Ja wtrącę swoje 5 groszy na temat Logana II - jak wiadomo producent nie przewidział możliwości wyłączenia elektroniki
Ostatnio na allegro rzucił mi się w oczy panel regulacji lusterek z lodgy, który wizualnie do złudzenia przypominał ten z Logana, a na dodatek miał przycisk ESP
Pytanie pod co podłączyć przewody, żeby całkowicie jednym kliknięciem zdezaktywować elektronikę?
(Aczkolwiek komputer ABS/ESP zapewne ma odpowiednie wejścia nawet w wersjach bez przycisków, więc można by to zrobić a la fabrique. Ewentualnie może być jeszcze wymagana jakaś konfiguracja tego sterownika).
Można wyłączyć sam ESP ( aby dalej działał ABS ), przynajmniej tak myślę na 90% bo wszystkie piny sie zgadzają z tymi w Dacii.
Pomysł zaczerpnięty z ESP z renault laguny 2 po lifcie gdzie jest wyłącznik ESP i analogiczne wyprowadzenie pinów jak w Dusterze .
Kto umie rozpoznać schemat zobaczy gdzie się podłączyć a raczej gdzie na którym pinie zrobić przełącznik ON/OFF. Nic się na pewno nie zepsuje.
schemat z laguny
Oczywiście pod warunkiem że ta funkcja, jest zaprogramowana. Ten sterownik może mieć równie dobrze tylko puste piny i podłączenie włącznika nic nie da.
Pustych pinów nie ma bo sa podłączone pod nie i w dacii ,a dacia raczej nie rozrzuca przewodów bez potrzeby. Druga sprawa top włącznik operuje na zasilaniu więc ciężko żeby dalej działał.
Fizycznie w samym sterowniku piny mogą być nie podłączone. A oprogramowanie może nie uwzględnić tego przycisku. Opisu nie dałeś ale pewnie to 1106. Ten jak widać operuje na masie a nie zasilaniu. Wiązka może iść bo w fazie projektowej zostało to uwzględnione. A zmiany w instalacji będą się wiązać z dużymi kosztami. I to większymi niż zysk z braku jednego kabelka.
Masa to masa, a prąd płynie od wyższego do niższego potencjału. A wyższy potencjał ma minus. Dacia to nie ma za wiele wspólnego z projektem instalacji i jej wykonawstwem. Wszystko odbywa się w zewnętrznych firmach. Na etapie projektowym przewidziano możliwość wyłączenie ESP. Co jest przydatne w paru okolicznościach. I stąd mogą być kable. I do puki zamawiający tego nie zmieni kable będą. Więc cena za wiązkę będzie utrzymana, nawet jak tego kabelka braknie. Bo z tak błahego powodu nikt nie będzie renegocjował kontraktu. I dlatego jak coś już jest to będzie. Oczywiście przy okazji jakiegoś liftingu rzeczy zbędne się usunie dokładając kolejne. Poza tym możliwości układu zależą od jego oprogramowania więc jak nie będzie tych paru linijek kodu to guziczek nie zareaguje. A i w samym układzie brak paru elementów dyskretnych uniemożliwi wyłączenie ESP-u
ojjj Ale się napociłeś , pisząc ten bełkot i tak dalej z niego nic nie wynika, tylko jakieś bzdury i teorie chlopka roztropka. Skończ już bredzić a swoje teorie zachowaj dla siebie, bo zapewne nikogo to nie interesuje co myslisz, a zreszta plyyyyniesz .
Chetnie bym sprawdzil czy mialem racje i sam wyjal ten pin z wtyczki dla testu ( bo rozcinac szkoda - chociaz wyjecie pinu tez moze okazac sie nielatwe z tej wtyczki ;)) ale niestety nie mam jeszcze ASR/ESP wiec ktos przetestuje czy mialem racje samemu. Nie daje glowy, wiec jak nie to bedzie "chybiony strzal" z mojej strony
Pin wyciąga się łatwo, to kwestja narzędzi do tego. Więc co chciałeś udowodnić?
Być może w sterowniku jest wszystko wystarcy przełącznik. W końcu tak jak pisałem wyłączenie ESP jest czasem przydatne.
Ja wczoraj z racji śniegu postanowiłem odreagować tymczasowy brak tylnego napędu i polatać na ręcznym.
Instrukcja w dłoń, bezpieczniki 14 i 16.. 16 niby od samego esc, miejsce puste. 14 abs i esc , od razu banan od ucha do ucha, że cała elektronikę sobie wyłączę
Rozpedzam się, ręczny, duży kat , kontra i się okazuje, że działa kontrola trakcji wciska hamulec i działa abs, na dodatek przy chodzeniu "na grubo" interweniuje esc.
Który przekaźnik odpowiada za esc / kontrolę tracji / abs ?
Problem rozwiązany - wystarczy wypiąć wtyczkę z agregatu abs niestety towarzyszy temu symfonia alarmów samochodu.
Na dniach spróbuję odpiąć wtyczkę czujnika abs , moze nie będzie piszczeć
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-14, 16:01 włącznik ESP pinout
Cześć.
Może któryś z Was poratuje mnie schematem lub pomysłem jak to podłączyć. Wyłącznik/włącznik ESP do Dustera. Znalazłem schemat (wrzucony w innym wątku) z wyłącznikiem do Megane II lub Laguny II, ale to był włącznik starego typu z dużą kostką. Na tym miernik nic nie pokazuje, żadnego przejścia. Wiadomo, minus wchodzący i wychodzący oraz +12 v podświetlenie. Pytanie który kabel jest który. Włącznik jest typu click, czyli po włączeniu/wyłączeniu wraca do swojej pierwotnej pozycji.
Cześć.
Może któryś z Was poratuje mnie schematem lub pomysłem jak to podłączyć. Wyłącznik/włącznik ESP do Dustera. Znalazłem schemat (wrzucony w innym wątku) z wyłącznikiem do Megane II lub Laguny II, ale to był włącznik starego typu z dużą kostką. Na tym miernik nic nie pokazuje, żadnego przejścia. Wiadomo, minus wchodzący i wychodzący oraz +12 v podświetlenie. Pytanie który kabel jest który. Włącznik jest typu click, czyli po włączeniu/wyłączeniu wraca do swojej pierwotnej pozycji.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-14, 18:15
Dobra, już wiem...
Czarny- masa
Błękitny- podświetlenie +12v
Zielony- wyjście sygnału (masa).
Jest to włącznik typu click, więc steruje przekaźnikiem bistabilnym na zasadzie włącz/wyłącz.
Ja muszę zastosować ten typ przycisku z tej racji, że mam dodatkowe zegary w tamtym miejscu i potrzebowałem ramkę na trzy przyciski (stara wersja 2 przyciski).
Stary włącznik (duża kostka z tyłu nie wymaga do działania przekaźnika, nie jest włącznikiem typu click- przynajmniej z tego co kojarzę, bo gdzieś mi przepadł).
Włączanie i wyłączanie ESP na pinie 38 (przewód masowy- ten cieńszy czarny, na oko jakieś 2,5 mm2, na złączu pompy ABS) wg schematu zamieszczonego na forum bodajże od Laguny II. Powoduje wyłączenie ESP i ABS- zapalają się obie kontrolki. Po włączeniu wszystko wraca do stanu poprzedniego, sterownik ABS nie łapie żadnego błędu. Sprawdzone Clipem.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-14, 18:19, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum