Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Po sąsiedzku 0.9 Tce
Autor Wiadomość
peterbydzia 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-10-28, 14:53   Po sąsiedzku 0.9 Tce

Witam serdecznie, jak w tytule, po sąsiedzku.
Jestem posiadaczem Clio IV, poniżej opiszę mój problem, może ktoś z Forumowiczów zetknął się z takim problemem:
Mam problem z autkiem - 3 dni temu wyjeżdżam z pracy, odpalam maleństwo a tu na wyświetlaczu choinka:
symbol klucza, zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa, skontroluj układ wydechowy itd. oprócz tego samochód zaczął mulić. Szybka zawrotka na parking firmowy i telefon do mechanika. Przyjechał na drugi dzień, odpalił furę - silnik chodziła w miarę normalnie - pojechał do siebie do warsztatu. Komputer diagnostyczny wyświetlił mu podobno błąd cewki zapłonowej na jednym z cylindrów. Podobno wymienił ją, pokasował błędy i odstawił mi samochód. Wróciłem do domu - wszystko ok., rano pojechałem do pracy - ok., wracam z pracy - zatrzymałem na zakupy, odpalam na nowo furkę - komunikat: zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa. Samochód miał moc, dojechałem na parking pod blokiem. Telefon do mechanika - powiedział, że jak auto nie straciło mocy to mogę jeździć a on w poniedziałek sprawdzi jeszcze raz. Dzisiaj w sobotę rano pojechałem Clio do pracy i wróciłem, cały czas moc jest, kontrolki się palą. Nadmienię tylko, że akumulator ma 12,4V (przy wyłączonym silniku). Nie wiem jak pojemność - ma 4 lata (tyle co samochód). Zbiornik paliwa pełny do połowy, tankuję zawsze na CIRCLE-K paliwo miles 95. Autko ma nakulane 37 tysięcy.
Czy Szanowni Forumowicze spotkali się z taką osobliwością, za wszelkie sugestie/pomysły będę wdzięczny...

c2.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 183,2 KB

c1.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 186,47 KB

 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-28, 16:27   

A ile V ma akumulator na wlaczonym silniku?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-28, 16:28   

W naszych Daciach nie ma takich cudów - masz tylko kontrolkę check engine żadnych komunikatów, wyświetlaczy z napisami etc :)
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-10-28, 16:38   

no i nadmiar elektroniki wychodzi bokami jak to we francuzach :-? masakra
_________________
RowerekCombi
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-10-28, 16:54   

Mechanik Ci sprawdzi co zapisał Komputer i będziesz wiedział na czym stoisz.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-28, 19:10   

zatankuj paliwo na innej stacji i odłącz aku przy okazji.
0,9 tce ma zwyczajny wtrysk pośredni tam nie ma co się psuć
 
luckyboy 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 510
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-28, 19:20   

arnold napisał/a:
Mechanik Ci sprawdzi co zapisał Komputer i będziesz wiedział na czym stoisz.


Dokładnie, bez kompa nie warto ruszać z tematem.
 
peterbydzia 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-10-28, 19:23   

Napięcie jutro sprawdzę miernikiem. Poproszę mechaniora aby podał mi kody błędów i zobaczymy... Tak, czy owak serdecznie dziękuję za odzew.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1085
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-28, 20:29   

Może po prostu, mechanik nie skasował Ci przeglądu, przy wymianie oleju ostatniej?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-10-29, 07:55   

Ibiza w podobny sposób mi wariowała (try awaryjny, ograniczenie mocy, v-max 80km/h), powód okazał się prozaiczny - luźny kabel zapłonowy. Ostatnio jest trochę wilgotno, więc może warto zacząć od posprawdzania kabli i przewodów pod maską.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 09:58   

Podaj kody bledow wraz z opisami i czym byly odczytywane.
Moze byc tak jak pisze czaju, ale renowki przewaznie jak padaja kable lub uklad zaplonowy wywalaja "pollution"- zanieczyszczenie, bo sonda/y ida na bogato.

Fruxo napisał/a:

0,9 tce ma zwyczajny wtrysk pośredni tam nie ma co się psuć

No jak to nie?
Wystarczy ,ze:
-zawiesza sie wtrysk
-za niskie cisnienie paliwa (filtr, pompa, syf w baku)
-zlacza elektryczne( wtyczki,itp)
Fakt uklad jest nieskomplikowany,ale nalezy go poprawnie zdiagnozowac.

Sprawdzic dolot powietrza filtr, turbo (szczegolnie gruszka), czujniki.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-29, 10:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-29, 15:43   

Filtra pewnie nie ma bo renult do benzyny z niego zrezygnowało (ja nie mam)
dawkowanie paliwo powinno być poprawne bo auto nie straciło na mocy
obroty nie falują więc układ pompa/regulator ciśnienia/wtryski można uznać za sprawny

Praktycznie nic więcej z fusów się nie wywróży się bo tam może być cokolwiek z układu zapłonowego , ja bym tylko paliwo dolał bo to najprostsza i najczęstsza przyczyna.
Może też być też jakiś czujnik , jak sterownik nie dostaje z niego sygnału to przyjmuje parametry uśrednione i czasem można tego nie zauważyć ale błąd będzie.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-29, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 15:52   

Fruxo napisał/a:
Filtra pewnie nie ma bo renult do benzyny z niego zrezygnowało

Tam nie ma filtra paliwa przy baku?
Fruxo napisał/a:
Praktycznie nic więcej z fusów się nie wywróży

Zgadza sie
Fruxo napisał/a:
bo tam może być cokolwiek z układu zapłonowego

Raczej nie, ale nie bedze sie klucic bez diagnozy komputerowej.
Ja stawiam na dolot.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-29, 16:10   

http://www.catcar.info/re...9PU4xOTQwMTA%3D
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 16:16   

Nawet nie wiedzialem. Dzieki.
Do czego to dochodzi. Za niedlugo juz nigdzie filtrow nie bedzie, a silniki beda jak zapalniczki jednorazowe. Jak sie spindoli to wymiana. Tylko po to by mogly zyc serwisy i wymieniacze. Dla prawdziwych mechanikow nie ma juz miejsca. :-(

No wytlumaczcie mi jak moze nie byc filtra paliwa!!!
Najmniejszy paproch zatyka wtrysk i koniec jazdy.
Nie rozumie.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-29, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-29, 16:20   

jest siatka na pompie paliwa pewnie trzeba ja okresowo czyścić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-29, 16:34   

shrek napisał/a:
jak moze nie byc filtra paliwa

Jest zintegrowany z pompą - osobny jest w krajach ze złą jakością paliwa.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3170

Jak ktoś bardzo chce - może sobie domontować.

(Chociaż nie przypominam sobie ani jednego przypadku problemów z niedrożnym układem zasilania benzyną...).
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1969
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-10-29, 20:07   

W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-29, 20:24   

dudu$ napisał/a:
W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać.

Ja tak miałem w Peugeot 406SW, Peugeot 306, Renault Thalia i szwagier w Skodzie octavia.
Zawsze kupowałem na początku zestaw filtrów i paliwowy zostaje :roll:
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-29, 23:04   

najtańszy filtr do założenia w komorze silnika https://efiltry.pl/pl/ps-822-filtron-filtr-paliwa.html
dodatkowo 2 cybanty czas operacyjny max 10 min.
Ja używam takiego w kosiarce jest dostępny wszędzie
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-29, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
peterbydzia 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 0,9 Tce
Rocznik: 2013
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-08, 21:07   

Problem rozwiązany - padł komputer. Nowy komputer kupiony, żeby przystosować go do mojego Clio trzeba było pociągnąć specjalne kody serwisowe aż z Francji. Całe szczęście, że mój mechanior ma znajomych w autoryzowanym serwisie Renault. Samochód póki co jeździ i mam nadzieję, że to koniec problemów.
Za pomoc dziękuję.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne