DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przyszłość Dacii
Autor Wiadomość
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-10, 19:37   

Karenzo napisał/a:
to są jakieś bzdury .

mocne słowa :mrgreen:

Karenzo napisał/a:
Kto z was siedział realnie w bagażniku ?
tam jest tyle miejsca że ledwo się mieści człowiek na kolanach .

Sama płyta na to nie pozwala , trzeba by obniżyć radykalnie podłogę z tyłu (na co miejsce jest tylko w 4x2 ) do tego tylne siedzenia są na baku .
Miedzy plastikami nadkola jest realnie 1 m więc 2 fotele tam nie wejdą ...

Chyba musisz być jasnowidzem :mrgreen: , bo w tych artykułach nie jest mowa o kolejnym liftingu obecnej generacji w postaci ph3, tylko o naprawdę nowym Dusterze, Dusterze następnej generacji, czyli Dusterze II (i to nie takim "Dusterze II", jak niektórzy błędnie określają DD I ph2).

Poza tym, mi z tych artykułów wynika możliwość, że w przypadku owego Dustera II wersje 5 i 7-os. będą w takiej samej, większej "budzie" (czyli tak jak w MCV I i Lodgy). W takim przypadku przyznaję się bez bicia, że to moje "Grand Duster" w tytule wątku mogło wprowadzać w błąd ;-) .
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-01-10, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-01-10, 20:26   

piku napisał/a:
To googlowe tłumaczenie trzeba wyrzucić, bo nic nie warte.
No trudno się z nie zgodzić, że jest do bani. Umieściłem je tam na wypadek gdyby ktoś zupełnie nie znał angielskiego. Oczywiście jest kwestią dyskusyjną, czy lepsze bardzo kulawe tłumacznie, czy żadne. Jeśli chodzi o mnie i jęz. francuski (to a propos caradisiac-a), to zdecydowanie wolę tę pierwszą możliwość.

piku napisał/a:
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.
Ja w każdym razie popieram. Inaczej musieliby dodać reduktor, a to podrożyłoby Dustera II 4x4.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 21:54   

DD napisał/a:
piku napisał/a:
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.
Ja w każdym razie popieram. Inaczej musieliby dodać reduktor, a to podrożyłoby Dustera II 4x4.

Ideałem by było, gdyby był wybór. Mi już brew drgła na wieść o większym Dusterze, a gdyby jeszcze zrobili sensowny automat z reduktorem, to sprzedaję MCVkę i nerkę i lecę z kasą do salonu. :> Problem w tym, że Renault/Nissan chyba nie ma sensownych automatów "terenowych", a przynajmniej ja sobie nic takiego nie przypominam.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-11, 15:43   

nawet sensowych automatów nie mają :-D a ty jeszcze mówisz że z reduktorem :lol:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-12, 09:52   

maciek, renault ma fajną skrzynię dwusprzęgłową DCT
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-12, 09:57   

beznadziejną, fajna to może jest w katalogach ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-12, 10:33   

Automat to nie wszystko. Mnie satysfakcjonowałby większy silnik i bagażnik. Aktualne wnętrze już jest akceptowalne.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 15:45   

maciek napisał/a:
beznadziejną, fajna to może jest w katalogach ;-)


a co konkretnie masz do tej skrzyni?
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 16:03   

większe silnik automaty i lepszy wystrój
ale wszystko w tej samej cennie :lol:
to wszystko można mieć w qaszkaju ....a to prawie to samo co duster
_________________
Moje auto
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-12, 16:34   

zdzisiu27 napisał/a:
maciek napisał/a:
beznadziejną, fajna to może jest w katalogach ;-)


a co konkretnie masz do tej skrzyni?


Reakcja na gaz
Naciskasz gaz sterownik skrzyni biegów myśli co tu zrobić i nagle sobie przypomina że jednak nacisnąłeś "pedał" nieważnie jak naciśniesz i tak samochód będzie powoli zbierał się na obroty, nie uświadczysz startu z podwyższonych obrotów naciskając jednocześnie gaz i hamulec.
Podczas jazdy dynamicznej skrzynia zbyt długo myśleć to czy wrzucić wyższy bieg przez co potrafi dość długo trzymać maksymalne obroty bez jakiejkolwiek reakcji.

Prywatnie uwielbiam automatyczne skrzynie biegów tym bardziej że mam pewien problem z lewą nogą. Ale jazda z DCT od Renault to raczej męka niż przyjemność. Albo inżynierowie Renault coś źle zaprojektowali lub celowo pod względy Eco.

tak na szybko
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-12, 16:41   

Karenzo napisał/a:
ale wszystko w tej samej cennie

Oczywiście! I duże rabaty przy zakupie ;-)
 
Dyziek 



Marka: Cactus i Passeratti
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-01-12, 21:36   

... i lepsze wyniki w testach zderzeniowych, bo 'sukces' logana MCV mnie załamał
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-19, 19:12   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

piku napisał/a:
DD napisał/a:
Spekulacje na temat ewentualnych nowości w postaci nowego Dustera, w tym wersji 7-mioosobowej i silnika 1.6dCi 130KM już w przyszłym roku :-) :
http://www.carscoops.com/...re-in-2016.html


To googlowe tłumaczenie trzeba wyrzucić, bo nic nie warte.
Nie zgadzam się zupełnie z uwagą, że należy "coś zrobić" z krótką jedynką. Sądzę, ze wiele osób tutaj poprze stanowisko, że należy ją pozostawić w wersji 4x4.


Ja się nie zgodzę.
A nawet jeśli zostawić jedynkę jaka jest, to zmienić zestopniowanie całej reszty, tak żeby 6 bieg był biegiem normalnym.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-20, 15:28   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

Cav napisał/a:
nawet jeśli zostawić jedynkę jaka jest, to zmienić zestopniowanie całej reszty, tak żeby 6 bieg był biegiem normalnym.


Tzn. co z ta szóstką?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 16:35   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
nawet jeśli zostawić jedynkę jaka jest, to zmienić zestopniowanie całej reszty, tak żeby 6 bieg był biegiem normalnym.


Tzn. co z ta szóstką?


Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.
A reszta biegów powinna zostać równomiernie rozłożona.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM/ 1,2 Tce 130 KM
Rocznik: 2012/2019/2025
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1361
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-01-20, 18:17   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Tzn. co z ta szóstką?
Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.


Uooouuu! Ale były też - opcjonalnie - dostępne wersje z ograniczeniem prędkości do 170?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-20, 22:16   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

piku napisał/a:
Cav napisał/a:
piku napisał/a:
Tzn. co z ta szóstką?
Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.


Uooouuu! Ale były też - opcjonalnie - dostępne wersje z ograniczeniem prędkości do 170?


Nie zrozumiałeś.
Skrzynia ma być zestopniowana tak, żeby nie blokować możliwości auta.
To czy silnik da radę w takim przypadku rozkręcić się do maksymalnych obrotów na najwyższym biegu, to już zupełnie inna kwestia.
Pewnie nie da rady i dobrze, bo przeważnie tak właśnie jest.

Ale przynajmniej przy prędkościach autostradowych będzie się kręcił z sensownym obrotami, a nie mocno zawyżonymi jak teraz, a to wpłynie pozytywnie na zużycie paliwa chociażby, ale również na generowany hałas.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-21, 06:11   

Cav masz zupełną rację i jestem tego samego zdania, tylko pomijasz jedną kwestię.

Jeżeli producent zmieni skrzynię to byłby strzał w piętę dla renault. Jest to celowe działanie żeby była konkurencja/wybór w kupnie i musimy się do tego przyzwyczaić nabywając dacię. Ja teraz w Lodzi np ciągnę na 3 do 60 i wrzucam 5. Spokojnie po prostej się rozpędza. Piątkę powinienem wrzucać dopiero przy 80 - 100 w normalnej skrzyni i wtedy byłoby cicho przy 150 - 160.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 16:52   

Marek1603 napisał/a:
Cav masz zupełną rację i jestem tego samego zdania, tylko pomijasz jedną kwestię.

Jeżeli producent zmieni skrzynię to byłby strzał w piętę dla renault. Jest to celowe działanie żeby była konkurencja/wybór w kupnie i musimy się do tego przyzwyczaić nabywając dacię. Ja teraz w Lodzi np ciągnę na 3 do 60 i wrzucam 5. Spokojnie po prostej się rozpędza. Piątkę powinienem wrzucać dopiero przy 80 - 100 w normalnej skrzyni i wtedy byłoby cicho przy 150 - 160.


No tak, tylko że w Dusterze 4x4 niewiele wyżej mogę już wrzucać szóstkę.
A pamiętam jak dziś setkę osiąganą na II biegu.
I to w seryjnych autach dużo słabszych od Dustera i niedoładowanych.

W Dusterze 4x4 nie wiem czy na IV biegu tego się nie robi przypadkiem - stąd fatalne czasy przyspieszania (również w katalogach).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-01-21, 18:15   

Niestety marketing i z dacii wyścigówek nie będzie. No chyba, że swap na własną rękę. Po części tak jak zrobił wieża w swojej Lodgy.
Może kiedyś dacia się dorobi jakiejś Gordinii jak skoda RS.

Mnie akurat można powiedzieć pasuje, a kasę zaoszczędzoną wolę odłożyć np. na remont 1300.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 18:32   

Marek1603 napisał/a:
Niestety marketing i z dacii wyścigówek nie będzie.


Ale tu nie o wyścigówkach mowa, tylko o samochodach z normalnymi skrzyniami.
Seicento 1.1 czy Punto 1.2 to też nie były wyścigówki, ale skrzynie miały normalne.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-21, 19:08   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

Cav napisał/a:


Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.
A reszta biegów powinna zostać równomiernie rozłożona.

Jakby Dusterem wykręcić 190/h to chyba by zabrakło cyfr do wyświetlenia średniego spalania :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-21, 19:12   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:


Ma się dać wykręcić nią 190 przy maks, obrotach.
A reszta biegów powinna zostać równomiernie rozłożona.

Jakby Dusterem wykręcić 190/h to chyba by zabrakło cyfr do wyświetlenia średniego spalania :-D


Nikt nie mówi o lataniu 190 Dusterem, tylko cały czas chodzi o wskaźnik do zestopniowania skrzyni.
Zresztą, skoro przy 170+ diesel mieści się w 15, to nawet przy 190 nie byłoby aż tak źle, zwłaszcza jeśli znacząco obniżono by obroty.
Benzyniak 1.2 przy 170 (już nie plus bo nie dał rady więcej) pokazywał ponad 20.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-01-21, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2015-01-21, 19:31   Re: Spekulacje nt. nowej DD, "Grand Duster", 1.6dC

Cav napisał/a:


Nikt nie mówi o lataniu 190 Dusterem, tylko cały czas chodzi o wskaźnik do zestopniowania skrzyni.
Zresztą, skoro przy 170+ diesel mieści się w 15, to nawet przy 190 nie byłoby aż tak źle, zwłaszcza jeśli znacząco obniżono by obroty.
Benzyniak 1.2 przy 170 (już nie plus bo nie dał rady więcej) pokazywał ponad 20.

przy vmaxie jest okolo 13-14l na wskazaniu chwilowym, wiec obnizajac obroty i dodajac cos z racji parokrotnego wzrostu oporu powietrza mysle ze 15-18 jest realne.
Teraz jezdze mercedesem e220 cdi i przy 7 biegowej skrzyni przy 170 jest 2,5 tys obrotow...bajka.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2015-01-21, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-21, 20:43   

Przy takim Cx jak ma Duster to zwiększenie prędkości ze 170 do 190 powinno spowodować zwiększenie spalania 2 - 3 krotne - opór byłby kosmiczny, najlepiej zestopniowana skrzynia nie da rady. Poza tym Duster jest z lekki - przy takich prędkościach byle kamień by go wyrzucił w powietrze, po co samochody sportowe stylizowane na SUV-y maja 2 - 2,5 tony wagi - po to by móc jeździć 200 - 250 km/h
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne