Następnie trzeba uaktywnić regulowany bieg przerywany w DDT4ALL:
Wchodzimy w UCH (BCM, moduł komfortu) np. dla Sandero II: T4_VS_BCM_DDT2000_SW15_1
Z listy rozwijamy Front Wiper > Front Wiper - Configuration
Zmieniamy INTERMITTENT_RING_CF na true
Klikamy Send
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 22:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-07, 08:04
Dlaczego numery referencyjne są inne ? (manetka z clio i captura).
Podejrzewam, że wystarczy wpiąć sensor deszczu pod pin 13 uch i uruchomić opcję wiping by emm, aby cieszyć się wycieraczkami automatycznymi (manetka oczywiście z auto). Na pierwszy rzut oka uch z lodgy i captura (cztero wtyczkowe t4) są takie same. Do tego mogą jeszcze dojść światła automatyczne.
Na razie to tylko przypuszczenia i chyba za mało aby zakładać nowy wątek. Ale w planach mam sprawdzenie teorii o sensorze deszczu.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-12-07, 08:14, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-07, 15:10
Ustaliłem że 13 pin dotyczy uch N3. A w t4 pozostaje sprawdzić wolne i nie opisane. Shrekowa rozpiska o PINach uch będzie niezwykle pomocna. Myślę że może to być wtyczka do której jest podłączona wycieraczka (bieg 1 wycieraczki) .
Ale chcę podkreślić że narazie jest to hipoteza bez empirycznych dowodów, oparta jedynie na logice i poszlakach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-07, 16:07
Jak dla mnie to pierwsze co trzeba zrobic to zmienic ustawienia uch via ddt4all i zobaczyc czy uch przyjmie ustawienia. Jezeli tak to mozna dalej sie bawic.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-07, 20:32
Moim zdaniem powinien przyjąć. Sprawdzę jak latorośle pogonię do spania.
(aktualizacja)
Wygląda na to że przyjmuje.
(aktualizacja)
Intermittent ring oraz Wiping by emm wykluczają się. Obydwie opcje na true powodują brak pracy wycieraczek w trybie przerywanym. To dowód na uruchamianie usług. Wiping by emm na false i tryb przerywany z regulacją działa poprawnie.
Manetka którą zakupiłem ma jeszcze inny numer referencyjny niż wcześniejsze szukane. Więc co jest z tymi numerami ? Czyżby serie produkcyjne ?
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2017-12-07, 22:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-07, 22:04
No to nadeszła i moja kolej na ulepszenia- dokładnie miesiąc po odbiorze Dacii. Właśnie wymieniłem manetkę wycieraczek, uruchomiłem pracę przerywaną i chwilowo wyłączyłem "tylną wycieraczkę przy cofaniu".
Metoda zgodna z wcześniejszymi forumowymi opisami: ddt4all + ELM327 Vgate iCar3 na Bluetooth.
Wreszcie mam namiastkę komfortowych wycieraczek, które mam w Matizie- to jest rzecz, której najbardziej mi brakowało przez ten miesiąc jazdy Dacią w deszczu. Nie testowałem jeszcze nowej manetki na deszczu, ale mam nadzieję, że te 4 biegi wystarczą do w miarę komfortowej obsługi (piszę o namiastce, bo w Matizie mam rewelacyjny sterownik programowalny z dowolnym interwałem pracy wycieraczek).
Co do dwóch przycisków komputera pokładowego na manetce od Renault, to nie skorzystałem z przyporządkowania jednego przycisku do pojedynczego wahnięcia wycieraczek, lecz wykonałem własną opcję polegającą na równoległym zdublowaniu obu przycisków- obojętne który przypadkiem nacisnę, lub oba naraz, to działa tak jak dotąd- jak jeden przycisk w oryginalnej manetce Dacii. Aby uzyskać taki efekt należy przelutować przewód czerwony manetki tak jak na zdjęciu poniżej.
Docelowo chciałbym uzyskać przełączanie wskazań komputera w obie strony z wykorzystaniem obu przycisków, ale nie mam na razie pewności dokąd poprowadzić brakujący przewód i czy to w Dacii zadziała. Potwierdziłem tylko, że w wiązce fabrycznej tego akurat przewodu brak...
Swoją drogą po zapoznaniu się z wykonaniem i jakością montażu tych "renaultowo-daciowych" manetek, stanowczo stwierdzam, że manetki Daewoo sprzed ponad 20 lat i późniejsze GM-Chevroleta, to było istne cudo- funkcjonalnie, estetycznie i jakościowo.
ManetkaR_Clio.jpg
Plik ściągnięto 94 raz(y) 155,86 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-11, 11:37, w całości zmieniany 4 razy
Poniwaz jezdzilem kilka razy matizem, stwierdzam, ze masz brzika na jego punkcie... Matiz nijak sie do mcv, zaden ani jeden aspekt w mojej opinii nie jest lepszy :D
Matiz to wozidlo koscielno sklepowe...
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-01-11, 21:29
Teoretycznie przewód należy przeciągnąć do pin7 w zegarach (tam jest tylko jedna wtyczka). Próbowałem i nie działa. Narazie obstawiam że mój konektor żeński ma za dużą pustą przestrzeń wewnątrz co skutkuje brakiem połączenia (chwilowo mam trochę problemów ze zdrowiem więc i wieczory wyglądają inaczej). Planuje zakup oryginalnej wtyczki do zegarów (bo konektory są inne niż mam). Również nie bardzo mam pomysł na rozebranie i wyciągnięcie oryginalnego konektora z wtyczki. Teoretycznie jeśli przełożymy przewód z PIN6 na PIN7, to menu powinno przełączać się w drugą stronę. Ale podkreślam że to teoria. Samo menu może być zablokowane. Obecnie stosowany jest wyświetlacz jednowierszowy z ikonkami, a wcześniej tych wierszy było dwa (opis uruchomienia zegarka na stałe). Jak ktoś mi powie jak rozebrać kostkę z zegarów to sprawdzę.
A co do manetek: uważam że najfajniejsze były w Temprze (napewno w Kappie były takie same). Funkcjonalne i podświetlone .
A odnośnie lutowania: niełatwiej zrobić mostek w kostce do manetki? Konektory wypina się łatwo, a i lutowanie manetki odchodzi.
_________________ Dacie radę? Tak! Damy radę!
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2018-01-11, 21:32, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-12, 10:03
masterczerwi napisał/a:
Również nie bardzo mam pomysł na rozebranie i wyciągnięcie oryginalnego konektora z wtyczki. Teoretycznie jeśli przełożymy przewód z PIN6 na PIN7, to menu powinno przełączać się w drugą stronę. Ale podkreślam że to teoria. Samo menu może być zablokowane. Jak ktoś mi powie jak rozebrać kostkę z zegarów to sprawdzę.
Czyli we wtyczce zegarów siedzi pusty (niepodłączony) konektor, czy też nie ma konektora jeśli nie ma przewodu?
Ja na razie nie zaglądałem za zegary, więc wiem tyle, ile widać na zdjęciach z netu.
Cytat:
A odnośnie lutowania: niełatwiej zrobić mostek w kostce do manetki? Konektory wypina się łatwo, a i lutowanie manetki odchodzi.
A to już kwestia indywidualna Ja mam lutownicę w użyciu przez 8 godzin dziennie, więc najłatwiej mi przelutować przewód w manetce, zwłaszcza gdy ją mam wygodnie "na stole". Poza tym z zasady- jeśli coś dorabiam na stałe w instalacji samochodu, to też zazwyczaj z użyciem lutowania a warunki do tego mam już gorsze.
No i przede wszystkim bez przyglądania się wtyczce założyłem, że brak przewodu=brak konektora. Za to zdaje się, że wtyczka i wiązka manetki ma więcej podłączonych konektorów (więcej przewodów) niż jest styków w manetkach- obsadzony jest pełny rząd styków tam gdzie w manetce ich nie ma (ten prawy rząd ze zdjęcia). Ciekawe do czego to przewidziane?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-12, 10:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-01-12, 13:56
Nie ma przewodu to nie ma konektora żeńskiego (z reguły).
Obstawiam funkcję automatycznych wycieraczek oraz automatycznych świateł. W zegarach jest cały zestaw konektorów męskich, tylko że średnicy szpilki (a kostka z wiązką jest jakaś taka dziwna).
A po za tym nie byłby to pierwszy przypadek gdy nie ma jakiejś funkcji z powodu braku przewodu w wiązce (patrz podświetlenie przycisków od szyb).
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2018-02-13, 15:23
Shrek podawał. Ale wersje późniejsze mogą już się trochę różnić (ale nie muszą). U mnie bezpieczniki się różnią w porównaniu do dostarczonych opisów (co prawda kosmetycznie, ale co się okląłem to moje).
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-13, 15:44
Shrek może podawał, ale jeszcze trzeba to znaleźć... Gorszej "szukajki" nie spotkałem na żadnym forum, praktycznie czego by tam nie wpisał to wywala wszystkie tematy, nawet bez związku z zapytaniem i szukaj sobie...
Mam takie pytanie przy okazji wycieraczek - czy ktoś bawił się w uruchomienie w jakiś sposób regulacji cyklu pracy wycieraczek lub montował czujnik deszczu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-25, 20:46
Tak- we wcześniejszych Daciach wymienialiśmy dźwignię wycieraczek i uruchamialiśmy czasową regulację pracy przerywanej. W Dusterze2 chyba jeszcze nikt się nie chwalił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum