DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-16, 11:58   

Mikele napisał/a:
jakie klocki/tarcze standardowo są w Loganie MCV 1,6 16V?

Renault/Dacia (;

(Ale który OEM je robi, to już chyba zależy od typu, a jest ich mnóstwo-mnóstwo).


Mikele napisał/a:
I jakie większe/lepszej jakości można tam bezpiecznie założyć?

Większe - oficjalnie żadne. Nieoficjalnie nie przypominam sobie innych podmianek, niż na innych daciek (np z pikapa) - ale u Ciebie i tak są największe z takich. (Nie liczę dustera/lodgy, bo właśnie nie widziałem chyba takich zmot).

Lepsze - każde firmowe (ATE, Brembo, Ferodo, Textar, TRW [kolejność alfabetyczna]) pewnie takie będą.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-04, 12:57   Wymiana tarcz hamulcowych

Cześć procedur podałem przy okazji wymiany łożyska - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10864 - więc nie będę ich powtarzał tylko skupie się na najważniejszych rzeczach. Mój Logan od chwili kupna miał słabe hamulce a na dodatek na śliskim go obracało. Jak się później okazało jeden z cylinderków tylnych był zapieczony. Musiałem sobie dorobić specjalny ściągacz do tylnych bębnów, żeby dostać się do szczęk i cylinderków. Po jego wymianie auto hamowało stabilnie, ale hamulce przy pełnym obciążeniu były słabe. Przy okazji wymiany cylinderka z tyłu wymieniłem tez płyn hamulcowy w całym układzie. Skuteczne hamowanie wymagało sporego nacisku na pedał hamulca. Po pewnym czasie się do tego przyzwyczaiłem sądząc, że TTTM. Przednie hamulce sprawdziłem pobieżnie miały, grube tarcze i klocki. Działały dobrze bez zacięć. Więc ich nie rozkręcałem.
Przy okazji wymiany łożyska doznałem małego szoku widząc rozwarstwione tarcze od wewnętrznej strony. Więc z obydwu stron około połowa tarczy nie hamowała. W pierwszej chwili miałem tarcze tylko przetoczyć, bo ich grubość na to pozwalał i dać nowe klocki. Ale postanowił, że założę większe tarcze od modelu z systemem ABS. Jak wiadomo, Logan bez ABS ma tarcze przednią o średnicy 238mm a z ABS 259mm. Obydwie pełne. MCV ma wentylowane.
To, co zastałem widać na zdjęciu nr 01 na drugim to, co wyleciało jak zacząłem skrobać, a na trzecim zdjęciu widać jak to wyglądało po zdjęciu. Obok położyłem to, co obskrobałem i położenie klocka hamulcowego.
Tarcze kupiłem firmy, Brembo a klocki TRW. To drogie firmy, ale dobre, a na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać. Mimo tego że niedługo będę to auto sprzedawał. Kosztowało mnie to po rabatach 230zł brutto. Dla porównania najtańszy zestaw to 98zł brutto. Jarzma używane kupione przez serwis allegro.
Jarzmo oczyściłem z zewnątrz szczotka druciana założoną na wiertarkę natomiast wewnętrzną powierzchnię, w która wchodzą bolce zacisku pływającego ręcznie specjalna szczoteczka do otworów. Co widać na zdjęciach nr 04 i 05. Same bolce też zostały oczyszczone, zdjęcie nr 06 i 07. Następnie lekko nasmarowane specjalnym smarem do hamulców i złożone na stare gumki, które były w dobrym stanie. Pokazałem to na zdjęciach 08 i 09. Odpalamy Rumunka i czyścimy skrobakiem piastę w miejscu przylegania tarczy.
CDN.

01_tarcza.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 30,08 KB

02_opukanie.jpg
Plik ściągnięto 132 raz(y) 37,02 KB

03_Odłupane kawałki.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 42,71 KB

04_cyscimy jarzmo.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 32,31 KB

05_czyscimy.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 48,9 KB

06_bolec.jpg
Plik ściągnięto 159 raz(y) 26,55 KB

07_Bolec2.jpg
Plik ściągnięto 134 raz(y) 30,58 KB

08_Smarowanie.jpg
Plik ściągnięto 164 raz(y) 33,71 KB

09_składanie.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 33,36 KB

10_piasta.jpg
Plik ściągnięto 150 raz(y) 22,17 KB

 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-05, 07:18   

Czyścimy piast też w miejscu osadzenia tarczy i felgi. Zdjęcie nr 11.
Następnie miejsce osadzenia smarujemy delikatnie smarem miedziowym lub aluminiowym. Co w przyszłości pozwoli nam w łatwiejszy sposób wymienić tarcze. Zdjęcie nr 12.
Smarujemy również lekko śruby mocujące tarcze, zdjęcie nr 13. Tarcze przed montażem odtłuszczamy z konserwacji zwracając szczególną uwagę na miejsce jej osadzenia. Powierzchnie cierna zostawiamy, bo i tak się pobrudzi przy wkładaniu. Następnie mocujemy tarcze i lekko ja dokręcając dobijamy czymś miękkim. Ja użyłem wałka z miedzi. Zdjęcie nr 14. Tak by się dobrze ułożyła. Następnie dokręcamy mocniej śruby i zakładamy czujnik zegarowy by zmierzyć bicie tarczy. Zdjęcie nr 15 i 16. Dopuszczalne bicie to 0,10mm. Pierwsza tarcza wyszła idealnie bicie tylko 0,03mm Druga gorzej za pierwszy podejściem 0,15mm. Po powtórnym oczyszczeniu i montażu było 0,10mm., Ale postanowiłem zgodnie z procedurą ją odwrócić o 180stopni i zeszłem do 0,05mm., Więc super. Następnie oglądamy gumkę na cylinderku hamulcowym. Jeżeli jest cała to zostawiamy i cofamy tylko tłoczek. Zdjęcie 17. Płyn hamulcowy pracuje i najwięcej się zużywa przy tłoczku, a z powietrza przez korek łapie wilgoć. Wiec dobrze jest popuścić odpowietrznik i wypchnąć na zewnątrz stary i zużyty płyn hamulcowy. Następnie mocujemy jarzmo, jak to zrobić pisałem wyżej. W samym jarzmie czyścimy tez dokładnie blaszki, po których przesuwają się klocki hamulcowe. Zdjęcie nr 19. Teraz przystępujemy do oczyszczenia powierzchni ciernej tarczy hamulcowej. Ja to do tego celu używam specjalnego papieru bezpyłowego i zmywacza do hamulca firmy Wurth. Pokazałem to na zdjęci nr 18. Robimy to oczywiście sumiennie i dokładni z obu stron. Następnie oglądamy klocki. Zdjęcie nr 20. Te tanie i tandetne maja często w tym miejscu nierówności po wykrojniku lub zacieki po farbie. Wszelkie takie rzeczy usuwamy pilnikiem i sprawdzamy czy klocek przesuwa się bez oporów w prowadnicy. Może być trochę ciasno, ale bez oporów i zacięć. Jeżeli zacięcia występują należy go znowu podszlifować. Przed montażem klocki również odtłuszczamy i bardzo delikatnie symboliczna wręcz ilością smaru miedziowego pokrywamy miejsce, po których się przesuwa w prowadnicach.
Po złożeniu całości pierwszą rzeczą, jaką robimy to parokrotne wciśniecie pedału hamulcowego aż przestanie wpadać w podłogę. Ma to na celu dociśnięcie klocków do tarczy hamulcowej. Bo przy wyjeździe można się mocno zdziwić. Nowe klocki musza się ułożyć do tarczy, dlatego przez pierwsze parę a nawet naście hamowań. Hamulce nie będą miały pełnej sprawności.
Teraz na hamulce w moim Rumunie nie mogę narzekać. Dodatkowo wymieniłem opony. Oczywiście najwyższa półka. Teraz mam Michelin kupione w Oponeo. Oryginalne, które były mimo 70% bieżnika. Były bardzo śliskie. Zawłaszcz na mokrej nawierzchni. Koła na suchym się blokowały, opony piszczały a efektu nie było, na mokrym to już była tragedia. Teraz jest super. Tak jak pisałem na bezpieczeństwie nie warto osczedzać. Mimo że same opony były drogie to wiem, że za różnicę w cenie tych opon w razie „W” mogę nie wyklepać auta, a już na pewno nie zwrócę komuś życia. Odpukać w niemalowane.

11_piasta czysczenie.jpg
Plik ściągnięto 127 raz(y) 22,57 KB

12_smarujemy piastę.jpg
Plik ściągnięto 114 raz(y) 19,53 KB

13_sruba ratczy.jpg
Plik ściągnięto 143 raz(y) 28,79 KB

14_tarcza.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 30,05 KB

15_pomiar bicia.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 46,55 KB

16_Pomiar bicia 2.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 49,09 KB

17_zacisk.jpg
Plik ściągnięto 125 raz(y) 29,17 KB

18_Tarcza.jpg
Plik ściągnięto 128 raz(y) 96,36 KB

19_jarzmo.jpg
Plik ściągnięto 161 raz(y) 33,47 KB

20_klocek.jpg
Plik ściągnięto 141 raz(y) 22,56 KB

Ostatnio zmieniony przez kali 2014-08-05, 07:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-20, 08:44   Tarcze+klocki MCV I

Potrzebuję sprawdzonej informacji jakie tarcze+klocki na pewno będą pasowały do MCV z 2012, 1.6mpi, ABS, 7 miejsc. Najlepiej od kogoś kto już wymieniał. Może być link, numer
katalogowy, sklep z częściami.
Zrobiłem małe rozeznanie po lubelskich warstatach i każdym mówią co innego. Sądzę, ze jest pewien chaos w katalogach, bo niektórzy proponują np. tarcze lite i upierają się, że wentylowane nie pasują.
Pytam, bo przy poprzednim wozie warsztat dwa razy sprowadzał zestaw, bowiem pierwszy nie pasował, wóz wisiał na podnośniku, a ja przekukałem w poczekalni pół bożego dnia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-20, 09:12   

Weź od Dokkera. Do Dokkera jest tylko 1 rodzaj, a ja miałem identyczne w MCV z ABS.
Do MCV jak zamówiłem, to też w sklepie wymieniałem.

W Sandero wymieniałem sam i przy niewielkim pojęciu z mechaniki zrobisz to bez problemu w 1,5 godziny :-)
Mi zajęło 2,5 bo nie miałem w domu klucza 18 i musiałem po niego pojechać do sklepu :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-20, 09:26   

matucha napisał/a:
Weź od Dokkera. Do Dokkera jest tylko 1 rodzaj, a ja miałem identyczne w MCV z ABS.

Niby jakim cudem skoro Dokker i Lodgy 1.6 MPI ma różne średnice tarcz dla wersji z i bez ESP ?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-20, 09:34   

Z tego co mówią w sklepach to w katalogach są dwa rodzaje tarcz i klocków do MCV z 2012 r. Różnią się wymiarami (tarcze) i budową - jakieś haczyki (kocki). Wszędzie mówią, że trzeba najpierw rozebrać, zobaczyć co jest i dopiero zamawiać. Albo znać dokładne wymiary i budowę zestawu. To jakiś trik producenta aut, żeby nie jeździć po mechanikach tylko do ASO?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-20, 09:50   

DrOzda napisał/a:
matucha napisał/a:
Weź od Dokkera. Do Dokkera jest tylko 1 rodzaj, a ja miałem identyczne w MCV z ABS.

Niby jakim cudem skoro Dokker i Lodgy 1.6 MPI ma różne średnice tarcz dla wersji z i bez ESP ?


Jak kupowałem do Dokkera, to widocznie jeszcze nie było ESP.

Jak już ktoś nie zmierzy wcześniej, to zawsze można wziąć 2 komplety.

Ja widziałem klocki i jedne i drugie - różnią się długością o jakieś 50%, więc jak ktoś raz je widział na oczy, to przy ladzie od razu rozpozna.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-20, 10:23   

MCV miała tarczę wentylowaną. Tylko dwie średnice 259mm dla 84KM i 260mm dla 105KM. W Dokerze tych tarcz nie było.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-20, 10:29   

Jeden sklep podaje mi to:
http://www.sklepmartec.pl...n-od-2006r.html

Nada się?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-20, 10:37   

A co masz u siebie TRW-Lucas czy Teves. Podejrzewam że ten drugi system bo masz ABS.
Te w linku do systemu bez ABS czyli TRW-Lucas.
Ostatnio zmieniony przez kali 2014-10-20, 10:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-20, 10:39   

kali napisał/a:
A co masz u siebie TRW-Lucas czy Teves. Podejrzewam że ten drugi system bo masz ABS.

Nie wiem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-20, 10:43   

Ściągaj koło i oblukaj.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-20, 10:54   

@jan ostrzyca: Z tarczami jest prosto - 260 x 22 mm, wentylowana.

A klocki trzeba po prostu zobaczyć jakie są zamontowane - powinno być widać nawet przez felgę:



Najprawdopodobniej będą to właśnie takie ATE jak powyżej (OE 6001549803):



Jednak czasami do tych tarcz montowane są także TRW (OE 410608481R):

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-10-20, 19:24   

U mnie w MCV-ce były takie: klocki hamulcowe SAMKO 5SP756 Fiat Doblo (119) Doblo Cargo (223)
Ogólnie masz parę rzeczy opisane http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-14, 21:34   

Istnieje możliwość sprawdzenia po np. nr VIN jakie dokładnie mam tarcze i klocki?? Chciałbym kupić i mieć pewność ze kupuję dobre :)
Logan VAN 1,6 MPI LPG 2012 rok
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-14, 21:41   

jaskul napisał/a:
Istnieje możliwość sprawdzenia po np. nr VIN jakie dokładnie mam tarcze i klocki??

Nie - to tylko daje odpowiedź, jakie wg fabrycznej specyfikacji one powinny być.

A co naprawdę jest można zweryfikować jedynie oglądając auto.

Zazwyczaj oba stany są zgodne ze sobą - ale czasami jednak nie są... [:
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-05, 17:40   

http://46.171.235.150/sta...wMTIyLTAyMTY%3D
Rozumiem że tarcza jest taka a klocki mogą być 2 rodzaje w zależności od zacisku.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-05, 17:57   

jaskul napisał/a:
tarcza jest taka

Powinna być właśnie taka - a klocki albo takie:

http://91.222.213.29/trex...%3D&x=200&y=200

http://46.171.235.150/sta...~TUJQNjgwMzk%3D

OE 6001549803


- albo takie:

http://46.171.235.150/foto/602709.jpg

http://46.171.235.150/sta...wNDYwLTI3MDk%3D

OE 410608481R
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-08, 18:39   

Wygląda to tak - jeszcze nie trzeba zmieniać bo pół klocka jest ale następna zmiana idzie komplet i tarcze i klocki tylko które :)

IMG_20141208_103020.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 147,12 KB

IMG_20141208_103033.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 192,06 KB

IMG_20141208_103040.jpg
Klocek
Plik ściągnięto 91 raz(y) 204,63 KB

Ostatnio zmieniony przez jaskul 2014-12-08, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-08, 18:44   

Musisz zmierzyć średnicę tarczy, bo w mojej MCV np klocki były od doblo więc i pewnie tarcza większa.

Jaki przebieg bo widzę, że tarczy jest jeszcze sporo. Może wystarczy same klocki. Ja zrobiłem do sprzedaży 135000km i dopiero był drugie klocki.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-12-08, 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 19:04   

Ja zamieniłem na MIKODA - polski producent z Częstochowy bodajże, nie są nacinane, tylko wentylowane jak orginały co prawda ale jest duża różnica na plus = Autko staje dęba .
Polecam , ps. za komplet tarcze + klocki z przesyłką zapłaciłem 250 albo 300pln, także naprawdę niewiele.
Aha, co ważne dla posiadaczy alusów, klocki nie pylą , albo ja tego nie dostrzegam... 8-)
 
jaskul 


Marka: Dacia
Model: Logan Van
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-08, 19:15   

Marek1603 napisał/a:
Musisz zmierzyć średnicę tarczy, bo w mojej MCV np klocki były od doblo więc i pewnie tarcza większa.

Jaki przebieg bo widzę, że tarczy jest jeszcze sporo. Może wystarczy same klocki. Ja zrobiłem do sprzedaży 135000km i dopiero był drugie klocki.

Przebieg 305 tyś km. Które tarcze i klocki to nie wiem...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-12-08, 19:37   

Na jednej połówce tarczy, w jednym miejscu na obwodzie powinieneś mieć takie przefrezowanie. Jeżeli jest do niego zdarta to należy wymienić. Przynajmniej w oryginalnych tak było.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 19:45   

jaskul napisał/a:
Wygląda to tak

Chyba OE 410608481R (do tarczy 260x22):

410608481R.jpeg
Plik ściągnięto 13686 raz(y) 42,57 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne