DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 08:33   

105 % jest osiągalne .
100 % to moc paliwa bez zawartej w nim wody
woda to ok 10 % możliwej do uzyskania mocy (stad sprawność kotłów na poziomie 107 % )
http://muratordom.pl/inst...h,31_11152.html
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-12, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-04-12, 08:40   

jas_pik napisał/a:
Ale jak tak dalej pójdzie ( jak np z kotłami do ogrzewania) to może za jakiś czas do tego dojdzie?


Jeśli się ropa wcześniej nie skończy, a do tego momentu zostało szacunkowo mniej niż 80 lat.

Z pewnością energia elektryczna ma potencjał do zastąpienia paliw kopalnych, ale na chwilę obecną tylko w osobówkach. Na razie nie wyobrażam sobie elektrycznej 40-tonowej ciężarówki w transporcie długodystansowym, statków, samolotów. Bez wątpienia da się takie stworzyć i pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione, ale na razie bardziej jako ciekawostki przyrodnicze (w tym zastosowania militarne) niż choćby widmo realnej seryjnej produkcji.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-04-12, 08:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 08:46   

rozwiązania już są
infrastruktura kiedyś w PL była ,
węgla mamy najwięcej w europie (za rosją )

Problemem są patenty na produkcje które są własnością amerykańskich firm naftowych
https://pl.wikipedia.org/wiki/Benzyna_syntetyczna
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 08:53   

Lza napisał/a:
Z pewnością energia elektryczna ma potencjał do zastąpienia paliw kopalnych, ale na chwilę obecną tylko w osobówkach.

To wyobraź sobie że mam taką ciężarówkę elektryczną wyprodukowaną w roku 2005
Ładowność co prawda tylko 3 tony a to dlatego że mam na dachu własną elektrownię i nie opłaca mi się sprzedawać prądu do sieci.
A prototypów dużych - wielotonowych zestawów pociągowych jest coraz więcej.
W miarę rozwoju nowoczesnych akumulatorów niedługo ich będzie bardzo dużo na rynku.

farge_tse32.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 56,11 KB

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-12, 08:58   

Trochę pomyliłeś pojęcia jeśli chodzi o tą wodę w paliwie i 105 % sprawności.
100% energii to z wiązań chemicznych podczas spalania paliwa bez wody, reszta to odzysk ciepła uzyskany z przemiany fazowej para-ciecz pochodzący faktycznie z wody, ale ta woda w spalinach (komin) pochodzi z pary wodnej zawartej w powietrzu użytym do spalania (mały procent) i z reakcji spalania paliwa (metan, lpg, olej opałowy i inne paliwa zwierające wodór). W kotle jest prościej bo zamieniasz energię chemiczną bezpośrednio w energię cieplną.

Natomiast jest sposób na uzyskanie 100% ze spalania w silniku spalinowym - Silnik napędza generator, a reszta użyta jest do ogrzewania :-P . Tylko trzeba mieć co ogrzewać, dlatego coś takiego to sprawdzi się w zimie przy budynku. W pojeździe, a jeszcze lepiej w jakimś statku/okręcie to można powiązać silnik spalinowy i marnowane ciepło z chłodnicy wykorzystać w silniku stirlinga.

Wracając do układów S&S na razie jest to jeszcze wg mnie bez sensu i służy tylko spełnianiu jakiś tam wymyślonych norm. Układ S&S powinien obowiązkowo:
- po pierwsze wykorzystywać energię hamowania do uruchamiania silnika. Superkondensatory i odzysk z hamowania, sprężarka i odpalanie sprężonym powietrzem i inne.
- po drugie powinien być silnik elektryczny nawet o małej mocy (max 10km/h) i jak stajemy w korku i co chwilę podciągamy po parę metrów to S&S nie włącza s.spalinowego tylko wykorzystuje do tego elektryczny i coś takiego powinni wymóc na producentach, a nie obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponach. Taki silnik manewrowo/korkowy może być nawet zintegrowany z piastą koła.

A co do benzyny syntetycznej to przecież na produkcje takowej patenty już dawno wygasły, całe luftwaffe przez pare lat latało. Problemem nie jest produkcja nawet na wielką skalę tylko wydajność energetyczna takiej produkcji. Obecnie z jakiejkolwiek biomasy można robić bardzo dobre paliwa, więc silniki będą miały na czym jeździć - po prostu przy obecnej cenie ropy naftowej jest to nieopłacalne.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-04-12, 09:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-12, 10:35   

damiaszek napisał/a:

Natomiast jest sposób na uzyskanie 100% ze spalania w silniku spalinowym - Silnik napędza generator, a reszta użyta jest do ogrzewania :-P .

Wróć do szkoły podstawowej. Reszty genialnych pomysłów też mi się już nie chce komentować.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-12, 13:28   

A jakieś konkrety, bez wycieczek osobistych.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 13:43   

Cytat:
sprawność 105%

"Bez kozery powiem - pińcet" i skończcie te idiotyczne wyliczanki nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. To nie jest żadna sprawność fizyczna, tylko marketingowe pierdolety - http://docplayer.pl/62874...ondensacji.html
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-28, 13:31   

Czy gdy jest włączony tryb Eco, to można wyłączyć s&s? Wczoraj jechałem i próbowałem wyłączać s&s naciskając odpowiedni przycisk. Na desce rozdzielczej nic się nie zapalało. Jak sprawdzić, czy s&s jest wyłączony/włączony?
 
Allekko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 85
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-28, 13:43   

Piitubski napisał/a:
Czy gdy jest włączony tryb Eco, to można wyłączyć s&s? Wczoraj jechałem i próbowałem wyłączać s&s naciskając odpowiedni przycisk. Na desce rozdzielczej nic się nie zapalało. Jak sprawdzić, czy s&s jest wyłączony/włączony?

Przyciskasz i jeżeli na przycisku zapali się dioda to wówczas system jest nie aktywny. Wiem bo stale jeżdżę z wyłączonym.
 
woj_tek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-28, 14:57   

Wg normy EURO 6 przy zastosowaniu tego systemu, silnik się
wyłącza gdy:
-Prędkość pojazdu jest niższa niż 3 km/h
- Na skrzyni biegów nie jest wrzucony żaden
bieg

- Pedał sprzęgła nie jest wciśnięty
- Kierownica nie jest skręcona (nie jest
wymagany żaden rodzaj wspomagania)
- Silnik jest na biegu jałowym

Silnik się nie wyłączy jeśli:
- Podciśnienie w siłowniku wspomagającym
hamowanie spadnie poniżej progu
krytycznego
- Akumulator jest rozładowany
- Ustawienia klimatyzacji wymagają działania
kompresora
- Temperatura płynu chłodzącego spadnie
poniżej 20-50ºC
- Temperatura zewnętrzna wynosi mniej niż
-10ºC lub więcej niż 50ºC.

Krótko mówiąc nie taki diabeł straszny jak go malują. Nie wiem jak implementacje tej normy u producentów. Wiele osób w ogóle jeździ bez ustawiania luzu na biegach. Po prostu zamiast odruchowo robić to za każdym razem, to trzeba kiedy widzisz że będziesz stał dłużej.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-28, 15:03   

woj_tek napisał/a:
Wg normy EURO 6 przy zastosowaniu tego systemu, silnik się
wyłącza gdy:
(...)
- Na skrzyni biegów nie jest wrzucony żaden
bieg

(...)
- Silnik jest na biegu jałowym



:shock:
czym to sie różni??
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-28, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
spoogie 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3L 130KM
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-29, 07:28   

Test różnych S&S (niestety nie daci ani renault) w Auto Świat.. Jak można się domyślać, zyski z tego systemu żadne.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-04-29, 07:44   

A mnie to ustrojstwo coraz bardziej denerwuje :evil:
szukam sposobu jak to wyłączyć na stałe lub "układu" który będzie to za mnie robił zaraz po odpaleniu silnika
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-29, 08:24   

fotorobart napisał/a:
woj_tek napisał/a:
Wg normy EURO 6 przy zastosowaniu tego systemu, silnik się
wyłącza gdy:
(...)
- Na skrzyni biegów nie jest wrzucony żaden
bieg

(...)
- Silnik jest na biegu jałowym



:shock:
czym to sie różni??

Zasadniczo. Bo możesz mieć wrzucony bieg i wciśnięte sprzęgło. Silnik nadal będzie na biegu jałowym ale skrzynia już nie ;-) .
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-30, 07:17   

fakt :)
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-30, 20:39   

Zauważyłem, że jak zapomnę wyłączyć s&s to po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika wydobywa się nadmierna ilość spalin. Co za shit!
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-02, 10:23   

Jaką masz możliwość oceny ilości składu tych spalin? Sam wygląd też nie mówi wszystkiego.
 
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-05-02, 18:06   

pawel1313 napisał/a:
A mnie to ustrojstwo coraz bardziej denerwuje :evil:
szukam sposobu jak to wyłączyć na stałe lub "układu" który będzie to za mnie robił zaraz po odpaleniu silnika

Jak w życiu: nie wszystkim się podoba hihihi.
Ja się przyzwyczaiłem i podoba mi się.
Na początku wyłączałem, ale nie taki diabeł straszny...
_________________
mam suv-a...
 
keretey 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 tce
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 66
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-04, 09:12   

Piitubski napisał/a:
Zauważyłem, że jak zapomnę wyłączyć s&s to po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika wydobywa się nadmierna ilość spalin. Co za shit!

To znaczy jest tam za dużo tlenków azotu? dwutlenku węgla? Czy widzisz parę wodną?
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-04, 14:09   

Czuję dławienie silnika po ponownym wymuszonym uruchomieniu i widzę przez tylną szybę kłęby dymu. Dlatego zawsze wyłączam to badziewie.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-05-04, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-04, 17:11   

Mam prośbę od znajomego czy możecie sprawdzić jak wygląda u was napięcie ładowania akumulatora w aucie z systemem SS? Kolega jeździł tylko po mieście i zdziwił się mocno jak mu padła ładowarka do laptopa. Sprawdził i okazało się że czasami dobija mu nawet do 16V. Był w serwisie renault i dowiedział się że to normalne auto chce szybciej naładować akumulator tak aby był zawsze doładowany. Z tego co wiem w ten sposób się gotuje akumulator i cała elektryka może szybko się skończyć w aucie.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-04, 17:19   

Jeśli system diagnostyczny radia nie oszukuje to można się posiłkować nim właśnie.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-05-23, 22:39   

SilverTM napisał/a:
Z tego co wiem tak jest w większości samochodów ( w VW i Audi ) nie da się tego na stale zrobić trzeba za każdym razem to wyłączać ( pewnie te kochane normy tak sprawiły ). Jestem tylko ciekawy czy dacia zastosowała wzmocnione rozruszniki... ( Czy tam mix że alternator robi za rozrusznik czy odwrotnie wiem że gdzieś o tym słyszałem, ponoć to jedyny plus tego s&s ) jak ktoś jest w temacie to niech poprawi o co chodzi :)

A druga sprawa można kupić ( jeszcze ) auta które spełniają euro 6 i nie mają s&s i nie mówię tu o pojemnościach typu 1.2L tylko o 5L np. I gdzie tu sens.


Wszystko się da. Tam gdzie masz przycisk wyłączania S&S sprawa jest prościutka. Po prostu podłączasz przekaźnik z opóźnieniem, który np. po 10 sekundach "imituje" naciśnięcie przycisku i masz z głowy. We Fiatach system dało się wyłączyć za pomocą diagnoskopu i alternatywnego oprogramowania.

Z tego co czytam to w Dacii jest stycznik na wzór tego jak do alarmu. I tu jest odpowiedź na moje pytanie czyli jak z S&S w przypadku serwisu. A tu prosta sprawa, przycisk domykany pokrywą silnika. Czyli wystarczy to cudo odłączyć i system nie wyłączy silnika. IDEALNE i PROSTE.
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 08:18   

Czy odłączenie tego stycznika nie wpłynie na pracę alarmu?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne