W serwisie dowiedziałem się że takie bujanie się fotela jest prawidłowe dla tego modelu. Miałem okazję sprawdzenia i rzeczywiście w 3 nowych Dusterach fotele się bujały. !Z moich obserwacji wynika że stopień wychylenia dla różnych egzemplarzy jest różny. Mój łapie się gdzieś pomiędzy największym a najmniejszym. Nic tylko się cieszyć Na razie nie skrzypi ale jak tylko zacznie natychmiast jadę reklamować dalej.
mnie wymienili cały wózek kilka miesięcy temu...
No i cóz mogę stwierdzić ??? ktoś wie???
Fotel zaczął się znowu bujac jak jest na położeniu wysokim, bo na dolnym wszystko jest ok ... będę reklamował to dalej...
Wieża, będą Cie zwodzić aż do końca gwarancji. Widać te stare fotele niczym się nie różnią oprócz obicia tapicerskiego. Bujają się i już. Mam cichą nadzieję, że w Dusterze II ( 2017 ? ) przy okazji przekonstruowania foteli będzie już poprawnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-27, 13:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-27, 14:48
Allekko napisał/a:
W serwisie dowiedziałem się że takie bujanie się fotela jest prawidłowe dla tego modelu.
Debile albo kanciarze. Albo jedno i drugie.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jako nowy użytkownik Dacii chciałbym wszystkich serdecznie powitać :)
Od grudnia posiadam Ducie Duster w wersji SL Urban Explorer 1.6 16v benzyna. Niestety od wczoraj przy przebiegu 2500 tys. km zaczął skrzypić fotel na siedzisku - szczególnie podczas hamowania i ostrzejszych zakrętów. Co do bujania fotela obecnie nie zauważyłem problemu jednak jeżdżę w środkowej pozycji. Z ciekawości jednak dzisiaj sprawdzę jak będzie to wyglądać w najniższym położeniu.
Z tą usterką skrzypienia fotela mam zamiar podjechać do ASO w związku z tym zastanawiam się czy w ASO nie usłyszę czasem, że taki to już jest samochód. Mam jednak nadzieję, że podejdą do tego "fachowo" i naprawią ten problem bo jednak w aucie 3 miesięcznym z tak niskim przebiegiem takie rzeczy nie powinny się zdarzać.
Co jednak jeżeli w ASO nie przyjmą tego na gwarancji ? Jak wymusić na nich naprawę ? Macie może jakieś sugestie, bądź doświadczenia ?
Z tego co wyczytałem - co ASO to inaczej jednak z pewnością większość z was ma już jakieś większe lub mniejsze doświadczenia z nimi i wiecie czego się spodziewać :)
Jako nowy użytkownik Dacii chciałbym wszystkich serdecznie powitać :)
Od grudnia posiadam Ducie Duster w wersji SL Urban Explorer 1.6 16v benzyna. Niestety od wczoraj przy przebiegu 2500 tys. km zaczął skrzypić fotel na siedzisku - szczególnie podczas hamowania i ostrzejszych zakrętów. Co do bujania fotela obecnie nie zauważyłem problemu jednak jeżdżę w środkowej pozycji. Z ciekawości jednak dzisiaj sprawdzę jak będzie to wyglądać w najniższym położeniu.
Z tą usterką skrzypienia fotela mam zamiar podjechać do ASO w związku z tym zastanawiam się czy w ASO nie usłyszę czasem, że taki to już jest samochód. Mam jednak nadzieję, że podejdą do tego "fachowo" i naprawią ten problem bo jednak w aucie 3 miesięcznym z tak niskim przebiegiem takie rzeczy nie powinny się zdarzać.
Co jednak jeżeli w ASO nie przyjmą tego na gwarancji ? Jak wymusić na nich naprawę ? Macie może jakieś sugestie, bądź doświadczenia ?
Z tego co wyczytałem - co ASO to inaczej jednak z pewnością większość z was ma już jakieś większe lub mniejsze doświadczenia z nimi i wiecie czego się spodziewać :)
Widzę że problemy z fotelem i małym przebiegiem nie dotyczą tylko mnie. Bujanie fotela uznałem za cechę tego modelu (porównałem z pozostałymi w salonie) jednak skrzypienia bym nie odpuścił żaden nowy, które testowałem na salonie nie skrzypiał. Życzę wytrwałości i daj znać co się udało osiągnąć. Widzę że mnie pewnie też to czeka
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-03-06, 20:29
I mnie dosięgła ta "dolegliwość"...
Bujać nie buja, ale dość mocno zaczął skrzypieć - szczególnie w czasie przyspieszania\hamowania i w trakcie pokonywania zakrętów. Ustawiony na najwyższy poziom.
Sprawdzę jeszcze czy na niższych położeniach występuje to samo.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-03-09, 10:22
Przesmarowałem te prowadnice smarem wodnym i ustawiłem fotel na środkowej pozycji i jak na razie przestało skrzypieć ( przejechane 80 km) - mam nadzieję, ze tak wytrzyma do pierwszego przeglądu to wtedy bym zgłosił usterkę za jednym zamachem.
mnie również dotknął problem skrzypiącego/bujającego się fotela kierowcy
mam problem z tą lewą dźwignią, prawdopodobnie reguluje ona wysokość fotela ale jeszcze nie udało mi się za jej pomocą nic zmienić... ruszając nią do góry i na dół nic się nie dzieje, w innych płaszczyznach nie da się jej przesunąć.
Samochód mam od 2 dni, kupiłem jako używkę więc możliwe jest, że mechanizm został uszkodzony przez poprzedniego właściciela. Jak to wygląda u was
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-27, 06:19
Skrzypi. SKRZYPI! Ale nie buja. Co za zaraza...
W poprzednim MCV nic takiego nie miało miejsca. Prawdopodobnie to przez wadliwą konstrukcję siedzenia z regulacją. Ciekawe czy można do nowego laureata zamówić fotel bez regulacji?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-03-27, 10:32, w całości zmieniany 1 raz
Może kogoś zainteresuje temat, bo widzę, że problem występuje też w Lodgy - w piątek odebrałem nową Lodgy Laureate - wygląda na to, że fotel został poddany liftingowi.
Zamiast odpadającej dźwigni do regulacji kąta oparcia jest pokrętło (to samo fotel pasażera). Ponadto fotel ma zintegrowany z oparciem podłokietnik. Mechaniizm regulacji wysokości ten sam co był. Ale moze przy okazji coś jeszcze poprawiono.
U mnie raczej jest ok (boję się tym zbytnio szarpać, bo nowe :) ) Ustawiony mam na maxa w dół.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-27, 18:10
Ejże... Pokrętło do regulacji oparcia było zawsze i we wszystkich modelach. Problemem jest porąbana regulacja wysokości siedziska.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-28, 07:26
imielinek napisał/a:
w lodgy nie mam pokrętła tylko wajchę do regulacji pochylenia fotela
Gratuluję. A fotel z wajchą się buja?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 108 Skąd: DW
Wysłany: 2016-06-04, 07:59
Hej, pytanie do użytkowników Loganów / Sandero po 2013.
Czy Wam też buja się fotel kierowcy (przód - tył) podczas przyspieszania i hamowania?
Byłem w serwisie przy 10k km i naprawili to, ale pomogło na jakiś czas (20k km). Teraz znowu to się pojawiło. Nie bardzo rozumiem jak fabrycznie zamontowany fotel może się bujać...
Logan MCV 2 z 2015 roku.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-04, 09:05
Cóż, tak być nie powinno ale wciąż w daci TEN TYP TAK MA. Być może , gdy dacia przeprojektuje fotele w nowych daciach po 2016 roku będzie dobrze. Walcz, niech wymieniają stelaż, prowadnice etc.
Hm, ja ważę prawie 100 kg, wzrost 188 cm ale nie wiem o czym piszesz ..
Może coś jest niedokręcone w tych "bujanych" fotelach?
Ją mam podobnie. Chciałem dokładnie posprzątać wnętrze samochodu i wyjąłem oba fotele. Problem, że jeden fotel nie mogłem przekręcić (dokładnie pasazera). Mnie mogę przykręcić śrubki. Ktoś z was miał podobny problem? Z tego powodu czasami skrzypi fotel.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-06-09, 12:47
Marrtin napisał/a:
Hej, pytanie do użytkowników Loganów / Sandero po 2013.
Czy Wam też buja się fotel kierowcy (przód - tył) podczas przyspieszania i hamowania?
Bujać się nie buja, ale obydwa zaczęły po kilku miesiącach skrzypieć - najpierw fotel kierowcy a później i pasażera. Spryskałem całość: prowadnice, od spodu wszystkie ruchome części fotela, sprężyny itp. białym smarem (wcześniej suchym smarem, ale to nic nie dało) i tak od prawie dwóch miesięcy "cisza".
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-09, 18:46
Panowie... A powiedzcie - gdyby głowę oprzeć o zagłówek i pobujać fotelem, to czoło o ile cm się przemieszcza? :)
Bo u mnie nic nie skrzypi, ale jest lekkie kołysanie, tylko że przypominam sobie o tym jak z tyłu ktoś wysiadając, wspomaga się mocnym chwytem za fotel kierowcy.
Hej, pytanie do użytkowników Loganów / Sandero po 2013.
Czy Wam też buja się fotel kierowcy (przód - tył) podczas przyspieszania i hamowania?
Bujać się nie buja, ale obydwa zaczęły po kilku miesiącach skrzypieć - najpierw fotel kierowcy a później i pasażera. Spryskałem całość: prowadnice, od spodu wszystkie ruchome części fotela, sprężyny itp. białym smarem (wcześniej suchym smarem, ale to nic nie dało) i tak od prawie dwóch miesięcy "cisza".
Ooo! a wyciągałeś fotel z samochodu czy tylko wsadziłeś rękę z rozpylaczem pod fotel i dawaj?! Fotel to to co najbardziej mnie irytuje w daczce, reszta to pierdoły.
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum