Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby taka uniwersalna kamera będzie miała właściwie ułożone te linie, dopasowane do promienia skrętu, szerokości i długości samochodu...
Wolałbym mieć statyczne linie dające pewność gdzie znajdują się narożniki pojazdu, niż dynamiczne, które albo się wstrzelą albo nie i do tego działają z opóźnieniem.
No, chyba, że jest to dobrane dokładnie do Lodgy... sprawdzałeś jak bardzo te linie są zgodne ze śladem narożników pojazdu? Da się jakoś skonfigurować wymiary pojazdu i przesunięcie kamery względem środka? Albo jakoś eksperymentalnie te linie się dobiera?
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-20, 16:53
SWilk napisał/a:
akoś nie chce mi się wierzyć, żeby taka uniwersalna kamera będzie miała właściwie ułożone te linie, dopasowane do promienia skrętu, szerokości i długości samochodu
Własnie o tym pisałem. kamerki chińskie maja uniwersalne linie.
Te z z media muszą być dobrane do modelu samochodu.
Ja mam Renault Captura. Wczoraj położyłem za samochodem drewnianą listwę o długości ok 1,5 metra dokładnie od krawędzi (boku) samochodu.
I tak - jeśli chodzi o linie generowane przez kamerkę, to linie kolorowe (zewnętrzne) pokrywają się z szerokością samochodu przynajmniej w tym czerwonym zakresie, bo wyżej (dalej) obraz oczywiście się zakrzywia - jak to w każdej kamerze z szerokokątnym obiektywem.
Natomiast po włączeniu oryginalnych linii z MNE (cały czas jest to możliwe)- jest tak ,że na dole (czerwony zakres) szerokość również się zgadza, ale wyżej (linie żółte i zielone) linie odbiegają jeszcze bardziej do środka od faktycznego obrazu tej drewnianej listwy (czyli przekłamują bardziej).
Nie wiem czy to tylko zbieg okoliczności, że te linie z kamerki są bardziej miarodajne niż te z MNE i nie wiem czy podobnie będzie w przypadku innych samochodów.
Postaram się zrobić zdjęcie i to pokazać.
Ostatnio zmieniony przez Tomu80 2019-05-21, 10:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-24, 18:34
O to chodzi. Dlatego jak ktoś aktywuje sobie sam kamerkę, to powinien to uwzględnić w zależności czy jest w zderzaku czy na klapie, centralnie w osi samochodu, czy przesunięta. Szczególnie jeśli chodzi o kamerkę niefabryczną.
Zresztą niektóre ustawienia są dość absurdalne
IMG_20190524_172320879-02.jpeg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 131,43 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-05-24, 18:54, w całości zmieniany 3 razy
Mnie ciekawi co to za wtyczka oraz czemu rozpoznaje domyślnie wrzucenie wstecznego, czyżby poprawili domyślną instalację o dodatkowy ficzer :)
(autko bez fabrycznej navi, dołożona)
Schowana pod radio za panelem nawiewu:
_________________ Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2019-05-25, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
Troche bym sie nie zgodził, że od 2016 :) Może od Q4 2016.
Taka uwaga od 2019 roku w Dacii Sandero II nie ma jednej lampki podświetlenia, są dwie, i nie pasują kamerki wbudowane w jedną dużą lampkę.
Można montować dowolną kamerkę w środkową plastikową zaślepkę między dwoma lampkami podświetlenia tablicy. Miekki plastik zaślepki można dowolnie rzeźbić :)
_________________ Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2019-06-03, 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-03, 23:18
tosiek napisał/a:
Taka uwaga od 2019 roku w Dacii Sandero II nie ma jednej lampki podświetlenia, są dwie, i nie pasują kamerki wbudowane w jedną dużą lampkę.
2019? Momencik. Dwie lampki tablicy w Sandero są co najmniej od wprowadzenia nowych tylnych lamp, czyli od FL2016. Pomiędzy lampkami jest osobna kamera lub zaślepka.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-06-03, 23:38, w całości zmieniany 2 razy
Mam prośbę - czy ktoś z użytkowników Dacia Duster 2 - może podać link do kamerki pasującej do tego auta...zakupiłem na aliexpress rzekomo do mojego modelu, ale oczywiście nie pasuje do otworu od lampki(pocieszające iż na krótko podpięta z radiem ver 9.1.3 softu działa i aktywuje się obraz - przynajmniej wiem że radio mam sprawne i nie trzeba downgrade).
IMG_0413.JPG
Plik ściągnięto 12 raz(y) 147,27 KB
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-07-01, 17:03, w całości zmieniany 3 razy
Wysłany: 2019-07-16, 13:29 Przednia i tylna kamerka w DD2 z MNE
Dzień dobry - szukam schematu podłączenia równocześnie kamery przedniej i tylnej (produkt nie oryginalny - by aliexpress) oraz konfiguracji w micom - udało się komuś uruchomić taki komplet ?
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-16, 13:52
A nie czytałeś tematów na MNE? Toż to samo podłączenie. Podawaliśmy tam wiele rozwiązań i schematów na kamerki przednie i tylne i mnóstwo przełączników.
Ja mam podłączone dodatkowe kamery, ale na bazie oryginalnych (zamiennie) . Na forum - jak pisze @paul7 jest dużo opisów (w wielu miejscach) umożliwiających konfigurację nowych kamer z Ali - wiem bo tego kiedyś szukałam, czy dwóch na raz(?) - nie pamiętam.
Poniżej podaję dodatkowe adresy - być może pomocne już przy samej zabudowie (demontażu).
Mam pytanie- kabel przejściówka do MNE do podłączenia kamery: czerwony kabel - podajemy 12v + by MNE wykryło wrzucenie wstecznego biegu. Sprawdzałem i na tym pinie w oryginalnym kablu (od silnika) po wrzuceniu wstecznego biegu także pojawia się 12 V+ czy można go wykorzystać do zasilenia kamery zamiast podłączać zasilanie z lampy biegu wstecznego, da radę prądowo ?
Ostatnio zmieniony przez lisek2 2019-07-23, 06:24, w całości zmieniany 2 razy
@lisek2 ; pozyskanie +12 z wstecznego była poruszana w tym samym miejscu (temacie) np. str. 27 i okolice.
Dziękuję za zwrócenie uwagi, w moim przypadku kamera jest z diodami do podświetlenia - więc odpada ciągle jej zasilanie bo głupio będzie wyglądała jazda z ciągle świecącymi diodami. Chciałem właśnie do tego wykorzystać pojawienie się 12 V na 3 pinie oryginalnej wiązki (która wzbudza MNE do przełączenia się na odczyt kamery) do radia po wrzuceniu wstecznego biegu
Ale jeżeli chcesz zasilać LEDy w kamerze to i tak będziesz musiał ciągnąć przewód z "+" do tyłu, to może jednak wziąć ten "+" z tyłu (z wstecznego) i pociągnąć sygnał "+" do przodu na to samo wyjdzie - u mnie tak zrobili. Będzie bez przekaźnika @paul7. Do wyboru.
Edit;
A czy może wziąć sygnał "+" z przodu, a zasilanie do LED z tyłu i obyłoby się bez przeciągania przewodu przez cały samochód?
Edit 2
No i jeszcze raz - w/w bez sensu bo i tak trzeba przeprowadzić sygnał AV
zaznaczony 12v do wstecznego.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 66,35 KB
rysunek wtyczki przylampie.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 72,11 KB
widok od wnętrza.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 182,07 KB
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-07-24, 09:15, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 09:18
Najprościej podświetlać cofanie, paskami LED podłączonymi bezpośrednio do lamp wstecznego. Wystarczy tutaj krótki kabel. Ledziki z kamerki z reguły są za słabe. Docenisz to w garażach podziemnych!
LEDYCOF1.jpg Taśmy Led są przyklejone taśma obustronną.
Ale jeżeli chcesz zasilać LEDy w kamerze to i tak będziesz musiał ciągnąć przewód z "+" do tyłu, to może jednak wziąć ten "+" z tyłu (z wstecznego) i pociągnąć sygnał "+" do przodu na to samo wyjdzie - u mnie tak zrobili. Będzie bez przekaźnika @paul7. Do wyboru.
Edit;
A czy może wziąć sygnał "+" z przodu, a zasilanie do LED z tyłu i obyłoby się bez przeciągania przewodu przez cały samochód?
Kamera ma wbudowane LEDY z tego samego zasilania - kwestia jest taka iż chciałem tylko prowadzić kabel z kamery do MNE - bez "rozwidlenia na kable od lampy wstecznej -= nie chce ruszać wiązki", Dlatego poszukiwałem rozwiązania pojawiania się +12V po wrzuceniu wstecznego i jest ono na 3 pinie oryginalnej wtyczki do MNE - tyle iż nie wiem jak z wydajnością prądową i czy nie przeciążę go kamerka (wg instrukcji ma mały pobór bo do 0,5 W)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3956 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-24, 09:46
lisek2 napisał/a:
Dlatego poszukiwałem rozwiązania pojawiania się +12V po wrzuceniu wstecznego i jest ono na 3 pinie oryginalnej wtyczki do MNE - tyle iż nie wiem jak z wydajnością prądową i czy nie przeciążę go kamerka (wg instrukcji ma mały pobór bo do 0,5 W)
Czyli zgodnie z danymi masz około 40mA poboru i gdyby tak było, to możesz się spokojnie podłączać tam gdzie chcesz. Ale ja bym ten prąd najpierw zmierzył, bo jak na wersję z diodami, to wygląda na zaniżony. Jedna mocna dioda IR potrafi szarpnąć nawet 70-100mA...
Poza tym pamiętaj też, że to rozwiązanie z dodatkowym przekaźnikiem służy do usunięcia problemu "czarnego ekranu" bezpośrednio po wyłączeniu wstecznego biegu (ekran pokazuje sygnał z kamery jeszcze przez ok. 5 sekund a jeżeli kamera traci zasilanie wraz z wyłączeniem wstecznego, to przez kilka sekund nie masz obrazu, tylko komunikat o braku sygnału z kamery).
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-07-24, 10:01, w całości zmieniany 2 razy
...
Ale pamiętaj też, że to rozwiązanie z dodatkowym przekaźnikiem służy do usunięcia problemu "czarnego ekranu" bezpośrednio po wyłączeniu wstecznego biegu (ekran pokazuje sygnał z kamery jeszcze przez ok. 5 sekund a jeżeli kamera traci zasilanie wraz z wyłączeniem wstecznego, to przez kilka sekund nie masz obrazu, tylko komunikat o braku sygnału z kamery).
A tak - u mnie pokazuje się w tym czasie widok do przodu - to racja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum