Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-06-06, 17:35
tuleja gumowa tylnej belki
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-21, 16:25   

malygabrys napisał/a:
Cena jest taka ile jest w stanie zapłacić klient za dany towar - a nie ile jest wart.

A teraz zacytuj ten kawałek, gdzie ktoś pisał o "wartości"...

Klienta nie obchodzi "koszt produkcji wytwórcy" - tylko cena detaliczna w salonie, i to wobec niej ocenia się jakość.

Zatem pozwolę sobie podtrzymać swoje zdanie.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 17:58   

tym bardziej że te 12kPLN to zapewne tylko cena części
trzeba do tego doliczyć
- amortyzację kosztów projektu
- amortyzację kosztów wdrożenia produkcji (linie produkcyjne)
- wypłaty dla pracowników (wszystkich szczebli - tzn koszt wypłat podzielony przez ilość wyprodukowanych aut)

dopiero wtedy możemy mówić o tym ile rzeczywiście kosztuje wyprodukowanie auta
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-03-21, 18:22   

Mówiąc koszt całkowity - to to co wymieniłeś "kapelusznik" to jest już wliczone w cenę którą podałem.

Doliczyć należy jeszcze transport do odbiorcy, zyski na szczeblach dystrybucji i podatki.

Wielkość trochę szokująca ale taka jest prawda. Przepraszam była bo to już trochę historia, więc i poziomy kosztów mogły ulec zmianie ale wydaje mi się, że relacja kosztów do przychodu pozostaje na mniej więcej na tych poziomach.
"To tylko moje zdanie i ja się z nim zgadzam" jak pisuje bebe. :-P
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-21, 19:15   

ale z drugiej strony patrząc, to przy takich narzutach producenci aut nie mieliby żadnych kłopotów finansowych (no chyba że się przeliczą z popytem), a jest raczej na odwrót ;-)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-21, 19:37   

malygabrys napisał/a:
Mówiąc koszt całkowity - to to co wymieniłeś "kapelusznik" to jest już wliczone w cenę którą podałem.

Doliczyć należy jeszcze transport do odbiorcy, zyski na szczeblach dystrybucji i podatki.

Wielkość trochę szokująca ale taka jest prawda. Przepraszam była bo to już trochę historia, więc i poziomy kosztów mogły ulec zmianie ale wydaje mi się, że relacja kosztów do przychodu pozostaje na mniej więcej na tych poziomach.
"To tylko moje zdanie i ja się z nim zgadzam" jak pisuje bebe. :-P

Jakoś nie chce mi się wierzyć - gdyby to była prawda to znalazłby się taki producent który by te auta sprzedawał z narzutem 50% i na krótko zmonopolizował rynek - zarabiając bardzo duże pieniądze.
Ale oczywiście też nie wierzę w zapewnienia producentów samochodów że obecne ceny to dla nich czysta strata :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-03-21, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-03-21, 19:45   

Panie Piotrze - a jekie są koszty-zyski na poszczególnych szczeblach - koncern matka, dystrybutor regionalny, dealer - to już są trzy szczeble, koszt utrzymania gwarancji - jakieś naprawy jednak się wykonuje, transport - to też nie mały koszt no i najważniejsze - podatki - w takim DD sam VAT to od 7500,- wzwyż, akcyzy itp. Nie twierdzę że zarabiają krocie ale również nie twierdzę że dokładają. ;-)
 
natter 
Zielony listek


Marka: Suzuki
Model: SX 4 sedan
Silnik: 1.6 VVTI
Rocznik: 2008
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-21, 19:54   

Gdyby producenci ponosili straty, to by nie produkowali...
Dlatego Renault ma udziały w Dacii i wykupił część udziałów Łady, dlatego VW ma Skodę.
Znane marki kupują udziały w znanych nieco zapomnianych markach, żeby zamortyzować chociażby urządzenia i koszt badań.Lub, żeby zdobyć nowe rynki,na których im nie wyszło/nie wychodzi ( vide Fiat).
Kiedyś model żył10/12 lat, teraz zmiana co 5/6. Fakt, często ( zawsze ) jest to kosmetyka karoserii, ale badania i maszyny muszą zarobić na dyrekcję. O ludziach nie wspominam, bo robotnicy pracują za grosze.
_________________

 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-03-22, 10:56   

i co na to wszystko tuleja wahacza... :mrgreen:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-22, 11:47   

Hakama 4x4 napisał/a:
i co na to wszystko tuleja wahacza... :mrgreen:


A tuleja na to, niemożliwe. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-22, 14:26   

Hakama 4x4 napisał/a:
i co na to wszystko tuleja wahacza... :mrgreen:


Waha się wciąż...rozwulkanizować się czy nie? oto jest pytanie i myśli sobie: jak dał tylko 50 tysięcy za nie to niech się nie dziwi frajer, że mu się przydarzy tulei rozwulkanizowanie:)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 15:47   

Cóż przebieg 49 tyś km, ASO znów wymieniło mi lewy wahacz ;-( Rzekomo tuleja uległa rozwarstwieniu czy pęknięciu. Ostatnio mialem wymieniany przy 35 tys km.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 08:42   tuleja belki

Ja mam pytanko odnośnie tuleji ale tylnej belki, nie chciałem zakładać nowego wątku - mam nadzieję ze admini nie wykasują. Mam pewne wątpliwości czy aby dobra jest tuleja i nie rozwulkanizowana trochę :
1. Niby na przeglądzie nic nie dojrzał diagnosta, ale to już wiemy jak to jest z ich kompetencjami.
2. Strasznie skrzypi tył przy unoszeniu np auta na lewarku raczej prawa strona, ale może to ręczny hamulec i bębny.
3. Troszkę rzuca na dolach przy wjechaniu tylnym kolem, ale stuków nie słysze, a poza tym jak podważałem brecha na lewarku nie widziałem luzów
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-10-13, 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-10-13, 13:42   

Rzucanie to amortyzatory mają mniej niż 70% trzeszczy piasek. Jak nie masz luzu to zastaw.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-13, 14:05   

OK, sprawdzę amorki, bo w sumie je wykluczyłem z "podejrzenia". Może to i one już mają najlepsze czasy za sobą.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-07, 22:19   

Kupiłem dwie tuleje tylnej belki z firmy MOOG ( pasują do LOGANA, SANDERO itp).

Jednak obie tuleje są odkształcone w zewnętrznej części :roll: , wewnętrzna jest dokłądnie okrągła, natomiast zewnętrzna owalna. Czy tak ma być ? I tak je przezornie już trochę na podłodze zaokrągliłem :roll:
.
Mam nadzieję że to widać, tam gdzie "gumowe wąsy" jest szersza ...


a tutaj całkiem okrągła strona wewnętrzna tulei


Nie chcę po wybiciu starej tulei zostać bez tulejki w belce :-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-28, 21:06   

Zrobiłem taką małą prasę wyciskającą/wciskającą tuleje z wahacza .
2x3 płaskowniki z otworem na m10
parę nakrętek
kotwa do betonu m10x180mm
i tuleja z pólki z hydrauliką

(przy 2 płaskownikach wyginały się, dopiero polanie wd40 śruby i dołożenie 3 płaskownika udało się ruszyć tuleje z wahacza)
Na koniec uderzenie 1 młotkiem i wypadły

IMG_20150228_193337_0.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 118,97 KB

IMG_20150228_193346_0.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 116,01 KB

IMG_20150228_193353_0.jpg
Plik ściągnięto 99 raz(y) 117,1 KB

IMG_20150228_193932_0.jpg
wybite tuleje
Plik ściągnięto 103 raz(y) 125,72 KB

 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-02-28, 21:53   

Ściągacz super - polak potrafi. No i koszt tulei stalowo-gumowych mniejszy jak koszt kpl wahacza. Jednak daćka to proste auto.....
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-02, 15:59   

Już teraz za późno po wymianie na jednym wahaczu, ale będę robił jeszcze drugi. Czy tam wprasowuje się tuleje jakoś na znaki , bo przyznam się, że nie widziałem ani na wahaczu ani na nowych tulejach i wyglądały na tzw. pełne tuleje. :roll:
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-02, 19:38   

Żadnych znaków nie ma, po prostu w miejsce starej wprasowujesz nową.
plik w pdf-e zaznaczam tłumaczenie komputerowe.

WYMIANA WAHACZA DOLNEGO PRZEDNIEGO.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 295 raz(y) 197,02 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-02, 22:19   

Dzięki Józiu ,
faktycznie - na to wygląda :)

wrzucam jeszcze fotkę sworznia wahacza do dustera
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-03, 10:49   

Fajnie że to sprawdziłeś, ja w swojej daćce jeszcze nie wymieniałem, parę dni temu byłem na przeglądzie, diagnostyk sprawdzał mi zawieszenie pod kontem luzów i nic nie znalazł.
Zaraz te twoje zdjęcie sobie zapiszę, (mam przejechane 75tyś) będę wiedział już na pewno jakich szukać jak będę potrzebował.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 16:53   

Józiu, tylko nie kupuj dokładnie po tych nr ze zdjęcia bo to tuleje do Dustera do Sandero są trochę mniejsze
natomiast firmę SWAG jak najbardziej polecam, ja za nie płaciłem 24 za szt.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-03, 17:10   

O tym to doskonale wiem, tylko chodziło mi o producenta. Zresztą sworzeń też jest trochę inny.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-08, 14:20   Wymiana tulei tylnej belki

Wymiana tulei tylnej belki, taka sama tuleja - w Dusterze 4x2, Logan, Sandero, Logan MCV


DACIA 60 01 549 988
RENAULT 60 01 549 988
RENAULT 82 00 287 912


1. klucz 18mm
2. klucz 16mm







Tutaj wymiana na " lewarku " bez zciągania koła na przykładzie Łady 2109 od początku do końca , ale do zastosowania w Daciach.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-11, 10:34   

Drugi wahacz to masakra, tuleja siedzi jak zaspawana,
łączniki (stali z ocynkiem 3x z kazdej strony jako płasownik / prasa do tych moich tuleji z mufy ) powyginały się a tuleje nie ruszone, musialem przerwac bo juz nie mialem "plaskownikow" a castoramy pozamykane , trzebaby je inną metodą - młotkową mocno powybijać albo termicznie ogrzać wahacz wokól tulei i wtedy młotem popracować :roll:

Nie chcialem tego bo nie mam innego wahacza na zastepstwo a autko musi byc naprawione i sprawne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne