Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-15, 10:03 Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
To odwrotnie - jeśli uruchomię spryskiwacz na bardzo krótko (ułamek sekundy), to płyn ledwo co tam troszeczklę wyleci z dysz, a wycieraczki zrobią jeden cykl przetarcia. Natomiast oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać samo jedno przetarcie za ponocą opuszczena prawej dźwigienki na chwilkę o jedną pozycję w dół, a wtedy spryskiwacz się oczywiście nie uruchamia (bo i po co, np. w czasie mżawki?).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-15, 17:34 Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
ziaro napisał/a:
Czy w innych modelach Dustera jeśli chce wykonać ruch wycieraczką tzw przetarcie jednokrotne leci trochę płynu do spryskiwania szyb?
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
To nie jest normalny samochód, w którym są takie zwyczajowe funkcje wycieraczek.
A co za tym idzie, żaden płyn nie leci.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-15, 17:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-15, 21:41 Re: Wycieraczki - jedno przetarcie
DD napisał/a:
Cav napisał/a:
A co to w ogóle za funkcja to jednokrotne przetarcie?
U mnie nie ma czegoś takiego.
Jak nie ma, jak jest - raz wajcha w dół na chwilkę, albo psikacz na ułamek s.
A w normalnych samochodach to jest dźwignia w górę (lub w dół gdy wycieraczki chodzą odwrotnie niż zazwyczaj) na chwilę, po której dźwignia sama wraca do położenia wyjściowego......
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-15, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-07-16, 00:44
Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.
A swoja droga, DD to budżetowy wozik, z wieloma drobnymi mankamentami (jak np. z tym jednokrotnym przetarcim), albo i mniej drobnymi mankamentami, z "papierowymi" blachami na dachu, masce, drzwiach i blotnikach, z brakiem silnikow 2.0 itp. itd. i jeśli ktoś nie może się z tym pogodzić, to powinien sobie zamiast DD kupić coś innego (bacząc, by tam nie było podobie).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-07-16, 07:05
[quote="DD"]Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.[quote]
Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-07-16, 07:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-16, 11:23
shrek napisał/a:
DD napisał/a:
Jesli komuś nie wystarcza jeden z dwóch ww sposobów na jednokrotne przetarcie, to można dość latwo dorobić/przerobić jakiś przycisk, którym będzie się wygodnie wyzwalało takie jednokrotne przetarcie.
Mozna tez zastosowac przekaznik opozniajacy dzialanie spryskiwaczy.
Wygodnie to się wyzwala dźwignią na kierownicy, tak jak to jest w normalnych samopchodach.
Każde inne rozwiązanie to druciarstwo.
Nie wiem jaki był sens utrudniania życia klientom żeby zaoszczędzić na jednej sprężynce w dźwigni więcej.
Można ją było wyjąć z drugiej dźwigni (klaksonu) i dać go w normalnym miejscu przy okazji....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-16, 14:56, w całości zmieniany 2 razy
Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.
Wyzwala się to przecież dźwignią, jak "tykniesz" to jest przetarcie bez spryskiwania, a jak przytrzymasz to jest ze spryskiwaniem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-16, 13:00
damiaszek napisał/a:
Marudzisz, zaproponowane rozwiązanie z przekaźnikiem opóźniającym jest dobre i sprawdzone w niektórych pojazdach.
To powiedz to producentowi, żeby to montował w samochodach.
Dla mnie akurat druciarstwo które miałbym wykonać sam, jest dużo bardziej skomplikowaną opcją nić jeden dodatkowy ruch dźwignią (dół-góra) w razie potrzeby.
Z tą wycieraczką to jest w ogóle nie do opisania. Nie wiem ile milionów euro Renault zaoszczędziło pozbawiając Dacii funkcjonalności pojedynczego przetarcia szyby wycieraczkami ale dałbym z 1000 zł więcej za to auto gdyby miało tą jedną, jedyną funkcjonalność w opcji...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-18, 07:47
To nie jest forma oszczędności w Dacii, po prostu renault uważa ze takie rozwiązanie jest dobre - występuje tez w renaultach kosztujących po 150 tyś. A czy pasuje użytkownikom to zupełnie inna sprawa.
Dobre to było w Skodzie Felce, gdzie wszystkie funkcje łącznie ze spryskiwaniem tylnej szyby i czasowym bądź jednorazowym załączeniem tylnej wycieraczki robi się bez odrywania dłoni od kierownicy jednym palcem. W Dacii jest tu lipa.
czy ja wiem czy taka lipa? rozwiązanie specyficzne dla renault podobnie jak klakson w dźwigni kierunkowskazów, jakaś ideologia musiała przyświecać francuskim inżynierom skoro od lat stosują takie rozwiązanie w renówkach, dacia 1310p którą kiedyś posiadałem też tak miała
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-07-19, 13:21
Kwestia przyzwyczajenia - jak ktoś sie przyzwyczai do niemieckich rozwiązan to go francuskie dziwią, jak do francuskich - to na odwrót. Ja od 20 lat jeżdżę francuskimi i jak wsiądę do Opla żony to wycieraczki czy światła działają jakoś dziwnie ( i klakson jest w dziwnym miejscu)
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-07-19, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-20, 18:29
arnold napisał/a:
No Megane to Megane, a Clio to Clio. Zle wybrales to masz problem.
Nie - to Ty masz jakiś problem, którego może jeszcze sobie nie uświadamiasz.
Piszesz "Renault" , kiedy masz na myśli JEDEN konkretny model, a przyłapany na tej nieścisłości zaczynasz podgryzać tego kto Cię przyłapał......
Wyluzuj.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-07-20, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
Napisałem ogólnie, a nie w każdym modelu. A Dacie są pozycjonowane tak, a nie inaczej.
Co do kąsania:
Uważam że byłeś w stanie dokonać wyboru popartego większą ilością prób,a teraz powinno obejść się bez utyskiwania. I tyle, lub stwierdzić, że z tego powodu nie wybierzesz znowu tej marki. Nie jest to rozwiązanie tylko dla Dacii, więc można się w droższy aucie nadziać na takie rozwiązanie, choćby w koncernie. Brak tej funkcji nie jest dobry, ale jest to wbudowane w jakość i teraz nie można nad tym płakać.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-07-20, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum