Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Tomek tls 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Ligota
Wysłany: 2015-01-31, 23:27   

Karenzo napisał/a:
to są te same zębatki ale mają inne numery pewnie jeden jest z clio więc jest tańszy a drugie z laguny więc kosztuje x2 tyle


Ale w przytoczonym przeze cytacie (u góry), jest ten sam nr części (8201516100) i ma dwie rożne ceny; 1100 i 500zł.
Ostatnio zmieniony przez Tomek tls 2015-01-31, 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-01-31, 23:53   

Czy ktoś ma jakieś informacje o tym jak wsadzić głowę pod maskę, żeby zobaczyć w dCi typ skrzyni? Czy to jest w ogóle wykonalne bez kombinowania, biorąc pod uwagę lokalizację naklejki? ;)

Udało mi się dzisiaj raptem sprawdzić typ silnika na tabliczce, co w żaden sposób nie pomogło mi w odszyfrowaniu skrzyni - bo odczytany typ to K9K 879, który nie figuruje w żadnych zestawieniach...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 00:23   

a po co się trudzić ?
zadzwoń do ASO , najlepiej gdzie kupiłeś samochód to po samym nr. rejestracyjnym ci znajdą
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 21:09   

Marmach napisał/a:
jak wsadzić głowę pod maskę, żeby zobaczyć w dCi typ skrzyni?

Jest dostępna od spodu auta - więc albo się wczołgać, albo na podnośnik.

Tyle że u Ciebie jest prosto, bo łapiesz się na tabelki, których nie mam czasu uaktualnić /: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6024 + http://www.daciaklub.pl/u...acje_modeli.htm = KS0W + JR5-147
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-02-02, 23:05   

laisar napisał/a:
Jest dostępna od spodu auta

Zaiste, aczkolwiek to wymaga zdjęcia spodniej osłony, co trudno nazwać metodą bezinwazyjną ;)

laisar napisał/a:
Tyle że u Ciebie jest prosto, bo łapiesz się na tabelki,

Ten właśnie egzemplarz typowałem na ich podstawie, ale biorąc pod uwagę, że w tych pięknych tabelach brakuje sporej części oznaczeń silników (w tym mojego), to darzę tego typu szacunki (nie tabele) pewną nieufnością - zawsze wyobrażam sobie sytuację analogiczną do problemu klocków hamulcowych w Daciach ;)

A nawiasem mówiąc zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą.
Zębatki w opcji 47/31 są montowane do skrzyń pięciobiegowych. Jakie silniki obsługują te skrzynie? Bo diesle 85-90KM i benzyny są za słabe na takie przełożenie (tzn. za słabe, żeby wypuścić w takiej opcji samochód z fabryki :) ), a do mocniejszych (do dci 110) montują skrzynie sześciobiegowe... No chyba, że tajemnica kryje się w dostosowaniu odpowiedniego głównego przełożenia do kompletu. Albo mocniejszych silników spoza dostępnych dla Dacii.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-02-02, 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 00:47   

1.5dci z silnikiem typu 86KM i lekką małą budą, np sandero. albo clio.

Niestety nie znalazłem w normalnej cenie kół 47/31. Jedyne co znalazłem to 45/31 za 250pln z przesyłką, bądź w W-wie za 200pln - 2 szt + 200pln wymiana około. Ale mi się to raczej kiepsko opłaci bo mam teraz 41/31 i obniżą mi się tylko obroty o ok.10% ...
Chyba że coś źle liczę 8-)
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-02-03, 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 02:41   

Marmach napisał/a:
trudno nazwać metodą bezinwazyjną

Mniej inwazyjnej i tak nie ma.

Marmach napisał/a:
wyobrażam sobie sytuację analogiczną do problemu klocków hamulcowych

Niepotrzebnie - zębatki zawsze pasują.

Marmach napisał/a:
do mocniejszych (do dci 110) montują skrzynie sześciobiegowe

Do dCi 110 tak, ale do reszty mocniejszych to już niekoniecznie - 1.6 16V i 1.2 TCE mają przecież porównywalną moc maksymalną a skrzynie 5-biegowe (lodgy/dokker).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 12:44   

corrado napisał/a:
1.5dci z silnikiem typu 86KM i lekką małą budą, np sandero. albo clio.

Niestety nie znalazłem w normalnej cenie kół 47/31. Jedyne co znalazłem to 45/31 za 250pln z przesyłką, bądź w W-wie za 200pln - 2 szt + 200pln wymiana około. Ale mi się to raczej kiepsko opłaci bo mam teraz 41/31 i obniżą mi się tylko obroty o ok.10% ...
Chyba że coś źle liczę 8-)

rewelacyjne oferta
powiec co gdzie jak
ja bym właśnie 45 chętnie zainstalował bo 47 na benzynowca to trochę za dużo
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 15:11   

spoko,Przesłałem Ci telefony na PW z tymi ofertami 8-)

Jakby ktos mial namiary na w podobnej cenie kólka 47/31 to bede b. wdzieczny za info
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-03, 15:28   

Przy zmianie zębatki z 41/31
na 45/31
obroty przy 140 zmniejszają się o 307 obr/min

czyli 140 km/h mam 3450 obr (41/31)
oraz 3143 obr (45/31)


przy 100 km/h
2464 (41/31)
2245 (45/31)


Jak dla mnie złoty środek bo gdybym wsadził 47/31 to musiał bym kręcić silnik na 4 do 120 czyli 3800 obr
a tak będzie tylko do 105 km/h czyli do 3324 obr na IV biegu
na V będę wiał wtedy 2587 obr (przy 47/31 było by to 2257 obr )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-03, 15:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 11:37   

Podbijam temat, czy ktoś wie gdzie w normalnej cenie < 500pln kupić koła z przełożeniem 47/31 ze skrzyń JR5 lub JH3 ?

Przedzwoiłem miejsca z częściami do tych skrzynek i obejrzałem aukcje , w normalnej cenie ( 200 pln za parę ) są tylko 45/31 . :cry:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 19:33   

corrado napisał/a:
Przedzwoiłem miejsca z częściami do tych skrzynek i obejrzałem aukcje , w normalnej cenie ( 200 pln za parę ) są tylko 45/31 . :cry:

Dzwoniłem najwyraźniej do tych samych szrotów, nie ma. :( Jak gdzieś spotkasz to kup i mi. :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 19:53   

dzwonił może ktoś na tą strażacką ?
największy szrot w wawie

Bardzo by ułatwiło gdybyście napisali dokładnie jakie skrzynie was interesują i w jakich samochodach można je znaleźć .
Bywam czasami na szrotach mogę popytać ale tam trzeba pytać najpierw o samochód a dopiero potem dokładnie czego potrzeba
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 20:07   

Mi powiedzieli , że "nie ma" . Mówiłem , że szukam 47/31 i najprawdopodobniej to będą ze skrzyni z silnika 1.5dci ... Ale dzwoniłem też do Sulejówka, i do tej drugiej oferty ze skrzyniami z W-wy z alledrogo i też nie mają ( dzisiaj nawet dzwoniłem), co najwyżej "byłoby 45 / 31" po 100pln sztuka. :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 20:58   

Chodziło mi o coś takiego
To są wyniki dla 2-3m. w google
Skrzynie
JH3-334 RENAULT CAPTUR 0.9 TCE 2014
JH3-334
JH3-335
JH3-336 - SANDERO STEPWAY 2013r 0.9TCE
JH3-351

JR5-332 Renault CLIO IV / KANGOO / CAPTUR 1.5 DCI (duży wybór )
JR5-335 - Renault Clio IV 1,5 dCi (duży wybór )
JR5-340 - DACIA DOKKER/LODGY 1.5 dCi 90 KM
JR5-341 - DACIA LODGY/DOKKER 1.5 DCI
JR5-345 - DACIA LOGAN 1.5 DCI
JR5-355
JR5-356 -
JR5-357 -renault captur 0.9 tce
JR5-358
JR5-368 -DACIA SANDERO STEPWAY 1.5 DCI
JR5-369
JR5-373 -DACIA SANDERO II 1.5 DCI 2013
JR5-374
JR5-377 -DACIA LODGY 2012 1,2 TCE
JR5-378 -Twingo II 09 2013 K9K820
JR5-385
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-19, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-02-19, 22:19   

Żeby tak znalazł się jakiś czarodziej, który chciałby zarobić hurtowo i również hurtowo sprzedać kilka takich zębatek ;P Gorzej, że zysk miałby z tego mało hurtowy...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 22:23   

Trzeba szukać
a najlepiej grzebać po szrotach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-02-19, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 23:12   

Wszystko co wymieniłeś pochodzi z nowych aut , czytaj z drogich skrzyń z małym przebiegiem > 450pln za skrzynię ...., na części rzadko kto rozbierze bo nic tam nie padło i kto kupi resztę ... :roll:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-19, 23:24   

Ja bym te cliówki obstawiaj najwięcej tego na allegro
JR5-332
JR5-335

Ale pewnie najszybciej dostaniesz manualnie na szrocie .
Jak kilka razy byłem to pracownik mi powiedział tak
"Nie ma albo sam sobie pan poszukasz "
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-17, 10:45   

Wymiana kół 5tego biegu ze zdjęciami i opisem słownym każdego etapu ( mogą być małe róznice w wielkości kluczy nasadowych ):

cz. I:
http://largusladaclub.ru/...-118-km-ch.html
cz. II:
http://largusladaclub.ru/...ch-chast-2.html

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 22:00   

http://www.daciaklub.pl/f...1668118#1668118
BoloSr napisał/a:
Taki sam mam plan :) tylko znajdz te skrzynie :(

skrzynie 5biegowe z 5tym biegiem: 47/31 są całe do kupienia - za 450pln , sprzedadza tylko cala skrzynie,
natomiast z 45/31 kupisz całą skrzynie za 250pln, a za 200pln sprzedadza kola 5tki z wysylką z takiej skrzyni ( jr5 306)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-15, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-15, 07:31   

Ale 45/31 to chyba nie ma sensu kupowac jak juz to 47/31 dobrze pamietam ???
No chyba ze te 45/31 tez pozwoli na zejscie z obrotow na tyle oczowalnie ze zobacze to pod dystrybutorem na stacji paliw :)

Dobra powiem mi ktoś jakie będą obroty jak zapodam do swojego 1.5 DCi kolka 45/31 i 47/31 bo jak to wszystko przeczytałem to zgłupiałem :(
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2015-04-15, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-15, 07:39   

BoloSr napisał/a:
pozwoli na zejscie z obrotow


Panowie, nie bardzo rozumiem te poszukiwania. Narzekacie z jednej strony na brak mocy, a z drugiej poszukujecie rozwiązań, które sprawią, ze auto będzie jeszcze mniej dynamiczne. Wydaje mi się, że Duster ma rozsądne zestopniowanie skrzyni, przyśpiesza godziwie (wiadomo, że to nie auto sportowe, ani w ogóle bardzo dynamiczne, bo jednak silniki małe, buda wysoka), pali rozsądnie. Czego tu chcieć? No, jest kwestia wyposażenia i ergonomii, ale to nie dotyczy mocy silnika i przełożeń skrzyni biegów.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-15, 07:44   

piku napisał/a:
BoloSr napisał/a:
pozwoli na zejscie z obrotow


Panowie, nie bardzo rozumiem te poszukiwania. Narzekacie z jednej strony na brak mocy, a z drugiej poszukujecie rozwiązań, które sprawią, ze auto będzie jeszcze mniej dynamiczne. Wydaje mi się, że Duster ma rozsądne zestopniowanie skrzyni, przyśpiesza godziwie (wiadomo, że to nie auto sportowe, ani w ogóle bardzo dynamiczne, bo jednak silniki małe, buda wysoka), pali rozsądnie. Czego tu chcieć? No, jest kwestia wyposażenia i ergonomii, ale to nie dotyczy mocy silnika i przełożeń skrzyni biegów.


tu chodzi o 5 bieg gdzie w sumie jedziesz ze stal predkoscia i jak obnizysz predkosc obrotowa to spada spalanie a i momentu masz wiecej bo masz nizsze obroty :) czyli w sumie lepiej bedzie nawet przy wyprzedzaniu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 09:53   

dokładnie, mi chodzi o hałas i obroty - po prostu za wysokie . Pal licho przyśpieszenie :mrgreen: nawet jakby miało trochę gorzej iść - i tak mam w planach "wirusik", więc no problem.

Bolo , napisz jaką masz skrzynie - to Ci powiem jak się zmienią obroty

... nawet przed chwilą jechałem 110km/h i miałem ponad 2600obr/min,
stanowczo za dużo, a że sporo jeżdzę S8 i S2 to dla mnie męczarnia!! Po dystrybutorem też to widać, bo jest dużo cyklów wtrysku i spalania przez wysokie obroty przecież . To tak jak z jazdą na rowerze jedziesz szybko , masz małe przełożenie to musisz się nakręcić nieźle a jak weźmiesz kolarzówkę to jak jedziesz z tą samą prędkością co wtedy, powoli kręcisz bo tylko czasem dociśniesz trochę pedałem i się tak nie męczysz , to takie moje chłopskie wytłumaczenie 8-)

Odnośnie skrzynek to mam jr5 189, i na 5tce mam 41/31, gdybym zmienił na 45/31 miałbym spadek prawie o 10% obrotów, czyli zamiast 2500 -> 2250 ok przy trochę powyżej 100km/h. Przy 47/31 miałbym prawie 15% mniejsze czyli zamiast 2500 byłoby 2125 obr/min :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne