Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
Ciągle zalane cewki i świece w Duster
Autor Wiadomość
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-18, 08:30   Ciągle zalane cewki i świece w Duster

Witajcie,
Czy ma może ktoś jeszcze taki problem?
Autko ma już 5 lat - wymieniane cewki i świece już 3 czy 4 raz.

Na przeglądach, od prawie nowości, problemy były z utratą mocy co jakiś czas. Podjeżdżałem do serwisu - suszyli cewki, świece, ew.podklejali uszczelkę. Myślałem że to to.

Mam jednak już dosyć i ostatni z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że otwory w masce od spodu są nad cewkami i musi stamtąd lecieć woda bezpośrednio na cewki. Za każdym razem są całkowicie zardzewiałe a świece - szkoda gadać. Widać po cewkach, że stały w wodzie i skorodowały.
Ponadto widać że woda leci tamtędy, bo mam skorodowane otwory w masce - a nie powinno tak być.

Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik. Pytanie, czy teraz wszystkie wersje Duster tak mają. Mogłoby to świadczyć o problemie w postaci źle wyprofilowanej maski lub fatalnego rozmieszczenia otworów w masce.

Maty dostępne na rynku nic nie dają.

Ma ktoś jeszcze taki problem -może go jakoś rozwiązał?
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-18, 09:18   

Wrzuć wyraźne foty twego przypadku bo nie było jeszcze takiego problemu na forum.
_________________

 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-18, 10:07   

Ok, jakie zdjęcia wrzucić? Cewki?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2632
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-18, 10:41   

Przerabialem ten sam problem, ale w peugeot 206 cc z tym, ze tam zalewalo cewke wtryskiwaczy po uszczelnieniu otworu spryskiwacza problem znikl. Tak jak wyzej porob foty to cos wymyslimy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 303 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15860
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 11:14   

PiotrSC napisał/a:
widać że woda leci tamtędy, bo mam skorodowane otwory w masce

Może po prostu brakuje jakichś zaślepek? Powinno być ich dość dużo:



Ewentualnie można jeszcze dołożyć dodatkowe.

(Chociaż w zasadzie silnik jest tak gorący, że wszystko i tak powinno odparować...).

PiotrSC napisał/a:
Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik

To po prostu zupełnie inny silnik, więc nie ma to większego znaczenia.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6892
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-18, 11:51   

A może po prostu jakiś zwierzak znaczy teren.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3536
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-18, 11:52   

Marek1603 napisał/a:
A może po prostu jakiś zwierzak znaczy teren.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-18, 12:03   

Tak, żona :-)

Wrzucę zdjęcia popołudniu to zobaczymy co się da z tym zrobić.

Że inny silnik to wiem, ale chodzi mi o samą obudowę. Sprawdzałem, że teraz dają obudowy i nie jest to wszystko na wierzchu.
Ostatnio zmieniony przez PiotrSC 2016-03-18, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-18, 13:47   

O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2016-03-18, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 303 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15860
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 14:44   

Kolega pisze o SCe, ale jako żywo, żadnej osłony nie widać:



(No chyba że się coś ostatnio zmieniło, ale katalog części też nie potwierdza).

A że nie wszystko jest na wierzchu to wynika po prostu z innej konstrukcji.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-18, 15:03   

Autko ma 5 lat więc skąd SCe?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2016-03-18, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 303 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15860
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 15:11   

Daster napisał/a:
Autko ma 5 lat więc skąd SCe?

Stąd:
PiotrSC napisał/a:
Nowe wersje, które oglądałem w salonie, mają obudowany silnik
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-19, 09:51   

No i zdjęcia- obudowa jest, ale jest to przesunięte i inaczej ułożone.
No nic - może coś wymyślimy.

9.jpg
Plik ściągnięto 118 raz(y) 46,04 KB

8.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 61,99 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 54,91 KB

5.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 52,45 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 51,41 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 174 raz(y) 100,57 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 62,79 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 84,34 KB

Ostatnio zmieniony przez PiotrSC 2016-03-19, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,6 16V / 1,2 16V
Rocznik: 2012 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1008
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-03-19, 10:10   

wow
rzeczywiście obrzydliwa ta maska od spodu!
Nie wiem jak Ty, ale ja od początku mam tam matę wygłuszającą, która pewno też w jakiś sposób blokuje dopływ wody od góry.
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-19, 10:15   

Dzięki za komplement o masce.

Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

Maska jest do zrobienia - mam zamiar to zgłosić do Renault, chociaż po gwarancji. Ale potrzebuję argumentów i rozwiązań.
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-19, 10:15   

keikan napisał/a:
wow
rzeczywiście obrzydliwa ta maska od spodu!
Nie wiem jak Ty, ale ja od początku mam tam matę wygłuszającą, która pewno też w jakiś sposób blokuje dopływ wody od góry.


A który rocznik? 2012 ?
Ostatnio zmieniony przez PiotrSC 2016-03-19, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-19, 10:17   

Daster napisał/a:
O jakich obudowach pisze kolega?
Tak powinien wyglądać silnik K4M 1.6 16V w Dusterze.
Obrazek


jakbyś mógł wrzucić zdjęcie też maski od spodu.
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: [Inna]
Wiek: 41
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-19, 11:34   

Czy tematu znacznego napływu wody i błota z drogi nie załatwiła by po prostu uszczelka zwana pieszczotliwie KUK. Na zdjęciach widać ze jej nie ma. Z własnego doświadczenia wiem że silnik mocno zalewa woda gdy nie ma tej uszczelki. Jeździłem bez tej uszczelki tydzień i silnik był mocno zanieczyszczony. Po zamontowaniu problem usunięty. Ja dla odmiany mam założoną tylko w przedniej części ale robi robotę.
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-19, 16:35   

PiotrSC napisał/a:
Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

U mnie maty nie ma od nowości i w komorze silnika i pod maską jest sucho.
Wygląda jakby było po zatopieniu po samą maskę.
Naloty na pozostałych elementach świadczą o działaniu wilgoci.
Może zbyt "dokładnie" myjesz wodą pod ciśnieniem atrapę?
Autko od nowości jest u Ciebie?
Od Kiedy zaczęły się problemy z wodą pod maską?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2016-03-19, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
dundee447 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-19, 18:44   

Mój Duster nie ma zamontowanej KUK i nigdy jej nie miał. Ostatnio po zrobieniu trasy ze Śląska na Pomorze (całą drogę lało), gdy na postojach zaglądałem pod maskę, było sucho w komorze silnika.
Od nowości tak masz, czy parkujesz pod wodospadem..? ;)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 42 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2632
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-20, 07:31   

Ja bym umyl maske, oczyscil ogniska rdzy, zabezpieczyl antykorozyjnie, zamontowal uszczelke kuk i wykleil maske matami i jezeli istnieje to oryginalne wygluszenie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
PiotrSC 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: śląskie
Wysłany: 2016-03-20, 08:07   

Daster napisał/a:
PiotrSC napisał/a:
Nie ma maty i nigdy nie było. Teraz są, przynajmniej w modelach które są w salonie.

U mnie maty nie ma od nowości i w komorze silnika i pod maską jest sucho.
Wygląda jakby było po zatopieniu po samą maskę.
Naloty na pozostałych elementach świadczą o działaniu wilgoci.
Może zbyt "dokładnie" myjesz wodą pod ciśnieniem atrapę?
Autko od nowości jest u Ciebie?
Od Kiedy zaczęły się problemy z wodą pod maską?


Tak, auto od nowości u mnie.

Teraz analizuję właśnie zachowanie auta. Od nowości był jakiś problem,przy czym na serwisie uszczelniali i suszyli już w 1 roku gwarancji. Twierdzili, że to uszczelka nie trzyma i podsuszyli i uszczelnili. Kiedyś auto stało 2 tygodnie pod lotniskiem.Wsiadamy z powrotem i znów to samo. Rzuca, brak mocy - po sprawdzeniu, cewki. Te 2 tygodnie to w lipcu...

Maskę się zajmę, tzn chce aby to zrobiła Dacia na swój koszt więc myślę.

Muszę wziąć wydruk z salony, bo żona w 1 miesiącu zatrzymywała się w trasie, w serwisie, bo się zapalała lampka silnika. Muszę to sprawdzić co to było wtedy.

Jakieś pomysły jeszcze?

Chyba się przejdę do rzeczoznawcy też, by coś pomyślał.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 6892
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-03-20, 11:43   

Może będzie konieczna wymiana maski nawet. Może brak jakiegoś profilu (źle przetłoczony) i woda leci na silnik zamiast obok. Może tych zaślepek co pokazuje Laisar.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4566
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-20, 14:59   

prawdopodobnie przez dysze spryskiwaczy leci
innego miejsca nie ma
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 744
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-20, 20:11   

Trzeba by bardzo często używać spryskiwaczy aby tyle płynu naleciało w gniazda świec.

PiotrSC,
czy masz problem ze wszystkimi gniazdami czy tylko z niektórymi? Chodzi o to czy nie są to przypadkiem te gniazda, które znajdują się przy otworach maski, z których mógłby wyciekać z nieszczelności płyn do spryskiwaczy? Nie masz może luźnych spryskiwaczy? Ta maska dobrze nie wygląda, jakby właśnie przez nią od góry coś się lało...
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne