Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-05, 23:41
Przyznaję, porównania przełożeń miejskiego sandero, z półtora razy cięższym suvem o kołach kilka cali większymi - nie rozumiem.
Niemniej nie skrytykowałem. Zaproponowałem tylko konsekwentne (choć równie niedorzeczne) rozszerzenie porównania.
Przyznaję, porównania przełożeń miejskiego sandero, z półtora razy cięższym suvem o kołach kilka cali większymi - nie rozumiem.
Niemniej nie skrytykowałem. Zaproponowałem tylko konsekwentne (choć równie niedorzeczne) rozszerzenie porównania.
żebyś potem się nie wypierał tej ignorancji połączonej z głupotą
vitara 4x4 1.6 waga 1 160 kg
półtora = 150 %
tak więc 1160 + (1160 x 1.5) = 2900 kg
tyle powinien warzyć duster
niestety jego waga to zaledwie 1205 kg
duster jest cięższy o 3,73 % a nie 150 %
Z tymi kołami jak zwykle też bzdura
duster 215/65 R 16
vitara 215/55 R 17
coś jeszcze ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-06, 00:30, w całości zmieniany 3 razy
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-11-06, 00:07
pomyliłeś wątki - ostatnio tu piszemy o skrzyni do sandero/logana
maciek napisał/a:
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV
jakbyś doprecyzował, że chodzi Ci o dustera, który w EU nie ma automatu, ani nawet nie jest na horyzoncie, to by nieporozumienia nie było.
Karenzo napisał/a:
żebyś potem się nie wypierał tej ignorancji połączonej z głupotą
P.S.: postaraj się na przyszłość nie obrażać ludzi. Za obrażanie / atak personalny powinieneś dostać ostrzeżenie. Kulturalny rozmówca krytykuje argumenty i poglądy współdyskutanta a nie obraża go.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-11-06, 00:16, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 09:07
Jak może być taki sam skoro tamta skrzynia Reanult Dustera jest czterobiegowa a Easy-R ma pięć przełożeń:
https://www.youtube.com/watch?v=OkO0KYSijgc
Ktoś tu pisze o ignorancji a myli klasyczny automat z hydrokinetykiem ze zautomatyzowaną skrzynią manualną gdzie po prostu sprzęgłem i przesuwaniem wodzików sterują siłowniki. ..
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-11-06, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-11-06, 11:50
Karenzo napisał/a:
Mimo wszystko przy szukania automatu oferta renault wygląda wyjątkowo słabo
Renault zawsze nie miał "dobrej ręki " do ASB - osobiście miałem w R25, nie był to zbyt trwały automat i niestety drogi w naprawach. Nie wiem czemu nie chcieli korzystać z montowania skrzyń wyspecjalizowanych firm zewnętrznych - w końcu nawet BMW montuje skrzynie ZF z bardzo dobrym skutkiem. Renault prawie wycofał się z ASB - i to nie tylko w Polsce ale i tam gdzie się sprzedaje znacznie więcej automatów - vide Renault.de w ofercie brak klasycznych automatów, jest DSG i CTV- nawet w dużych modelach, nie było ASB ostatnio w Lagunie, w Fluenze czy Lattitude - a w samochodach tych klas inni producenci proponują klasyczne automaty. Zobaczymy jak będzie działać Easy-R
Dla modeli Sandero (w tym również Sandero Stepway), Logan MCV oraz Logan przewidziane jest wprowadzenie do oferty wersji w ze zautomatyzowaną skrzynią biegów EASY-R biegów (to nie jest automatyczna skrzynia biegów) na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można składać prawdopodobnie już w listopadzie.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 09:31
maciek napisał/a:
zapytałem się Renault i dostałem odpowiedź
Cytat:
Dla modeli Sandero (w tym również Sandero Stepway), Logan MCV oraz Logan przewidziane jest wprowadzenie do oferty wersji w ze zautomatyzowaną skrzynią biegów EASY-R biegów (to nie jest automatyczna skrzynia biegów) na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można składać prawdopodobnie już w listopadzie.
O, ciekawe. Ja z kolei nieoficjalnie dowiedziałem się, że samochody z Easy-R w parku prasowym i salonach raczej na wiosnę, a kto wie, czy nie wczesnym latem. :/
Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 67 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2015-11-28, 10:11
maciek napisał/a:
UWAGA
Automat już dostępny w Szwajcarii.
Jest dostępny z silnikami 0,9 TCE S&S 90 w Sandero oraz Logan MCV, z danych katalogowych wynika, że dynamika samochodu taka sama jak w manualu
dopłata 600 EURO
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 11:05
Mam taką skrzynię w 301 1.2 ETG, pytanie kto ją zrobił dla Dacii,bo w Peugeot całe sterowanie i algorytm opracował ZF. Skrzynia jak dla mnie działa ok, też dopłaty 2500 ale licząc rabat to cena tej skrzyni w Peugeot wyszła mi 2100. Jest to taka sam skrzynia jak manualna + dołączone sterowniki elektryczne do sprzęgła i zmiany biegów + komputer sterujący.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 11:35
vulcanor napisał/a:
Mam taką skrzynię w 301 1.2 ETG, pytanie kto ją zrobił dla Dacii,bo w Peugeot całe sterowanie i algorytm opracował ZF. Skrzynia jak dla mnie działa ok, też dopłaty 2500 ale licząc rabat to cena tej skrzyni w Peugeot wyszła mi 2100. Jest to taka sam skrzynia jak manualna + dołączone sterowniki elektryczne do sprzęgła i zmiany biegów + komputer sterujący.
Rozumiem, że działa tak samo tragicznie (wolno) jak większość skrzyń tego typu?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 11:42
Według mnie działa szybko, ETG jest dużo bardziej dopracowana od poprzedniczek MCP bo są elektryczne sterowniki a nie elektrohydrauliczne, po mieście praktycznie nie czujesz zmiany biegów, chcesz przyspieszyć bo pedał w podłogę i jedziesz dla mnie jest ok. W Dacii jest to samo to skrzynia będzie działać ok. Jak ktoś chce tani nowy automat to brać.
Dodatkowo można się przełączyć w tryb manualny i działa jeszcze szybciej ale ja to użyłem raz do sprawdzenia tylko, po to automat kupiłem żeby biegów nie zmieniać.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2015-12-07, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
W dacii też siedzi ZF jednak robiłem mały wywiad jeśli chodzi o serwisowanie przyszłe, to nie wygląda to za ciekawie. Części dostępne ponoć tylko w ASO, zakłady które zajmują się klasycznymi automatami albo już 2 sprzęgłowymi na ogół się tym nie zajmują bo to mało popularny sprzęt. Więc zostaje tylko kosztowna wymiana ( w ASO też nie jest przewidziana naprawa ale wymiana praktycznie kompletów ). Ponoć sprzęgła kończą się dużo szybciej i niestety są droższe. To tylko informacje od mechanika z zakładu od automatów.
Sam bym chętnie to brał tylko z innymi silnikami ;) pytanie czy wytrzyma np 10 lat jazdy i jakieś 100-150 tyś.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-07, 12:41
Bez problemu wytrzyma, w cytrynach te skrzynie już jeżdżą ponad 10 lat i awarie się zdarzają powyżej 150-200 tys km, sprzęgło w Peugeot mam takie same jak w manualu, skrzynia tez jest identyczna dołożone są tylko sterowniki. Serwis są już warsztaty serwisujące mcp, easytronic opla, asg w skodzie i vw. Tutaj się może zepsuć dużo mniej rzeczy niż w automacie, centralkę komputer ci elektronik naprawi, siłowniki elektryczne tak samo. No i używanych części też masz już sporo do tych skrzyń. A koszt remontu współczesnego automatu to od 5 tys w górę, znajomy zapłacił w volvo prawie 10 tys za remont kompletny, sam miałem kupować używkę automat ale jak mam dać 5-10 tys za remont grata starego to wolę kupić nówkę.
PS.jak się będzie psuło to sprzedam grata , ale na rynku nie ma tanich automatów za bardzo, z używek to chyba tylko Mercedes ma najlepsze opinie o automacie.
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2015-12-07, 12:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 12:53
vulcanor napisał/a:
Według mnie działa szybko, ETG jest dużo bardziej dopracowana od poprzedniczek MCP bo są elektryczne sterowniki a nie elektrohydrauliczne, po mieście praktycznie nie czujesz zmiany biegów, chcesz przyspieszyć bo pedał w podłogę i jedziesz dla mnie jest ok.
Taaa, bieg po biegu to każdy głupi umie zmienić.
A co w przypadku, gdy musi szybko przerzucić np. z biegu 4 na 2?
Też kilka sekund zastanowienia?
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-07, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 16:19
DrOzda napisał/a:
Obejrzyj filmik z poprzedniej strony - to nie jest sekwencja tylko normalna skrzynia typu H więc wybierak działa tak jak wajcha w podłodze.
Nie pisałem o sekwencji, tylko o zautomatyzowanej skrzyni dwusprzęgłowej, w którym skrzynia przygotowuje kolejny bieg zanim go wrzuci.
W ten sposób jeśli przygotowany jest po biegu 4 bieg 5, a nagle okazuje się, że trzeba wrzucić dwójkę, do trwa to wieku, plus zastanawianie się skrzyni co zrobić.
Ta jest inna, w sensie że jeszcze gorsza?
Czyli coś jak w starym Punto Selespeed (o ile nie mylę z podobną nazwą skrzyni cvt w Punto), gdzie działało to po prostu źle?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-12-07, 16:27
coś mi się zdaje,że mieszacie pojęcia - nie ma czegoś takiego jak zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa - skrzynia zautomatyzowana, to nic innego jak zwykła,skrzynia manualna, w której zmiany biegów realizują elektryczne siłowniki - dwusprzęgłowa, to zupełnie inna melodia. Skrzynia zautomatyzowana, to najgorsze, co wymyślono - działa wolno, ma problemy z kickdownem, często się psuje
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 16:34
Dar1962 napisał/a:
coś mi się zdaje,że mieszacie pojęcia - nie ma czegoś takiego jak zautomatyzowana skrzynia dwusprzęgłowa - skrzynia zautomatyzowana, to nic innego jak zwykła,skrzynia manualna, w której zmiany biegów realizują elektryczne siłowniki - dwusprzęgłowa, to zupełnie inna melodia.
Nie - to dokładnie taki sam schemat działania, tylko że poszczególne biegi są podwójne i są załączane (w ten sam sposób co w jednosprzegłowej, czyli elektrycznymi siłownikami sterowanymi przez komputer) na przemian z jednej i drugiej partii.
Więc zasada działania jest identyczna, tyle że w warunkach idealnych działa to dużo szybciej, jako że bieg już jest włączony przed zmianą.
Ale jak rozumiem - w Dacii jest tylko ten najbardziej badziewny, gorszy w każdej sytuacji od manuala rodzaj skrzyni, czyli jednosprzęgłowa?
Myślałem, że takiego badziewia od dawna już się nie stosuje, bo to nie ma praktycznie żadnych zalet, a minusów od groma.
Jak ktoś ma obie nogi i ręce, to za tą skrzynię powinien oczekiwać dużego rabatu, a nie dopłaty...
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-12-07, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
W rosyjskich dusterach jest 4 biegowy hydrokinetyk z normalną przekładnia planetarną .
Skrzynia zautomatyzowana jest tylko w "tańszych " daciach jak na razie
logy , duster, logy pewnie dostaną bardziej "prestiżowe" rozwiązanie .
Mają w końcu takie same silniki w ofercie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum