DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój DRAKO
Autor Wiadomość
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-31, 19:38   Mój DRAKO

I kilka fotek podniesionego zawieszenia o 2" IRONMAN
2 X 12747 GR -amortyzatory przód
2 X REN 001 B-sprężyny przód
2 X 12748 GR-amortyzatory tył
2 X REN 002 B-sprężyny tył
2 X ICAMBER 12 ( 4 szt) -śruby mimośrodowe do regulacji kąta pochylenia koła(czego nie ma w oryginalnym mocowaniu amortyzatorów).

DSC_0434.jpg
Plik ściągnięto 199 raz(y) 93,45 KB

DSC_0433.jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 87,99 KB

DSC_0432.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 89,16 KB

DSC_0431.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 99,57 KB

Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-03-31, 20:33, w całości zmieniany 5 razy  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-31, 19:43   

Bez złośliwości - zastanawiam się jaki jest sens podnoszenia zawieszenia o 2" i przy okazji obniżanie prześwitu orurowaniem progów? Tak patrze na orurowanie z tego zdjęcia o średnicy rury 60 mm:



Ale autko prezentuje się lekko fajniej :-) . A plusem tego jest pakiet suv.

I żeby nie było - nie neguję Twoich prac (jak wyżej) - każdy z nas robi z autkiem to na co ma ochotę i na co go stać. I należy to uszanować. Tu po prostu w wielkości prześwitu się chyba nic nie zmieniło poza wysokością środka ciężkości i auta.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-03-31, 19:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-31, 19:48   

Nie ma praktycznie obniżenia prześwitu tzw orurowaniem progów :-) .A widać to dopiero wtedy gdy się położy pod samochodem lub patrzy z boku na wysokości tychże zamontowanych progów :-) .Uwierz mi zanim coś się montuje najpierw trzeba to przemyśleć . Dlatego przednie orurowanie też swojego czasu zostało przerobione aby nie tracić prześwitu .Jak to miało miejsce przy fabrycznym montażu . Jeszcze nie mierzyłem prześwitu po podniesieniu (powód choroba) ale wsiadając do auta brudzę spodnie na wysokości około 5 cm wyższej niż brudziłem wcześniej :-) .Dochodzi tu jeszcze fakt iż zdjęcia nie były robione z poziomu np. zamontowanego orurowania bocznego i dlatego może wydawać iż nic się nie zmieniło.A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach ) Pozdrawiam

DSC_0148.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 127,55 KB

Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-03-31, 20:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-03-31, 19:57   

orurowanie może przeszkadzać w terenie, zmniejszając prześwit, ale bardzo fajnie ozdabia auto :)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-31, 20:02   

@brian7414 - No i jeśli tak jest to bardzo fajnie. Jeśli kiedyś będę miał możliwość pobawienia się w takie rzeczy z własnym autkiem wezmę sobie to co dopisałeś do serca i nie omieszkam zapukać po porady jak takie coś ugryźć. Też pozdrawiam.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-31, 20:06   

To około 6 miesięcy szukania i zasięgania opinii i porad doświadczonych terenowców....a czy to było słuszne okaże się w praktyce.To dopiero tydzień i choroba nie pozwoliły na próby.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-31, 20:09   

fotorobart napisał/a:
orurowanie może przeszkadzać w terenie, zmniejszając prześwit, ale bardzo fajnie ozdabia auto :)

Orurowanie było przed podniesieniem autka i nic nie przeszkadzało a sporo jeżdżę po pagórkach . Jestem zadowolony dzięki za uznanie :-) pozdrawiam
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-04-01, 22:08   

brian7414 napisał/a:
A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach )

Owszem - zmieniło się wszystko. Warto pamiętać, że środek ciężkości też pojechał do góry...
Jaki był koszt modyfikacji?
_________________
Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-01, 22:18   

ja bym coś takiego zamiast progów dał
http://www.aliexpress.com...2049988808.html
_________________
Moje auto
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-02, 09:53   

leo napisał/a:
Owszem - zmieniło się wszystko. Warto pamiętać, że środek ciężkości też pojechał do góry...

Jaki był koszt modyfikacji?


Koszt z materiałami, przesyłka, robocizna, ustawienie geometri to 4000 zł.

@Karenzo...nie kuś bardzo fajna alternatywa :-)
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-04-02, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-13, 15:14   

Nowe kapciochy :-D YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S 205/80 R16 :-D
A i jeszcze ciekawostka na forach i w różnych artykułach fachowcy podają, że takie opony spokojnie mogą być montowane do standardowego zawieszenia Dustera . Dementuję te informacje nie ma opcji aby weszły :-) do mojego po lifcie to i owszem choć trzeba było troszkę przerobić chlapacze.

DSC_0002.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 182,81 KB

DSC_0001.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 207,75 KB

Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-05-16, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-05-13, 15:22   

Fajnie wyrychtowany ;-)
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-13, 15:24   

Dzięki Marcinho :-D dużo pracy i wyrzeczeń ale Drako zaczyna wyglądać powoli tak jak chcę :-) .I co najważniejsze ciężko wsiadać bo wysoko ;-)
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-05-13, 15:43   

Najważniejsze żeby się Tobie wózek podobał.
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-15, 15:42   

Teraz widać ładny prześwit :-)

DSC_0003.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 144,92 KB

 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-16, 17:48   

przedłużenie uchwytu w celu montażu wciągarki przenośnej.

DSC_0159.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 144,37 KB

 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-16, 17:52   

Podstawa montażowa do wciągarki przenośnej montaż z przodu

DSC_0180.jpg
Plik ściągnięto 148 raz(y) 215,69 KB

 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-16, 17:57   

Podstawa wciągarki przenośnej montowana z tyłu. Czarna podstawa to oryginał z USA a ta piękna błyszcząca wykonana we własnym zakresie(będzie się przy czym golić w terenie taki błysk ) ;-)

DSC_0187.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 185,3 KB

 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-16, 18:07   

Sprawdzanie kabli zasilających wciągarkę oraz pilota bezprzewodowego i przewodowego. I ciekawostka kable oryginalne mające zasilać od akumulatora do wciągarki zamontowanej z tyłu na haku auta(bądź po zastosowaniu własnego patentu do uchwytu) były za krótkie około 1.5 metra(taki Amerykański patent)trzeba było robić drugie kable dłuższe o 2 m aby było wszystko git :-)

t_dsc_0192_134[1].jpg
Plik ściągnięto 145 raz(y) 63,59 KB

 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2015-05-16, 18:38   

Hardcore :-D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 19:29   

Jeżeli lubisz jeździć po szutrach i kiepskim terenie to warto pomyśleć o pokryciu barankiem podwozia + nadkoli .
Ewentualne szorowanie brzuchem będzie bezpieczniejsze .
Kamienie wybite przez opony mogą rysować nadkola (które z tyłu nie są osłonięte .
Pisze do dlatego że po twoim podniesieniu dustera rzucają się w oczy białe elementy zawieszenia które ja bym pomalował zwykłym sprejem lub barankiem .

Jeżeli robisz sobie taką "terenówkę "
to warto zainteresować się blokada tylnego mechanizmu różnicowego
http://overlimits.com.ua/...uster-overlimit
_________________
Moje auto
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-16, 19:37   

Dzięki za przydatne rady :-) będę zabezpieczał kompleksowo podwozie autka różnego rodzaju specyfikami. Docelowo będą to płyty poślizgowe(aluminiowe).Wszystko powoli dobrze przemyślane :-) .Najbardziej jestem zadowolony z prześwitu razem 28 cm (5 cm -lift,2 cm-opony).Wciągarka którą posiadam docelowo będzie używana do tyłu auta. Z przodu będzie montowana wciągarka taka podobna do tej z podanej przez Ciebie strony :-) .
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-05-16, 19:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 20:30   

Karenzo napisał/a:
nadkola (które z tyłu nie są osłonięte)

Są osłonięte - mają grubą warstwę fabrycznego "baranka".

Oczywiście, dodatkowa warstwa też w niczym nie przeszkodzi, ale lepiej najpierw zabezpieczyć naprawdę gołe miejsca - np kanał środkowy czy podłogę kabiny od spodu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 20:32   

ta grubość jest pojęciem względnym
według mnie zbył mało
A najlepiej jak by znalazł się ktoś kto zrobi w końcu odlew nadkola
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9737
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-16, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-16, 20:34   

Karenzo napisał/a:
ta grubość jest pojęciem względnym

Skoro fachowcy od zabezpieczeń chwalą, to mnie to przekonuje (:

Karenzo napisał/a:
najlepiej jak by znalazł się ktoś kto zrobi w końcu odlew nadkola

To też wcale nie jest idealne rozwiązanie - trzeba z kolei pilnować, czy między nadkolem i karoserią nie gromadzi się syf...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne