Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2898 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-24, 12:21
Zegary biora sygnal z czyjnika przy termostacie, a czujnik na chlodnicy steruje wentylatorem. Sprawdz polaczenia kabli przy zegarach i czujniku. Odpowietrzenie tez nie zaszkodzi.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Zegary biora sygnal z czyjnika przy termostacie, a czujnik na chlodnicy steruje wentylatorem. Sprawdz polaczenia kabli przy zegarach i czujniku. Odpowietrzenie tez nie zaszkodzi.
znajde gdzies instrukcje jak sie odpowietrza ?
wydaje mi sie że do odpowietrzenia bedzie ten "koreczek" na gumowym przewodzie:
1.troszke podgrzac płyn
2.właczyc silnik
3.puścic na maxa ogrzewanie w aucie
4.odkrecic koreczek i czekac az zacznie płyn wyciekać ?
5.uzupełnić płyn
Obwody dla zegarów i kompa są osobne, dlatego ten drugi może mieć poprawne odczyty nawet jeśli widać tylko 2 cegiełki.
czyli problem może istnieć między czujnikiem (wykluczając czujnik) ,a nawet samym wyświetlaczem bo nawet na upartego można by było stwierdzić że nie działą dwie cegiełki,
co raczej jest mało prawdopodobne aczkolwiek możliwe .
odpowietrze , podłącze jeszcze raz laptopa i bede myśleć co dalej ,
nie daje mi to spokoju ...
podłączyłem auto do komputera , odpaliłem zimny silnik i obserwowałem .
Temperatura ładnie podnosiła sie w góre , następnie w okolicy 89 stopni
zimna chłodnica zaczeła sie nagrzewać wiec odpowiednio zadział termostat ,
chwilowy spadek temperatury , nastepnie powolny wzrost do 95 i włączył sie
wentylator , chodził do uzyskania 90 st. i tak w kółko kilka razy do zakonczenia
testu , wnioskuje ze mój układ chłodzenia albo raczej do utrzymywania odpowiedniej
temp. jest jak najbardziej sprawny , mam tylko nieprawidłowe wskazanie na
wyświetlaczu czyli cały czas dwie cegiełki .
wystarczy przestudiowac troche schemat polaczenia i wiedziec sam czujnik temp plynu chlodzacego ( zaznaczylem czarnym -nr 244) wiedziec gdzie jest i ze ma 2 termistory czyli 2 oddzielne uklady
Jeden laczy sie z zegarami ( nr 247 )
a drugi z ECU silnika
jesli dobrze wskazuje komp wcale nie znaczy ze dobry jest termistor w czujniku dzialajacy z zegarami
ewentualnie sprawdzic mase na pinie 1 czujnika bo to czesta tez sprawa ze slaba masa
a pozniej jesli nic nie bedzie zlego to sprawdzic rezystancje miedzy 4 pinem wtyczki czujnika a 12. pinem we wtyczce zegarow ( tu moze byc inny pin w loganie czy innym )
Wracając do czujnika warto by odszukać połączenie tutaj cytuję R212 ZŁĄCZE SILNIKA / KABINY (MONOBLOK) tam przez to złącze sygnał z czujnika wędruje na wskaźnik zegarów może tam nie ma dobrego kontaktu?
dziękuje za na prawdę fachową pomoc z Waszej strony !
nie miałem ostatnio czasu sie tym zajmować ale nie wnikam dalej o co chodzi
bo uważam że przyczyną jest termistor w czujniku , aczkolwiek wczoraj ,
czyli po ponad 2 tygodniach dochodzenia nagle moim oczom ukazało sie
prawidłowe wskazanie (4 cegiełki) już sie ucieszyłem ale radośc trwała dosłowinie
3 minuty , wszystko wróciło do stanu poprzedniego .
Po praktycznie trzech miesiącach jazdy z nieprawidłowymi wskazaniami , które już nawet w ostatnim czasie pokazywały zimny silnik po 50km jazdy wymieniłem czujnik .
Czynność bardzo łatwa do wykonania i o dziwo wizualnie "zapieczony" czujnik bez najmniejszego problemu dało sie odkręcić .
Teraz wskazania są już prawidłowe ...
I mnie dopadło po prawie 6 latach falowanie kostek temperatury 2- 4-2-4 i tak na przemian. Chłodzi i grzeje dobrze, więcej nie pali - komp pokazuje w granicach 8l/100km
Będę wymieniał czujnik temperatury - jakiej firmy polecacie?
...i jeszcze jedno pytanie czy w czasie wymiany wyleci mi płyn.
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Warto też sprawdzić termostat - a najlepiej wymienić na nowy :)
Wg mnie jest bardziej podejrzany niż czujnik temperatury ( ale to wyłącznie moje zdanie oparte na doświadczeniach w innych pojazdach)
W moich autach niedogrzewanie do 90st.C oznaczało padnięty termostat.
Skoki 90st.C - 50st.C oznaczały padnięty czujnik temperatury.
Także stawiam na to drugie.
Wymiana czujnika wiązała się z utratą części płynu, ale u mnie była Skoda, więc akurat ta podpowiedź będzie średnio coś warta :)
Po odkręceniu czujnika okazuje się że jest ok M12 tylko na klucz 19 Tak że dementuję powyższe informacje/
Natomiast pomimo wymiany czujnika wskazuje w dalszym ciągi 2 kreski ? Co jest ?
Po praktycznie trzech miesiącach jazdy z nieprawidłowymi wskazaniami , które już nawet w ostatnim czasie pokazywały zimny silnik po 50km jazdy wymieniłem czujnik .
Czynność bardzo łatwa do wykonania i o dziwo wizualnie "zapieczony" czujnik bez najmniejszego problemu dało sie odkręcić .
Teraz wskazania są już prawidłowe ...
Jeszcze raz dzięki :)
A możesz podać jaki dokładnie kupiłeś ? Bo może te zamienniki są jakieś nie tego ..
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 107 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-03-01, 20:35
robo1973 napisał/a:
Po odkręceniu czujnika okazuje się że jest ok M12 tylko na klucz 19 Tak że dementuję powyższe informacje/
Natomiast pomimo wymiany czujnika wskazuje w dalszym ciągi 2 kreski ? Co jest ?
Moim zdaniem termostat, mialem tak w starym Loganie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum