Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-01-11, 17:20
[quote="Lajkonik"]Pierwsze kroki poczynione - dostałem lampkę z trzema przyciskami
Montaż rzeczywiście banalny - zero komplikacji. Nawet narzędzia nie są potrzebne. Wystarczy wyjąc starą lampkę, odpiąć zasilanie, podpiąć zasilanie do nowej i wsadzić ją na miejsce w podsufitce.
.....
Tego szukałem . Jesteś Wielki ! Lajkonik, wysłałem ci na PW wiadomość z prośbą o kontakt. Pozdrawiam, liczę że się odezwiesz.
Ostatnio zmieniony przez janzet 2015-01-11, 17:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-01-18, 14:30
No to gotowe.
Lampka kupiona z clio, razem z wiązką (z idealnie płaską na ok 0,5mm taśmą z 3ma przewodami i wtyczkami).
Taśma przeciągnięta do przedniej lampki wprost pod dachem i potem trochę kabelków typu: czerwony do czerwonego , czarny do czarnego..)
Lampka 3 pozycyjna - centralne światło + 2 boczne, osobno włączane (taką tez zaaplikowałem z przodu zamiast oryginalnie skromnej dusterowej) , wszystkie na ledach teraz świecą.
Jeszcze jak widać po lewej stronie przy kierowcy pojawiła się rączka pod sufitem.
DSC_8854_2.jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 148,17 KB
DSC_8853_2.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 184,42 KB
Ostatnio zmieniony przez janzet 2015-01-18, 14:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2015-01-19, 11:39
Wow fajnie.
Januszu a jak z montażem rączki i jakie zegary masz przy lusterku?
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-01-19, 12:12
Karenzo: Bagażnik w ledach: wystarczy wsadzić W5W LED
Hakama: Montaż rączki połowiczny sukces: Wszystko OK ale wsadziłem w otwory (bo są fabryczne pod podsufitką) niefabryczne plastikowe kołki (podobne jakieś po 2 zł ze sklepiku a autobambetlami) i rączkę da się nagiąć ok 2-3mm, a te inne rączki siedzą jak przyspawane. Musze wymienić kołki na oryginalne.
A przy lusterku:
termometr
http://www.daciaklub.pl/f...1659981#1659981
str 24
Co do ledów w lampkach (w tym w lampce bagażnika) to ja ostatnio wpiąłem takie ledy W5W:
Świecidełka kupione u Chińczyka na Aliexpress (wyobraźcie sobie, że gość naprawdę nazywał się "Ding Dong" :D ), oparte na diodach 5630 z ciepłą barwą i z pewnością najmocniej świecące z tych, które mieszczą się w lampce bagażnika lub schowka (większość jest zbyt długa)
aukcja
Poprawa w stosunku do zwykłych żarówek jest kolosalna - szczególnie w schowku jest dużo jaśniej, ale bagażnik też bardzo skorzystał.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-01-19, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
był bym wdzięczny gdybyś mi napisał jaką .
Niestety z jakiegoś dziwnego powodu nie umiem tej lampki wymontować
coś takiego ?
http://allegro.pl/panel-m...4816206596.html
czy coś bardziej prostokątnego
Super by było jak ktoś mi powiedział jak to wyjąć to sam bym sobie wymierzył .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-29, 00:47, w całości zmieniany 3 razy
nie, panelu nie mam, bo szkoda mi było kasy - droższe niż żarówkowe SMD ...
Ja mam taką jakby zwykłą...
http://allegro.pl/t10-r10...4996094931.html
coś takiego , dość długą
Żeby wyjąć musisz podważyć jakimś cienkim śrubokręcikiem , ale jak masz problemy to odkręcisz 1 lub 2 śrubki nadkola , odchylisz nadkole i wypchniesz od środka palcem tą lampkę ...
A czy ktoś z Was montował może do oświetlenia bagażnika taśmę led?
Chciałem doświetlić bagażnik w Lodgy. Miałem nawet kawałek taśmy i podpiąłem na chwilę w celu sprawdzenia pod fabryczną lampkę w bagażniku. Świeciła i było ok.
Zastanawiam się jednak co w przypadku gdy silnik pracuje i mogą występować wahania napięcia. Niektórzy podają, że nawet 14,4 V.
Czy to może mieć wpływ na zachowanie taśmy Led lub w przypadku spaleniu/awarii taśmy może ulec również awaria elektryki w samochodzie?
To zależy od taśmy. LEDy nie lubią napięcia wyższego od nominalnego. Jeżeli taśma jest jakoś stabilizowana napięciowo, to możesz montować. Jak nie to może warto odłożyć na podłączeniu jakiś stabilizator 12V.
To zależy od taśmy. LEDy nie lubią napięcia wyższego od nominalnego. Jeżeli taśma jest jakoś stabilizowana napięciowo, to możesz montować. Jak nie to może warto odłożyć na podłączeniu jakiś stabilizator 12V.
U mnie taśma led działa od początku lata i nie protestuje na wyższe napięcie. Ostatecznie 14,4V w stosunku do 12V to maksymalnie 20% więcej, a więc nie tak dużo. Taśma jest prymitywna - na opornikach.
corrado napisał/a:
Wejdzie spokojnie. Mam tam większą ledową, w kształcie prostopadłościanu ...
W Dusterze jest inna lampka bagażnika niż w Loganie? Bo w loganową lampkę prawie nic się nie mieści...
Udało mi się otworzyć lampkę bagażnika ale połamałem jeden zaczep
Dziś zrobiłem modyfikacje oświetlenia
teraz przy otwarciu drzwi zapalają się wszystkie światła lampek
minusem jest taki że przy włączeniu lampki do czytania " włączają się wszystkie żarówki (przód i tył )
mi to nie przeszkadza bo nikt tego nigdy nie używa
W tym momencie masa z lampek bocznych jest podłączona do masy żarówki środkowej .
Może ktoś ma lepszy pomysł jak to wykombinować , proces jest całkowicie odwracalny
Zamówiłem ledy już do "lampek do czytania " i bagażnika
ale chyba się da ten swap tyłu,
widziałem na ruskim forum bodajże logana i, a belka praktycznie ta sama co w DD, wsadzili na tył piastę z tarczami z megane iii bodajże , musialbym poszukać ...
minusem jest taki że przy włączeniu lampki do czytania " włączają się wszystkie żarówki (przód i tył )
W tym momencie masa z lampek bocznych jest podłączona do masy żarówki środkowej .
Może ktoś ma lepszy pomysł jak to wykombinować , proces jest całkowicie odwracalny
Wprawdzie nie rozpoznaję elementu ze zdjęcia, ale rzucam tag "DIODA" - jest to taki element, który potrafi przepuścić prąd elektryczny z obwodu A do obwodu B, a odwrotnie - nie. W kontekście LED (diod emitujących światło) zastosowanie diody niczego nie emitującej może być dość oryginalne.
Co do taśm i 14,4V - w taśmie są trzy diody LED każda na około 3 V, razem 9V, a ostatnie w szeregu 3V jest zbijane na oporniku. Jeśli damy napięcie 14,4V, to natężenie wzrośnie blisko dwukrotnie (jak 5,4 do 3). Ale na szczęście niezbyt często grzebie się w bagażniku samochodu z pracującym silnikiem, a jak już - to przez krótki czas.
Jeśli damy napięcie 14,4V, to natężenie wzrośnie blisko dwukrotnie (jak 5,4 do 3).
No, drap drap, teoria rzeczywiście tak głosi... aczkolwiek, hm, trzeba by chyba założyć, że napięcie na diodach nie drgnie w takiej sytuacji. A z bardziej praktycznego punktu widzenia, nie obserwuję w zasadzie żadnego wzrostu jasności przy odpalonym silniku, więc dużo więcej elektronów chyba nie dostają ;)
Żeby za dużo nie kombinować wepnę się kabelkami w blaszki fabrycznej żarówki w bagażniku. 2 taśmy założę w bagażniku, a 2 może uda mi się zamontować nad 2 rzędem nie w poprzek samochodu lecz wzdłuż samochodu, aby kabelki schować np. pod uszczelką. Muszę się dokładnie przyjrzeć we wnętrzu auta.
Jeśli chodzi o wzrost natężenia na diodach, to po zmierzeniu miernikiem na jednej z taśm wychodzi tak:
12V - 0.7A, 13V - 0.88A, 13.8V - 1.02A, 14.4V - 1.13A
Także zgodnie z tym, co napisał kol. eplus prąd istotnie wzrasta, ale mniej, niż wynikałoby to ze stosunku 5,4 do 3 :)
Zawsze można też zamontować stabilizację napięcia ;)
gladki83 napisał/a:
Żeby za dużo nie kombinować wepnę się kabelkami w blaszki fabrycznej żarówki w bagażniku
To tylko uważałbym z mocą taśmy, niby to ledy, a ciągną sporo elektronów - moja ma 28W w sumie i na wszelki wypadek jest podłączona pod grubszą instalację, bo te kabelki do lampek są dość liche. (chociaż przyznam, że przewód ciągnąłem nie ze względu na taśmy led, tylko potrzebę mocnego gniazda zapalniczki z tyłu ;) ).
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-01-31, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum