Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: KaS602
2009-02-11, 00:40
Filtr wstępny oraz przeciwpyłkowy / kabinowy i ich montaż
Autor Wiadomość
eMCeV 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: śląskie
Wysłany: 2009-09-03, 06:17   

suuper, naprawdę podziwiam Waszą pomysłowość ...
Mnie interesuje tylko jeszcze jedno: montują te filtry fabrycznie czy nie?
Dziękuję i pozdrawiam
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-09-03, 08:45   

Też taki filtr sobie zamówiłem. Sprzedawca był zdziwiony skąd ja to wytrzasnąłem, bo nikt nigdy wcześniej nie zamamiał u nich czegoś takiego :) Cena i dostawa (z Francji) - tak jak u Was.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
AndrzejW 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi 68KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 111
Skąd: Rogoźno Wlkp
Wysłany: 2009-09-03, 09:24   

A może użyć coś takiego klik
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 09:30   

Jeszcze ważna sprawa z tym : http://www.lerenault.onpw...nluftfilter.pdf

Na pierwszych dwóch zdjęciach pokazują, że spinkę trzeba podważać śrubokrętem - jednak zapomnieli pokazać, że najpierw trzeba ją odkręcić( tylko 1/4 obrotu). Aby zdjąć tą spinkę, trzeba środek tej spinki odkręcić - środek spinki się wtedy podniesie i dopiero wtedy resztę spinki wyciągamy - nawet palcami można bez śrubokręta.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-03, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 09:48   

Ja tutaj jeszcze dodam, że w Sandero i pewnie nowszych LOganach tak należy wykroić otwór dla filtra przeciwpyłkowego :

Z góry widać jak otwór ma wyglądać, a dolna część tniemy po czerwonej linii :

sandero.jpg
Plik ściągnięto 1752 raz(y) 35,11 KB

_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 16:47   

AndrzejW napisał/a:
A może użyć coś takiego klik


no właśnie ja się obawiam że taki filtr z włókniny po dawce deszczu brudu nasionek i wszystkiego co jest w powietrzu stanie się podłożem dla nowych kultur bakterii a do tego zacznie wydzielać zapach ;-)

***
po zagłębieniu się w linka uważam że ta włóknina bardziej pasuje na filtr antypyłkowy wewnątrz kabiny zwłaszcza ta o najwyższym współczynniku filtracji :-)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 16:56   

nie chcę siać zamętu itp ale czy nie uważacie że ten filtr w starciu z wodą nie przeżyje za długo :?: już nawet o zimie nie wspomnę :-/ woda + zanieczyszczenia chyba za dobrze nie wpłyną na jego trwałość i zapach :?:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 17:39   

gigi303 napisał/a:
nie chcę siać zamętu itp ale czy nie uważacie że ten filtr w starciu z wodą nie przeżyje za długo :?: już nawet o zimie nie wspomnę :-/ woda + zanieczyszczenia chyba za dobrze nie wpłyną na jego trwałość i zapach :?:


Racja, pewnie co rok lub dwa trzeba będzie go wymieniać.
Woda mu raczej nie straszna - na zewnątrz szybko wyparuje. A z racji tego, że trzeba będzie go wymieniać ja mam inny pomysł jak wykorzystać z tego zestawu Matrio (http://www.lerenault.onpw...nluftfilter.pdf) te plastykowe spinki.
Czarną siatkę za pomocą tych spinek z zestawu filtra przypnę do plastykowego podszybia od góry, czyli nie będę niczego demontować - a montaż zajmie tylko chwilę.

PS. A wiesz "gigi" ile garści liści wyciągnąłem, kiedy wykroiłem ten otwór na filtr przeciwpyłkowy ?
Dobre dwie- trzy garście liści, które koło parownika klimatyzacji zalegały. Te liście w połączeniu z klimą są również cudowną pożywką dla bakterii.
I najgorsze jest to, że nie ma jak tych liści w aucie z klimą usunąć.
Auta bez klimy mają w tym przypadku lepiej bo liście wylecą przez kratki nawiewów i nic się nie zbiera i nie zalega.
Auta z klimą mają jeszcze parownik, który działa jak filtr - na nim wszystkie liście zalegają - tylko jest problem - bo nie ma jak tego oczyścić.
Dlatego należy instalować filtr przeciwpyłkowy (ten co się montuje obok nóg pasażera pod deską rozdzielczą) i raz do roku należy ten filtr wymieniać, lub chociaż oczyścić raz do roku a wymieniać raz na dwa lata.
Dodatkowo należałoby zainstalować filt wstępny na podszybiu auta, ale nie z maty filtrującej montowanej od spodu podszybia, tylko z czarnej siatki(np. takiej do szyb przed owadami) montowanej od góry podszybia - przymocowanej za pomocą tych plastykowych spinek z zestawu filtra MOTRIO - niekonieczny jest wtedy demontaż całego podszybia, wszystko jest widoczne i łatwe do wymiany siatki na nową - gdyby zaszła taka potrzeba.
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 20:05   

domyślam się ja się boję zajrzeć do siebie bo pewnie też tyle będę miał :-> ostatnio pozbyłem sie smrodku bo wystawiłem auto na kąpiel słoneczną na 5 h (otwarta maska i wszystkie drzwi) i już z klimy nie wali :mrgreen:

Co do siatki też taki pomysł miałem nawet już znalazłem konkretne modele :mrgreen:
Co do spinek to fakt duże udogodnienie ale siatka ma to do siebie że można ją zamontować w każdy sposób i przy użyciu wielu rzeczy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 20:09   

gigi303 napisał/a:
przy użyciu wielu rzeczy

To pochwal się jakich ?
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 20:14   

np:

- czarna nitka

- cieniutki drucik

- sznureczek

- pasek montażowy

i wszystko to co wyobraźnia przyniesie i przejdzie przez oczko siateczki :mrgreen:
No i trzeba pamiętać o estetyce więc ja pewnie zastosuję niteczkę czarną albo drucik np. taki co się stosuje do zawijania kabelków w elektronice (drucik powleczony warstwą czarnego plastiku)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 20:26   

gigi303 napisał/a:
np:

- czarna nitka

- cieniutki drucik

- sznureczek

- pasek montażowy

i wszystko to co wyobraźnia przyniesie i przejdzie przez oczko siateczki :mrgreen:
No i trzeba pamiętać o estetyce więc ja pewnie zastosuję niteczkę czarną albo drucik np. taki co się stosuje do zawijania kabelków w elektronice (drucik powleczony warstwą czarnego plastiku)


To ja jednak pozostanę przy czarnych zapinkach :)
_________________

 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-04, 05:44   

Ja pewnie przy nitce bo jej nie będzie widać a potem przy wymianie siatki dam nową :mrgreen:
No ale zapinki to już inna bajka, fabryczny wytwór :mrgreen: pewnie można je kupić samodzielnie po złotówce :lol:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-15, 20:27   

No i zamiast siatki kupiłem filtr :lol: przekalkulowałem dodałem do tego lenistwo i wyszło że łatwiej mi zamówić filtr przy wizycie w ASO .

Dzisiaj odebrałem, okres oczekiwania krótki, kosz 30zł , poczucie że go mam bezcenne :mrgreen:

Sam filtr nie jest za specjalny przypomina mi bardzo delikatną gąbkę którą łatwo da się uszkodzić, instrukcja montażu w komplecie ze zdjęciami które były już zamieszczone wcześniej. Na filtrze napisane jest że jest przeciwpyłkowy więc jeśli komuś nie przeszkadzają zapachy z zewnątrz to montaż filtra kabinowego to już zbędny luksus :-P
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-15, 20:44   

gigi303 napisał/a:
zapachy z zewnątrz to montaż filtra kabinowego to już zbędny luksus

Gwoli ścisłości - ten wewnętrzny też nic nie daje na zapachy z zewnątrz...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-16, 06:17   

ooo :shock: sądziłem że jednak blokuje w pewnym stopniu część zapachów, bo oczywiście nie wszystkie. Ale ok ja się nie znaju :mrgreen:

Ale nadal podtrzymuje że filtr kabinowy przy jednoczesnym występowaniu filtra wstępnego przeciwpyłkowego to zbędny luksus :mrgreen: Przynajmniej dla mnie bo alergii nie posiadam a nie wiem jak jest w przypadku właśnie osób cierpiących na pyłki.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-16, 06:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-09-20, 17:00   

Poszukuję filtru kabinoewgo, skorzystałem z podanego na forum numeru referencyjnego ale to co mi chciano sprzedać w Filtronie jest za duże i nie chce wejść, natomiast serwis już 3 tygodnie sprowadza i bez skótku, jest natomiast dostępny sam wkład a ja potrzebuję razem z ramką. Wskazany jest pośpiech bo mam już wycięty plastik i nawiew nie działa zbyt efektywnie. Jeżeli ktoś z forumowiczów ma możliwość zakupu filtru razam z ramką to proszę o kontakt.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-20, 17:06   

siwy-34 napisał/a:
Poszukuję filtru kabinoewgo, skorzystałem z podanego na forum numeru referencyjnego ale to co mi chciano sprzedać w Filtronie jest za duże i nie chce wejść, natomiast serwis już 3 tygodnie sprowadza i bez skótku, jest natomiast dostępny sam wkład a ja potrzebuję razem z ramką. Wskazany jest pośpiech bo mam już wycięty plastik i nawiew nie działa zbyt efektywnie. Jeżeli ktoś z forumowiczów ma możliwość zakupu filtru razam z ramką to proszę o kontakt.


Bo filtr jest duży i ot tak nie wchodzi. Część wkładu jest większa niż otwór na filtr.
Sądzę że dobry filtr chcą ci sprzedać.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-20, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-09-20, 18:17   

Ten filtr jest sporo za duży, natomiast sam wkład dedykowany według katalogu dla Daczki ma wymiary pasujące do wyciętego otworu. Jeżeli jednak odpowiedni jest ten filtr o którym pisane jest na forum to proszę o wskazówki do montażu.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 09:33   

Kupujesz standardowy filtr przeciwpylowy do Clio III za ~55 PLN. W kazdym ASO od reki.
Najpierw do otworu musisz wlozyc gorna czesc filtra pozniej podgiac dolna i wsunac calosc.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=12366#12366
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-23, 09:09   

55 zł netto - brutto 68. Nr referencyjny: 7101062227 lub 7711426872 (antyzapachowy, cena netto wyższa parę złotych).

Oryginalny Dacii: 272772835R - jak na razie bezcenny (; ale podobno będzie kosztował mniej więcej tyle samo co ten Clio.
 
siwy-34 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV Laureate 7os
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 47
Skąd: Białystok
Wysłany: 2009-09-23, 10:37   

I nie robicie mnie w bambuko? Ten filtr jest naprawdę duży a jego włożenie graniczy chyba z jego zniszczeniem no i czy da się go potem wyjąć.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-23, 13:31   

siwy-34 napisał/a:
nie robicie mnie w bambuko?

Nie. Jesli masz dobrze wyciety otowr filtrowi nic sie stanie.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-09-23, 15:32 ]
Jak się okazuje - niekoniecznie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=39394#39394.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-23, 13:43   

Tylko że Filtron podaje, że jest to zamiennik innego numeru: 7700424098 - z Clio II (oraz Kangoo i Megane) - więc coś się może faktycznie nie zgadza... Może właśnie stronie Filtronu?

Filtron K 1052: 230 x 160 x 30 mm

Clio III: 189 x 180 x 28 mm


A może to po prostu z powodu innego mieszalnika?... (Są co najmniej 3 - przynajmniej o różnych numerach referencyjnych).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-23, 14:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-23, 14:11   

Ja caly czas pisze o filtrze do Clio III lub Modusa o ktorym wspominalem predzej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne