DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Uszkodzenie silnika przez zerwany pasek akcesoriów
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-06, 16:48   

W Poznaniu np Krotoski Cichy skupuje auta powypadkowe z ubezpieczalni i sprzedaje z nich części z gwarancją. Ja już tam różne rzeczy kupowałem. Ceny lepsze niż na giełdzie ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 17:03   

molza napisał/a:
dzwonilem do dacii i wg, nr nadwozia wyszlo ze jest k4m696

Czyli już Euro5? Wydawało mi się, że weszły dopiero od jesieni 2011...

Tak czy owak większość K4M jest bardzo podobna, zazwyczaj różnią się jedynie osprzętem, więc głowica, tłoki i zawory powinny pasować nawet od innego podtypu.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 17:03   

molza, zajrzyj do skrzynki z prywatnymi wiadomościami, podałem Ci tam namiar, który - być może - się przyda.
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2014-11-06, 20:14   

Strasznie dużo masz nagaru na tych tłokach jak na 35 tyś km, a przecież to nie diesel.
Poza tym myślę że wszyscy tu wiedzą, że to że na tłokach widać słady odbitych zaworów nie znaczy że nie będą one działać. Ukruszeń na zdjęciu nie widzę, ale może to kwestia zdjęć i mojego wzroku.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-11-06, 21:48   

współczuję nie mam nic do dodania
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-07, 06:08   

Też współczuję.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1147
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-07, 09:32   

Myślę, że wszyscy klanowicze współczują koledze i nie ma co tutaj o tym pisać, bo bardziej przydadzą mu się teraz konkretne porady, które mogą mu pomóc.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-07, 10:05   

Zadzwoń do gościa z Nieporętu:
tel: 501-606-747
Rozbiera on sporo francuzów na części i może coś będzie miał.
Wystawia się też na Allegro:
http://allegro.pl/my_page.php?uid=2372971
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-08, 20:06   

Prosilem tez o konsultacje innego mechanika i po ogledzinach, w jego ocenie kosztowo rowniez wychodzi taniej silnik. Podstawą jest niewiadoma dot. stanu korbowodu po tak duzym uderzeniu w tloki...
Wiec jest ryzyko pozniej nietrzymania cisnien itd.
Wiec doszedl by wlasnie jeszcze koszt ew. korbowodu, tlokow i reszty...

Mimo wszystko obdzwaniam szroty i inne miejsca gdzie moze ktos ma silnik k4m696.zbieram informacje.

Napisze tez spokojny-bez pretensji list do renault/dacia - tam gdzie go kupilem i go zawioze bezposrednio do goscia, ktory go mi wydawal :)
Zbytnio nie licze, ze ktos sie "wzroszy" moimi lamentami (bo braki w serwisach), ale ja bede mial sumienie spokojne ze próbowałem.

Dzieki za info do serwisow - jestem z nimi w kontakcie i jak ktos ma jeszcze to super.
Teraz dlugi wknd, wiec sprawa uspiona.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-08, 22:53   

Molza, jutro za parę h możesz nad ranem pojechać do Poznania i wracasz z silnikiem , jeszcze masz czas ... ;-)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-11-08, 23:47   

Wchodzę na allegro i znajduję silnik za 1.500 zł (zejdziesz pewnie do 1.300 skoro dojazd z Warszawy) http://allegro.pl/silnik-...4699398250.html

I zastanawiam się nad czym tutaj myśleć. Przeczytałem ofertę mechanika i już wiem, że masz się nad czym zastanawiać. Skoro silnik 1.500 (odbiór osobisty) + 1.300 za przekładkę to właściwie 3.000 złotych poooszły. Na Twoim miejscu zabierałbym samochód płacąc te 300 + VAT, pod dom. Spokojnie pojechałbym po silnik i wymienił w weekend. Akcja bez problemu do zrobienia, trzeba tylko podjąć męską decyzję. Tym bardziej, że te 1.300 za montaż to zapewne bez wymiany oleju, płynu, o rozrządzie nawet nie mówiąc. Więc jak im zlecisz przygotowanie zakupionego silnika, to przekroczysz 2.000 złotych spokojnie. Jak dla mnie nie warto. Wiem, że człowiek ma mało czasu i wraca zmęczony jak koń, ale może warto przemyśleć samodzielną przekładkę, skoro w ASO kroją Cię już na etapie ściągania głowicy?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-09, 00:15   

Bez przesady ja czy ty może by bym to zrobił w garażu ale autor skoro doprowadził do takiego zdarzenia niech się lepiej za to nie bierze
_________________
Moje auto
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-11-09, 00:54   

Nie przesadzaj.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-09, 01:08   

Ale w jaki sposób autor doprowadził niby do tego zdarzenia ? No fakt nie serwisował w ASO co roku - tyle że tak naprawdę żaden mechanik na świecie nawet oglądając pasek tuż przed pęknięciem nie jest w stanie wyłapać jego wady fabrycznej - dobrze jeśli na przeglądzie mechanik ASO ogląda pasek osprzętu czy ocenia jego naciąg ale nawet w to wątpię. Potencjalnie od przeglądu do awarii może upłynąć 19999 km lub 11 miesięcy 30 dni - kupa czasu i kawał drogi. A sama awaria to kilka sekund nienaturalnych odgłosów spod maski i cześć pieśni.
Z ręką na sercu - kto z Was w trzyletnim samochodzie z 35 tys na budziku wnika w stan rozrządu czy napędu akcesoriów ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-09, 01:35   

Do gwarancji w europie nie wymagane są wizyty w ASO
http://www.smartdriver.pl...isowac-poza-aso

A autor sam na początku napisał że "nie ma o tym zielonego pojęcia "
Nie wpychajcie ludzi którzy nie chcą do garażu i od razu na głęboką wodę , przekładka silnika to nie wymiana klocków i nie trwa to jeden weekendzik .
No może jak ktoś jest mechanikiem i wie co do czego bez zastanawiania przeciętnemu niedzielnemu majsterkowiczowi zajmie to kilka dni a trzeba mieć sprzęt i miejsce
Ja mimo że mam ok 31 tyś to płyny/klocki a teraz też naciąg paska sprawdzam raz na 2 miesiące
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-09, 01:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-09, 10:53   

MCV - ten silnik jest o innym symbolu moj ma 696 a nie 896.
ten z allegro jest z 2013 r.
Ten co sprzedaje zawsze powie ze ma to co Ci trzeba i ze bedzie pasowal.
BTW ostatni przeglad serwisowy w ASO - jeden z 3 wymaganych - zrobilem w lutym 2014. Przed koncem gwary (marzec 2014).
Tam jest odnotowany przebieg wiec powolam sie tez na to w tym pismie.
Ostatnio zmieniony przez molza 2014-11-09, 10:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-09, 10:57   

1300 to dużo za wymianę. Ode mnie za wymianę silników i skrzyń biegów między dwoma autami chcieli równo 1000zł.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2014-11-09, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-11-09, 18:20   

Inne symbole, ale może cała reszta wspólna? Co najwyżej czujniki pozamieniasz (w VW tak miałem - dwa silniki o różnych symbolach, różniły się czujnikiem oleju).
 
molza 


Marka: dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 17
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-17, 23:01   

tak więc byłem u dacii porozmawiac i powiedzieli, ze jak auto jest rozkrecone u kogos innego to juz mi go nie przyjma. Powiedzieli ze moge zwracac sie pisemnie z prosba do producenta i czekac na odpowiedz.
Niestety auto jest mi potrzebne a wyobrazam sobie jak moze to dlugo trwac...
wiec podjalem decyzje ze zakupie silnik uzywany i przemontuja mi slupek do mojego oraz wymienie zestaw rozrzadu + pasek klinowy, rolki, uszczelki, oleje itd.
Gdybym mial mozliwosc od znajomych czy rodziny pozyczyc auto na czas nieokreslony, to moze i dalej bym prowadzil ta batalie...

Teraz bede co tydzien zagladac pod maske ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 01:45   

Prawidłowo!
A walkę z Dacią/Renault o odzyskanie pieniędzy myślę, że nadal masz szanse i możliwości i co najważniejsze wygraną w tej sprawie :]
 
Zdzisław 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Bielsko
Wysłany: 2014-12-03, 20:24   Pomóżmy Renault poprawić jakość i bezpieczeństwo

Witam wszystkich forumowiczów

Kilka dni temu miałem identyczny przypadek jak kolega "molza". Pod koniec podróży przy wjeżdżaniu na teren posesji z komory sinika dobiegł powtarzający się hałas. Po kilku sekundach silnik zgasł. Po podniesieniu klapy komory silnika stwierdziłem postrzępiony pasek akcesoriów. Po zdjęciu paska przez jego przecięcie i wyjęciu pozostałości po pasku spróbowałem uruchomić silnik. Silnik nie ruszył. Skontaktowałem się z ASO - usłyszałem znany tekst o " wkręceniu się paska akcesoriów w rozrząd". Samochód został przewieziony na lawecie do najbliższego serwisu nie ASO. Tam stwierdzono mechaniczne zablokowanie silnika. Po zdjęciu głowicy okazało się, że wszystkie zawory są uszkodzone. Koło pasowe rozrządu i akcesoriów mocowane są wspólną śrubą, bez klinowania do wału korbowego. Moment hamujący pochodzący od uszkodzonego paska akcesoriów spowodował przestawienie rozrządu i kolizję zaworów z tłokami. Pasek akcesoriów produkcji "no name" nie wytrzymał 1/4 przebiegu i przepracował tylko 1/2 okresu użytkowania według danych określonych w książce przeglądów. Co ciekawe mój Duster pochodzi z tej samej serii 03/11.
Trwa wymiana maili z Renault Polska - jak na razie z grą na zwłok, a Duster stoi i czeka :-D ;-)
I tak miałem szczęście, że całe zdarzenie miało miejsce przy bardzo małej prędkości. Aż nie chcę sobie wyobrażać, co mogło by się stać, gdyby to się zdarzyło np. na autostradzie ;-)

Dołączam fotkę uszkodzonego paska

pasek.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 205,78 KB

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-12-03, 20:37   

No piknie, człowiek myśli, że jak zmieni pasek rozrządu, to jest bezpieczny, a tu nagle niespodzianka :P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-03, 21:35   

Zdzisław napisał/a:
Pasek akcesoriów produkcji "no name"

Ale to fabryczny??? Nic nie miał, nawet żadnego numeru OE?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-12-03, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-12-03, 21:36   Re: Pomóżmy Renault poprawić jakość i bezpieczeństwo

Zdzisław napisał/a:
Co ciekawe mój Duster pochodzi z tej samej serii 03/11.

Czyli właściciele Dusterów z tej w/w serii powinni sobie profilaktycznie wymienić pasek akcesoriów?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-12-03, 21:57   

Jestem przerażony takim paskiem! Miałem forda eskorta 1,6 benzyna i tam też był pasek osprzętu zrobiłem na nim prawie 200tys km przez 19 lat i nie wymieniałem. Chyba stare były lepsze samochody.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne