Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1343 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-24, 13:03
Właśnie byłem na osidlu, żeby zlokalizować własciciela garażu, w którym przeprowadzana była akcja gasnicza (zlokalizowałem). Starszy pan wczoraj popołudniu zatankował benzynę (punto 1.1 55Km) i samochód dziś rano nie chciał palić. Ktoś mu podpowiedział, że pewnie paliwo z wodą zamarzło; wstawił farelkę pod samochód żeby rozwiązał temat i poszedł do domu (mieszka praktycznie obok garażu).I rozwiązał - ostatecznie. Samochód się zapalił - strażacy wyciągnęli praktycznie jego połowę :( w garażu też straty... to się dopiero nazywają koszty... I jak widać problem nie dotyczy tylko właścicieli klekotów.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-01, 15:07
r70 napisał/a:
Właśnie byłem na osidlu, żeby zlokalizować własciciela garażu, w którym przeprowadzana była akcja gasnicza (zlokalizowałem). Starszy pan wczoraj popołudniu zatankował benzynę (punto 1.1 55Km) i samochód dziś rano nie chciał palić. Ktoś mu podpowiedział, że pewnie paliwo z wodą zamarzło; wstawił farelkę pod samochód żeby rozwiązał temat i poszedł do domu (mieszka praktycznie obok garażu).I rozwiązał - ostatecznie. Samochód się zapalił - strażacy wyciągnęli praktycznie jego połowę :( w garażu też straty... to się dopiero nazywają koszty... I jak widać problem nie dotyczy tylko właścicieli klekotów.
Wysłany: 2011-06-20, 19:15 jaki filtr paliwa do MCV 1.5 dCi?
będę wdzięczny za informacje gdzie znajduje się filtr paliwa w MCV 1.5 dCi?
przy wymianie oleju pytałem także o umiejscowienie filtra paliwa i termostatu,
ale Panownie nie umieli powiedzieć gdzie się one znajdują,
(z termostatem mam problem, który opiszę w innym wątku),
daćka ostatni raz miała wymieniany filtr paliwa przy 70000km (w 2009), teraz ma 88000km,
więc chciałbym go wymienić, ale jest kilka modeli (patrzyłem na allegro) więc nie jestem
przekonany, który jest właściwy, lepiej sprawdzić jaki znajduje się pod maską,
ale gdzie on jest ? , wcześniej miałem golfa, tam było inaczej
A oprócz tego... tak, zgadza się <: - szukajka: http://www.daciaklub.pl/forum/search.php - a w niej: "filtr paliw* dies*" + "Szukaj wszystkich słów" + "Pokaż wyniki jako: Posty"
Jeszcze taka mała ciekawostka jako, że w DDT odczytałem błąd oznaczający wodę w filtrze paliwa (kontrolka na tablicy się nie świeciła), to się zdziwiłem, bo w filtrze, którego zdjęcie wstawiłem powyżej nie było miejsca na czujnik wody.
Okazało się, iż czujnik wody jest i jest on wkręcany zamiast korka do spuszczania wody z filtra.
Wody w filtrze nie było, ale okazało się, że czujnik jest padnięty - wymieniono na gwarancji.
Czyli wygląda na to że rozwiązanie jest proste. Wystarczy filtr o odpowiednich
gabarytach i z odpowiednim gwintem pod czujnik wody i wymiana jest łatwa.
Więc nie ma co panikować że potrzebny cały komplet wraz z czujnikiem
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-08, 11:46 Przypchany filtr paliwa a moc silnika
Witam
Po wymianie filtra zauwazylem poprawe osiagow silnika, szczegolnie w zakresie ponizej 1800 obrotow ( przed wzrostem mocy dzieki turbinie ). Nie wiem czy ma na to wplyw polepsznie przeplywu oleju napedowego przez filtr, czy zelzenie temperatury, a moze autosugestia, ze dobrze wydalem 215 zl na filtr ? Komputer w ASO rzekomo zaraportowal za male cisnienie oleju, ale czy to sie przeklada na prace systemu wtryskow i parametry jednostki ? Jak mozna organoleptycznie stwierdzic parafine w filtrze ? Zagladalem przez rurki - w dwoch ciemno jak w d...e, w jednej widac jasne dno. Pewnie nalezaloby rozebrac usrojstwo.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-25, 10:46, w całości zmieniany 2 razy
Dzis zabralem sie za wymiane filtra paliwa przy przebiegu 60 tys tak zaleca Renault i moim zdaniem jest to troszke za duzo bo filtr byl czarny.Zaprezentuje kilka zdjec z moich prac.Po wymianie wklady nalezy zalac filtr czystym paliwem w innym przypadku zapowietrzymy uklad.
IMG_1.jpg
Plik ściągnięto 718 raz(y) 218,53 KB
IMG_3.jpg
Plik ściągnięto 676 raz(y) 197,15 KB
4.jpg
Plik ściągnięto 1049 raz(y) 229,84 KB
5.jpg
Plik ściągnięto 821 raz(y) 216,23 KB
6.jpg
Plik ściągnięto 639 raz(y) 175,93 KB
7.jpg
Plik ściągnięto 638 raz(y) 166,89 KB
8.jpg
Plik ściągnięto 819 raz(y) 192,49 KB
9.jpg
Plik ściągnięto 522 raz(y) 196 KB
IMG_10.jpg
Plik ściągnięto 458 raz(y) 246,19 KB
IMG_20150314_085338.jpg
Plik ściągnięto 601 raz(y) 218,45 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-03-14, 15:22, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2015-03-15, 10:37
Raz widziałem, jak to w ASO robili u mnie w Sandero - różnica taka, ze w Sandero wymienia się cały filtr (ta tuba metalowa) - reszta w zasadzie tak samo. Dobra robota.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-03-15, 17:15
krakry1 napisał/a:
..... różnica taka, ze w Sandero wymienia się cały filtr (ta tuba metalowa) -
W Renault wystepuje kompletny filtr (ta metalowa tuba) nr 164004976R oraz wklad do tej puszki filtra o nr 164037803R Serwis przypuszczam wymienia kompletny filtr bo jeste szybciej. Ja nie chcialem przeplacac kupilem wklad i go zmienilem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum