DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-12-01, 13:46   

kali napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus

Totalna bzdura mały czy duży akumulator będzie ładował się tyle samo!
Jeżeli na potrzeby rozruchu silnika zabrałeś przykładowo 5Ah to te 5 musisz uzupełnić. Obojętnie czy zabrałeś to z dużego akumulatora czy z małego.

No to kolego sprawdź na jakimkolwiek akumulatorze o dużej pojemności, a następnie na jakimkolwiek dużo mniejszej pojemności, naładowanymi do tego samego napięcia, a potem rozładowywanym jedną i tą samą żarówką albo świeca żarową przez powiedzmy 15 minut albo pół godziny i zmierz woltomierzem jakie będą różnice w spadku napięcia. Podpowiem, że akumulator większy, z którego pobrano taką sama porcję energii, co z mniejszego zanotuje mniejszy spadek napięcia wynikający z rozładowania. Jak na to zareaguje regulator napięcia, decydujący przy okazji o prądzie ładowania? Ano zapoda odpowiednio niższy prąd do wyrównania napięcia do zadanych 14,4V.
Jeśli kupować akumulator do miasta to taki jak przewiduje instrukcja ale o jak najmniejszej pojemności ale jak największym prądzie rozruchowym. Jeśli w trasy i macie w poważaniu gwarancję to jak piszą niektórzy największy jaki się zmieści.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 14:49   

Aso w promocji oferuje rombat calciu 60 Ah 510A za 280 zł. Bez montażu. Zastanawiam się czy sprawdzonego daciowca czy Centre future?
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-01, 16:23   

ja bym wybrał futurę. miałem go ostatnio w focusie i był super. długa gwarancja z zapewnieniem rozruchu (przyjeżdża serwis i odpala), produkowany w Polsce. Odpalał bez gadania na mrozach a z tego co wiem obecny właściciel nie ma też nim kłopotu.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 16:52   

mekintosz napisał/a:
Aso w promocji oferuje rombat calciu 60 Ah 510A za 280 zł. Bez montażu. Zastanawiam się czy sprawdzonego daciowca czy Centre future?


Rombat Calciu to akumulatory dość przeciętnej jakości - mój wytrzymał 4 lata i zdechł, żadna reanimiacja nie pomogła. Kupiłem w 2011 Futurę o zbliżonych parametrach do Rombata (więc trochę mocniejszą od tej, na którą się zastanawiasz) i odpala każdej zimy w najsroższe mrozy. To magiczne oko pokazujące stan naładowania to fajny gadżet, ale czy to działa, nie wiem, bo na razie od ponad 3 lat cały czas jest zielone.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 17:07   

Okazuje się, że ten promocyjny rombat calciu ma 60 AH 510 A , zaś oryginalny mój ma 60 AH 600 A. Zatem chyba centra futura lub coś z Boscha/Varty. Mętlik w głowie.

http://allegro.pl/centra-...4770882923.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-01, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-01, 19:20   

Ja obecnie też szukam bo widzę że ten mój powoli po prawie 7 latach ma dość. Obecnie mam tudora 70 Ah 740A ale z tego co patrzę wszędzie jest właśnie z reguły 60Ah 600A.
Ja skłaniam się pomiędzy futurą a czymś takim:
http://www.e-moto.pl/.../...r-.60ah-p+.html cena co prawda 320.00 PLN ale mam go koło siebie czyli bez kosztów przesyłki.

Starego zostawię sobie jako rezerwowy.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-12-01, 19:45   

Bosche straszna lipa znajomy kupował do wózków widłowych i juz sie wyleczył z nich 80% do pół roku wracało na reklamacje teraz tylko exide i zadowolony ze nie musi z reklamacjami jeździć
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2014-12-01, 19:58   

panowie akumulatory wkładane po aku oryginalnym są do kitu ołów jest cieńszy itp starczą na ok 3 lata no może więcej nie łudźmy się
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-01, 20:59   

czyli mówicie, że mój akumulator tej zimy nie przetrzyma ?
6 lat właśnie skończył - a myślałem że wytrzyma niewiele mniej niż akku w Felicii (12 lat), ech
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 21:21   

Tyle akumulatorow co opini ... i bądż tu mądry.

YUASA 290 zł JAPAN

http://www.petrostar.pl/a...lator,p78854352

lub

MOLL 336 zł GERMANY

http://www.petrostar.pl/a...s_p,p1143970115

Tez o tym japońcu myślałem... varta/bosch to jakby klony, tak samo jak centra/exide.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-01, 21:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-01, 21:27   

w mnie w 1.6 HDI akumulator 120 tys. 8 lat :-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 21:29   

fotorobart napisał/a:
w mnie w 1.6 HDI akumulator 120 tys. 8 lat :-)


Już takich trwałych baterii chyba nie produkują w rozsądnej cenie
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2014-12-01, 21:31   

fabryczny, produkują tylko mało kto wie jak kupić dobry :-P
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-01, 21:33   

kapelusznik napisał/a:
czyli mówicie, że mój akumulator tej zimy nie przetrzyma ?
6 lat właśnie skończył - a myślałem że wytrzyma niewiele mniej niż akku w Felicii (12 lat), ech

Niekoniecznie wszystko zależy jak eksploatowany i dbany. Mój pewnie by przetrzymał tę zimę ale wolę z racji krótkich dziennych przebiegów 2 x 3 km nie czekać totalnej wtopy. Wrzucę nowego tego podreperuję i będzie na zmianę w razie w.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2014-12-01, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-01, 21:51   

mam starą centrę 90Ah ma 10lat!! w ciągniku rolniczym i ciągle ma chęć do życia, w drugim mam Virtz 120Ah ma już 4 lata także bez zastrzeżeń
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
MCV 


Marka: Honda/Fiat
Model: Civic IX/Qubo
Silnik: 1.8 /1.3
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 158
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-12-02, 00:07   

Ja mam starą dziewczynę - 10 lat razem i ciągle ma chęć do życia. Kochankę od 4 lat i bez zastrzeżeń. Ale kto wie co się wydarzy na wiosnę.. Ciężka zima przed nami.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-02, 06:09   

http://moto.wp.pl/gid,170...riazdjecie.html
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-12-02, 14:05   

mekintosz
http://webranking.pl/2118...amochodowe.html
To co pisze autor na tej stronie to bzdura. Wyjaśniłem to w tym temacie strona wcześniej. Kluczowym parametrem akumulatora jest prąd rozruch a nie pojemność Jak będziesz miał akumulator o pojemności 1000Ah i prądzie rozruchu według DIN 10A. To w żaden sposób nie odpalisz samochodu. Ale jak te proporcje zamienisz na pojemność 10Ah i prąd rozruch 1000A to bez problemu zapalisz sprawny technicznie samochód.
http://motorsport.2brally...c370-14-ah.html


cookie, Wyjaśniłem to zagadnienie na poprzednie stronie. A jak chcesz podpowiedzi to zapoznaj się, co to jest siła elektromotoryczna ogniwa, praca dorywcza i buforowa akumulatora, krzywa ładowania, Jak działa alternator, przypominam ci, że to nie prostownik

wat napisał/a:
Bosche straszna lipa znajomy kupował do wózków widłowych i juz sie wyleczył z nich 80% do pół roku wracało na reklamacje teraz tylko exide i zadowolony ze nie musi z reklamacjami jeździć

To niech kupi porządne Czyli S4 czy S5 Bo te niższej kategorii to kasa wyrzucona w błoto.
Akumulator na pierwszy montaż a ten nawet według was taki sam z ASO to nie to samo.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-12-02, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 50
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-12-02, 17:06   

Ja po przygodach z padniętym 2 letnim akumulatorem ( uszkodzona cela ) mimo ze dostałem po ciężkich bojach nowy w ramach gwarancji kupiłem właśnie YUASE Z opinii wychodzi że świetny niestety dałem coś koło 300zł - zobaczymy czy warto :-D Aha jedyny minus że jest niższy i przewód plusowy nie leci w tej rynience.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 20:00   

Rombat calciu rano odpalił, zaś po południu już nie. To o raz za dużo. Pojechałem do sklepu.
Zainwestowałem w japońską myśl akumulatorową całe 290 zł ;-) + 3 lata gwarancji. Ze świeżej dostawy z raju Kwitnącej Wiśni ;-)
Łukasze wybierają YUASE ;-)
Jutro za dnia wymiana.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-12-05, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 20:14   

mekintosz napisał/a:
Zainwestowałem w japońską myśl akumulatorową całe 290 zł ;-) + 3 lata gwarancji.

To raczej nie przepłaciłeś :) Sprawdź od razu napięcie ładowania w różnych momentach, żeby tego szybko nie uśmiercić.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 20:36   

.... w których momentach ?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-12-02, 20:52   

mekintosz napisał/a:
.... w których momentach ?


Podczas pracy na biegu jałowym, na obrotach, z włączonymi światłami :mrgreen:

Sprawdzają wam akumulatory urządzeniami pomiarowymi do akumulatorów bo ja za każdym razem sobie zażyczę, widzę jak na dłoni w jakiej formie jest nowy aku ?
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2014-12-02, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 21:12   

Jak w jakiej formie, nowy to w doskonałej ;-) Nie wiem czy prewencyjnie nie podładować go w domu przez noc.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-12-02, 22:18   

Gratuluję zakupu. Oby służył długo i bezproblemowo.
Podładować? Jeżeli masz automatyczny prostownik, który po ładowaniu podaje prąd konserwujący (od jakichś dwóch lat popularne urządzenia na rynku) - to śmiało podłącz. A jeśli masz zwykły prostownik - to ja bym podłączył na najmniejszym prądzie, ale tylko przez kilka godzin, nie na całą noc.
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne