Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-11-28, 09:23
Chiptuning / zwiększenie mocy w dci
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-04-14, 10:09   

mojo napisał/a:
Zmiana map w Dokkerze na 125KM w 1.5 dci. Ładnie się zbiera wg mnie:

ładnie. Okolo 8s do setki.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-14, 10:22   

Jak ktoś robi to z głową to tak na prawdę nie cierpi na tym silnik. Wręcz przeciwnie zmniejszamy jego zużycie poprzez lepsze dopasowanie programu do realnych pomiarów. Niwelując wszelkie nagłe skoki momentu/mocy poprzez spłaszczenie ich. To nic innego jak dokładniejsze dostrojenie silnika do komponentów.
Mówię o programie a nie o boxsach bo to jest oszukiwanie silnika i w najczęściej podnosi ciśnienie paliwa. Niby szkodliwe a sam znam przedstawicieli co robią po 200k km i żadnych złych efektów nie widać. To co dopiero program. W każdym aucie z Turbiną modyfikowałem oprogramowanie. I zawsze miałem uśmiech na twarzy po takim zabiegu. Co do spalania to po efekcie "wow" i przyzwyczajeniu się do zwiększenia mocy/ elastyczności najczęściej pozostawało bez zmian.
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2015-04-14, 11:38   

SilverTM a przerabiałeś jak w moim przypadku silnik z 90 na 102 KM? Czuć efekt, czy szkoda inwestować bo przy tej mocy tego po prostu nie czuć? I firma daje na to jakiś papier potwierdzający ich zabieg albo jakąś "gwarancje" (jakieś pomiary przed i po)?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-14, 12:32   

Powinny dawać dokumentację zawierające pomiary przed i po tuningu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-14, 18:18   

Tu jest link do czeskiej firmy - ceny zdecydowanie niższe od polskich. Dają gwarancję oprócz wersji sport.
http://www.autochip.eu/cz...0hp/?eko#detail

Przy dużym powiększeniu Nm cierpi skrzynia biegów i cały układ przeniesienia napędu - należy o tym pamiętać! :mrgreen:
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 18:21   

GORDINI napisał/a:
Tu jest link do czeskiej firmy

Do Czech chcesz jechać? :-D
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-04-14, 19:40   

To tak
Dacia Logan MCV 1,5 dci (rocznik 2008) 85koni na 98 koni - lepsza dynamika, osiagi. Spalanie spadło , minimalne na trasie udało mi sie uzyskac 2,9l/100km na odcinku 160km lane pod korek.
Dacia Lodgy 1,5 dci 112koni na 134koni duzo lepsze osiagi dynamika zbiera sie swietnie, jesli chodzi o spalanie nie bawie sie narazie w eco ;) ciesze sie turbiną mocą :) ale tez bez przesady moze kiedy sie zmobilizuje zeby eco pojechac.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-04-14, 19:55   

Cytat:
Do Czech chcesz jechać?

Dlaczego nie? Mam do Ostravy 40km.
Nawet są skłonni przyjechać do mnie na plac :->
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-14, 20:13   

GORDINI napisał/a:
Tu jest link do czeskiej firmy -. Dają gwarancję oprócz wersji sport.
http://www.autochip.eu/cz...0hp/?eko#detail


Ta wersja eko byłaby interesująca. Na czym polega ta robota? Tylko na wgraniu nowego programu, czy na podłączeniu jakiegoś chipa - jak nazwa wskazuje. Czy dobrze rozumiem, że to kosztuje ok. 650-700 zł? Z mojego punktu widzenia (Lublin), gwarancja w Ostravie to marna gwarancja.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-14, 20:28   

piku napisał/a:
GORDINI napisał/a:
Tu jest link do czeskiej firmy -. Dają gwarancję oprócz wersji sport.
http://www.autochip.eu/cz...0hp/?eko#detail


Ta wersja eko byłaby interesująca. Na czym polega ta robota? Tylko na wgraniu nowego programu, czy na podłączeniu jakiegoś chipa - jak nazwa wskazuje. Czy dobrze rozumiem, że to kosztuje ok. 650-700 zł? Z mojego punktu widzenia (Lublin), gwarancja w Ostravie to marna gwarancja.


Mozesz zadzwonic tu www.zibisoft.pl masz blizej i bedzie oki zreszta poszukaj info o nim na necie :) sam bede chcial u niego robic ale kiedy to nie wiem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 21:01   

Ożarów Mazowiecki ? to rzut beretem ode mnie bo mieszkam na bemowie .

A dlaczego akurat Zibisoft ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-14, 21:17   

Bo znam goscia i pare osob co u niego robilo :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 21:23   

ok, ile u niego lekki program do dustera dci kosztuje ?
jak sprawa z gwarancja, daje jakas na turbo/ skrzynie b. ?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-14, 21:32   

Lepiej nie stosować powerbox-ów które oszukują czujnik ciśnienia paliwa i pompa pracuje na wyższym ciśnieniu, jak się bawić to tylko w zmiany map
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-14, 21:33   

700-800
Toc przy takim programie to wszysko wytrzyma :)
Mowimy o 12-15KM i 35-40 Nm to prigramowo sie zalatwia a skrzynia to spokojnie przeniesie.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-14, 21:40   

a to spoko Bolo, takie 35Nm i z 15KM by mi styknęło . Cena też dobra :)
Zrobię niedługo w takim razie..., ale jeszcze temat zmiany 5tego biegu mam na bliską przyszłość :roll:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-14, 21:46   

Taki sam mam plan :) tylko znajdz te skrzynie :(

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-04-15, 08:49 ]
Odpowiedź ws skrzyń - http://www.daciaklub.pl/f...1668121#1668121.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 08:39   

wojciech_69 napisał/a:
SilverTM a przerabiałeś jak w moim przypadku silnik z 90 na 102 KM?


Praktycznie większość ludzi błędnie patrzy się na maksymalną ilość km/nm i na tej podstawie ocenia czy podniesienie mocy będzie miało sens czy nie. A przecież korzystamy z praktycznie całego zakresu obrotów i przyrost mocy w innym przedziale obrotów będzie sporo większy jak ten w maksymalnym punkcie. Dla tego na wykresach pojawia się średnia ilość km/nm.

W jednym z moich aut które było sporo cięższe od sandero doszło mi może z 15km po bezpiecznym strojeniu. A jednak różnica w dynamice jazdy była warta tej ceny.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 08:40   

1 Najlepiej poszukać firmy blisko siebie bo gwarancja się wali na 100% i do tego może to dotyczyć całego auta np również zamka w drzwiach. Jak jest blisko to z tego co sie orientuję mogą przywrócić stare ustawienia i śladu nie ma ale trzeba dopytać.

2 Jeżeli już się bawić to tylko w firmie gdzie piszą i wgrywają sami i stroją na hamowni, box może nawet pogorszyć pracę silnika. W Wawie bardzo rozsądne podejeście ma firmy http://www.tdi-tuning.pl/ bo u nich byłem, rozmawiałem i mają nawet własne forum http://forum.tdi-tuning.pl/. Warto poczytać w necie opinie zanim się zdecydujemy na konkretny warsztat.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-04-15, 11:45 ]
Odpowiedź nt gwarancji - http://www.daciaklub.pl/f...1668177#1668177.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-15, 10:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 08:48   

mojo napisał/a:
http://www.tdi-tuning.pl/
to jest Masters w Piasecznie 2 samochody u nich "robiłem" w 100% polecam. Warto pojechać do nich nawet x kilometrów :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-15, 10:41   

ok,wracając do tematu przewodniego, czyli chiptuningu, czy jeśli sprzęgło powoli mi się kończy = ślizga, to może się wysypać po chipie ( lekkim +15%-20%) że unieruchomi pojazd ?:) czy będzie się dalej pogarszać jego stan , że będzie np. cięzko ruszać ale stopniowo i wyczuwalnie ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-04-15, 10:47   

corrado napisał/a:
ok,wracając do tematu przewodniego, czyli chiptuningu, czy jeśli sprzęgło powoli mi się kończy = ślizga, to może się wysypać po chipie ( lekkim +15%-20%) że unieruchomi pojazd ?:) czy będzie się dalej pogarszać jego stan , że będzie np. cięzko ruszać ale stopniowo i wyczuwalnie ?


A co ma chip do sprzegła toć ty masz wplyw na sprzegło a nie chip :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 11:07   

Jak długo i powoli puszczasz sprzęgło to żywotność jest krótsza, bo tarcza dłużej jest w poślizgu i szybciej się zużywa niż trochę szybsze i zdecydowane puszczanie sprzęgła, ale tak by nie powodowało nieprzyjemnego szarpania to sprzęgło dłużej "pożyje".
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 11:13   

Modyfikacja podnosi moc o kilka % więc sprzęgło czy skrzynia w dacii nie odczują tego za bardzo. Proste że w najgorszym wypadku o te kilka % skróci się żywotność. Ale największy wpływ ma na to jak poprzednicy napisali jak kto zmienia biegi. Idąc tą drogą zwiększenie mocy obciąży układ hamulcowy, sztywność nadwozia, zużycie opon przednich, itd itd.

Nie ma co przesadzać dobry program nie zaszkodzi a nawet może wyeliminować wady fabrycznego programu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-15, 11:17   

... i olać pieprzone normy EURO 5... Ważne jest to, by silnik działał jak najlepiej w całym zakresie obrotów bez jej szkody. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne