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-11-03, 14:58   

Może sprzęgiełko kierunkowe na alternatorze (o ile jest), a jak nie ma, to po prostu łożysko na kole pasowym tegoż? Sprężarka klimy raczej nie, skoro jest wyłączona i nie ma obciążenia.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-03, 15:38   

Przy sprężarce jak jest wyłączona, to kółko pasowe jak ma już kiepskie sprężynki, to tak jakby próbuje się zasprzęglać i też hałasuje. Akurat ten temat przerabiałem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 16:12   

Klima wyłączona podczas nagrania. Wciskanie/wyciskanie sprzęgła nie wpływały na ten odgłos.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-03, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-03, 16:40   

No to spróbuj włączyć klimę i sprawdź czy wtedy hałas zniknie.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 16:54   

Wydaje mi się, że kiedyś z klimą te z go słychać. Po przygazówce znikł więc czekam czy i kiedy znów wybrzmi złowieszczo :-(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 16:59   

1. zrzucic pasek wieloklinowy i zakrecic kazda rolka po kolei - moze cos jednak stamtad
2. zdjac oslone rozrzadu i tam posluchac
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 17:15   

mekintosz napisał/a:
Nikt nic nie wie?

Nie jest to jakiś specyficzny dźwięk, kojarzący się jednoznacznie - a przyczyn niespecyficznych, dających podobne objawy dźwiękowe, może być dziesiątki...

Np dla mnie brzmi to bardziej, jakby ocierał się o coś jakiś plastik - tradycyjnie, w jednej płaszczyźnie, a nie obrotowo, tyle że po prostu w rytm drgań silnika.

Diagnozy takich rzeczy powinno się jednak raczej robić na żywo, w warsztacie.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 20:24   

laisar napisał/a:

Diagnozy takich rzeczy powinno się jednak raczej robić na żywo, w warsztacie.


Zgadzam się w 100%, jednak zawsze warto spytać o zdanie forumowej braci ;-)

Co do zdjęcia osłony rozrządu / paska wieloklinowego nie wiem jak się do tego zabrać samodzielnie. Problem, że z natury nie ufam mechanikom, wolę samodzielnie zdiagnozować usterkę by tylko zlecić jej naprawę, zamiast być naciągniętym an wymianę połowy silnika.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-03, 20:34   

Zdjęcie paska wielorowkowego to prościzna. Wystarczy mieć klucz wygięty oczkowy bodajże 18. Naciągasz napinacz i pasek schodzi.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-11-03, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2014-11-03, 20:38   

Pasek musisz zdjąć, aczkolwiek dużo wygodniej to się robi od spodu auta. Szczególnie jak napinacz mocny.
Moim uchem brzmi jak napinacz paska, ale jednak na żywo to co innego.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-03, 22:01   

matucha napisał/a:
Zdjęcie paska wielorowkowego to prościzna. Wystarczy mieć klucz wygięty oczkowy bodajże 18. Naciągasz napinacz i pasek schodzi.


w dusterze - 16mm
takze mysle, że w sandero nie większy...

faktycznie od dołu - za osłoną podlużnicy - jest lepsze dojście do kółeczek i do zdjęcia/nasunięcia paska.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 01:41   

Od spodu bez kanału średnio wygodnie ;-( Gdybym jednak zdjął ten nieszczęsny pasek to jak można zdiagnozować ten dźwięk ? Szum łożysk ?
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2014-11-04, 06:43   

Zakręć rolką i słuchaj. Sprawdż też luz góra-dół ( jak na łożysku)
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-04, 09:12   

Po wysłuchaniu odgłosu zmieniłem zdanie u nie wypowiadam się.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-11-04, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 11:05   

mekintosz napisał/a:
Od spodu bez kanału średnio wygodnie ;-( Gdybym jednak zdjął ten nieszczęsny pasek to jak można zdiagnozować ten dźwięk ? Szum łożysk ?


Uwierz, że wygodniej.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 222
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-11-06, 22:04   

A ile masz na szafie ? bo jeśli coś ok 100-140 kkm to na moje ucho leci tłumik drgań w rolce alternatora ( tak .. tak jest w środku rolki , jest tam chyba łożysko igiełkowe i 2 pierscienie metalowo-gumowe ) . Miałem coś takiego w Scenicu 1.9 dci . To jest to rolka z plaskikowym kapslem . Bagatela min . 450 zł jak nie więcej . Odgłos jakby podobny ....
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-07, 13:31   

Podziel przez dwa. Mam 55 tyś km. Dźwięk na razie ustał.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-11-07, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne