Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
BigT 


Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 703
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-24, 11:41   

może być i 1.6T,albo i 1.4T.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-02-13, 23:11   

Silnik jest już od pewnego czasu w ofercie, czy komuś się udało potwierdzić sposób regulacji luzów zaworowych i czy jest taka regulacja wymagana (jeśli tak, to co ile km) czy nie?
Czy praca zaworów jest sterowana całkowicie mechanicznie lub hydraulicznie, czy może są tam jakieś nieszczęsne elektrozawory jak w module multi- lub twinair u fiata, przez co po wymianie oleju trzeba resetować komputer nimi sterujący?
 
rimek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi FAP
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-02-15, 20:01   

Seal napisał/a:
Wracając do tematu to uważam, że jazda z silnikiem 0,9 TCE jest bardzo fajna w stosunku do Chevroleta Aveo 1,2 86KM


To Aveo to typowa wysoko-obrotówka.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-15, 22:15   

krimar napisał/a:
sposób regulacji luzów zaworowych i czy jest taka regulacja wymagana

Brak - w przypadku pojawienia się luzu wymienia się popychacz.

krimar napisał/a:
Czy praca zaworów jest sterowana całkowicie mechanicznie

Tak.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-02-15, 22:38   

laisar napisał/a:
krimar napisał/a:
sposób regulacji luzów zaworowych i czy jest taka regulacja wymagana

Brak - w przypadku pojawienia się luzu wymienia się popychacz.


Po jakim przebiegu? Ile to kosztuje? Czy już się to komuś przydarzyło?
Ostatnio zmieniony przez krimar 2015-02-15, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-15, 23:43   

krimar napisał/a:
Po jakim przebiegu? Ile to kosztuje? Czy już się to komuś przydarzyło?

Dokumentacja nie podaje. Brak danych. Nie znam.
 
dul. 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Sie 2015
Posty: 12
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2015-09-27, 18:05   

Lekko odkopię temat.
Czy ma ktoś konkretne porady jak jeździć z tym silnikiem? Interesuje mnie kilka spraw.

1. Wiadomo, downsizing i te sprawy. Pojawiają się nie od dziś głosy o krótkiej trwałości tych silników. Czy to bujda z opiniami, iż nie powinno się często przekraczać np. 3500-4000 obrotów albo więcej, żeby szybko nie zarżnać silnika? Tak samo się tyczy z dynamiczną jazdą albo wciskaniem pedału do dechy.

2. Co z krótką jedynką. Czy szkodzi za dużo gazu na 1? Pali sprzęgło albo coś z tych rzeczy?

3. I ostatnia sprawa, jak bardzo wydłuża żywotność turbiny jej ostudzanie po jeździe aniżeli bez ? I co z systemami start-stop? Tu nie ma fizycznej możliwości, żeby to zrobić.


Bardzo bym prosił o odpowiedź. Nie ma głupich pytań. Mam nadzieje ;)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-27, 21:46   

dul. napisał/a:
Czy to bujda z opiniami, iż nie powinno się często przekraczać np. 3500-4000 obrotów albo więcej, żeby szybko nie zarżnać silnika?

Mały silnik benzynowy z całą pewnością powinien lubić bardziej wyższe obroty, niż butowanie z 1500 obrotów. Chociaż tu jest sprzęgło dwumasowe, więc silnikowi może mniej to zaszkodzi, ża to szlag trafi dwumasę :P

dul. napisał/a:
Co z krótką jedynką. Czy szkodzi za dużo gazu na 1? Pali sprzęgło albo coś z tych rzeczy?

Każda zmiana biegu szkodzi na sprzęgło ;) I w każdym samochodzie piłowanie gazem na półsprzęgle spowoduje jego przyfajczenie...

dul. napisał/a:
I ostatnia sprawa, jak bardzo wydłuża żywotność turbiny jej ostudzanie po jeździe aniżeli bez ? I co z systemami start-stop?

W Daciach jeszcze nikt nie pokusił się o wymuszony przepływ oleju przez turbinę po wyłączeniu silnika, za to system start-stop powinien uwzględniać problem studzenia i w takiej sytuacji wyłączać silnik później, ale w sumie to trzeba chyba poczekać na pierwsze egzemplarze z tym systemem, żeby coś wyrokować :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 22:39   

w 0,9 tce jest dwumasa ?
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-28, 07:04   

Nie
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-29, 19:17   

Ad1 bujda nie poparta,żadnym wpisem o awarii tego silnika.
Ad2 to silnik turbo. Powyżej 1500 obrotów łatwo przypalic sprzęgło.
Ad 3 w tak małej turbinie dużo istotniejsze jest oszczędne obchodzenie się z gazem i obrotami na zimnym silniku, a 0.9tce rozgrzewa się zimą bardzo powoli. Co do gaszenia to jeśli będziesz przed zatrzymaniem spokojnie to nie ma problemu.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-29, 20:19   

Też podepnę się pod temat.
1. Tak mniej więcej jakiej wartości obrotów nie przekraczać na "zimnym silniku"? I mniej więcej ile trwa "rozgrzewanie" silnika?
2. Przy ilu obrotach najkorzystniej jest zmieniać biegi - pomijam wskaźnik zmiany biegów.
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-29, 20:53   

gregorisan napisał/a:
Też podepnę się pod temat.
1. Tak mniej więcej jakiej wartości obrotów nie przekraczać na "zimnym silniku"? I mniej więcej ile trwa "rozgrzewanie" silnika?
2. Przy ilu obrotach najkorzystniej jest zmieniać biegi - pomijam wskaźnik zmiany biegów.
na zimnym silniku najlepiej wcisnąć tryb eco i nie przeciągać powyzej 3000 albo po prostu delikatnie obchodzić się z gazem. Obroty turbiny zależą od obrotów silnika ale też od ilości gazów a tych jest więcej w zależności od otwarcia przepustnicy i dawki paliwa. Jazda na strzałki to bardzo Szczęsny dla turbiny tryb. Rozgrzewa nie to tym silniku długa historia. Przy minus 10c łapie jako taka temp. Po przejechaniu ok 7-8km w tempie 70km/h. Ją daje mu w palnik dopiero jak zacznie dmuchac ciepłem z nagrzewnicy.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-09-29, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-09-29, 21:02   

cookie, a można wyłączyć tryb Eco w czasie jazdy? Czy tylko na postoju?
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-29, 21:21   

Wówczas i wylaczasz kiedy chcesz.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-30, 09:26   

cookie napisał/a:
0.9tce rozgrzewa się zimą bardzo powoli

Taki mały silniczek? Wydaje się to nieprawdopodobne. Im mniejszy silnik tym szybciej się grzeje, czy coś pomyliłem?
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-09-30, 19:31   

Prezes napisał/a:
cookie napisał/a:
0.9tce rozgrzewa się zimą bardzo powoli

Taki mały silniczek? Wydaje się to nieprawdopodobne. Im mniejszy silnik tym szybciej się grzeje, czy coś pomyliłem?

Pominales aluminiowy blok i obudowę łańcucha rozrządu generująca dodatkowe 2 litry pojemności miski olejowej. Mam jeszcze 3 cylindrów a od toypty, też na łańcuchu i z aluminiowym blokiem i ma o litr mniej oleju, że nie wspólne o starym matizie podobnej pojemności, do którego wchodziły niecałe 3 litry oliwy. Silnik toyoty też ma problem z rozgrzewa niem zimą ale nie ma turbiny więc nie mam oporów przed rozkrecaniem silnika jak tylko ucichna zawory.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2015-09-30, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 09:22   

Dzięki za info. To ile oleju wchodzi do 0,9 TCe?
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-10-01, 16:57   

Sam nie nalewalem ale na fakturze jest 4,1l.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2015-11-29, 23:47   

Czy te zagazowane fabrycznie 0,9 TCE (lub inaczej zwał 90 TCE) są takie same jak bez gazu?

Wymiany popychaczy (aby był prawidłowy luz zaworowy) po 30 tys km raczej niweczy oszczędności na gazie.
 
Mourinho 


Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 30
Skąd: z polski
Wysłany: 2015-12-02, 15:40   

Prezes napisał/a:
. To ile oleju wchodzi do 0,9 TCe?


Max 3.0l
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow

Wysłany: 2015-12-02, 16:33   

Regulacja zaworów przez wymianę popychaczy? Dla mnie szok na starość. Myślałem, że tylko śrubami albo płytkami. pozdr
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-14, 22:36   

Czy tryb Eco można ustawić na stałe, czy trzeba go włączać przy każdym odpaleniu silnika?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-12-15, 07:57   

Piitubski napisał/a:
Czy tryb Eco można ustawić na stałe

Tak. A włączysz go i wyłączysz nawet bez wkładania kluczyka.
A różnicę w działaniu można poczuć, gdy w czasie jazdy wyłączymy tryb "zamulania" ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-15, 08:45   

Czy stosujecie chłodzenie turbiny przed wyłączeniem silnika TCE?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne