DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowy Logan MCV TCe 90 2014 - Laureate
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-09-02, 18:33   

Średnia z drogi do zakopanego to 6,7l. Droga przez Kraków. Na dwupasmowkach licznikowe 150 i generalnie jazda bez patrzenia na spalanie. Na pokładzie 2 dorosłych, dwoje dzieci i kufer wypchany do rolety. Ze spalania jestem zadowolony. Pod górkę loteria za sprawą momentu, który czasem zanikał jakbymwlaczyl eco mode. Zjawisko występowało nawet po wyłączeniu Klimy. Muszę z tym iść do Aso, bo zaczęło być słychać turbinę, a to sugeruje jakąś nieszczelność w dolocie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-02, 18:34   

nie uwierzę póki nie zobaczę nawet dieslem tyle sie nie da uzyskać .
No chyba że te 150 km/h to jechałeś 1-2 km a cała resztę 80-100 i to jeszcze w górzystym terenie ...
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-02, 18:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-02, 22:07   

Obstawiam średnio 7.6 niż 6.7. Szczególnie przy 150 km/h każda dacia pije jak smok. Nawet dci lubi 7-8 l ON wypić.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-09-02, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-09-03, 09:39   

ostatnio na tej trasie jadąc przepisowo (60-100) komp mi pokazał z całej trasy w obydwie strony 5,1 l/100 ..... więc chyba wynik 6,7 realny zwłaszcza że 150 na godzinę to tam w niewielu miejscach można pojechać :-D
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 382
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-09-03, 10:41   

Karenzo napisał/a:
nie uwierzę póki nie zobaczę nawet dieslem tyle sie nie da uzyskać .


Błogosławieni będą Ci, co uwierzą... Czy jakoś to tak było.

mekintosz napisał/a:
Obstawiam średnio 7.6 niż 6.7. Szczególnie przy 150 km/h każda dacia pije jak smok. Nawet dci lubi 7-8 l ON wypić.


Jak Wy jeździcie tymi wozami?? U mnie po mieście nie przekracza 5/100, a jeżdżę tylko po 3, czasem 4 km.
Na autostradzie przy 120-130, też nie przekraczam 5/100. W "zużyciach" opisałem moją wyprawę do Pragi, a tam raczej płasko nie jest.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-03, 10:48   

Musisz im pożyczyć cegłówkę bo mają pustaki w nogach. ;-) :mrgreen:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-09-03, 11:03   

dyskusja staje się zabawna ....tym razem to ( mając też dci) w poniżej 5 średnio w mieście nie wierzę tak samo w poniżej 5 przy 120-130 :-> a jeżdżę delikatnie

o ile w trasie (dci) jadąc poniżej 100 można zejść do 4,3-4,5 to powyżej 100 przekraczam już granicę 5l/100 .... co i tak jest dobrym wynikiem

TCe 90 pali na trasie 0,5-1 l więcej od diesla ... w mieście natomiast 2,5 l więcej (mówię o krótkich odcinkach )
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-09-03, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 382
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2014-09-03, 13:47   

kakus napisał/a:
a jeżdżę delikatnie


A może właśnie to błąd? Na wszystkich szkoleniach, na których byłem, z eco jazdy, mówiono:
Rura, obroty do czerwonego pola, jak najszybciej uzyskując V przelotową.

Ja jeżdżę normalnie: Najlepszy wynik to 3,9 do Rabki. Fakt, że w nocy i do 100km/h.

Uwierzysz, że autokar z 460km silnikiem, 12 biegową, zautomatyzowaną skrzynią biegów pali 21,5 litrów? Dodam, że ma 15 metrów długości, 3,72 wysokości. Jeden miał 20, 9 na wyświetlaczu.. Po polskich drogach.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-09-03, 15:40   

Panowie, wyluzujcie. Chwilowe spalanie przy 150km/h waha się od 5,5l do 12l a pod mocna górkę nawet więcej. Po równym asfalcie to okolice 9,5l. Nie jechalem jednak nocą i nie zapialem 150km/h na tempomacie w Raszynie by go wyłączyć w Rabce. Średnia prędkość z całego dystansu to niecałe 49km/h. Nie mam na dachu kogutów ani immunitetu i nie jestem głupi. Nie lubię płacić mandatów. Fakt, ze w takie średniej spalania pomógł mi napotkany za jankami merc, który do Krakowa nie mógł scierpiec, ze go jakaś Dacia ciągle dogania. Trzymając się ok 40m za nim spalanie chwilowe przy 150km/h spadało do ok 5,5l.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2014-09-03, 15:54   

Tak, zdumiewające są reakcje co poniektórych kierowców, gdy się ich wyprzedza.... :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-04, 12:46   

trzeba było pisać że chwilowe takie to i ja miałem przy 200 w innym aucie no i co z tego jak średnio wychodziło po 12-13 ropy
_________________
Moje auto
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-09-08, 06:38   

Karenzo napisał/a:
trzeba było pisać że chwilowe takie to i ja miałem przy 200 w innym aucie no i co z tego jak średnio wychodziło po 12-13 ropy

No tak chwilowe spalanie mojego tce z ponad 1400 km po powrocie z gór spadło do 6,4l/100km.
Tu jeszcze odrobina wyjaśnienia. Dałem ciała przy pomiarach z trasy bo nie skasowałem wszystkich pozycji kompa a jedynie przebieg dzienny. Podane przeze mnie średnie dotyczą wiec całego przebiegu od odbioru samochodu. Przed wyjazdem w góry średnia ze spalania wynosiła 7,1l/100km, po przejechanie do Zakopanego średnia spadła do 6,7 l/100 km. PO powrocie z Zakopca średnia spadła do 6,4l/100 km. Faktem jest jednak, że z racji większego ruchu niż w poprzednia stronę jechałem dużo wolniej i nie przekraczałem 140 km/h. Na ekspresówkach, o ile było to możliwe trzymałem się licznikowych 130 km/h.

Co do sprawowanie się tego silniczka w górach to nie oczywiście trzeba czasem zredukować do 3 biegu i na krótkim odcinku mijanki pod górę się nie powyprzedza z kompletem pasażerów na pokładzie ale samochód nie jest tez zawalidrogą. Na zakopiance czasem musiałem się posiłkować redukcja do 4 żeby pod górę się lepiej zbierać na lewym pasie. Moim zdaniem ten silniczek w tym samochodzie jest wystarczający do normalnej jazdy. Gór się zdecydowanie nie boi choć wyprzedzanie idzie mu zdecydowanie lepiej na płaskim albo z górki. Spalanie prawie jak w dieslu. Mój stary turboklekot spalał na trasie więcej.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-01, 14:14   

Spadły temperatury i zużycie paliwa wzrasta. Po tygodniu niedużych mrozów jest to 6,7l/100km. We znaki daje się powoli rozgrzewający się silnik i duża kubatura wnętrza. Jest zdecydowanie gorzej niż w moim starym turboklekocie. Zastanawiam się nad domontowaniem nagrzewnicy elektrycznej będącej standardem w loganach i sandero z silnikiem diesla.
Nurtuje mnie jedna rzecz i zastanawiam się czy wszyscy tak mają. Czy na zimnym silniku nie odcina wam paliwa przy hamowaniu silnikiem. Dziś i wczoraj zauważyłem ze przez pierwsze 2-3 km od odpalenia schłodzonego przez noc na dworze samochodu przy hamowaniu silnikiem komp wskazuje na dość duże spalanie benzyny.
U was tez tak jest "na ssaniu"?
Zauważyłem to po nockach z temp. -7C.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-12-01, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-12-01, 20:04   

cookie napisał/a:
Czy na zimnym silniku nie odcina wam paliwa przy hamowaniu silnikiem. Dziś i wczoraj zauważyłem ze przez pierwsze 2-3 km od odpalenia schłodzonego przez noc na dworze samochodu przy hamowaniu silnikiem komp wskazuje na dość duże spalanie benzyny.


Nie zauważyłem u siebie ww. objawów nawet przy naprawdę zimnych nocach. Jedynie po odpaleniu chwile obroty komputer trzyma na 1,5 tys obrotów, a pozniej spadaja do standardowych na biegu jałowym. Przy hamowaniu silnikiem na biegu komputer pokazuje zawsze 0,0.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-02, 08:07   

Griffith napisał/a:

Nie zauważyłem u siebie ww. objawów nawet przy naprawdę zimnych nocach. Jedynie po odpaleniu chwile obroty komputer trzyma na 1,5 tys obrotów, a pozniej spadaja do standardowych na biegu jałowym. Przy hamowaniu silnikiem na biegu komputer pokazuje zawsze 0,0.

Jesteś tego absolutnie pewien? Z tymi 2 kilometrami to przesadziłem Dziś to był góra kilometr i to po śpiących policjantach wiec samochód na 2 biegu.
No to chyba czeka mnie wycieczka do aso.
 
Griffith 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: TCE90
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 21
Skąd: Gorzów Wlk.
Wysłany: 2014-12-02, 18:46   

Faktycznie jest opisywany przez Ciebie objaw zaraz po ruszeniu. Wcześniej przy wyjeżdzaniu z blokowiska mniej więcej ok kilometra schodziło i przy hamowaniu silnikiem pokazuje 0,0. Do 1km przy hamowaniu pokazuje jakąś wartość. Tak więc to faktycznie raczej standard.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-30, 09:17   

Przyszły chłody i jest kicha. Rozgrzanie budy to wyzwanie na co najmniej 10 km. Jak już łapie temperaturę to grzeje jak głupi ale żeby zaczęło choć chuchać jakimś ciepełkiem to się trzeba naprawdę kawał drogi najechać. Jak się zrobi ciepło to będę musiał pociągnąć temat nagrzewnicy elektrycznej. Na razie ratuje mnie podgrzewana mata na siedzenie.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-12-30, 09:49   

Wiesz, masz silnik 0,9, więc trudno oczekiwać cudów. Pamiętam, że podobnie miałem w Matizie 0,8, a on był duzo mniejszy.
Jeśli możesz sobie pozwolić na montaż ogrzewania postojowego, gorąco polecam.
Jeśli chcesz, mogę dać Ci namiar na bdb serwis "nijer Łorsoł"
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-30, 11:14   

Namiar bardzo chętnie wezmę. Co prawda desperacji i funduszy pewnie nie wystarczy ale dowiem się przynajmniej ile to kosztuje. Może żonie sprawię na walentynki do jej jeszcze gorzej wyposażonej pod tym względem C1. C1 ma ten luksus, że można ja przegonić po obrotach i zaraz robi się cieplej, a pewnie i w matizie to działało. W turbo benzynie mam przed tym jednak spore opory;-)
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-12-30, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-30, 13:59   

Zainstaluj oryginalne maty grzewcze pod tapicerkę. Jeśli masz już kabelki doprowadzone pod fotele to jest to max dwie godziny roboty - wystarczy demontaż tapicerki banalny w przypadku nowszych Dacii.
Od kilku dni me pupsko błogosławi te 300 PLN wydane na ich zakup.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-30, 14:25   

DrOzda napisał/a:
Zainstaluj oryginalne maty grzewcze pod tapicerkę. Jeśli masz już kabelki doprowadzone pod fotele to jest to max dwie godziny roboty - wystarczy demontaż tapicerki banalny w przypadku nowszych Dacii.
Od kilku dni me pupsko błogosławi te 300 PLN wydane na ich zakup.
Tylko 300 zł kosztują oryginalne? To cena za komplet na jeden fotel czy na obydwa?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3761
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-30, 16:12   

Na oba - niestety w tej cenie były ściągane zza granicy:
http://www.daciaklub.pl/f...t=10013&start=0
podpytaj kolegę Dominusa może będzie znowu coś zamawiał.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2014-12-31, 19:13   

cookie napisał/a:
Przyszły chłody i jest kicha. Rozgrzanie budy to wyzwanie na co najmniej 10 km.

od kilku lat na okres zimowy zasłaniam część chłodnicy w każdym aucie.
w loganie żony (1,4 access) jest to bardzo proste, bo tabliczka z pleksi (jednej z firm ochroniarskich, która nie świadczy już nam usługi) bardzo ładnie mieści się pomiędzy zderzakiem a chłodnicą, i nie zasłania całej, więc można jeździć spokojnie w cieplejsze dni. wkładam ja od środka i przesuwam w bok ustawiając przed chłodnicą.
w mojej mcv (1,6 laureate) jest gorzej bo jest klima i wszystko jest zabudowane. więc posłużyłem się przezroczystym pleksi założyłem na dwa paski zaciskowe od zewnątrz - trochę willage tunig ale efekt jest.
ja na co dzień poruszam się po mieście a moja połówka ma 30km do pracy, auta nigdy się nie przegrzały a różnica jest znacząca, zwłaszcza w duże mrozy.

rozważałem różne maty, wygłuszania, webasto-dewasto itd. ale ten sposób jest: najprostszy, bezinwazyjny, najtańszy i co najważniejsze skuteczny!
żonie dołożyłem matę pod tyłeczek za 55 zł i jest bardzo ciepło, zanim obskrobie szyby ma ciepło. na lato zmiana na korale - masaż i przewiew. to tyle na temat radzenia sobie w zimie (no folia na szybę podstawa, zawsze w minutę odjadę)

powodzenia z walką z chłodami!
_________________

 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-01-07, 09:22   

Praktykowałem to w swojej starej cytrynie, w której w duże mrozy w korku temperatura silnika potrafiła zjechać do 50C i rzeczywiście trochę pomagało. W nowym loganie jest jednak problem z umieszczeniem tekturki. No a tak poza tym to jak już łapie temperaturę to jest ok ale żeby ja złapać to dzisiaj np. przy minus 10C i garażowaniu pod chmurką ciepełko zaczęło lecieć dopiero po 10 km na obiegu zamkniętym i dodatkowo 5 minutach na parkingu pod robotą. Tutaj trzeba prundu i nagrzewnicy;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne