Nie udało mi się wyśledzić za jaki znaczek trafi ten silnik, ani kiedy...
...ani po co. :) Z tego, co czytam, on jest niemal identyczny z K4M (przynajmniej jeśli chodzi o osiągi).
Wiesz, jak to tce to chyba ma turbinę?
Z artykułu na wiki wynika, że to nie tce i nie ma turbiny. Ma 108-112 koni oraz, co ciekawe, 142 Nm przy 4000, co jest jeszcze gorszym wynikiem niż w K4M. On nawet wygląda podobnie. Stąd moje zdziwienie, że przechodzili przez cały sajgon implementacji nowego silnika z nieco innej bajki, homologacje, sracje, tylko po to żeby nic się w efekcie nie zmieniło.
A kiedy wchodzi Euro6?
Może ten stary gniot już nie był w stanie go spełnić?
dla nowych homologacji teraz, a dla starszych homologacji 1 stycznia 2015
stary silnik 1,6 16 V spełnia normy Euro 6 bo dla silników benzynowych z wtryskiem wielopunktowym niczym się nie różni norma Euro 5 od Euro 6.
W wtrysku bezpośrednim jest ograniczenie w ilości cząstek stałych.
Po Euro 6 naprawdę niż nie będzie z czego schodzić niżej. Plany na przyszłość to zmniejszenie emisji CO2
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-17, 11:01
No to byłoby fajniusie. Tonowy samochód z silnikiem 1.2 Tce mógłby zejść poniżej 10 sekund do setki i osiągać pod 200 km/h. Hamulce tarczowe na obu osiach, jakaś fajna tapicerka i cena w granicach 13 - 14 kEuro - w Polsce to oczywiście żadna konkurencja dla złachanego Golfa Gti ale na Zachodzie mogłoby się przyjąć.
Tylko jeszcze fajniejsze byłoby Sandero.
Ciekawe czy Renault byłoby skłonne zrobić odmianę rajdową w klasie R do rywalizacji w WRC 3 ?
Logan TCe 115 - mejbi, bejbi, ale w TCe 130 to nie uwierzę, tak samo jak w wersję "Dacia Sport". Oba pomysły to bowiem piłowanie gałęzi, na której siedzi sprzedaż "prawdziwych" renówek, a macierzysty koncern jest w tym względzie aż przesadnie ostrożny.
(Tak samo zresztą, jak w przypadku dokkerowego dCi 75/90 - technicznie to jest jeden silnik, jedynie inaczej wysterowany).
Natomiast jeśli ktoś bardzo chciałby nowego sandero lub nowego logana (ale nie kombi) z benzynowym silnikiem 1.6, to zarówno 8v, jak i 16v (ten ma 10,5 sek do 100 kmh i Vmax 180 kmh) są w tej chwili dostępne z Evro5 w Rosji. Do końca tego roku prawdopodobnie powinno się dać je bez większych problemów zarejestrować, korzystając jeszcze z okresu przejściowego nowo obowiązującej u nas Euro6.
(Chociaż akurat one mogłyby być niemal natychmiast dostępne także z tą normą, bo względem benzyniaków w osobówkach niczym się ona nie różni od starej - http://en.wikipedia.org/w..._passenger_cars Jest to jedynie kwestia certyfikacji).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-17, 21:37
No przecież pisałem o tarczach :) od razu rzucały się w oczy. Wielowahacz oznaczałoby że serio zabrali się za trakcję co daje nadzieję na homologację w grupie R gdzie są dziś prawie same DS3.
Ostatnio czytałem wywiad z prezesem Mitsubishi i zapytany o kolejną generacje Lancera odpowiedział że będzie prawdopodobnie powstawał na nowej płycie podłogowej Megane/Laguny (chce przypomnieć że Mitsubishi idzie teraz w EKO ( i przynosi im to zyski) , a Renault postanowiło robić hybrydy po jednak słabym zainteresowaniu ich elektrykami).
prawdopodobnie Megane zostanie zaprezentowana za rok w 2015, do salonów trafi w 2016
może to nie przyszłość Dacii a Renault ale nie ma co ukrywać w 2020 też i przyszłość Dacii.
Jestem Ciekaw jak długo Dacia będzie oferowała silniki MPI
Odkrywamy przyszłość mini-renault, którego sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku w Indiach. Testy tego modelu we Francji wzmacniają przypuszczenie, że będzie dostępny także tutaj.
A krytyka wyglądu na podstawie słabej jakości fotki, na której ledwie widać, że w ogóle ten zamaskowany kształt jest autem jest... zabawne. Coś jakby oceniać ludzką urodę na obrazie USG (((((:
(Ten model oczywiście na pewno w ogóle nie będzie śliczny i wybajerzony, tylko niemal generyczne "das auto": metalowa puszka na gumowych kółkach - jeżdżąca funkcjonalność. I dajcie wszyscy bogowie Wschodu i Zachodu, by tak było! Ludzkości naprawdę nie potrzebuje kolejnych mini pacmanów czy innych rangów evoqów...).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
To na pewnie nie jest żaden miniDuster.
Tylko ktoś miał fanatazję i w programie graficznym przerobił
Renault Sandero Stepway 2015
(brak relingów a dodany znaczek Dacia zamiast Renault)
Odkrywamy przyszłość mini-renault, którego sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku w Indiach. Testy tego modelu we Francji wzmacniają przypuszczenie, że będzie dostępny także tutaj.
podsyłam wam bardzo ciekawą prasówkę dotyczącą Renault - czyli też Dacii
Spis treści
Cytat:
INNOWACJE, KTÓRE POJAWIĄ SIĘ W 2015 ROKU
Dalszy rozwój samochodów elektrycznych i alternatywnych źródeł energii
1. Nowy, kompaktowy silnik elektryczny o wysokich osiągach, w 100% zaprojektowany i wykonany
przez Renault 3
2. Turbodoładowany, dwupaliwowy silnik zasilany benzyną/LPG: nowoczesna jednostka
napędowa przystosowana do zasilania gazem LPG 5
02
PROTOTYPY BADAWCZE
Obniżanie kosztów paliwa i poszukiwanie nowych rozwiązań w zakresie środków transportu
1. Napęd wysokoprężny typu mild-hybrid umożliwiający obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji
CO2 w samochodach dostawczych 6
2. Bardzo mały, dwusuwowy silnik wysokoprężny, niezwykle tani zarówno przy zakupie,
jak i podczas eksploatacji 8
3. Poszukiwanie nowych rozwiązań w zakresie miejskich samochodów dostawczych 9
Czy ja się mylę, czy do artykułu załączono zdjęcia Blackstorm'a ? :) jeśli tak to mogli już chyba nic nie dawać, zamiast wprowadzać ludzi w błąd ...
a sama wersja, jeśli będzie przemyślana cudownie rozwiązałaby mój problem
Ostatnio zmieniony przez Stan 2015-01-09, 23:05, w całości zmieniany 2 razy
Czy ja się mylę, czy do artykułu załączono zdjęcia Blackstorm'a ?
We francuskim tekście jest ich rysunek przedstawiający DD z wydłużonym tyłem:
http://www.caradisiac.com...-2016-99287.htm
Taki bym chciał, bo miałby duży bagażnik (7 miejsc nie potrzebuję) i większy silnik.
Wysłany: 2015-01-10, 09:29 Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC
DD napisał/a:
Spekulacje na temat ewentualnych nowości w postaci nowego Dustera, w tym wersji 7-mioosobowej i silnika 1.6dCi 130KM już w przyszłym roku :
http://www.carscoops.com/...re-in-2016.html
To googlowe tłumaczenie trzeba wyrzucić, bo nic nie warte.
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4. Ew. w wersji z napędem na jedną oś można zmienić zestopniowanie skrzyni biegów.
to są jakieś bzdury .
Kto z was siedział realnie w bagażniku ?
tam jest tyle miejsca że ledwo się mieści człowiek na kolanach .
Sama płyta na to nie pozwala , trzeba by obniżyć radykalnie podłogę z tyłu (na co miejsce jest tylko w 4x2 ) do tego tylne siedzenia są na baku .
Miedzy plastikami nadkola jest realnie 1 m więc 2 fotele tam nie wejdą ...
w qaszkaju +2 były 2 miejsca w bagażniku i nie cieszyło się to dużą popularnością .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum