Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przyszłość Dacii
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-25, 15:15   

Dostawcza wersja Dustera UK ?
http://www.carscoops.com/...cial-in-uk.html
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-25, 22:34   

maciek napisał/a:
Dostawcza wersja Dustera UK

To taka sama lokalna inicjatywa jak wcześniejsza w Austrii - http://daciaduster4x4.blo...fiskal-lkw.html
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 10:21   

No dobra to czas na podsumowanie co się stanie z silnikami w Daciach od 01.09.2015:
D4F 1.2 16V - upgrade do Euro 6 ( na szwajcarskiej stronie ma 73 KM http://www.dacia.ch/media...II-CH-IT-PL.pdf ) bez systemu StartStop
K4M, K7M z Dokkera, Lodgy i Dustera do muzeum - w zamian "nowy" silnik H4M czyli nissanowski HR16DE z systemem StartStop
K9K czyli dCi75, dCi90 i dCi 110 - upgrade do Euro 6 i dołożony system StartStop - na szczęście brak konieczności używania AdBlue
TCE90, TCE 1.2 - upgrade do Euro 6 i dołożenie systemu StartStop
Generalnie zmiany w miarę bezbolesne a w przypadku Dokkera i Lodgy wręcz bardzo korzystne (nowoczesny wolnossący benzyniak z łańcuchem rozrządu i mocy ok 100 KM nawet w najtańszych wersjach)
Co do firmowych LPG trzeba poczekać na konkrety choć pewnie do 1.2 16V będzie cały czas dostępny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-27, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 10:43   

DrOzda napisał/a:
Co do firmowych LPG

D4F 1.2 16V LPG - zostaje w sandero, loganie, i loganie mcv.
TCE 90 LPG - pojawi się w sandero, loganie, i loganie mcv.
H4M LPG - pojawi się w dusterze, lodgy i dokkerze.


DrOzda napisał/a:
dołożony system StartStop - na szczęście brak konieczności używania AdBlue

Zbitka wyszła zapewne przypadkowo, ale dla jasności: AdBlue nie ma nic wspólnego z S&S - to dodatek przeciwko sadzy i tlenkom azotu: http://en.wikipedia.org/wiki/AdBlue

Grupa Renault walczy z tymi drugimi za pomocą technologii "pułapki" - "NOx Trap".
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-27, 10:59   

drozda, a przy okazji nie natknąłeś się gdzieś może o jakieś konkrety dot. automatów?
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-04-27, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 11:36   

Lza napisał/a:
konkrety dot. automatów?

http://www.daciaklub.pl/f...1666812#1666812
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-27, 13:31   

Z całym szacunkiem, ale to nie są konkrety :-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 13:34   

Musisz zatrudnić się w dziale nowych produktów Renault i będziesz miał konkrety ....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 13:47   

Lza napisał/a:
to nie są konkrety

To są najbardziej konkretne konkrety jakie dotychczas istnieją [:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-27, 14:01   

nadchodzi Sandero R.S.


http://www.test.auto.pl/n...ia-sandero-r-s/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2015-04-27, 18:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-27, 18:40   

Zapomniałeś Maćku dopisać - nadchodzi :lol:
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-27, 19:53   

laisar napisał/a:

H4M LPG - pojawi się w dusterze, lodgy i dokkerze.


Tylko czy on będzie nadawać się do LPG? Można poczytać, że nie jest to idealna jednostka. No i szkoda, że nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. Ciekawe ile w Dacii będzie miał koni po dostosowaniu do Euro6?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-27, 20:18   

Telside napisał/a:
czy on będzie nadawać się do LPG?

Skoro będzie miał instalację fabryczną, to najwyraźniej producent uważa, że się nadaje.

Telside napisał/a:
Można poczytać, że nie jest to idealna jednostka

Mało co w ogóle o niej słychać, więc śmiało rzucaj linkami.

Telside napisał/a:
ile w Dacii będzie miał koni po dostosowaniu do Euro6?

W lodgy i dokkerze - 102, w dusterze - 115 i 102 na LPG.
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-28, 07:31   

laisar napisał/a:
Telside napisał/a:
Można poczytać, że nie jest to idealna jednostka

Mało co w ogóle o niej słychać, więc śmiało rzucaj linkami.


Oczywiście w kontekście LPG. Nie znalazłem żadnych złych opinii dotyczących samego silnika.

http://lpg-forum.pl/post615778.html#p615778
http://lpg-forum.pl/nissa...-km-t18938.html
http://www.autocentrum.pl...owcy-635812031/

Opinie o LPG są też pozytywne, żeby nie było. Pewnie wszystko zależy od solidności wykonania samej instalacji, ale ziarno niepewności zostało zasiane.

A w zasadzie to dlaczego będą dwie wersje mocy i czym one będą się różnić? Nie mogli dać jednej wersji? To nie byłoby taniej, produkować jedną zamiast dwóch?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 09:09   

Marketing - w Dusterze masz TCE 130 KM a w Lodgy i Dokkerze TCE 115 KM
Bazowy silnik musi być "gorszy" żeby klient chciał "lepszy" :)
Co do LPG to tylko i wyłącznie kwestia druciarza gazownika i odpowiednich podzespołów oraz ich zestrojenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 09:54   

Dopatrzyłem się jeszcze jednej nowości - TCE 125 w dokkerze stepwayu! (:


Telside napisał/a:
Pewnie wszystko zależy od solidności wykonania samej instalacji

Dokładnie - a problemem jest nowoczesne skomplikowanie tego silnika.


Telside napisał/a:
dlaczego będą dwie wersje mocy i czym one będą się różnić?

Tak jak pisze DrOzda - magiczne słowo: "pozycjonowanie"; zarówno względem innych modeli i wersji wyposażeniowych dacii, jak i renówek, nissanów oraz konkurencji, a także przepisów podatkowych w różnych krajach.

Różnic pewnie nie będzie żadnych - tak samo jest z dCi 75 i 90: to jedynie opcja sterownika silnika, mechanicznie i elektrycznie brak jakichkolwiek różnic.
 
Telside 


Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 31
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-04-28, 10:37   

laisar napisał/a:
Różnic pewnie nie będzie żadnych - tak samo jest z dCi 75 i 90: to jedynie opcja sterownika silnika, mechanicznie i elektrycznie brak jakichkolwiek różnic.


Ciekawe czy będzie możliwość odblokowania "brakujących" 13KM w benzynie? Nie wiedziałem, że te dCi są takie same. Czyli 2500zł różnicy między mocami (w Logan MCV) to tylko inny program w komputerze. Pewnie taniej wychodzi podniesienie mocy w jakimś warsztacie tuningowym.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 10:53   

W wolnossącej "benzynie" te brakujące KM mogą być efektem układu zmiennych faz rozrządu (w Pandach silniki 1.2 dostały taki przy modernizacji do Euro5 i w rezultacie moc podniosła się z 60 do 69 KM).
W uturbionych jednostkach wystarczy inna mapa wtrysku/zapłonu plus ciśnienie doładowania.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 11:12   

DrOzda napisał/a:
W wolnossącej "benzynie" te brakujące KM mogą być efektem układu zmiennych faz rozrządu

Nie, bo ten silnik w ogóle nie występuje bez tego systemu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-28, 12:14   

laisar napisał/a:
DrOzda napisał/a:
W wolnossącej "benzynie" te brakujące KM mogą być efektem układu zmiennych faz rozrządu

Nie, bo ten silnik w ogóle nie występuje bez tego systemu.

.... i za to mniej awaryjny :-P
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3777
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 12:19   

Pewnie w słabszej wersji jest inaczej ustawiony rozrząd i układ zmiennych faz rozrządu.
Nie znalazłem tylko informacji gdzie będą produkować silniki H4M dla Dacii za to okazuje się że Renault uruchomiło fabrykę tych silników w Togliatti (stare zakłady Łady):
https://www.youtube.com/watch?v=hniOZYmhlfE
http://www.skyscrapercity...php?p=121947316
Przy zdolnościach produkcyjnych rzędu 450 tys rocznie sądzę że wystarczy to na wszystkie modele ze stajni Łada-Nissan-Renault-Dacia w Europie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-04-28, 12:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 12:59   

route2000 napisał/a:
za to mniej awaryjny

Chodziło mi o to, że H4M zawsze ma zmienne fazy - nie ma wersji bez, więc nie może być ona mniej awaryjna, bo nie istnieje.


DrOzda napisał/a:
W uturbionych jednostkach wystarczy inna mapa wtrysku/zapłonu

Jeśli chodzi tylko o obniżenie parametrów, to w wolnossakach też się tak da.


DrOzda napisał/a:
gdzie będą produkować silniki H4M dla Dacii

Dawno temu był plan, że w Pitesti, zamiast K7M - http://www.promotor.ro/ma...-curand-6521116


DrOzda napisał/a:
Renault uruchomiło fabrykę tych silników w Togliatti

Być może Renault faktycznie zrewidowało wcześniejsze założenia, ale ciekawe jak się to będzie miało do obecnej sytuacji politycznej...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 13:37   

Czyli w dusterze będę dwa silniki z LPG 105 i 115 koni ?
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 13:39   

Karenzo napisał/a:
Czyli w dusterze będę dwa silniki z LPG 105 i 115 koni ?

Nie - jeden, H4M, 102 KM.

115 KM będzie miał w dusterze silnik bez LPG.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-28, 13:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-28, 13:47   

Czy będzie w takim razie system lubrykacji lub dolewanie benzyny ?

Trochę to dziwne że moc na lpg jest mniejsza szczególnie że lpg ma więcej oktanów przez co można wyciągnąć z niego więcej niż z benzyny

No i czy wiadomo coś w końcu o fabrycznej instalacji dla 4X4 ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-28, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne