Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-04, 21:26   

Ile miałeś czynnika w układzie , czy odessali olej ? (powinieneś dostać wydruk wielkości paragonu )
Dlaczego nie pojechałeś od razu na gwarancje ?

Jeżeli układ był szczelny można wykluczyć naturalne znikanie czynika , ja po 3 latach miałem 100 g na 150 w układzie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-04, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-07-04, 21:52   

A JA tez niebylem sprawdzac klimy a to juz 2.5 roku- ale dziala.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-04, 22:29   

Klima nie działa też jeżeli będzie za mało płynu chłodniczego
_________________
Moje auto
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-04, 22:34   

Godzinę temu wróciłem z urlopu na Suwalszczyźnie. Trasa 630 km temperatura na zewnątrz średnio 31 stopni, klima działała bez zarzutu, dopiero przed Częstochową, a więc 80 km od domu zauważyłem że nie dmucha zimnym, powietrzem.Po wyłączeniu i ponownym załączeniu działała bez problemu.Pomimo ciągłej jazdy na klimie, na postojach nie zauważyłem charakterystycznych plam pod autem, może dlatego że klima chodziła sobie tylko na 1 biegu wentylatora(bo na drugim było za zimno w aucie) i nie była przeciążona?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-07-05, 07:48   

A ja odczuwam skutki dzialania klimy - katarek mnie dopadl :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-05, 08:29   

Ajgor napisał/a:
Pomimo ciągłej jazdy na klimie, na postojach nie zauważyłem charakterystycznych plam pod autem, może dlatego że klima chodziła sobie tylko na 1 biegu wentylatora(bo na drugim było za zimno w aucie) i nie była przeciążona?


Ja zazwyczaj jeżdżę na 1 biegu dmuchawy (nie lubię hałasu nawiewu) i zawsze woda wylatuje pod autem, więc to raczej nie ta przyczyna.
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 09:16   

Wydruk zrobili mówili że ile wypompowali tyle nabili z powrotem znaczy tyle ile powinno być. Mówili że sprężarka się nie włącza . Sprawdziłem bezpieczniki ale wszystkie są ok.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 09:59   

jak wam dmuchawa za głośna to trzeba sobie auto wygłuszyć
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 10:00   

endriu9309,
ale napisał byś konkrety
bo to by wyjaśniło czy układ był szczelny , czy dobrze nabity
_________________
Moje auto
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 10:11   

Tak twierdzą , układ jest szczelny i dobrze nabity. Klimatyzacja wczoraj działała normalnie.Jeździłem na krótkich trasach. Klima chodziła na różnych biegach włącznie z 4. Koło godz. 16 przestała działać . Z nawiewów leciało gorące powietrze (wczoraj było upalnie).Jako że Naruto jako jedyne jest czynne w sobotę popołudniu , podjechałem właśnie tam . I tam panowie doradzili mi nabicie klimy z kontrastem, o potem stwierdzili to co piszę wyżej.Wydruku niestety do ręki nie dostałem. Kontrolka się zapala , wentylator się włącza bezpieczniki całe -klima nie działa.
Idę teraz sprawdzić czy coś się przez noc zmieniło.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-05, 10:19   

Karenzo napisał/a:
jak wam dmuchawa za głośna to trzeba sobie auto wygłuszyć


ROTFL !!!!
W sensie że wyloty zatkać? ;-)

Większej bzdury dawno nie przeczytałem.
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2015-07-05, 11:12   

Cav napisał/a:
Karenzo napisał/a:
jak wam dmuchawa za głośna to trzeba sobie auto wygłuszyć


ROTFL !!!!
W sensie że wyloty zatkać? ;-)

Większej bzdury dawno nie przeczytałem.


Można jej w ogóle nie używać, wtedy działa zupełnie cicho :-D
A tak swoją drogą to mam takie odczucia, że dmuchawa słabo dmucha. W czasie jazdy bez problemu można dać 1 bo pęd powietrza poprawia dmuchanko i wnętrze jest w stanie się wychłodzić. Na postoju niestety na 1 nie wystarczy. Na wyższych obrotach robi sporo szumu, ale wiatru we włosach nie robi. Myślę, że gdyby dmuchawa dawała lepszy wiatr to i klima działałaby efektywniej.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 11:27   

Głośny jest tylko i wyłącznie wentylator .
Wystarczy wyciszyć jego obudowę i już mniej szumu dostaje się do kabiny.
U mnie na 2 nie słychać że wentylator pracuje jest to efekt wygłuszenia podłogi i tunelu środkowego.
Widocznie jakoś te wibracje przenosiły się na podłogę albo coś podobnego .

Robiłem coś podobnego z obudowami komputerów i naprawdę to działa .
Do tej roboty trzeba by zdjąć deske rozdzielczą i wtedy można elegancko całą obudowę dmuchawy zrobić . Wtedy pewnie pewnie na 3 będzie nie słyszalna .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-05, 11:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 11:41   

Sprawdziłem nic się nie zmieniło , nadal nie działa.
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 11:45   

Jaka może być przyczyna że się sprężarka nie włącza. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z klimą , auto ma 57000 km przebiegu.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 11:49   

zła ilość czynnika w układzie
dlatego prosiłem żebyś podał ile ci dobili .
Dla twojego auta powinno być 475±35
_________________
Moje auto
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 11:56   

Mówili że jest 500
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 12:08   

A ile gram oleju wypompowali ?
_________________
Moje auto
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 12:12   

A tego niestety nie pamiętam , twierdzili że jest ok . Układ też był szczelny wypompowali 500 i nabili 500.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-05, 13:25   

Może padło sprzegiełko od sprężarki i nie załącza się klima, albo coś w sterowaniu padło? Może jakiś czujnik padł i sterowanie zablokowało klimę? Wszystko trzeba sprawdzić kolei po kolei aż do skutku.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
endriu9309 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-07-05, 13:44   

Powiedz czy do tego sprawdzania trzeba ściągnąć tą osłonę z pod spodu , czy można jakoś samemu to sprawdzić czy pozostaje serwis?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 13:57   

wypompować 500 raczej nie mogli ...
jak by było 300 to by było w normie
coś mi się wydaje że dobra fuszerke ktoś odwalił
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-05, 18:53   

Endriu9309 to że ilość czynnika na manometrze jest Ok jeszcze o niczym nie świadczy.
Trzeba by sprawdzić czujnik ciśnienia, a najlepiej znaleźć przekaźnik od sprężarki i na "krótko go zewrzeć". Znaczy kawałkiem przewodu załączyć sprężarkę (sprzęgło).
Jeżeli załączy to coś w układzie sterowania. Właśnie np. czujnik (zakładam, że ilość czynnika dobra).
Jeżeli nie załącza to może cewka sprzęgła lub przewody zasilające.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-07-05, 20:00   

Ajgor napisał/a:
... Pomimo ciągłej jazdy na klimie, na postojach nie zauważyłem charakterystycznych plam pod autem///


Zajrzyj koniecznie pod wykładziny! Jeden tu kolega zgubił wężyk odprowadzający skropliny - zorientował się dopiero, gdy miał w kabinie wody po kostki! :-)
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 131
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-08, 15:07   

Moja klima też słabo się sprawowała ,więc pojechałem do ASO myślałem ,że nic nie będę płacił gdyż samochód jest na gwarancji .Pan stwierdził to już dwa lata i zapewne czynnik się ulotnił będzie kosztować 150 zł i tak się stało .Po dwóch tygodniach jazdy mam wrażenie znowu gorzej działającej klimy.Zaniepokoiła mnie jedna rzecz po zapoznaniu się z wydrukiem przed załadowaniem czynnika w klimatyzacji było go tylko 15 g .Czy nie jest to sygnał o nie szczelności ? czy bywają takie sytuacje?.Załadowano 503 g UV 10 ml cokolwiek to znaczy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne