Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-10, 20:40
pixa napisał/a:
W 100 tys na jednych tarczach to jestem w stanie uwierzyć. Ale na jednych klockach to jakaś abstrakcja...
Zapraszam na prezentację. Już kilka razy chciałem wymieniać - ale po pomierzeniu grubości serwis stwierdzał że jeszcze nie
Ale teraz już chyba będzie trzeba.
Tarcze pewnie wytrzymają drugie tyle.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2018-02-10, 20:49, w całości zmieniany 3 razy
A kto przejechał 100000 na 1 klockach? Znam gościa, co się tym chwalił, jeździ do Krakowa 180 km autostradą, jak ruszy, to hamuje dopiero na zjeździe Kraków Południe. Na jazdy koło domu ma drugie auto.
Hmmm... Wymieniłem klocki przed wyjazdem na wakacje (szykowały się 4000 km) przy stanie ponad 95.000 i było jeszcze ze 3 mm więc i te 5000 km by bez problemu wytrzymały. Tak więc tarcze jeszcze oryginały siedzą na kołach. W przybliżeniu wychodzi mi 40:60 przebiegu miejskiego. Tylko trzeba trochę zwracać uwagę na światła i hamować silnikiem. Da się.
A kto przejechał 100000 na 1 klockach? Znam gościa, co się tym chwalił, jeździ do Krakowa 180 km autostradą, jak ruszy, to hamuje dopiero na zjeździe Kraków Południe. Na jazdy koło domu ma drugie auto.
Pewnie mi się to zdarzy, obecnie jest 93kkm, klocków jest jeszcze trochę, tarcze też jeszcze mają zapas. Auto użytkowane różnie(~25kkm/rok), na co dzień w mieście, kilka razy w miesiącu trasa 100-200 km, ferie 3000 km, wakacje ze 4000 km z tym że z kempingiem na haku (to też wpływa na zużycie hamulców) - da się tylko nie trzeba jeździć jak "miszczowie" prostej co przed każdym zakrętem palą stopy, a każdy zjazd z górki to na hamulcach, a w mieście unikać sprintów od świateł do świateł.
OT. Najwyższe moje osobiste zużycie hamulców to klocki raz na 3 tygodnie zimą - a na wiosnę rozerwana rawka przy pompowaniu roweru - też potrafię jak zechcę
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-11, 19:59
damiaszek napisał/a:
eplus napisał/a:
A kto przejechał 100000 na 1 klockach? Znam gościa, co się tym chwalił, jeździ do Krakowa 180 km autostradą, jak ruszy, to hamuje dopiero na zjeździe Kraków Południe. Na jazdy koło domu ma drugie auto.
Pewnie mi się to zdarzy, obecnie jest 93kkm, klocków jest jeszcze trochę, tarcze też jeszcze mają zapas. Auto użytkowane różnie(~25kkm/rok), na co dzień w mieście, kilka razy w miesiącu trasa 100-200 km, ferie 3000 km, wakacje ze 4000 km z tym że z kempingiem na haku (to też wpływa na zużycie hamulców) - da się tylko nie trzeba jeździć jak "miszczowie" prostej co przed każdym zakrętem palą stopy, a każdy zjazd z górki to na hamulcach, a w mieście unikać sprintów od świateł do świateł.
OT. Najwyższe moje osobiste zużycie hamulców to klocki raz na 3 tygodnie zimą - a na wiosnę rozerwana rawka przy pompowaniu roweru - też potrafię jak zechcę
Ja wymienialem na 90 pare, ale stowki by dozyly.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Witajcie, w pewnym znanym serwisie aukcyjnym znalazłem tarcze do Dustera w dwóch rozmiarach (269 i 280mm). Teoretycznie są podawane jako kompatybilne z tymi samymi wersjami silnikowymi. Skąd się wzięła zatem rozbieżność w rozmiarze? Czy one są stosowane zamiennie czy szczęki są różne dla obu rozmiarów?
Na ogół wielkość tarczy jest uzależniona od mocy silnika w danym modelu. Wersje z mocniejszymi silnikami np. diesle oraz benzyny turbo, mają większe średnice tarcz a co za tym idzie i klocki. Przy tarczach 269mm oraz 280 mm zaciski odnośnie wielkości mogą być te same , różnica jedynie może być w wielkości jarzm, lub ewentualnie średnicy tłoczka.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2018-09-11, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2019-12-08, 18:14 Tarcze hamulcowe, wymiana,- pełne na wentylowane !?
Witam wszystkich ...Mam Dacie Logan 1.5 dci (2010) z pełnymi tarczami hamulcowymi, które wymagają wymiany. Czy można je wymienić na wentylowane , bez konieczności wymiany zacisków !? Dziekuje za pomoc, pozdrawiam !
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-08, 18:16
Rysio2145 napisał/a:
Mam Dacie Logan 1.5 dci (2010) z pełnymi tarczami hamulcowymi, które wymagają wymiany. Czy można je wymienić na wentylowane , bez konieczności wymiany zacisków !?
Wysłany: 2020-10-26, 12:57 Tarcze i klocki Sandero II
Witam.
Pilnie potrzebuję pomocy w odnalezieniu numerów tarcz do Dacia Sandero Stepway 0,9TCE+LPG z 2017r.
Wszystkie katalogi podają błędne numery tarcz tzn. 402063149R. Również po numerze VIN wylatują te błędne tarcze. Różnica jest taka, że w oryginale ściągniętym z koła wentylacja jest od zewnątrz a dla 402063149R jest od wewnątrz. W związku z tym klocki siadają nie tak jak trzeba (numery klocków katalogi już podają dobrze 410604682R).
Parametry tarczy zdjętej z samochodu:
-ilość otworów 4
-średnica 258mm
-grubość tarczy 22mm
-wysokość ok. 44mm
-średnica rozstawu śrub ok. 100mm
-średnica otworu centrującego 61mm
-średnica wewnętrzna ok. 126,5mm
Czyli wszystko tak jak w 402063149R poza tą wentylacją i jak mechanik próbował założyć te 402063149R to klocki źle siadają.
Prawdopodobnie katalogi podają numery tarcz do zwykłego Sandero a nie do wersji Stepway (brak rozróżnienia wersji między zwykłą Sandero a Stepway). Choć z drugiej strony po numerze VIN UU26SDN1C57699627 też wychodzą złe tarcze.
laisar, masz rację rypnąłem się w VIN. Zamiast wkleić VIN Sandero wkleiłem na szybko Logana MCV. Prawidłowy to UU15SDN1C57699627 i w katalogach było szukane po poprawnym VIN. Niestety ci sprzedawcy co siedzą w tych wszystkich hurtowniach to równie dobrze mogliby ziemniaki sprzedawać. Nawet z tarczą w rękach nie byli w stanie dobrać niczego pasującego.
Dymek, dzięki za potwierdzenie.
Ratujecie mi chłopaki życie bo samochód rozbebeszony i musiałem pożyczać samochód
Ostatnio zmieniony przez skylar 2020-10-26, 16:51, w całości zmieniany 2 razy
@skylar: Nie chodzi o niedopasowanie VINu, tylko że ten podany jako pierwszy musi mieć jakiś błąd, bo dekodery w ogóle go nie rozpoznają.
Natomiast według drugiego VINu niby faktycznie powinny być tarcze 402063149R, ale zamiennik Motrio 8660003934 wydaje się świadczyć o tym, że to chyba jednak rzeczywiście błąd, bo on jest właśnie od 402067025R.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-26, 18:11
Sprawdzałem u siebie jak to było w moim i u mnie w katalogu też pokazuje te 402063149R.
Zresztą sam je u siebie montowałem i nie było problemów z nimi.
laisar, ogólnie jest z tymi tarczami straszny bajzel. Po tych numerach 402067025R/8660003934 potrafią również wylatywać w zamiennikach tarcze wentylowane wewnętrznie choć oryginalna tarcza 402067025R ma wentylowanie zewnętrzne.
Kurcze nie wiem skąd mi się taki VIN wkleił do Logana prawidłowy to UU17SDCL551321089. I do niego właśnie pasuję tarcze 402063149R i klocki 410605612R, 410602581R.
toka93, jak pojechałem na serwis to miałem tarcze 402063149R (wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że będą pasować) i mechanik próbował je założyć ale powiedział, że klocki nie siadają tak ja powinny. Tarcze 402063149R mają rowek w miejscu gdzie 402067025R mają wentylacje, który jest szerszy niż wentylacja i to chyba w tym problem. Zresztą klocki 410604682R pasujące do mojego Sandero Stepway mają większe wymiary niż te z Logana.
Dymek, pasujące klocki 410604682R też są opisywane jako do Clio IV więc to się zgrywa razem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum