Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-20, 21:57   

Nie stosowałem ale jakoś sceptycznie jestem nastawiony do takich wyrobów. Może dlatego, że nie miałem takich problemów a jakby się pojawiły to też chwytał bym się różnych rzeczy...
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-20, 22:21   

załóżmy że to rozpuści frakcje oleiste w butli
ale one trafią do reduktora i wtrysków
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-20, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-01-20, 23:23   

Od kilku dni zacząłem mieć problemy z przełączaniem się z benzyny na lpg. Dzisiaj nastąpiło apogeum - choćbym go gasił 20 razy - pisk centralki lpg i jazda na benzynie.
Po podpięciu komputera wyrzuciło błąd czujnika ciśnienia paliwa obwód b, czyli na 99% uwalony czujnik w listwie marki bosch. Na poniedziałek jestem umówiony w aso, zobaczymy co wymyślą.
Nasz forumowy kolega miał u siebie identyczny przypadek - winna oprócz tego była podobno iglica zaworu.
Podobno te czujniki Boscha są niedorobione, podobne incydenty są również w prinsie który stosuje ten sam czujnik.
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-01-25, 19:24   

No i sprawa się wyjaśniła - winowajcą okazał się być elektrozawór umieszczony w reduktorze.
Wyjęcie go to kwesta 5 min, siedzi między przewodem od lpg (miedzianym) a reduktorem, na samym wejściu.
Zabieg to czyszczenie zaworu, oczywiście po zdjęciu cewki.
Benzyna tudzież inny rozpuszczalnik i drobny papier ścierny :)
Trzeba dokładnie oczyścić trzpień zaworu i jego gniazdo w reduktorze. W celu czyszczenia gniazda przyda się cienki płaski śrubokręt i jakaś szmatka + sprężone powietrze celem wydmuchania syfu.
Zabieg nie wymaga wymiany jakichkolwiek części, podobno to typowa przypadłość reduktorow LI10, powraca co 5-20 tysięcy km.
Więc jeśli komuś się nie przełącza, to warto zacząć od tego :mrgreen:
 
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-01-26, 15:32   

Dziś zamówiłem Dusterka.

http://www.daciaklub.pl/f...1689336#1689336

Dopytywałem o LPG ponieważ bardzo mi na tym zależy i otrzymałem informację iż jest już dostępna instalacja dedykowana LandiRenzo Omegas (3.0). Droga (niecałe 5 tys pln) dlatego najpierw dotrę silnik a potem poszukam autoryzowanego warsztatu :)
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-26, 20:39   

Michał93 napisał/a:
No i sprawa się wyjaśniła - winowajcą okazał się być elektrozawór umieszczony w reduktorze.
Wyjęcie go to kwesta 5 min, siedzi między przewodem od lpg (miedzianym) a reduktorem, na samym wejściu.
(...)
Zabieg nie wymaga wymiany jakichkolwiek części, podobno to typowa przypadłość reduktorow LI10, powraca co 5-20 tysięcy km.
Więc jeśli komuś się nie przełącza, to warto zacząć od tego :mrgreen:


No masz- a mnie właśnie się nie chce przełączać na eL-Pe-Ga od jakichś dwóch tygodni ale tylko do momentu nagrzana się silnika do dwóch cegieł. Oczywiście instalacja nie byłaby sobą gdyby była przyjazna dla użytkownika- nie przełączy się na gaz po nagrzaniu silnika tylko należy wyłączyć zapłon i włączyć ponownie, wtedy zaskoczy. Ale ma się zrobić trochę cieplej więc obadam sprawę.

Patrząc jednak na pewne rozwiązania nachodzą mnie myśli, że ktoś chyba celowo się napracował, żeby użytkownik dobrze i na wieki zapamiętał fabryczną instalację. Tylko nie wiem dlaczego z tej złej strony...
Dlatego myśl wymiany sterownika nabiera rumieńców. Na razie muszę pociągnąć brakujące sygnały z ECU silnika i poszukać jakie konektory będą pasowały do wtyczki sterownika LPG.
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-26, 21:12   

Chris napisał/a:
Dziś zamówiłem Dusterka.

http://www.daciaklub.pl/f...1689336#1689336

Dopytywałem o LPG ponieważ bardzo mi na tym zależy i otrzymałem informację iż jest już dostępna instalacja dedykowana LandiRenzo Omegas (3.0). Droga (niecałe 5 tys pln) dlatego najpierw dotrę silnik a potem poszukam autoryzowanego warsztatu :)

Prawie 5 tysięcy? Ochujali!
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-01-26, 22:04   

piotr. z napisał/a:

Dlatego myśl wymiany sterownika nabiera rumieńców. Na razie muszę pociągnąć brakujące sygnały z ECU silnika i poszukać jakie konektory będą pasowały do wtyczki sterownika LPG.


http://elcodis.com/parts/5275289/PPI0001258.html
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-27, 10:03   

jan ostrzyca napisał/a:
Chris napisał/a:
Dziś zamówiłem Dusterka.

http://www.daciaklub.pl/f...1689336#1689336

Dopytywałem o LPG ponieważ bardzo mi na tym zależy i otrzymałem informację iż jest już dostępna instalacja dedykowana LandiRenzo Omegas (3.0). Droga (niecałe 5 tys pln) dlatego najpierw dotrę silnik a potem poszukam autoryzowanego warsztatu :)

Prawie 5 tysięcy? Ochujali!

To prawda, taka instalacja jest specyficzna dla tego silnika jakim jest SCe... :evil:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-27, 22:18   

eastcowboy napisał/a:
piotr. z napisał/a:

Dlatego myśl wymiany sterownika nabiera rumieńców. Na razie muszę pociągnąć brakujące sygnały z ECU silnika i poszukać jakie konektory będą pasowały do wtyczki sterownika LPG.


http://elcodis.com/parts/5275289/PPI0001258.html


eastcowboy,
always helpful- thank you very much! :-D
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 00:40   

Co to w ogóle jest ?
jakaś przejściówka ?
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-28, 22:09   

To są terminale znajdujące się we wtyczkach wiązki sterownika LPG.

Michał93,
przeczyściłem rzeczoną iglicę i jak na razie żona melduje, że LPG załącza się jak dawniej.
Dla potomnych: aby wyczyścić iglicę zaworu reduktora w DD to przy wyłączonym zapłonie trzeba odkręcić dwie nakrętki 10 mocujące zbiornik płynu chłodzącego (zbiornik spokojnie można odchylić zyskując dostęp do reduktora). Następnie odłączamy wtyczkę z cewki (dla lepszej manewrowości), odkręcamy kluczem 8 śrubę mocującą cewkę na obudowie iglicy, pokręcając cewką w lewo i w prawo ciągniemy ją w górę (siedzi dość ciasno i nie chce zejść ale śmiało- nic się tam nie uszkodzi), następnie kluczem 21 (najlepiej nasadowym i z gniazdem głębokości 40-50mm aby pomieścić obudowę iglicy, podobnie jak do odkręcania świec zapłonowych) odkręcamy powoli obudowę iglicy. Jak zacznie uciekać reszta gazu z instalacji to odczekujemy aż przestanie syczeć i odkręcamy powoli dalej aż zupełnie nadmiar gazu wyleci (szczerze mówiąc było go tam zaskakująco mało...). Po odkręceniu obudowy iglicy trzeba uważać aby podczas jej podnoszenia z parownika nie wyleciała nam owa iglica i nie poleciała pod silnik. Jak już będzie na wierzchu to będzie widać gdzie jest zabrudzona. Przy pomocy nożyka do tapet zeskrobałem delikatnie zanieczyszczenia z iglicy a następnie przemyłem rozpuszczalnikiem na szmatce. Podobną operację powtórzyłem z obudową i zanieczyszczonym wnętrzem ale przy użyciu wąskiego wkrętaka płaskiego. Składamy w odwrotnej kolejności i to tyle. :mrgreen:
Przy tej operacji najlepiej posługiwać się kluczami nasadowymi, grzechotką i przedłużkami bo na klucze płaskie to miejsca nie ma.
Na początku postępowałem ostrożnie i patrzyłem co odkręcić i jak się pomieścić więc cała operacja zajęła mi ponad godzinę (i jeszcze latarka LEDowa na łbie bo garażu nie mam) ale teraz to uwinąłbym się max. w pół godziny.
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotr. z 2016-01-30, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-22, 12:43   

Sprawdziłem jakie numery są unikalne dla wersji z fabrycznym lpg
Wynika z tego że zawory , cylindry itp są takie same
Są za to duże różnice na przestrzeni lat miedzy tymi samymi silnikami .
Silnik jako całość
82 01 229 920 (LPG)
60 01 549 002



komp wtrysk ben
23 71 018 55R (LPG)
23 71 008 26R





Ciekawe co zmienili w sterowniku benzyny
Dorzucam schematy całego lpg dla dustera

7.jpg
Plik ściągnięto 224 raz(y) 149,71 KB

6.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 69,29 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 165 raz(y) 49,36 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 82,81 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 185 raz(y) 102,52 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 170 raz(y) 76,99 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 74,07 KB

_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-22, 12:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-02-22, 20:02   

http://www.daciaklub.pl/f...1691919#1691919
arnold napisał/a:
Zapomniałem dodać że z LPG. Na razie mam eksploatować na benzynie i w mieście zjadła 7,8 litra.


Ja swojego Logana MCV 0,9Tce z LPG mam odebrać za miesiąc.
Co to jest z tą "koniecznością jazdy na benzynie".
Coś Ci Dealer mówił jak długo to ma trwać i jaki to ma cel?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-23, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1600
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-22, 20:07   

Chodzi o ułożenie silnika czy tam dotarcie jak kto woli. Podobno właśnie zalecane jest to na benzynie - jakiś 1000/2000 km.
_________________

Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-02-22, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 04:57   

Dostałem taką kartkę. Należy zrobić około 3000 kilometrów na benzynie i po 1000 na LPG przyjechać na przegląd. Przebieg będzie weryfikowany z czasów pracy zapisanych w sterowniku.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 08:52   

To są oficjalne warunki gwarancji dla TCE z LPG, czy "zalecenia" ASO?
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 10:25   

Sprawdzę, podpisany jest gość z Landi Renzo.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-23, 16:22   

Fabryczna instalacja LPG do TCE jest firmy Landi Renzo?
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-02-23, 16:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 16:34   

Tak.
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-02-23, 16:37   

Po przeczytaniu tego wątku na forum pozwoliłem sobie na telefon do "mojego Dealera" u którego za miesiąc będę odbierał MCV z silnikiem 0,9 Tce z fabryczna instalacją LPG.
Pytałem jak to jest "z tym jeżdżeniem na benzynie" .
Odpowiedział natsępująco: Jeśli samochód ma instalacje dedykowaną czyli montowaną przez ASO a nie w fabryce to rzeczywiście stawiają warunek przejechania 3 tysięcy na benzynie a później tysiąc na gazie i przyjazd na serwis. Jeśli natomiast instalacja jest fabryczna to takiego wymogu nie ma, ale On osobiście to zaleca. Tłumaczył to nie docieraniem silnika na benzynie , ale jak to ujął "ułożeniem sterownika silnika.
Ja osobiście togo nie rozumiem. Poprzednim samochodem wyjechałem na gazie z salonu i do tej pory jeździ dobrze zarówno na gazie jak i na benzynie.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 16:53   

To są wytyczne ogólnie dla serwisów Renault-Dacia. Jest wytłumaczone o co chodzi. Dokładnie nie chodzi o dotarcie jako takie tylko o funkcje autoadaptacji ECU do warunków pracy egzemplarza. Prawdopodobnie jest to związane z tymi magicznymi przebiegami podanymi w instrukcji o pierwszych kilometrach eksploatacji.
Zamieszczam skan:
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-02-23, 16:57   

No to Ciapa zaczyna znowu kaszelku dostawać na LPG... 19.02.2016 żona jechała po mnie i informuje, ze na prostej drodze przy stałej prędkości ni z gruchy ni z pietruchy instalacja sama przełącza się na benzynę. W drodze powrotnej przełączył mi się ze dwa razy. Wczoraj z 6 razy. Dzisiaj z 4 razy ale jeszcze dzień się nie skończył. W zbiorniku 3/4 LPG, temperatura dodatnia, nie ma znaczenia czy się jedzie 120 czy stoi w miejscu- po prostu nagle słychać przerywane piszczenie i instalka już na benzynie. Podłączyłem się z lapkiem pod sterownik i tak jak przypuszczałem błędów w pamięci brak. Aby ponownie przejść na LPG to trzeba wyłączyć i włączyć zapłon. Może to być pierdoła ale znajdź ją, człowieku, jak błąd nie występuje stale... Podejrzewam jakiś czujnik, na którym wyskakuje jakaś wartość nie do ogarnięcia przez sterownik (może pada a może to tylko przyśniedziałe styki). Ale szykuje się długa zabawa.
Więcej czujników w brykach nam trzeba. Dojdzie do tego, że skrzywi się twarz a czujnikowi się nie spodoba bo może jesteś w nieodpowiednim nastroju i uniemożliwi dalszą jazdę.
_________________
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2016-02-23, 17:08   

To bardzo ciekawa lektura, choć krótka i mało "techniczna" i nie tłumaczy całej tej sytuacji. Bardziej zrozumiałbym to, że Klient powinien nauczyć się jeździć nowym samochodem a później "jakby od nowa" bo z instalacją LPG.

Czy sterownik silnika ECU potrzebuje aż 3 tysięcy kilometrów,aby ustawić właściwe parametry swojej pracy?

Dlaczego (a miałem już3 samochody z LPG w tym jeden prosto z salonu) nigdy taki problem nie występował?

Czy w wypadku instalacji montowanej w fabryce też występuje zjawisko "długiego układania się" sterownika?
Silnik według mojej opinii powinien być gotów pracować na obu rodzajach paliwa już w momencie zjechania z linii produkcyjnej. Wszak po to fabryka przystosowała go do zasilania LPG i zmodyfikowała jego budowę (z pewnością inna jest głowica) aby móc wykorzystywać w pełni jego walory "od startu". Zgodziłbym się jedynie na "odroczenie gazu" w wypadku instalacji montowanej w ASO, bo tam jest to ingerencja w silnik już gotowy i ustawiony fabrycznie do pracy tylko na benzynie

Instrukcja obsługi samochodu z fabryczną instalacja oraz zalecania eksploatacyjne zawarte w instrukcji nić nie wspominają o karencji w używaniu paliwa LPG.
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-02-23, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-02-23, 17:12   

Nie potrzebuje tyle. Wydaje mi się że to są marginesy bezpieczeństwa. Ale należy pamiętać że sporo producentów podaje w instrukcjach że samochód osiąga pełne możliwości po jakimś przebiegu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne