DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 11:56   

Właśnie, że ja przeczytałem w 2 dni wszystkie 32 podstrony tematu i wywnioskowałem tyle z nich że sterownik gazu w samochodzie spełniającym normy spalin EURO 4 jak w moim przypadku da się odbezpieczyć w celu wykonania regulacji, jednakże w centrali Landi Renzo dowiedziałem się że tylko oni mogą to zrobić - tzn. zrobić regulację. Koszty w miarę przystępne tylko ta odległość do Warszawy trochę mnie zniechęca. Odkręcę sterownik i zrobię zdjęcie aczkolwiek dowiedziałem się że zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę można próbować regulować na zaworze reduktora. Tą czynność spróbują mi zrobić w warsztacie w Bydgoszczy (w innym niż byłem wcześniej).
Śmieszne jest to że odczytane ustawienia różnic wskazań mieszanki na pracy na benzynie i na gazie wskazują, że w moim aucie mam zbyt bogatą mieszankę, a nie jak inny warsztat sugerował że za ubogą.
Z długiej lektury tematu fabrycznego LPG wywnioskowałem że odczytywane parametry niekoniecznie pokazują prawdę, bo jak np. po określonym przebiegu występuje eksploatacyjne zużycie wtrysków (nie uszkodzenie tylko zużycie) to z tego co wywnioskowałem komputer wprowadza korekty (zmienia współczynniki) żeby auto chodziło prawidłowo. Innym powodem tych różnic może być np. jakiś czujnik który przekłamuje pomiary i znowu komputer coś zmienia. Logiczna wydaje mi się ocena mieszanki na podstawie analizy spalin wykonywanym na obowiązkowym corocznym przeglądzie i skoro analiza jest prawidłowa i auto działa bez zarzutów to nie zaleca się regulacji ustawień.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 16:17   

darkbest napisał/a:
że sterownik gazu w samochodzie spełniającym normy spalin EURO 4 jak w moim przypadku da się odbezpieczyć w celu wykonania regulacji, jednakże w centrali Landi Renzo dowiedziałem się że tylko oni mogą to zrobić - tzn. zrobić regulację.


with euro 4 do-it-yourself, no problem
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-13, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 17:22   

Jeżeli jest nieczytelny jakiś istotny zapis na tabliczce proszę go zaznaczyć przeczytam go i napiszę na forum. Przypominam to jest sterownik Landi Renzo w Dacia Sandero rocznik 2010 1.4 8V z fabryczną instalacją gazową sprowadzony z Francji.

IMG_20150713_175015 d (640x480).jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 147 KB

 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 18:43   

step 2

you need

mobile computer with windows XP X86
and interface with cable number 8 Landi Renzo
http://www.projekt-tech.pl/interfejsy-lpg-usb.html
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 20:00   

Laptopa z postawionym 32-bitowym XP mam. Mogę z nim pojechać do serwisu i kabel mi udostępnią. Co dalej? Pozostaje kwestia oprogramowania wraz z oprogramowaniem do obsługi kabla. Jak to pozyskać żeby móc jechać do warsztatu podpiąć sie ich kablem i kazać ustawiać?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 20:08   

install

software 1

and

software 2 + Framework
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-07-14, 15:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 20:37   

Czy jak podłączę kabel w serwisie nie będę potrzebował sterowników? Laptopa z XP mam tylko w pracy. Więc jutro mogę wgrać programy.
Jest jeden mankament. Nie działa w nim CD. Jak bym kupił kable to pewnie sterowniki są na CD?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 20:42   

http://www.projekt-tech.pl/sterowniki.html
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 20:52   

Rozumiem że jak otrzymam klucz to będzie on działał tylko na tym jednym laptopie, czy w razie innego komputera też zadziała?
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-24, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-13, 21:06   

Działa tylko na jednym.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-13, 21:19   

move to another computer


install in


https://www.google.pl/#q=xp+virtualbox
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 21:29   

Dla mnie to chyba za trudne. Musiałbym założyć tutaj kółko komputerowe żeby się nauczyć. Można mieć Windowsa XP x84 z zainstalowanym programem na płycie CD? Dobrze to kumam? czy chodzi o ewentualne przeniesienie systemu wraz z programem z jednego laptopa na drugi?
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 21:38   

Pójdę z dyskiem zewnętrznym do znajomego informatyka żeby mi zainstalował wirtualny dysk XP x86 i na tym dysku zainstaluję programik do LR. Podłączę ten dysk do dowolnego laptopa z dowolnym systemem Windows i będę mógł odpalić Windowsa XP oraz program LR? Dobrze tą możliwość zrozumiałem?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 22:42   

Ja bym poszukał na forum opla kogoś kto ci to zrobi .
W końcu to oni wykonują takie zabiegi na swoich wozach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-13, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-13, 23:08   

Zainstaluję na laptopie z XP jutro.
Gdy pójdzie coś nie tak z połączeniem z sterownikiem gazu nie będzie to wina systemu.
Wirtualny XP nie zadziałał na laptopku 10 cali z Windowsem 7. Szkoda fatygi. Mam Lenovo z XP z mocną obudową, nada się i wytrzyma te 5-10 lat jeszcze :)
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-16, 09:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-14, 07:02   

To ja z innej mańki: czy któryś z posiadaczy fabrycznego LPG może sprawdzić obecność aluminiowego króćca wpakowanego w wąż od układu chłodzenia?



To ten "zestaw" z cybantem umieszczony w okolicach serwo. ASO tak mi usunęło ubytek płynu, że jak przez rok musiałem uzupełniać jeden zbiornik to teraz przez 300-400 km wywaliło mi cały. Bryka znowu "na kanale".
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-14, 14:41   

Mam framework. Proszę o dalsze instrukcje.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-16, 09:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-14, 18:59   

eastcowboy wysłałem Ci maila na priv. Do czego służy program PLUS MAX 2010? bo rozumiem że program "SW_LR Renault służy do kalibracji i zmiany ustawień w sterowniku LPG w aucie.
Zastanawia mnie jak można dokonywać kalibracji instalacji gazowej jadąc autostradą gdy wtyczka jest pod klapą silnika. Na hamowni w warsztacie to rozumiem ale na autostradzie? O kalibracji na autostradzie wspominał mi Pan z centrali Landi Renzo. Może wpinają się w inne gniazdo wewnątrz kabiny?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 19:13   

Normalnie .
kabel wychodzi podszybiem i przez okno albo przytrzaskuje się go drzwiami
_________________
Moje auto
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2015-07-14, 19:28   

Ok. Teraz rozumiem że kable są tańsze i droższe bo droższe więcej ścisków wytrzymają :shock: , pewnie mają elastyczną i wytrzymałą izolację.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-14, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 19:59   

piotr. z,
tak wygląda to u mnie
http://www.daciaklub.pl/f...1661160#1661160
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-07-14, 20:01   

no firmware change

an amended PC configuration makes the hidden possible settings visible
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-14, 20:33   

U mnie jak wymieniali w warsztacie płyn chłodzący odpowietrznik też był zapieczony - użyto małych kombinerek. Odpowietrzali a i tak dwa razy płyn zszedł z max do min po przejechaniu ok 50 km. Później przejechałem 700 km i poziom ani drgną. Poziom płynu chłodzącego może być nawet ponad maximum - zawór bezpieczeństwa wyrzuci ewentualny nadmiar.
Płyn chłodzący wymieniam co 4 lata (robię 10tys. km rocznie). Jest opinia że wystarczy sprawdzać mrozoodporność płynu - to nieprawda - płyn traci również właściwości ochraniające aluminium. Proponuję sprawdzić czy nie wzrasta poziom oleju co by mogło oznaczać że uszczelka pod głowicą do wymiany lub odpukać pęknięta głowica.
W oplu leciało mi przy króćcu pompy wody. Można spuścić płyn i sprawdzić szczelność kolorowym dymem.
Apropo poziomu oleju w silniku - nie może być powyżej max - zbyt wysokie ciśnienie oleju jest szkodliwe dla uszczelek/oringów silnika.
Zakładam że u Ciebie temperatura silnika nie wzrasta bardziej niż powinna. Może warto sprawdzić termostat poprzez odpalenie zimnego silnika i dotykanie najpierw małego a później dużego obiegu chłodzenia. Najpierw powinien grzać się mały obieg (tylko) po jakimś czasie dopiero duży obieg. Gdy nawali termostat duży obieg może odpalać się przedwcześnie lub wogóle.
Pare lat temu w oplu warsztat wymienił mi uszczelkę pod głowicą a nie sprawdził termostatu. Groziła mi szybka ponowna wymiana.
Nie wiem czy o taką wiedzę chodziło w kwestii nieszczelności układu chłodzenia.
Ostatnio zmieniony przez darkbest 2015-07-16, 09:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-14, 20:50   

Karenzo napisał/a:
piotr. z,
tak wygląda to u mnie
http://www.daciaklub.pl/f...1661160#1661160


To mamy tak samo. U Ciebie zacisk oryginalny, fragment króćca alu i cybant są widoczne pod rurą z odpowietrznikiem. A już się zastanawiałem po jaką cholerę sztukowali węże w ASO. W sumie to się zastanawiam dlaczego sztukowano węże w fabryce?... Każde takie łączenie to potencjalne miejsce awarii...
W każdym razie bryka odebrana, był problem z cybantem (z deko szerszy opis w wątku od mojej bryki).
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2015-07-14, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 20:53   

Ja dziś również pytałem się o ubytki płynu przy fabrycznym lpg .
Powiedzieli że dużo osób zgłasza ten problem ale 2 litry płynu w 2 lata to normalne .
Zasugerowali żebym sam sobie poszukał wycieków i jak znajdę to się zgłosił :lol:

Z moich obserwacji wynika że problem jest z ciśnieniem , płyn trzeba dolewać na zime .
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne