DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Usuwanie FAP
Autor Wiadomość
rimek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi FAP
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-15, 19:51   Usuwanie FAP

Czy ktoś usuwał filtr FAP w Dacii Duster? Czy to konieczne jeśli samochód ma przejechane 76 000 km w tym większość po mieście?

Pytałem się w jednej firmie w Katowicach i udało mi się wynegocjować nawet sensowną stawkę za usunięcie filtra i chip w jednym. Mają hamownie 4x4 więc mi nawet sprawdzą moc przed i po.

Pytanie czy po takim przebiegu filtr może być rzeczywiście zatkany??
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-15, 19:59   

FAP-y są w autach koncernu PSA, w Renault jest DPF ;)
Filtr FAP artukuł
Filtr DPF artykuł
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-15, 20:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
rimek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi FAP
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-15, 20:03   

fotorobart napisał/a:
FAP-y są w autach koncernu PSA, w Renault jest DPF ;)


Jak to? Na mojej pisało Dacia Duster 1.5 dCi FAP Eco2.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-15, 20:08   

Najsamprzód Chłopie to się przywitaj w właściwym dziale, bo wstyd Śląskowi przynosisz ;-)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-15, 20:10   

FAP to po Fracusku...DPF po Angielsku :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-15, 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-15, 20:11   

jeśli dolewasz płyn np. EOLYS to masz "mokry" zwany ogólnie FAP, ja nic dolewasz to masz (teoretycznie bezobsługowy) DPF
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-02-15, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-15, 22:34   

Rimek wcześniej sprawdź czy masz na tabliczce znamionowej pojazdu, w ramce dotyczącej kodu identyfikacji poziomu emisji spalin, wpisany parametr "0,5" (jeśli tak, to oznacza, że w aucie powinien być filtr cząstek stałych, jeżeli wartość parametru wynosi "1" lub więcej to w/w filtra nie ma). Piszę o tym, ponieważ coraz więcej diagnostów podczas przeglądu technicznego w SKP zwraca na to uwagę (i bez filtra nie ma pieczątki).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 01:50   

to nie wiem gdzie ty na te przeglądy jeździsz :lol:
standard to
siła hamowania kół przednich , ręczny
obejrzenie podwozia pobieżne czy nie ma dziur
światła
10 min i koniec
_________________
Moje auto
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-16, 06:15   

BogdanK napisał/a:
Rimek wcześniej sprawdź czy masz na tabliczce znamionowej pojazdu, w ramce dotyczącej kodu identyfikacji poziomu emisji spalin, wpisany parametr "0,5" (jeśli tak, to oznacza, że w aucie powinien być filtr cząstek stałych, jeżeli wartość parametru wynosi "1" lub więcej to w/w filtra nie ma). Piszę o tym, ponieważ coraz więcej diagnostów podczas przeglądu technicznego w SKP zwraca na to uwagę (i bez filtra nie ma pieczątki).

wg dyrektywy UE ( chyba od 09.2009) wszystkie diesle osobowe i dostawcze muszą mieć fabrycznie zamontowany filtr cząstek stałych
 
rimek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi FAP
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-16, 08:59   

fotorobart napisał/a:
BogdanK napisał/a:
Rimek wcześniej sprawdź czy masz na tabliczce znamionowej pojazdu, w ramce dotyczącej kodu identyfikacji poziomu emisji spalin, wpisany parametr "0,5" (jeśli tak, to oznacza, że w aucie powinien być filtr cząstek stałych, jeżeli wartość parametru wynosi "1" lub więcej to w/w filtra nie ma). Piszę o tym, ponieważ coraz więcej diagnostów podczas przeglądu technicznego w SKP zwraca na to uwagę (i bez filtra nie ma pieczątki).

wg dyrektywy UE ( chyba od 09.2009) wszystkie diesle osobowe i dostawcze muszą mieć fabrycznie zamontowany filtr cząstek stałych


A czy jest możliwe by auto miało FAP a nie miało go wpisanego jako parametr?

Suma, sumarum czy ktoś usuwał FAP?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-02-16, 09:21   

dotychczas nie opisano takiego przypadku, co pozwala przypuszczać,iż albo są wyjątkowo mało kłopotliwe albo nikt się nie chwali :-P
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 10:21   

fotorobart napisał/a:

wg dyrektywy UE ( chyba od 09.2009) wszystkie diesle osobowe i dostawcze muszą mieć fabrycznie zamontowany filtr cząstek stałych

Wszystkie spełniające normę Euro 5.
Co oznacza że wszystkie osobówki pierwszy raz rejestrowane od 01.2011 muszą mieć filtr (mogą być wyjątki bo w 2011 dopuszczano do rejestracji samochody z Euro 4 stanowiące do 10% wolumenu sprzedaży za 2010).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2015-02-16, 14:37   

Nie ma obowiązku montowania FAP - jeśli ktoś wymyśli inny sposób, żeby auto spełniało normę Euro5 i późniejsze, to może se być bez filtra.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-02-16, 21:02   

Ale w zasadzie po co usuwać filtr, skoro nic się z nim nie dzieje? Toć pomijając kwestie zdrowotno-ekologiczne to zbędna inwestycja.

Jak już mus, to można wyrżnąć jak się zapcha... ale skoro się nie zapycha?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-19, 16:59   

Wlasnie sie dowiedzialem ze moj kolega mieszkajacy na przeciwko usunol FAP w swoim garazu i bez rzadnych ingerencji w komputer i zmiane oprogramowanie. Nie wiem czy w to wierzyc,ale gosc w aucie takim jak moje wyciol FAP (kompletnie zatkany do wymiany-ocena ASO) wybil w srodku dziure okolo 2 cm wiertlem do betonu.Po wspawaniu filtra na swoje miejsce auto chodzi tak jakby nigdy nic . Czy to mozliwe ?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-19, 17:25   

To ja też dorzucę swoje pytanie ;-) co to takiego pasywny DPF? Widziałem na ciężarówce Iveco napis, że ma pasywny DPF. Są aktywne?
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-09-19, 17:56   

Cytat:
Nie wiem czy w to wierzyc,ale gosc w aucie takim jak moje wyciol FAP (kompletnie zatkany do wymiany-ocena ASO) wybil w srodku dziure okolo 2 cm wiertlem do betonu

To wyciął czy przewiercił?
Jak zrobił dziurę na 2cm to uzyskał przelot i sondy nie głupieją ale i tak ma ok. 60% mniej przelotu spalin niż normalnie.
Reasumując półśrodek.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-19, 21:17   

Wyjasniam. Wyciol bo w lodgy trzebo go wyciac,zeby sie do niego dostac bo jest wspawany w wydech. a potem wywiertal dziure i wstawil. No to jezeli wyprujemu go doszczetnie to czujniki beda zczytywaly te same cisnienia spalin i komputer pomysli, ze FAP jest czysty czy moze sie myle? Czy moze trzeba cos zostawic,zeby byla roznica cisnien? Twoim zdaniem dlaczego polsrodek? Nie musi juz stosowac drogich olejow.FAP juz sie nie zapcha. No i operacja nie wymagajaca zmiany oprogramowania (tania).Jeden minus to to, ze auto nie spelnia euro 5 i moze miec problemy z przegladem
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-09-19, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-20, 16:03   

Wycinasz cały wstawiasz emulator i po podłaczeniu diagnoskopu, co powinni robic na stacji diagnostycznej masz wszystko OK. Dodatkowo zawsze można wrócić do ori i nie trzeba obrabiać map by wyciac procedury odpowiedzialne za czysczenie filtra.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-09-20, 18:42   

Cytat:
Wycinasz cały wstawiasz emulator i po podłaczeniu diagnoskopu, co powinni robic na stacji diagnostycznej masz wszystko OK

Naprawdę takie to proste - ja mam inne zdanie.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-09-20, 20:37   

GORDINI napisał/a:
Cytat:
Wycinasz cały wstawiasz emulator i po podłaczeniu diagnoskopu, co powinni robic na stacji diagnostycznej masz wszystko OK

Naprawdę takie to proste - ja mam inne zdanie.

Możemy to przedyskutować tam....
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum242.html
lub
http://auto-epc.forumer.r...URkwxbGZweDAwNQ
Wycinanie w sposób nieudolny programowo to dopiero masakra. Kradzione programy, tanie chińskie klony fejsów. Które potrafią uwalić sterownik, albo wyłączą tabelę błędów by nie zgłaszał nic. A wtedy takiego auta nie zdjagnozujesz niczym. Dlatego emulator jest najbezpieczniejszy bo tylko oszukujesz czujniki ECU w dalszym ciągu obsługuje filtr bo nic nie wie że go fizycznie juz nie ma. Czasem domorośli spece radzili sobiz tym że wgrywali cały wsad od takiego samego auta bez filtra. Jeżeli zmiany producenta ograniczyły się tylko do założeni samego filtra to było OK
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2015-10-01, 21:27   

A zapchał się komuś z forumowiczów? Jeśli nie, to uprawiamy gdybologię małostosowaną
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne