DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-11-02, 10:25
Pojedynczy ruch wycieraczek
Autor Wiadomość
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-14, 20:41   Wycieraczki - jedno przetarcie

Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-14, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-14, 22:59   

Tak.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 10:03   Re: Wycieraczki - jedno przetarcie

ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
To odwrotnie - jeśli uruchomię spryskiwacz na bardzo krótko (ułamek sekundy), to płyn ledwo co tam troszeczklę wyleci z dysz, a wycieraczki zrobią jeden cykl przetarcia. Natomiast oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać samo jedno przetarcie za ponocą opuszczena prawej dźwigienki na chwilkę o jedną pozycję w dół, a wtedy spryskiwacz się oczywiście nie uruchamia (bo i po co, np. w czasie mżawki?).
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-15, 17:34   Re: Wycieraczki - jedno przetarcie

ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?


A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
To nie jest normalny samochód, w którym są takie zwyczajowe funkcje wycieraczek.

A co za tym idzie, żaden płyn nie leci.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-15, 17:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 19:26   Re: Wycieraczki - jedno przetarcie

Cav napisał/a:
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
Jak nie ma, jak jest ;-) - raz wajcha w dół na chwilkę, albo psikacz na ułamek s.
 
ziaro 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 115km 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 20:32   

Te opcje to ja rozumiem. Tak zapytałem z ciekawości czy wszystko jest okey. :)

Widzę kolega Cav tryska dobrym humorem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-15, 21:41   Re: Wycieraczki - jedno przetarcie

DD napisał/a:
Cav napisał/a:
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
Jak nie ma, jak jest ;-) - raz wajcha w dół na chwilkę, albo psikacz na ułamek s.


A w normalnych samochodach to jest dźwignia w górę (lub w dół gdy wycieraczki chodzą odwrotnie niż zazwyczaj) na chwilę, po której dźwignia sama wraca do położenia wyjściowego......
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-15, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-16, 00:44   

Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.

A swoja droga, DD to budżetowy wozik, z wieloma drobnymi mankamentami (jak np. z tym jednokrotnym przetarcim), albo i mniej drobnymi mankamentami, z "papierowymi" blachami na dachu, masce, drzwiach i blotnikach, z brakiem silnikow 2.0 itp. itd. i jeśli ktoś nie może się z tym pogodzić, to powinien sobie zamiast DD kupić coś innego (bacząc, by tam nie było podobie).
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-07-16, 07:05   

[quote="DD"]Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.[quote]

Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-07-16, 07:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-16, 11:23   

shrek napisał/a:
DD napisał/a:
Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.


Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.


Wygodnie to się wyzwala dźwignią na kierownicy, tak jak to jest w normalnych samopchodach.
Każde inne rozwiązanie to druciarstwo.
Nie wiem jaki był sens utrudniania życia klientom żeby zaoszczędzić na jednej sprężynce w dźwigni więcej.

Można ją było wyjąć z drugiej dźwigni (klaksonu) i dać go w normalnym miejscu przy okazji....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-16, 14:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-16, 12:39   

Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.
Wyzwala się to przecież dźwignią, jak "tykniesz" to jest przetarcie bez spryskiwania, a jak przytrzymasz to jest ze spryskiwaniem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-16, 13:00   

damiaszek napisał/a:
Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.


To powiedz to producentowi, żeby to montował w samochodach.
Dla mnie akurat druciarstwo które miałbym wykonać sam, jest dużo bardziej skomplikowaną opcją nić jeden dodatkowy ruch dźwignią (dół-góra) w razie potrzeby.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-16, 13:56   

pisałeś coś klaksonie i wyjmowaniu z drugiej dźwigni ;)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-16, 14:55   

damiaszek napisał/a:
pisałeś coś klaksonie i wyjmowaniu z drugiej dźwigni ;)


No, ale chyba nie myślałeś, że to ja mam to robić?
To była porada co ma zrobić producent, zamiast kretyńskich pseudooszczędności.
 
Kubuch 


Marka: Skoda
Model: Octavia 4 / Rapid
Silnik: 1,5 TSi / 1,6 TDi
Rocznik: 2020 / 2014
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 341
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-07-17, 21:52   

Z tą wycieraczką to jest w ogóle nie do opisania. Nie wiem ile milionów euro Renault zaoszczędziło pozbawiając Dacii funkcjonalności pojedynczego przetarcia szyby wycieraczkami ale dałbym z 1000 zł więcej za to auto gdyby miało tą jedną, jedyną funkcjonalność w opcji...
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-18, 07:47   

To nie jest forma oszczędności w Dacii, po prostu renault uważa ze takie rozwiązanie jest dobre - występuje tez w renaultach kosztujących po 150 tyś. A czy pasuje użytkownikom to zupełnie inna sprawa.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-07-18, 10:16   

Dobre to było w Skodzie Felce, gdzie wszystkie funkcje łącznie ze spryskiwaniem tylnej szyby i czasowym bądź jednorazowym załączeniem tylnej wycieraczki robi się bez odrywania dłoni od kierownicy jednym palcem. W Dacii jest tu lipa.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-07-18, 10:52   

czy ja wiem czy taka lipa? rozwiązanie specyficzne dla renault podobnie jak klakson w dźwigni kierunkowskazów, jakaś ideologia musiała przyświecać francuskim inżynierom skoro od lat stosują takie rozwiązanie w renówkach, dacia 1310p którą kiedyś posiadałem też tak miała :-P
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-19, 13:21   

Kwestia przyzwyczajenia - jak ktoś sie przyzwyczai do niemieckich rozwiązan to go francuskie dziwią, jak do francuskich - to na odwrót. Ja od 20 lat jeżdżę francuskimi i jak wsiądę do Opla żony to wycieraczki czy światła działają jakoś dziwnie ( i klakson jest w dziwnym miejscu) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-07-19, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-19, 17:08   

Też pragnę podkreślić że Renault ogólnie stosuje taki, a nie inny system sterowania wycieraczkami. Więc jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-19, 19:19   

arnold napisał/a:
Też pragnę podkreślić że Renault ogólnie stosuje taki, a nie inny system sterowania wycieraczkami. Więc jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia.


Nie - to jest kwestia oceny.
Taki a nie inny system jest po prostu niewygodny i nie ma żadnego powodu, aby się go trzymać.
To raz.

Dwa - to nieprawda - w Megane jak najbardziej było pojedyncze przetarcie szyby.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-20, 08:07   

No Megane to Megane, a Clio to Clio. Zle wybrales to masz problem. Mnie przekonala, ze bez tego da sie zyc, przejazdzka Clio IV.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-20, 09:22   

a w Vel Satisie w wersji Initiale nie było - widać to Megane było specjalnym super wyposażonym egzemplarzem.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-20, 18:29   

arnold napisał/a:
No Megane to Megane, a Clio to Clio. Zle wybrales to masz problem.


Nie - to Ty masz jakiś problem, którego może jeszcze sobie nie uświadamiasz.
Piszesz "Renault" , kiedy masz na myśli JEDEN konkretny model, a przyłapany na tej nieścisłości zaczynasz podgryzać tego kto Cię przyłapał......

Wyluzuj.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-20, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-20, 19:56   

Napisałem ogólnie, a nie w każdym modelu. A Dacie są pozycjonowane tak, a nie inaczej.
Co do kąsania:
Uważam że byłeś w stanie dokonać wyboru popartego większą ilością prób,a teraz powinno obejść się bez utyskiwania. I tyle, lub stwierdzić, że z tego powodu nie wybierzesz znowu tej marki. Nie jest to rozwiązanie tylko dla Dacii, więc można się w droższy aucie nadziać na takie rozwiązanie, choćby w koncernie. Brak tej funkcji nie jest dobry, ale jest to wbudowane w jakość i teraz nie można nad tym płakać.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-07-20, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne