Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana amortyzatorów tylnych - DACIA DUSTER 4x2
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-11-26, 16:38   Wymiana amortyzatorów tylnych - DACIA DUSTER 4x2

Wymiana amortyzatorów tylnych - DACIA DUSTER 4x2

Do wymianny potrzebne są :

lewarek,
klucz do śrub do kół - 17mm
klucz 21mm
klucz 16mm
klucz 6mm
torx20

Zaczynamy. Trzeba zdemontować częściowo osłony nadkoli tylnych tak jak na zdjęciu


, nie trzeba zdejmować całośći ale tak żeby można było manewrować kluczami , tj 16mm i jako kontry - 6mm

Po zdemontowaniu osłon plastikowych, bierzemy sie za odkrecanie góry amorka - 16mm otwarty i kontrujemy 6mm.
http://images66.fotosik.p...d8756b9bmed.jpg

Po odkręceniu śruby bierzemy się za dół, tj .
zdejmujemy koło - chciałem najpierw bez zdejmowania - a od tyłu odkręcić od belki amorka , ale auto za nisko siedziało i uderzałem o zderzak kluczem. Po zdjęciu - 21mm i odkręcamy amorka od belki.
(Na fotce druga strona) ->

Wyjmujemy amorka, zdejmujemy z niego odboje , które przekładamy do nowego - a z nowego kompletu bierzemy to co jest czyli 2 poduszki gumowe, 2 podkłądki stalowe, nową nakrętkę 16mm górną i tulejkę...
SKładamy to wzorując się na zdemontowanym amorku.
Wkładamy pod auto, przykręcamy do belki - na początku lekko 21mm śrubą i łapiemy od środka auta używając już nowej nakrętki o rozm. 16mm.Skręcamy górę kontrująć oczywiście , zakładamy koło, opuszczamy lewarek, dokręcamy dolną śrubę amorka do belki skrętnej i składamy osłony nadkola plastikowe wewnątrz.

Można brać się za drugą stronę. Czas na wymianę obu stron, na lewarku - 2-2.5h - najwięcej zajmuje demontaż plastików i znowu ich złożenie :)

Teraz małe porównanie , wyjęte amorki dopiero po wyjęciu okazały się jaki to SZMEEEELLLLCCC , olej wylał się z obu po wciśnięciu trzpienia,( a niby coś odbijały będąc na aucie ) - w celu porównania z nowym . Stare amorki "zsikały się" pozostawiając i puszczając brzydki olej. Nawet nie sadziłem , że tak się rozlecą :) Czy jeszcze ktoś wątpi w konieczność wymiany amorków ? :roll: :D 8-)

20100101212.jpg
wykręcona "góra" amora
Plik ściągnięto 124 raz(y) 119,09 KB

20100101213.jpg
Odkręcamy kluczem 21mm dół amorka
Plik ściągnięto 146 raz(y) 79,27 KB

20100101217.jpg
po odkręceniu amorka
Plik ściągnięto 123 raz(y) 78,06 KB

20100101219.jpg
części montażowe amorka z odbojem starym
Plik ściągnięto 139 raz(y) 111,56 KB

20100101221.jpg
nowy amorek
Plik ściągnięto 127 raz(y) 50,65 KB

20100101220.jpg
przykrecamy dół amorka
Plik ściągnięto 104 raz(y) 64,94 KB

20100101218.jpg
stary już szmelc który puścił olej po wciśnięciu
Plik ściągnięto 126 raz(y) 103,2 KB

20100101231.jpg
stare już nawet nie odbiły po 1h
Plik ściągnięto 141 raz(y) 82,17 KB

20100101230.jpg
oba się zsikały = SZMELC
Plik ściągnięto 109 raz(y) 128,46 KB

20100101224.jpg
drugi amor po ściśnięciu też puścił olej
Plik ściągnięto 108 raz(y) 76,07 KB

 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-11-26, 16:43   

cztrey lata i wymiana? jaki przebieg?
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-11-26, 18:57   

Co Cię skłoniło do wymiany? Bo pisałeś w poście, że tłumiły.
I na jakie wymieniłeś?
_________________
Pozdrawiam.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 23:50   

przebieg ok. 88000 km,
amorki MONROE G1153,

Powód wymiany : najogólniej to doświadczenie nabyte po ok. 14 latach posiadania różnych aut :)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-11-27, 01:22   

To dość wcześnie, moim zdaniem.
Te Monroe są gazowo-olejowe, tak?
A nie korciło Cię, żeby wziąć nieco droższe, ale bardziej renomowanej firmy (np. KYB)?
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2014-11-27, 01:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-27, 06:56   

a ile byś proponował ? Tyle właśnie pracują amorki, a jak jeszcze myśli się, że duster to wóz terenowy i jeździ nie zważając prawie na doły to ich czas życia się nie wydłuża 8-)
Kayab i Monroe to teraz praktycznie to samo, a druga sprawa nawet nie było ich w ofercie sklepów jak szukałem , ... były jeszcze bilsteiny b4 z dobrych firm.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-11-28, 22:44   

corrado napisał/a:
a ile byś proponował ? Tyle właśnie pracują amorki, a jak jeszcze myśli się, że duster to wóz terenowy i jeździ nie zważając prawie na doły to ich czas życia się nie wydłuża 8-)
Kayab i Monroe to teraz praktycznie to samo, a druga sprawa nawet nie było ich w ofercie sklepów jak szukałem , ... były jeszcze bilsteiny b4 z dobrych firm.


Oj tam... Nie proponowałbym niczego. ;-) W poprzednich moich autach wymieniałem 2 razy - po 130 kkm i po 120 kkm (tutaj nie do końca potrzebnie, bo jeszcze tragedii nie było - ale miałem nówki kupione na zapas i przy okazji wymiany dziurawego baku wymieniłem też amory - dobry dostęp miałem :-> ).
Co do Monroe: znajomy mechanik średnio się o nich wyrażał, zaś gazowe KYB chwalimy sobie bardzo mocno w innym klubie moto - są po prostu dobre i trwałe.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-28, 23:05   

Każdy może sobie wymienić na jakie chce i kiedy chce 8-) Kto bogatemu zabroni.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-11-29, 09:43   

leo napisał/a:
Co do Monroe: znajomy mechanik średnio się o nich wyrażał, zaś gazowe KYB chwalimy sobie bardzo mocno w innym klubie moto - są po prostu dobre i trwałe.


Jakieś 10 lat temu Monroe zaliczyły wpadkę jakościową, nie wiem, na ile się teraz poprawili ale m.in. z tego powodu w poprzedniej bryce wymieniałem na KYB :-)
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-11-29, 10:00   

corrado napisał/a:
przebieg ok. 88000 km,
amorki MONROE G1153,

Powód wymiany : najogólniej to doświadczenie nabyte po ok. 14 latach posiadania różnych aut :)

a oslony stare?
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-11-29, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-29, 11:08   

Tak jak widać na zdjęciach i wynika też z opisu. :mrgreen:

Po inspekcji wizualnej, nie kwalifikowały się do wymiany 8-)

Jeśli mogę napisać o odczuciach założonych MONROEów, jest bardzo fajnie ! Autko zupełnie inne w prowadzeniu 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-14, 23:12   

Tylne amortyzatory po 34tys km z 4x4
:evil: :roll:

Ktos ma jeszcze watpliwosci czemu ja wymienialem po 80tys? :roll: 8-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-15, 08:25   

Może się trafiła jakaś wada produkcyjna? :->
Powinni je objąć jakąś akcją serwisową na wymianę wadliwych amorków....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-02-15, 11:14   

Wadą są słowiańskie drogi.
 
gizmo84 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M 105 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd: Pustynia
Wysłany: 2020-02-17, 23:50   

Dzień dobry,
Po odkreceniu górnych śrub amortyzatora w bagazniku, pokazuje się gumowa poduszka (tuleja?). Czy jest wymienialna? Czy można ją gdzieś dostać?
Dodatkowo na amortyzatorze jest druga gumą (tuleja) w miejscu wchodzenia amora w nadkole. Czy jest wymienialna? Gdzie można ją dostać?
Znalazłem tylko to i nie wiem czy będzie pasowac:
https://m.intercars.pl/produkty/1661705-tuleja-amortyzatora-tuleja-amortyzatora-tylnego-gorna-dacia-duster-tedgum-00159981
Chęć wymiany spowodowana jest metalicznym skrzypieniem słyszalnym w bagazniku.
Serwis stwierdził że to prawdopodobnie te gumy bo amortyzatory są dobre.
Skrzypienie jest tylko jak najade na próg zwalniający, albo polnej drodze, albo jak jest nierówna droga. Ewentualnie jeszcze jak najade tylnymi kołami na krawężnik.
Proszę o pomoc.
_________________
--
Bo w górach jest wszystko co kocham...
Ostatnio zmieniony przez gizmo84 2020-02-17, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gizmo84 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 K4M 105 KM LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd: Pustynia
Wysłany: 2020-02-20, 10:44   

Zakupiłem zestawy naprawcze tylnego amortyzatora (gumki i podkładki). Wymienię i zobaczę czy to to. Sprawdzałem jeszcze zamek, jego regulację, odboje klapy, koło zapasowe i to nie to.
_________________
--
Bo w górach jest wszystko co kocham...
Ostatnio zmieniony przez gizmo84 2020-02-20, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-20, 14:52   

sprawdz czy to nie skrzypi aby przypadkiem dolna podkladka sprezezyny taka gumowa.
Moze juz sparciala.
Mi sie wydaje ze u mnie tez skrzypi ona.
Ale wewnątrz tego nie slychac raczej - warkot silnika zakloca :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne