Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-10, 19:37
Karenzo napisał/a:
to są jakieś bzdury .
mocne słowa
Karenzo napisał/a:
Kto z was siedział realnie w bagażniku ?
tam jest tyle miejsca że ledwo się mieści człowiek na kolanach .
Sama płyta na to nie pozwala , trzeba by obniżyć radykalnie podłogę z tyłu (na co miejsce jest tylko w 4x2 ) do tego tylne siedzenia są na baku .
Miedzy plastikami nadkola jest realnie 1 m więc 2 fotele tam nie wejdą ...
Chyba musisz być jasnowidzem , bo w tych artykułach nie jest mowa o kolejnym liftingu obecnej generacji w postaci ph3, tylko o naprawdę nowym Dusterze, Dusterze następnej generacji, czyli Dusterze II (i to nie takim "Dusterze II", jak niektórzy błędnie określają DD I ph2).
Poza tym, mi z tych artykułów wynika możliwość, że w przypadku owego Dustera II wersje 5 i 7-os. będą w takiej samej, większej "budzie" (czyli tak jak w MCV I i Lodgy). W takim przypadku przyznaję się bez bicia, że to moje "Grand Duster" w tytule wątku mogło wprowadzać w błąd .
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-01-10, 20:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-10, 20:26
piku napisał/a:
To googlowe tłumaczenie trzeba wyrzucić, bo nic nie warte.
No trudno się z nie zgodzić, że jest do bani. Umieściłem je tam na wypadek gdyby ktoś zupełnie nie znał angielskiego. Oczywiście jest kwestią dyskusyjną, czy lepsze bardzo kulawe tłumacznie, czy żadne. Jeśli chodzi o mnie i jęz. francuski (to a propos caradisiac-a), to zdecydowanie wolę tę pierwszą możliwość.
piku napisał/a:
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.
Ja w każdym razie popieram. Inaczej musieliby dodać reduktor, a to podrożyłoby Dustera II 4x4.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 21:54
DD napisał/a:
piku napisał/a:
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.
Ja w każdym razie popieram. Inaczej musieliby dodać reduktor, a to podrożyłoby Dustera II 4x4.
Ideałem by było, gdyby był wybór. Mi już brew drgła na wieść o większym Dusterze, a gdyby jeszcze zrobili sensowny automat z reduktorem, to sprzedaję MCVkę i nerkę i lecę z kasą do salonu. :> Problem w tym, że Renault/Nissan chyba nie ma sensownych automatów "terenowych", a przynajmniej ja sobie nic takiego nie przypominam.
Reakcja na gaz
Naciskasz gaz sterownik skrzyni biegów myśli co tu zrobić i nagle sobie przypomina że jednak nacisnąłeś "pedał" nieważnie jak naciśniesz i tak samochód będzie powoli zbierał się na obroty, nie uświadczysz startu z podwyższonych obrotów naciskając jednocześnie gaz i hamulec.
Podczas jazdy dynamicznej skrzynia zbyt długo myśleć to czy wrzucić wyższy bieg przez co potrafi dość długo trzymać maksymalne obroty bez jakiejkolwiek reakcji.
Prywatnie uwielbiam automatyczne skrzynie biegów tym bardziej że mam pewien problem z lewą nogą. Ale jazda z DCT od Renault to raczej męka niż przyjemność. Albo inżynierowie Renault coś źle zaprojektowali lub celowo pod względy Eco.
tak na szybko
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 19:12 Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC
piku napisał/a:
DD napisał/a:
Spekulacje na temat ewentualnych nowości w postaci nowego Dustera, w tym wersji 7-mioosobowej i silnika 1.6dCi 130KM już w przyszłym roku :
http://www.carscoops.com/...re-in-2016.html
To googlowe tłumaczenie trzeba wyrzucić, bo nic nie warte.
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.
Ja się nie zgodzę.
A nawet jeśli zostawić jedynkę jaka jest, to zmienić zestopniowanie całej reszty, tak żeby 6 bieg był biegiem normalnym.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 22:16 Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC
piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Tzn. co z ta szóstką?
Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.
Uooouuu! Ale były też - opcjonalnie - dostępne wersje z ograniczeniem prędkości do 170?
Nie zrozumiałeś.
Skrzynia ma być zestopniowana tak, żeby nie blokować możliwości auta.
To czy silnik da radę w takim przypadku rozkręcić się do maksymalnych obrotów na najwyższym biegu, to już zupełnie inna kwestia.
Pewnie nie da rady i dobrze, bo przeważnie tak właśnie jest.
Ale przynajmniej przy prędkościach autostradowych będzie się kręcił z sensownym obrotami, a nie mocno zawyżonymi jak teraz, a to wpłynie pozytywnie na zużycie paliwa chociażby, ale również na generowany hałas.
Cav masz zupełną rację i jestem tego samego zdania, tylko pomijasz jedną kwestię.
Jeżeli producent zmieni skrzynię to byłby strzał w piętę dla renault. Jest to celowe działanie żeby była konkurencja/wybór w kupnie i musimy się do tego przyzwyczaić nabywając dacię. Ja teraz w Lodzi np ciągnę na 3 do 60 i wrzucam 5. Spokojnie po prostej się rozpędza. Piątkę powinienem wrzucać dopiero przy 80 - 100 w normalnej skrzyni i wtedy byłoby cicho przy 150 - 160.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 16:52
Marek1603 napisał/a:
Cav masz zupełną rację i jestem tego samego zdania, tylko pomijasz jedną kwestię.
Jeżeli producent zmieni skrzynię to byłby strzał w piętę dla renault. Jest to celowe działanie żeby była konkurencja/wybór w kupnie i musimy się do tego przyzwyczaić nabywając dacię. Ja teraz w Lodzi np ciągnę na 3 do 60 i wrzucam 5. Spokojnie po prostej się rozpędza. Piątkę powinienem wrzucać dopiero przy 80 - 100 w normalnej skrzyni i wtedy byłoby cicho przy 150 - 160.
No tak, tylko że w Dusterze 4x4 niewiele wyżej mogę już wrzucać szóstkę.
A pamiętam jak dziś setkę osiąganą na II biegu.
I to w seryjnych autach dużo słabszych od Dustera i niedoładowanych.
W Dusterze 4x4 nie wiem czy na IV biegu tego się nie robi przypadkiem - stąd fatalne czasy przyspieszania (również w katalogach).
Niestety marketing i z dacii wyścigówek nie będzie. No chyba, że swap na własną rękę. Po części tak jak zrobił wieża w swojej Lodgy.
Może kiedyś dacia się dorobi jakiejś Gordinii jak skoda RS.
Mnie akurat można powiedzieć pasuje, a kasę zaoszczędzoną wolę odłożyć np. na remont 1300.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 18:32
Marek1603 napisał/a:
Niestety marketing i z dacii wyścigówek nie będzie.
Ale tu nie o wyścigówkach mowa, tylko o samochodach z normalnymi skrzyniami.
Seicento 1.1 czy Punto 1.2 to też nie były wyścigówki, ale skrzynie miały normalne.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 19:12 Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC
PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:
Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.
A reszta biegów powinna zostać równomiernie rozłożona.
Jakby Dusterem wykręcić 190/h to chyba by zabrakło cyfr do wyświetlenia średniego spalania
Nikt nie mówi o lataniu 190 Dusterem, tylko cały czas chodzi o wskaźnik do zestopniowania skrzyni.
Zresztą, skoro przy 170+ diesel mieści się w 15, to nawet przy 190 nie byłoby aż tak źle, zwłaszcza jeśli znacząco obniżono by obroty.
Benzyniak 1.2 przy 170 (już nie plus bo nie dał rady więcej) pokazywał ponad 20.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-21, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2015-01-21, 19:31 Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC
Cav napisał/a:
Nikt nie mówi o lataniu 190 Dusterem, tylko cały czas chodzi o wskaźnik do zestopniowania skrzyni.
Zresztą, skoro przy 170+ diesel mieści się w 15, to nawet przy 190 nie byłoby aż tak źle, zwłaszcza jeśli znacząco obniżono by obroty.
Benzyniak 1.2 przy 170 (już nie plus bo nie dał rady więcej) pokazywał ponad 20.
przy vmaxie jest okolo 13-14l na wskazaniu chwilowym, wiec obnizajac obroty i dodajac cos z racji parokrotnego wzrostu oporu powietrza mysle ze 15-18 jest realne.
Teraz jezdze mercedesem e220 cdi i przy 7 biegowej skrzyni przy 170 jest 2,5 tys obrotow...bajka.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-01-21, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-21, 20:43
Przy takim Cx jak ma Duster to zwiększenie prędkości ze 170 do 190 powinno spowodować zwiększenie spalania 2 - 3 krotne - opór byłby kosmiczny, najlepiej zestopniowana skrzynia nie da rady. Poza tym Duster jest z lekki - przy takich prędkościach byle kamień by go wyrzucił w powietrze, po co samochody sportowe stylizowane na SUV-y maja 2 - 2,5 tony wagi - po to by móc jeździć 200 - 250 km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum