DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-27, 23:25
Automatyczna skrzynia biegów / zautomatyzowana Easy-R
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-05, 23:27   

krytykować coś czego się nie rozumie
jakie to małostkowe

~2,6 to jest przełożenie które ma duster 4x4 na 2 biegu
niestety nie ma informacji o przekładni głównej
którą zapewne będzie mniejsza dla automatu]

Z 2 ruszać się da ale sam producent zaleca używania jej tylko w mieście .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-05, 23:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 23:41   

Przyznaję, porównania przełożeń miejskiego sandero, z półtora razy cięższym suvem o kołach kilka cali większymi - nie rozumiem.
Niemniej nie skrytykowałem. Zaproponowałem tylko konsekwentne (choć równie niedorzeczne) rozszerzenie porównania.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 00:01   

Lza napisał/a:
Przyznaję, porównania przełożeń miejskiego sandero, z półtora razy cięższym suvem o kołach kilka cali większymi - nie rozumiem.
Niemniej nie skrytykowałem. Zaproponowałem tylko konsekwentne (choć równie niedorzeczne) rozszerzenie porównania.

żebyś potem się nie wypierał tej ignorancji połączonej z głupotą
vitara 4x4 1.6 waga 1 160 kg
półtora = 150 %
tak więc 1160 + (1160 x 1.5) = 2900 kg
tyle powinien warzyć duster
niestety jego waga to zaledwie 1205 kg
duster jest cięższy o 3,73 % a nie 150 % :lol:


Z tymi kołami jak zwykle też bzdura
duster 215/65 R 16
vitara 215/55 R 17

coś jeszcze ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-06, 00:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-06, 00:07   

pomyliłeś wątki - ostatnio tu piszemy o skrzyni do sandero/logana
maciek napisał/a:
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV


jakbyś doprecyzował, że chodzi Ci o dustera, który w EU nie ma automatu, ani nawet nie jest na horyzoncie, to by nieporozumienia nie było.

Karenzo napisał/a:
żebyś potem się nie wypierał tej ignorancji połączonej z głupotą


P.S.: postaraj się na przyszłość nie obrażać ludzi. Za obrażanie / atak personalny powinieneś dostać ostrzeżenie. Kulturalny rozmówca krytykuje argumenty i poglądy współdyskutanta a nie obraża go.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-06, 00:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 00:16   

w rosji jest
http://www.zr.ru/content/...plyus-intervyu/

U nas będzie raczej taki sam
Prawdopodobnie nie będzie go w wersji 1.6 , bo ten silnik ma za mały moment przy niskich obr . a przynajmniej w 4x4

Mimo wszystko przy szukania automatu oferta renault wygląda wyjątkowo słabo
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-06, 00:30, w całości zmieniany 5 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 09:07   

Jak może być taki sam skoro tamta skrzynia Reanult Dustera jest czterobiegowa a Easy-R ma pięć przełożeń:
https://www.youtube.com/watch?v=OkO0KYSijgc
Ktoś tu pisze o ignorancji a myli klasyczny automat z hydrokinetykiem ze zautomatyzowaną skrzynią manualną gdzie po prostu sprzęgłem i przesuwaniem wodzików sterują siłowniki. ..
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-11-06, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-06, 11:50   

Karenzo napisał/a:

Mimo wszystko przy szukania automatu oferta renault wygląda wyjątkowo słabo

Renault zawsze nie miał "dobrej ręki " do ASB - osobiście miałem w R25, nie był to zbyt trwały automat i niestety drogi w naprawach. Nie wiem czemu nie chcieli korzystać z montowania skrzyń wyspecjalizowanych firm zewnętrznych - w końcu nawet BMW montuje skrzynie ZF z bardzo dobrym skutkiem. Renault prawie wycofał się z ASB - i to nie tylko w Polsce ale i tam gdzie się sprzedaje znacznie więcej automatów - vide Renault.de w ofercie brak klasycznych automatów, jest DSG i CTV- nawet w dużych modelach, nie było ASB ostatnio w Lagunie, w Fluenze czy Lattitude - a w samochodach tych klas inni producenci proponują klasyczne automaty. Zobaczymy jak będzie działać Easy-R
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-18, 15:51   

zapytałem się Renault i dostałem odpowiedź ;-)

Cytat:
Dla modeli Sandero (w tym również Sandero Stepway), Logan MCV oraz Logan przewidziane jest wprowadzenie do oferty wersji w ze zautomatyzowaną skrzynią biegów EASY-R biegów (to nie jest automatyczna skrzynia biegów) na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można składać prawdopodobnie już w listopadzie.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 09:31   

maciek napisał/a:
zapytałem się Renault i dostałem odpowiedź ;-)
Cytat:
Dla modeli Sandero (w tym również Sandero Stepway), Logan MCV oraz Logan przewidziane jest wprowadzenie do oferty wersji w ze zautomatyzowaną skrzynią biegów EASY-R biegów (to nie jest automatyczna skrzynia biegów) na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można składać prawdopodobnie już w listopadzie.

O, ciekawe. Ja z kolei nieoficjalnie dowiedziałem się, że samochody z Easy-R w parku prasowym i salonach raczej na wiosnę, a kto wie, czy nie wczesnym latem. :/
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-11-28, 10:11   

maciek napisał/a:
UWAGA :-D

Automat już dostępny w Szwajcarii.
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV, z danych katalogowych wynika, że dynamika samochodu taka sama jak w manualu
dopłata 600 EURO


Jest już i we Francji, również w cenie 600 euro: http://francuskie.pl/daci...pne-we-francji/
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-28, 10:46   

jestem ciekaw polskiej ceny, może będzie tańsze od TCE LPG :-D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jordan 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.2
Dołączył: 05 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-05, 10:45   

Już można konfigurować dacie ze skzynią easy r - koszt 2200 moim zdaniem warto dopłacić :-)
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-12-07, 08:55   

W konfiguratorze dla Logana, Logana MCV, Sandero pojawiła się skrzynia automatyczna Easy-R dla 0.9 TCe w wersji Laureate
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-07, 08:57   

Czyli jedyne 2200 zł dopłaty :-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2015-12-07, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 11:05   

Mam taką skrzynię w 301 1.2 ETG, pytanie kto ją zrobił dla Dacii,bo w Peugeot całe sterowanie i algorytm opracował ZF. Skrzynia jak dla mnie działa ok, też dopłaty 2500 ale licząc rabat to cena tej skrzyni w Peugeot wyszła mi 2100. Jest to taka sam skrzynia jak manualna + dołączone sterowniki elektryczne do sprzęgła i zmiany biegów + komputer sterujący.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 11:35   

vulcanor napisał/a:
Mam taką skrzynię w 301 1.2 ETG, pytanie kto ją zrobił dla Dacii,bo w Peugeot całe sterowanie i algorytm opracował ZF. Skrzynia jak dla mnie działa ok, też dopłaty 2500 ale licząc rabat to cena tej skrzyni w Peugeot wyszła mi 2100. Jest to taka sam skrzynia jak manualna + dołączone sterowniki elektryczne do sprzęgła i zmiany biegów + komputer sterujący.


Rozumiem, że działa tak samo tragicznie (wolno) jak większość skrzyń tego typu?
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 11:42   

Według mnie działa szybko, ETG jest dużo bardziej dopracowana od poprzedniczek MCP bo są elektryczne sterowniki a nie elektrohydrauliczne, po mieście praktycznie nie czujesz zmiany biegów, chcesz przyspieszyć bo pedał w podłogę i jedziesz dla mnie jest ok. W Dacii jest to samo to skrzynia będzie działać ok. Jak ktoś chce tani nowy automat to brać.
Dodatkowo można się przełączyć w tryb manualny i działa jeszcze szybciej ale ja to użyłem raz do sprawdzenia tylko, po to automat kupiłem żeby biegów nie zmieniać.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2015-12-07, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-07, 11:53   

W dacii też siedzi ZF jednak robiłem mały wywiad jeśli chodzi o serwisowanie przyszłe, to nie wygląda to za ciekawie. Części dostępne ponoć tylko w ASO, zakłady które zajmują się klasycznymi automatami albo już 2 sprzęgłowymi na ogół się tym nie zajmują bo to mało popularny sprzęt. Więc zostaje tylko kosztowna wymiana ( w ASO też nie jest przewidziana naprawa ale wymiana praktycznie kompletów ). Ponoć sprzęgła kończą się dużo szybciej i niestety są droższe. To tylko informacje od mechanika z zakładu od automatów.

Sam bym chętnie to brał tylko z innymi silnikami ;) pytanie czy wytrzyma np 10 lat jazdy i jakieś 100-150 tyś.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 12:41   

Bez problemu wytrzyma, w cytrynach te skrzynie już jeżdżą ponad 10 lat i awarie się zdarzają powyżej 150-200 tys km, sprzęgło w Peugeot mam takie same jak w manualu, skrzynia tez jest identyczna dołożone są tylko sterowniki. Serwis są już warsztaty serwisujące mcp, easytronic opla, asg w skodzie i vw. Tutaj się może zepsuć dużo mniej rzeczy niż w automacie, centralkę komputer ci elektronik naprawi, siłowniki elektryczne tak samo. No i używanych części też masz już sporo do tych skrzyń. A koszt remontu współczesnego automatu to od 5 tys w górę, znajomy zapłacił w volvo prawie 10 tys za remont kompletny, sam miałem kupować używkę automat ale jak mam dać 5-10 tys za remont grata starego to wolę kupić nówkę.

PS.jak się będzie psuło to sprzedam grata :mrgreen: , ale na rynku nie ma tanich automatów za bardzo, z używek to chyba tylko Mercedes ma najlepsze opinie o automacie.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2015-12-07, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 12:53   

vulcanor napisał/a:
Według mnie działa szybko, ETG jest dużo bardziej dopracowana od poprzedniczek MCP bo są elektryczne sterowniki a nie elektrohydrauliczne, po mieście praktycznie nie czujesz zmiany biegów, chcesz przyspieszyć bo pedał w podłogę i jedziesz dla mnie jest ok.


Taaa, bieg po biegu to każdy głupi umie zmienić.
A co w przypadku, gdy musi szybko przerzucić np. z biegu 4 na 2?
Też kilka sekund zastanowienia?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-07, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 16:03   

Obejrzyj filmik z poprzedniej strony - to nie jest sekwencja tylko normalna skrzynia typu H więc wybierak działa tak jak wajcha w podłodze.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 16:19   

DrOzda napisał/a:
Obejrzyj filmik z poprzedniej strony - to nie jest sekwencja tylko normalna skrzynia typu H więc wybierak działa tak jak wajcha w podłodze.


Nie pisałem o sekwencji, tylko o zautomatyzowanej skrzyni dwusprzęgłowej, w którym skrzynia przygotowuje kolejny bieg zanim go wrzuci.
W ten sposób jeśli przygotowany jest po biegu 4 bieg 5, a nagle okazuje się, że trzeba wrzucić dwójkę, do trwa to wieku, plus zastanawianie się skrzyni co zrobić.

Ta jest inna, w sensie że jeszcze gorsza?
Czyli coś jak w starym Punto Selespeed (o ile nie mylę z podobną nazwą skrzyni cvt w Punto), gdzie działało to po prostu źle?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-07, 16:27   

coś mi się zdaje,że mieszacie pojęcia - nie ma czegoś takiego jak zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa - skrzynia zautomatyzowana, to nic innego jak zwykła,skrzynia manualna, w której zmiany biegów realizują elektryczne siłowniki - dwusprzęgłowa, to zupełnie inna melodia. Skrzynia zautomatyzowana, to najgorsze, co wymyślono - działa wolno, ma problemy z kickdownem, często się psuje
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 16:34   

Dar1962 napisał/a:
coś mi się zdaje,że mieszacie pojęcia - nie ma czegoś takiego jak zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa - skrzynia zautomatyzowana, to nic innego jak zwykła,skrzynia manualna, w której zmiany biegów realizują elektryczne siłowniki - dwusprzęgłowa, to zupełnie inna melodia.


Nie - to dokładnie taki sam schemat działania, tylko że poszczególne biegi są podwójne i są załączane (w ten sam sposób co w jednosprzegłowej, czyli elektrycznymi siłownikami sterowanymi przez komputer) na przemian z jednej i drugiej partii.
Więc zasada działania jest identyczna, tyle że w warunkach idealnych działa to dużo szybciej, jako że bieg już jest włączony przed zmianą.

Ale jak rozumiem - w Dacii jest tylko ten najbardziej badziewny, gorszy w każdej sytuacji od manuala rodzaj skrzyni, czyli jednosprzęgłowa?

Myślałem, że takiego badziewia od dawna już się nie stosuje, bo to nie ma praktycznie żadnych zalet, a minusów od groma.

Jak ktoś ma obie nogi i ręce, to za tą skrzynię powinien oczekiwać dużego rabatu, a nie dopłaty...
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-07, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-07, 16:50   

W rosyjskich dusterach jest 4 biegowy hydrokinetyk z normalną przekładnia planetarną .
Skrzynia zautomatyzowana jest tylko w "tańszych " daciach jak na razie
logy , duster, logy pewnie dostaną bardziej "prestiżowe" rozwiązanie .
Mają w końcu takie same silniki w ofercie .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-07, 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne