I kilka fotek podniesionego zawieszenia o 2" IRONMAN
2 X 12747 GR -amortyzatory przód
2 X REN 001 B-sprężyny przód
2 X 12748 GR-amortyzatory tył
2 X REN 002 B-sprężyny tył
2 X ICAMBER 12 ( 4 szt) -śruby mimośrodowe do regulacji kąta pochylenia koła(czego nie ma w oryginalnym mocowaniu amortyzatorów).
DSC_0434.jpg
Plik ściągnięto 200 raz(y) 93,45 KB
DSC_0433.jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 87,99 KB
DSC_0432.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 89,16 KB
DSC_0431.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 99,57 KB
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-03-31, 20:33, w całości zmieniany 5 razy
Bez złośliwości - zastanawiam się jaki jest sens podnoszenia zawieszenia o 2" i przy okazji obniżanie prześwitu orurowaniem progów? Tak patrze na orurowanie z tego zdjęcia o średnicy rury 60 mm:
Ale autko prezentuje się lekko fajniej . A plusem tego jest pakiet suv.
I żeby nie było - nie neguję Twoich prac (jak wyżej) - każdy z nas robi z autkiem to na co ma ochotę i na co go stać. I należy to uszanować. Tu po prostu w wielkości prześwitu się chyba nic nie zmieniło poza wysokością środka ciężkości i auta.
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-03-31, 19:51, w całości zmieniany 2 razy
Nie ma praktycznie obniżenia prześwitu tzw orurowaniem progów .A widać to dopiero wtedy gdy się położy pod samochodem lub patrzy z boku na wysokości tychże zamontowanych progów .Uwierz mi zanim coś się montuje najpierw trzeba to przemyśleć . Dlatego przednie orurowanie też swojego czasu zostało przerobione aby nie tracić prześwitu .Jak to miało miejsce przy fabrycznym montażu . Jeszcze nie mierzyłem prześwitu po podniesieniu (powód choroba) ale wsiadając do auta brudzę spodnie na wysokości około 5 cm wyższej niż brudziłem wcześniej .Dochodzi tu jeszcze fakt iż zdjęcia nie były robione z poziomu np. zamontowanego orurowania bocznego i dlatego może wydawać iż nic się nie zmieniło.A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach ) Pozdrawiam
DSC_0148.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 127,55 KB
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-03-31, 20:34, w całości zmieniany 3 razy
@brian7414 - No i jeśli tak jest to bardzo fajnie. Jeśli kiedyś będę miał możliwość pobawienia się w takie rzeczy z własnym autkiem wezmę sobie to co dopisałeś do serca i nie omieszkam zapukać po porady jak takie coś ugryźć. Też pozdrawiam.
To około 6 miesięcy szukania i zasięgania opinii i porad doświadczonych terenowców....a czy to było słuszne okaże się w praktyce.To dopiero tydzień i choroba nie pozwoliły na próby.
A zmieniło się wszystko gdyż z pływającego oryginalnego zawieszenia Drako zostało tylko wspomnienie teraz jest to bardzo sztywne zawieszenie(tramwaj na kołach )
Owszem - zmieniło się wszystko. Warto pamiętać, że środek ciężkości też pojechał do góry...
Jaki był koszt modyfikacji?
Nowe kapciochy YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S 205/80 R16
A i jeszcze ciekawostka na forach i w różnych artykułach fachowcy podają, że takie opony spokojnie mogą być montowane do standardowego zawieszenia Dustera . Dementuję te informacje nie ma opcji aby weszły do mojego po lifcie to i owszem choć trzeba było troszkę przerobić chlapacze.
DSC_0002.jpg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 182,81 KB
DSC_0001.jpg
Plik ściągnięto 173 raz(y) 207,75 KB
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-05-16, 18:11, w całości zmieniany 1 raz
Podstawa wciągarki przenośnej montowana z tyłu. Czarna podstawa to oryginał z USA a ta piękna błyszcząca wykonana we własnym zakresie(będzie się przy czym golić w terenie taki błysk )
Sprawdzanie kabli zasilających wciągarkę oraz pilota bezprzewodowego i przewodowego. I ciekawostka kable oryginalne mające zasilać od akumulatora do wciągarki zamontowanej z tyłu na haku auta(bądź po zastosowaniu własnego patentu do uchwytu) były za krótkie około 1.5 metra(taki Amerykański patent)trzeba było robić drugie kable dłuższe o 2 m aby było wszystko git
Jeżeli lubisz jeździć po szutrach i kiepskim terenie to warto pomyśleć o pokryciu barankiem podwozia + nadkoli .
Ewentualne szorowanie brzuchem będzie bezpieczniejsze .
Kamienie wybite przez opony mogą rysować nadkola (które z tyłu nie są osłonięte .
Pisze do dlatego że po twoim podniesieniu dustera rzucają się w oczy białe elementy zawieszenia które ja bym pomalował zwykłym sprejem lub barankiem .
Dzięki za przydatne rady będę zabezpieczał kompleksowo podwozie autka różnego rodzaju specyfikami. Docelowo będą to płyty poślizgowe(aluminiowe).Wszystko powoli dobrze przemyślane .Najbardziej jestem zadowolony z prześwitu razem 28 cm (5 cm -lift,2 cm-opony).Wciągarka którą posiadam docelowo będzie używana do tyłu auta. Z przodu będzie montowana wciągarka taka podobna do tej z podanej przez Ciebie strony .
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-05-16, 19:52, w całości zmieniany 2 razy
Są osłonięte - mają grubą warstwę fabrycznego "baranka".
Oczywiście, dodatkowa warstwa też w niczym nie przeszkodzi, ale lepiej najpierw zabezpieczyć naprawdę gołe miejsca - np kanał środkowy czy podłogę kabiny od spodu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum