Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-30, 08:32
Filtr powinien być dłuższy w poziomie niż w pionie - i to jest najważniejsze poza rozróżnieniem stron zgodnie z przepływem powietrza (strzałka). Jeden z wymiarów wynosi zwykle 200mm i to jest wysokość w pionie, wymiar poziomy to zwykle 212-216mm. Oryginalne filtry Renault mają więc przy montażu żeberka ustawione pionowo.
Patrząc na opis Filtrona (o ile to prawda)- wymiary są zorientowane odwrotnie, co rzeczywiście sugerowałoby montaż z żeberkami poziomo: PDF
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-05-30, 09:11, w całości zmieniany 3 razy
Sprawa się skomplikowała jeszcze bardziej a to tylko trochę ponad 1cm różnicy
System Valeo ze starym czynnikiem, filtr 272773016R
Numery z oryginalnej części: MANN-FILTER CU22 011, Valeo T1021598p
Vehicle fabrication number < 150722; Marking. = VALEO or Marking. = R134A
Gdzie oryginalny filtr ma wymiary: (źródło: 1, 2 )
Sztywne krawędzie: 216mm
Boczne: 200mm
A filtron na odwrót i za krótki o 3mm, tak jak ktoś wcześniej pisał
Filtron źle wyprodukował albo po prostu pasuje tylko do Denso mimo, że na oficjalnej stronie jest system Valeo. Na oficjalnym filmiku też źle montują, od 54s
K1321 i k1321A
Także tyle jeśli chodzi o zamienniki. Ciekawe co się odwala np. w filtrach oleju.
System Denso:
Filtr: 272773151R
Vehicle fabrication number >= 150722; Marking. = DENSO or Marking. = 1234Y
Filtr 272778214R
Vehicle fabrication number < 150722; Marking. = DENSO or Marking. = 1234Y
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2018-05-31, 10:11, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-05-31, 14:29
Wczoraj w swoim loganie mcv 2 wymieniłem filtr kabinowy oraz potraktowałem parownik pianka do odgrzybienia i usunięcia bakterii. Zamontowalem jak zwykle filtr filtrona z węglem aktywnym, węższą część włożyłem w pionie a szerszą w poziomie i wszystko jest ok.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szczytno
Wysłany: 2018-07-02, 21:01
Witam serdecznie, szukam klapki plastikowej do filtra pyłkowego,
Sandero II numer katalogowy 272763745R.
Chciałbym zamontować filtr przeciwpyłkowy do auta, jest możliwość wycięcia obudowy tak jak było w Sandero I, ale mam problem bo nie mogę dostać klapki do zamknięcia.
W Sandero I klapka była w komplecie z filtrem.
Witam mam pytanie czy te zdjęcia oznaczają, że muszę wycinać otwór czy go wykręcić? Jeśli wycinać to gdzie ciąć jakieś wymiary wcześniejsze fotorelacje są niedostępne. Te 2 wypustki to plastykowa śróba lub imitacja śruby 5 mm górny się nie kręci a dolny urwałem.
I przy okazji co to jest z lewej strony od tego panelu odkręciłem 3 śruby osłona trzyma się chyba na 4 śrubie myślałem, że muszę je wykręcić by zrobić miejsce do tego panelu ale czytając tutaj wiem, że niepotrzebna robota...
Ostatnio zmieniony przez krzykr 2018-07-18, 17:42, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2018
Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 17 Skąd: Wwa
Wysłany: 2018-10-10, 14:54 Nowy duster filtr kabinowy
Cześć!
Czy w nowym dusterze zamontowany jest węglowy filtr kabinowy? Jeżdżąc po stolicy zamykam obieg wewnętrzny, bo jednak czuć spaliny - szczególnie diesli. Ktoś sprawdzał, wymieniał?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-10-10, 18:55
zwykły filtr z włókniny, węglowy możesz sobie zafundować przy okazji wymiany starego, warto pamiętać, że powietrze przechodzi przez niego z większymi oporami
Nie wie ktoś czy do nowego Dustera pasuje filtr z Dustera I? Niedawno przy okazji, byłem w serwisie w Łodzi i poinformowali mnie, że filtrów węglowych do Dustera nie ma, są tylko zwykłe, a te nie filtrują wystarczająco zapachów.
Marka: Dacia
Model: SANDERO
Silnik: 1.4 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-17, 08:21
Filtr z węglem aktywnym z pewnością będzie bardziej wydajny niż zwykły. Właśnie dlatego warto zastosować takie rozwiązanie nie tylko w wersjach samochodów, w których jest on wymagany. Do modelu Duster produkowanym od 2010 będzie pasował ten filtr: https://www.iparts.pl/cze...326-997009.html.
Filtr z węglem aktywnym z pewnością będzie bardziej wydajny niż zwykły. Właśnie dlatego warto zastosować takie rozwiązanie nie tylko w wersjach samochodów, w których jest on wymagany. Do modelu Duster produkowanym od 2010 będzie pasował ten filtr: https://www.iparts.pl/cze...326-997009.html.
Wiesz co ja zaglądałem do filtra i to nie jest ten który podałeś. W Dusterze II jest bez tego plastiku,
Ten który pasuje z Clio IV i Sandero II. Tak przynajmniej wyglądał. I wg katalogu Manna
to by się zgadzało. Pasują nr Renault.Ten który podałeś jest do Dustera I
Kilka razy obejrzałem filmik. Wymieniłem samodzielnie. Na filmie brakuje dwóch śrubek, które trzeba wykręcić jeszcze przed wysunięciem plastikowego czarnego ramienia. W środku był brudny szary filtr kabinowy z mnóstwem wyschniętych płatków, chyba lipy (nie wiem, wielkością odpowiada majerankowi). Po oczyszczeniu włożyłem nowy, markowy filtr. Na koniec zatrzasnąłem ramię i dokręciłem śrubki.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-01, 16:45
a jeżeli zależy ci na lepszym przepływie powietrza, to nie warto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum