Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-03, 19:51
Dzięki, trochę mi rozjaśniło, ale nie do końca.
Może z innej strony, które kable, piny z panelu trzeba przepiąć i w które miejsca we wtyczce, aby przenieść włączanie ogrzewania tylnej szyby z panelu do takiego przycisku?
Ten pięcioprzewodowy przycisk ma na schematach numer 128 i inny opis pinów niż wcześniej podany do czteroprzewodowego klawisza 1456:
Element 128 - STEROWANIE IMPULSOWE USUWANIEM SZRONU pin - linia - opis
1 - 15A - sterowanie lampki kontrolnej ogrzewania tylnej szyby
2 - 15LP - sterowanie "+" ogrzewania tylnej szyby
3 - AP12 - "+" po zapłonie zabezpieczone bezpiecznikiem ogrzewania tylnej szyby
4 - LPD - "+" prawego światła pozycyjnego zabezpieczony
5 - MAM - masa elektryczna lewej belki deski rozdzielczej
Przewód z A2 (linia 15B) z panelu dwuprzyciskowego przepiąłbym do pinu 2 (15LP) tego osobnego przełącznika, a masę A6 (NBS) zmostkowałbym do pinu 5 (MAM) włącznika klawiszowego - to powinno załatwić włączanie ogrzewania.
Kontrolka na tablicy przyrządów: zmiana podłączenia z A3 (15A) do pinu 1 (15A).
Podświetlanie nowego przycisku: mostek z A7 (LPD) do pinu 4 (LPD).
...Ale z elektrotechniki miałem tylko 3+, więc wszystko na własną odpowiedzialność i ze sprawdzaniem miernikiem przy każdym kroku (;
(A najlepiej jakby ktoś z większym doświadczeniem w elektryce jeszcze sprawdził powyższe pomysły).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-03-04, 17:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-04, 08:11
I ja właśnie chcę zamontowanie ten włącznik, tylko że na nim jest pięć kabli, a na panelu za ogrzewanie tylnej szyby odpowiadają dwa A2 i A3. Rozumiem że na włącznik idzie jeszcze zasilanie podświetlenia przycisku.
W starszych modelach daciek tak - ale u kol. traksa, gdzie ogrzewanie sterowane jest z panelu, prąd zasilający ogrzewanie biegnie przez osobny przekaźnik, więc nowy osobny klawisz może sterować nim.
traks napisał/a:
na panelu za ogrzewanie tylnej szyby odpowiadają dwa A2 i A3
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-04, 19:46
Dziękuję, tego właśnie szukałem.
I jeszcze jedno pytanie, włącznik który zostanie mi na panelu chcę wykorzystać jako włącznik dalekosiężnych LED. Czy muszę w układ wpinać przekaźnik?
włącznik który zostanie mi na panelu chcę wykorzystać jako włącznik dalekosiężnych LED. Czy muszę w układ wpinać przekaźnik?
Zależy od ich mocy, bo zasilanie panelu wisi na bezpieczniku 7,5 A - ale zasadniczo wersja z przekaźnikiem zawsze jest bezpieczniejsza.
...Jednakże w tej sytuacji bardziej zasadnym pytaniem jest przede wszystkim po co ta cała kombinacja, skoro bez żadnego przerabiania ogrzewania można by wykorzystać ten dodatkowy klawisz bezpośrednio do obsługi LED-ów? (Przy dorobieniu osobnego bezpiecznika - nawet bez przekaźnika, bo przecież sam przycisk przystosowany jest obciążania ogrzewaniem szyby).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-04, 21:42
Wiem że trochę kombinuję, ale chciałbym mieć informację o załączeniu jednego i drugiego. Czy duży przycisk się podświetla po włączeniu ogrzewania? Chyba nie?
Więc było by tak, że po jego włączeniu zapala się kontrolka ogrzewania na liczniku, a po włączeniu lamp z panelu podświetli się dioda w przycisku na panelu... jeśli dobrze kombinuję?
chciałbym mieć informację o załączeniu jednego i drugiego. Czy duży przycisk się podświetla po włączeniu ogrzewania?
Nie podświetla się, ale sygnalizację prościej byłoby zrobić odwrotnie niż wymyśliłeś - zostawić diodę ogrzewania na panelu wentylacji, a jako kontrolki lamp użyć tej od ogrzewania na liczniku.
W tym celu przepinasz tak jak pisałem przewód z pinu A3 (15A) panelu do pinu 1 (15A) przycisku, natomiast lampy dalekosiężne podłączasz do pinu 2 przycisku, a ich zasilanie z akumulatora poprzez nowy bezpiecznik do pinu nr 3. (Minus lamp - gdziekolwiek do masy).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-26, 16:06
Ogrzeję kotleta, jako że zabrałem się za wymianę panelu nadmuchu. I teraz mam pytanie, w starym brak w nowym jest tam mała czarna kostka z dwoma cieńkimi szarymi kablami. Do czego one są i ew. skąd je pociągnąć. W nowym mam też więcej pinów w dużej kostce, patrząc od tyłu to są to te cieńsze, pierwszy z lewej i przedostatni z prawej. Do czego służą i ew. co i skąd tam podpiąć?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-27, 07:39
U góry nowy panel, na dole stary.
Jak widać w tym nowym w górnym prawym rogu jest kostka z dwoma szarymi kabelkami, w starej brak kostki jak i pinów.
W dolnym gnieździe w starej kostce brak dolnych pinów, pierwszy z lewej i drugi z prawej.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Kwi 2018 Posty: 173 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-01, 10:18
Znalazłem wtyczkę o tego nowego panelu, o ile sam panel ma więcej pinów w gnieździe, o tyle we wtyczce jest podpiętych pięć przewodów, czyli jeden mniej niż w starym. Przy czym nowy ma jeszcze ta małą wtyczkę z dwoma cieńkimi przewodami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum