Witam serdecznie, jak w tytule, po sąsiedzku.
Jestem posiadaczem Clio IV, poniżej opiszę mój problem, może ktoś z Forumowiczów zetknął się z takim problemem:
Mam problem z autkiem - 3 dni temu wyjeżdżam z pracy, odpalam maleństwo a tu na wyświetlaczu choinka:
symbol klucza, zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa, skontroluj układ wydechowy itd. oprócz tego samochód zaczął mulić. Szybka zawrotka na parking firmowy i telefon do mechanika. Przyjechał na drugi dzień, odpalił furę - silnik chodziła w miarę normalnie - pojechał do siebie do warsztatu. Komputer diagnostyczny wyświetlił mu podobno błąd cewki zapłonowej na jednym z cylindrów. Podobno wymienił ją, pokasował błędy i odstawił mi samochód. Wróciłem do domu - wszystko ok., rano pojechałem do pracy - ok., wracam z pracy - zatrzymałem na zakupy, odpalam na nowo furkę - komunikat: zaplanuj przegląd, skontroluj układ wtrysku paliwa. Samochód miał moc, dojechałem na parking pod blokiem. Telefon do mechanika - powiedział, że jak auto nie straciło mocy to mogę jeździć a on w poniedziałek sprawdzi jeszcze raz. Dzisiaj w sobotę rano pojechałem Clio do pracy i wróciłem, cały czas moc jest, kontrolki się palą. Nadmienię tylko, że akumulator ma 12,4V (przy wyłączonym silniku). Nie wiem jak pojemność - ma 4 lata (tyle co samochód). Zbiornik paliwa pełny do połowy, tankuję zawsze na CIRCLE-K paliwo miles 95. Autko ma nakulane 37 tysięcy.
Czy Szanowni Forumowicze spotkali się z taką osobliwością, za wszelkie sugestie/pomysły będę wdzięczny...
Ibiza w podobny sposób mi wariowała (try awaryjny, ograniczenie mocy, v-max 80km/h), powód okazał się prozaiczny - luźny kabel zapłonowy. Ostatnio jest trochę wilgotno, więc może warto zacząć od posprawdzania kabli i przewodów pod maską.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 09:58
Podaj kody bledow wraz z opisami i czym byly odczytywane.
Moze byc tak jak pisze czaju, ale renowki przewaznie jak padaja kable lub uklad zaplonowy wywalaja "pollution"- zanieczyszczenie, bo sonda/y ida na bogato.
Fruxo napisał/a:
0,9 tce ma zwyczajny wtrysk pośredni tam nie ma co się psuć
No jak to nie?
Wystarczy ,ze:
-zawiesza sie wtrysk
-za niskie cisnienie paliwa (filtr, pompa, syf w baku)
-zlacza elektryczne( wtyczki,itp)
Fakt uklad jest nieskomplikowany,ale nalezy go poprawnie zdiagnozowac.
Sprawdzic dolot powietrza filtr, turbo (szczegolnie gruszka), czujniki.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-29, 10:27, w całości zmieniany 3 razy
Filtra pewnie nie ma bo renult do benzyny z niego zrezygnowało (ja nie mam)
dawkowanie paliwo powinno być poprawne bo auto nie straciło na mocy
obroty nie falują więc układ pompa/regulator ciśnienia/wtryski można uznać za sprawny
Praktycznie nic więcej z fusów się nie wywróży się bo tam może być cokolwiek z układu zapłonowego , ja bym tylko paliwo dolał bo to najprostsza i najczęstsza przyczyna.
Może też być też jakiś czujnik , jak sterownik nie dostaje z niego sygnału to przyjmuje parametry uśrednione i czasem można tego nie zauważyć ale błąd będzie.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-29, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-29, 16:16
Nawet nie wiedzialem. Dzieki.
Do czego to dochodzi. Za niedlugo juz nigdzie filtrow nie bedzie, a silniki beda jak zapalniczki jednorazowe. Jak sie spindoli to wymiana. Tylko po to by mogly zyc serwisy i wymieniacze. Dla prawdziwych mechanikow nie ma juz miejsca.
No wytlumaczcie mi jak moze nie byc filtra paliwa!!!
Najmniejszy paproch zatyka wtrysk i koniec jazdy.
Nie rozumie.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-29, 16:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1969 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-10-29, 20:07
W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać.
W moim MCV II 1.2 16v również nie ma filtra paliwa. Po zakupie auta od razu chciałem go wymienić, ba nawet zakupiłem taki filtr w IC który jest dedykowany do mojego samochodu, ale niestety okazało się , ze nigdzie takiego nie ma przeszukałem całą komorę silnika od dołu oraz podwozie, patrzyłem jak idą przewody paliwowe i nigdzie nie znalazłem owego filtra. Troche to dziwne ale jak wiadomo producenci na wszystkim chcą oszczędzać.
Ja tak miałem w Peugeot 406SW, Peugeot 306, Renault Thalia i szwagier w Skodzie octavia.
Zawsze kupowałem na początku zestaw filtrów i paliwowy zostaje
Problem rozwiązany - padł komputer. Nowy komputer kupiony, żeby przystosować go do mojego Clio trzeba było pociągnąć specjalne kody serwisowe aż z Francji. Całe szczęście, że mój mechanior ma znajomych w autoryzowanym serwisie Renault. Samochód póki co jeździ i mam nadzieję, że to koniec problemów.
Za pomoc dziękuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum